Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο στην μετά-κορωνοϊό εποχή – Τι λένε οι ειδικοί στο CNN
Ισχυρότατο χτύπημα δέχεται ο τουρισμός εξαιτίας της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Αλλά απ ότι φαίνεται οι συνέπειες θα φανούν κυρίως στο μέλλον καθώς ο τρόπος που ο κόσμος θα ταξιδεύει μετά τον κορωνοϊό, αναμένεται να αλλάξει.
Μια πρώτη εκτίμηση προσπαθούν να δώσουν οι ειδικοί, μέσω του CNN και καταλήγουν σε 8 πράγματα που εκτιμούν ότι θα αλλάξουν στην μετά τον κορωνοϊό εποχή.
«Ο κόσμος δεν έχει αλλάξει από την έννοια ότι ακόμα θα θέλει να πηγαίνει σε διάφορα μέρη. Αλλά αναγκαστικά θα είναι πολύ πιο επιφυλακτικός για το τι θα κάνουν», λέει ο Άνταμ Μπλέικ, καθηγητής οικονομικών και επικεφαλής έρευνας στο Τμήμα Τουρισμού του Πανεπιστημίου του Bournemouth της Βρετανίας.
«Και δεν θα χρειαστεί απλά να τους πείσουν ότι είναι ασφαλές να ταξιδέψουν, αλλά θα πρέπει να δουν πραγματικές αλλαγές που γίνονται ώστε να είναι ασφαλέστερα τα ταξίδια».
Ακολουθούν οι 8 αλλαγές που αναμένονται.
Οι κρουαζιέρες θα είναι πιο φθηνές – Αλλά δύσκολα θα επιλέγονται
Οι τιμές στις κρουαζιέρες θα πέσουν εκτιμά ο Κρίστοφερ Άντερσον, καθηγητής στα τουριστικά του Cornell.
Η πρόκληση θα είναι η προσέλκυση νέων πελατών «που θα είναι απαραίτητοι για την επιβίωσή τους», μετά τα παγκόσμια πρωτοσέλιδα για τα κρούσματα κορωνοϊού στα κρουαζιερόπλοια. Ο Άντερσον πρότεινε την αναδιάρθρωση ορισμένων από τα νέα πλοία που βρίσκονται ακόμη υπό κατασκευή, με μεγαλύτερες καμπίνες και λιγότερους επιβάτες.
Καθαριότητα
«Όλοι, είτε πρόκειται για κρουαζιερόπλοια ή ξενοδοχεία, θα πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο καθαρίζουν το περιβάλλον με τον οποίο αλληλεπιδρούν οι πελάτες», λέει ο Άντερσον.
Και αυτή η καθαριότητα θα πρέπει να είναι ορατή, λέει ο Γιαν Φράιταγκ, αντιπρόεδρος της εταιρείας τουριστικών αναλύσεων Lodging Insights. Αντισηπτικά χεριών παντού, απολυμάνσεις επιφανειών που να βλέπουν οι πελάτες για να αισθάνονται ασφαλείς.
Οι τιμές των ξενοδοχείων θα πέσουν
Ιστορικά, σε περιόδους μεγάλης αβεβαιότητας, όπως το 2001 μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου ή μετά το τέλος της ύφεσης το 2009, χρειάστηκε χρόνος για να ανακάμψουν οι τιμές δωματίων, λέει ο Φράιταγκ.
Προτίμηση στα ξενοδοχεία από τη βραχυχρόνια
Ο Αντερσον εκτιμά επίσης ότι οι τουρίστες θα αισθάνονται περισσότερη ασφάλεια στα ξενοδοχεία παρά στη βραχυχρόνια μίσθωση, τύπου Airbnb.
«Θα επιζητούν την ασφάλεια των πρωτοκόλλων καθαρισμού που προσφέρουν τα ξενοδοχεία», λέει ο Άντερσον.
Φθηνότερα αεροπορικά και πιο άδειες πτήσεις
Επίσης εκτιμάται ότι ο κόσμος θα αισθάνεται πιο άνετα να ταξιδεύει αεροπορικώς, εάν τα αεροπλάνα είναι πιο άδεια. «Αν θέλουμε να αλλάξει (σ.σ το αρνητικό κλίμα) οι αεροπορικές θα πρέπει να πετάνε με άδεια τη μεσαία θέση και πολύ χαμηλότερες τιμές από αυτές που είχαμε το περασμένο καλοκαίρι», λέει ο Άντερσον.
Τα επαγγελματικά ταξίδια είναι αυτά που θα δώσουν ώθηση στις ανάκαμψη των αεροπορικών
Παρόλο που πολλές εταιρείες θα προτιμούν να κάνουν τις συσκέψεις τους online, η ανάγκη για εκ του σύνεγγυς συναντήσεις θα παραμείνει, οπότε και τα επαγγελματικά ταξίδια θα είναι μια ανάσα για τις αεροπορικές.
Οι αεροπορικές μπορεί να δώσουν μεγαλύτερη ευελιξία στις κρατήσεις -για λίγο
Ο Άντερσον εκτιμά ότι οι αεροπορικές εταιρείες – που ήδη εφάρμοσαν μέτρων όπως ευελιξία- θα συνεχίζουν να είναι λιγότερο αυστηρές με τις ακυρώσεις και τις αλλαγές των εισιτηρίων – για κάποιο διάστημα τουλάχιστον. «Το 2021, θα επιστρέψουμε στον παλιό τρόπο, εκτιμώ».
Βιωσιμότητα
Το βασικό συμπέρασμα από αυτή την κρίση; Η ευκαιρία να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που ήταν σημαντικά ακόμη και πριν εμφανιστεί ο κορωνοϊός, λέει ο Πίτερ Γκρίνμπεργκ, ταξιδιωτικός παραγωγός.
Ο υπερτουρισμός, και το θέμα των επιπτώσεων στο περιβάλλον ήταν από τα πιο σημαντικά θέματα πριν από την εξάπλωση του κορωνοϊού. «Μπορούμε να επιστρέψουμε σε αυτό με πολύ πιο υπεύθυνο και ηθικό τρόπο όταν η κρίση τελειώσει», λέει ο Γκρίνμπεργκ.
πηγή: huffingtonpost.gr