Στην αντιμετώπιση των φαινομένων του υπερτουρισμού τάσσεται ο «έξυπνος τουρισμός», σύμφωνα με την εταιρεία Amadeus. Μάλιστα για να είναι επιτυχημένος ο «έξυπνος τουρισμός», ζωτικής σημασίας είναι η συνεργασία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα υπερτουρισμού αποτελεί ο κόλπος Maya. Εδώ είναι ενδεικτικό πως ο υπερβολικός τουρισμός μπορεί να βλάψει την ταξιδιωτική υποδομή μιας χώρας.
Η Ταϊλάνδη είχε πάντα μια ανεπτυγμένη ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία. Ο τουριστικός τομέας ήταν υπεύθυνος για το 15,9% του συνόλου της απασχόλησης στη χώρα. Παράλληλα συμβάλλει κατά 21,6% στο ΑΕΠ της χώρας.
Πως ο «έξυπνος τουρισμός» βοηθάει έναν προορισμό
Με ποιους τρόπους όμως ο «έξυπνος τουρισμός» μπορεί να βοηθήσει έναν τουριστικό προορισμό ;
-Προσέλκυση του σωστού ταξιδιώτη με την καλύτερη κατανόηση των προτιμήσεών του.
-Διευκόλυνση του ταξιδιώτη με σημεία ενημέρωσης για τον προορισμό καθ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
-Διασύνδεση των ταξιδιωτών με την υποδομή των πόλεων και το δίκτυο μετακινήσεων.
-Δημιουργία δικτύων για μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία.
-Καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών συνδέοντας τα δεδομένα, τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τα σημεία επαφής των ταξιδιωτών.
tourismtoday.gr