Καθώς ο κλάδος των αερομεταφορών προσπαθεί να ατενίσει το μέλλον με το πέρας του Κορωνοϊού, οι αεροπορικές εταιρίες θα έρθουν αντιμέτωπες με το κόστος της κρίσης, το οποίο θα κληθεί να πληρώσει ο επιβάτης.
Ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), Alexandre de Juniac, αναφέρει ότι υπάρχουν 2 νέοι ορισμοί στο λεξιλόγιο του κλάδου. Ο πρώτος είναι η λέξη «αποσυμπύκνωση» και δεύτερος η λέξη «εξουδετέρωση».
Ο όρος «αποσυμπύκνωση» αναφέρεται στο γεγονός, ότι θα μειωθεί ο αριθμός των επιβατών στα αεροσκάφη προκειμένου να διατηρηθεί η απαραίτητη απόσταση και η «εξουδετέρωση» δηλώνει τις θέσεις που θα πρέπει να μείνουν κενές.
Εάν πάρουμε για παράδειγμα ένα αεροσκάφος της Ryanair, το οποίο κατά μέσο όρο εξυπηρετεί 189 επιβάτες, και «αφαιρέσουμε» τις μεσαίες θέσεις, τότε θα μπορούν να επιβιβαστούν σε αυτό μόνο 129 άτομα.
Ο Alexandre de Juniac σχολιάζει, ότι εάν εφαρμοστεί αυτό το νέο πρότυπο, τότε θα αλλάξει άρδην το επιχειρησιακό μοντέλο των αεροπορικών εταιριών που πραγματοποιούν δρομολόγια μικρών αποστάσεων.
Στο σενάριο αυτό οι αεροπορικές εταιρίες θα μειώσουν τον αριθμό των επιβατών τους με αποτέλεσμα οι τιμές των εισιτηρίων να αυξηθούν κατά 50%. Βέβαια, το ποσοστό της αύξησης των τιμών θα κινηθεί ανάλογα με τη ζήτηση και την προσφορά για πτήσεις. Ωστόσο, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι αεροπορικές θα μειώσουν την προσφορά στις θέσεις, προκειμένου να επιτύχουν μια αργή ανάπτυξη.
Στις ΗΠΑ οι Alaska Airlines έχουν ήδη εφαρμόσει μια παραλλαγή της «αποσυμπύκνωσης» αφήνοντας κενές τις μεσαίες θέσεις στα μεγάλα αεροσκάφη και τις θέσεις των διαδρόμων στα μικρά. Η αεροπορική παρέχει τη δυνατότητα αποζημίωσης ή αλλαγής της κράτησης σε περίπτωση που ο επιβάτης αισθανθεί άβολα λόγω της απόστασης.
H βρετανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας ξεκαθαρίζει, ότι οι τουαλέτες των αεροσκαφών θα πρέπει να απολυμαίνονται μετά από 10 χρήσεις. Επίσης, οι αεροπορικές δε θα μπορούν να πωλούν τις 3 τελευταίες σειρές θέσεων στις διεθνείς πτήσεις, οι οποίες θα λειτουργούν ως «περιοχή καραντίνας για τη διαχείριση έκτακτων αναγκών κατά τη διάρκεια τις πτήσης». Επιπλέον, οι τουαλέτες στη δεξιά πλευρά θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από όσους βρίσκονται σε καραντίνα και ένας αεροσυνοδός θα επιβλέπει τους πελάτες, που είναι σε καραντίνα, χωρίς να μπορεί να έρθει σε επαφή με άλλη μέλη του πληρώματος.
Τι λέει ο τουριστικός πράκτορας…
Πήραμε μια πολύ ευγενική επιστολή από έναν από τους παλαιότερους «εν ενεργεία» τουριστικούς πράκτορες, αναφορικά με την κατάσταση στον ελληνικό Τουρισμό με την πανδημία του κορωνοϊού, την οποία δημοσιοποιούμε αφενός μεν γιατί την βρήκαμε πολύ ενδιαφέρουσα, αφετέρου δε, επειδή μας παρακάλεσε να μην δημοσιοποιήσουμε τα στοιχεία του, και ως εκ τούτου δεν έχει προσωπικά κίνητρα.
