Ο online ταξιδιωτικός πράκτορας (OTA) AMOMA, με παρουσία σε 200 χώρες και 47.000 προορισμούς, με 230.000 καταλύματα, ανακοίνωσε την πτώχευση και την παύση της λειτουργίας του.
Η συγκεκριμένη εταιρία, που εδρεύει στη Γενεύη, ιδρύθηκε το 2013 και διατηρούσε την ιστοσελίδα της για πώληση κρεβατιών σε 18 γλώσσες, μεταξύ των οποίων και οι κυριότερες ευρωπαϊκές.
Αγόραζε δε κρεβάτια από bed banks και διάφορους παρόχους και όχι απευθείας από ξενοδοχεία, κατά κανόνα.
Ο AMOMA, είχε παρουσία και στην Ελλάδα, σε μεγάλους προορισμούς, μεταξύ των οποίων η Κρήτη, η Ρόδος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Μύκονος, η Σαντορίνη, κ.λπ..
Στην ανακοίνωση της ΑΜΟΜΑ, γίνεται ευθεία αναφορά σε «αθέμιτες πρακτικές», που χρησιμοποιούν ανταγωνιστές, φωτογραφίζοντας μεγάλες διεθνείς ιστοσελίδες ξενοδοχειακών κρατήσεων, ενώ αναφέρει ότι βρίσκονται σε εξέλιξη έρευνες των αρμόδιων για την προστασία του ανταγωνισμού, αρχών, σε Ισπανία, Αυστραλία και ΗΠΑ.
Οι πελάτες της εταιρίας έλαβαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία είχε διακόψει τις συναλλαγές και ότι οι κρατήσεις τους βρίσκονται στον «αέρα» και ότι θα πρέπει να επικοινωνήσουν απευθείας με τα ξενοδοχεία, με τις εταιρίες μέσω των οποίων έκαναν τις πληρωμές ή τις ταξιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.
Η Amoma είχε οικοδομήσει στην αγορά, την εικόνα μιας εταιρίας, που προσέφερε χαμηλότερες τιμές και από τις απευθείας online τιμές των ξενοδοχείων.
Μάλιστα στην ανακοίνωση τονίζεται χαρακτηριστικά ότι «…Το αποτέλεσμα (των αθέμιτων πρακτικών), είναι μια συγκέντρωση της αγοράς στην οποία μόνο ένας πολύ μικρός κύκλος σημαντικών ταξιδιωτικών πρακτορείων μπορεί να επιβιώσει».
Η ανακοίνωση
Η ανακοίνωση της AMOMA στην ιστοσελίδα της, που έχει πάψει να λειτουργεί, έχει ως εξής:
«Cease trading notification Your booking will probably be cancelled by our suppliers.
Ladies and Gentlemen, Dear Clients,
Since its creation, AMOMA has always strived, with success, to find the best value for money for its customers. Entities that claim to act as «price comparators» are, in effect, media agencies that redirect consumers to entities like ours against paying a cost per click.
These media agencies are sometimes owned by companies operating in the same segment as ours, which has a negative impact on free competition.
They are currently in a dominant position in the market and we think that this is to the detriment of the end consumers. Indeed, having taken the place that is theirs today, these entities unilaterally impose unsustainable financial conditions for us, because we work at the fair price to benefit our customers, not to benefit these media agencies.
The result is a market concentration in which only a very small circle of majors Online Travel Agencies can survive. You probably also know that the public authorities are currently opening investigation procedures against these entities, notably in Australia, Spain – and most recently, as reported in the press, in the United States. However, these commercial practices that are unilaterally imposed on us make the continuation of our activities impossible. We therefore regret to have to inform you of the cessation of our activities, with immediate effect.
For those who have booked rooms via our website: Contact the reserved hotel to inquire about the provision of the service. Contact your payment institution or your travel insurance.
While we regret to have to announce the above, we send you, Ladies and Gentlemen, Dear Clients, our best regards“