Η επιστολή έχει ως εξής: «Στα 43 συναπτά χρόνια μου στο μετερίζι του Τουρισμού και στον συνδικαλισμό σαν Τουριστικός Πράκτορας, έχω περάσει πολλές κρίσεις και αναποδιές που μου έχουν διδάξει πολλά, κυρίως να μην θριαμβολογώ, όταν όλοι θριαμβολογούν και το αντίθετο. Αυτό που περνάμε τώρα είναι πρωτόγνωρο, αχαρτογράφητο, βγαλμένο από σενάριο «επιστημονικής φαντασίας».
Οι πολύπειροι δεν μπορούμε να προβλέψουμε, ούτε και να γράψουμε το επόμενο επεισόδιο της «σειράς».
Κάθε ημέρα που περνάει αλλάζει τα δεδομένα και τις προτεραιότητες. Η κατάσταση αποτυπώνεται στο «ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ», δεν γνωρίζει κανείς για το ΑΝΟΙΓΜΑ πότε, ποιοι, πως…
Το μόνο παρήγορο είναι αυτό που είπε για την συγκυρία λάτρης της Κρητικής Παράδοσης, αναφερόμενος στην επαγγελματική πλευρά της κατάστασης: «Όπου ποθένουνε πολλοί, θάνατος δεν λογάται», υπονοώντας ότι αυτό συμβαίνει σε όλη την υφήλιο και σε όλους τους ανταγωνιστικούς προορισμούς. Η χώρα μας λόγω της καλής αντιμετώπισης της πανδημίας, εάν το αξιοποιήσει έξυπνα θα επανέλθει συντομότερα.
Η προσωπική μου διαίσθηση είναι ότι μετά από την 10ετή κρίση, για τα 2 που τώρα προβλέπεται, δεν θα πεθάνει κανείς επαγγελματικά. Θα τα καταφέρουμε και θα χαμογελάσουμε ξανά, αρκεί να καταλάβουμε οι άνθρωποι του Τουρισμού, αλλά κυρίως οι πολιτικοί μας, ότι πρέπει να γίνουμε ΕΘΝΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ.
Με αυτές τις σύντομες σκέψεις εύχομαι να περάσει ο «εφιάλτης», για όλους μας».
Για την αντιγραφή
Κων/νος Δεριζιώτης
– Πηγή: money-tourism.gr
Λίγο περίεργα μας τα λένε οι αεροπορικές εταιρίες. Εντάξει θα μειώσουν τις θέσεις για λόγους ασφαλείας, κατανοητό αλλά το γεγονός ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει τουλάχιστον 30% σε σχέση με πέρυσι δεν το λαμβάνουν υπόψη στα έξοδα;
Η σημερινή κατάσταση του τουρισμού, για μένα τουλάχιστον, είναι η μοναδική που έζησα. Για πολλά χρόνια περάσαμε όλοι μας εδώ στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, πολλές δυσκολίες ακόμη και οικονομικές καταστριφές από διάφορα συμβάντα. Επαναστάσεις, ςξεγέρσεις, πολέμους, οικονομικά κραχ, σεισμούς, τσουνάμι, πυρκαγιές, ξηρασίες, τυφώνες, τρομοκρατία, κ.λ.π.
Σήμερα όμως υπάρχει κάτι το τελείως διαφορετικό. Μια παγκόσμια επιδημία με θανατικό χωρίς τέλος.
Αυτό δεν είχε προβλευθεί και από τους πιο επαγγελαμτίες του κλάδου.
Η επανεκίνηση θέλει μεγάλη προσοχή και προγραμματισμό. Δεκάδες συντελεστές να υπολογιστούν με αλληλοκάλυψη και συνεργασία. Το εύχομαι.
Δεν νομίζω να έχουν μεγαλύτερη ζημιά από άλλες επιχειρήσεις!απλά τα μεγέθη είναι διαφορετικά!όπως μια επιχείρηση έβγαζε κέρδος έτσι και οι αεροπορικές έβγαζαν! όπως έκανε μια παύση η επιχείρηση έκανε και η αεροπορική εταιρεία!δεν είναι ότι γίνονται πτήσεις και δεν ταξιδεύει κανείς!μην παίζουν με την νοημοσύνη μας!απλά πάνε να εκμεταλλευτούν την κατάσταση!