Επιβολή ειδικού περιβαλλοντικού τέλους στα αεροπορικά εισιτήρια κάτω των 50 ευρώ εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητούν οι Γερμανοί βουλευτές για την ενίσχυση της ελεύθερης οικονομίας και την προστασία του περιβάλλοντος.
Αυτό δήλωσε τουλάχιστον ο αρχηγός της Κ.Ο. των Χριστιανοικοινωνιστών της Βαυαρίας στη γερμανική Βουλή και πρώην υπουργός Μεταφορών Αντρέας Ντόνμπριντ στην εφημερίδα Bild, σύμφωνα με αναλυτικό δημοσίευμα της Deutsche Well.
Οι αεροπορικές εταιρείες συμβάλλουν στην αυξημένη παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα και κατ’ επέκταση επιδρούν αρνητικά στην ατμόσφαιρα και το οικοσύστημα.
Η Ryanair, η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρία στην Ευρώπη βρέθηκε στη δέκατη θέση μιας λίστα με τις επιχειρήσεις που εκπέμπουν τα μεγαλύτερα ποσοστά διοξειδίου του άνθρακα. Οι χαμηλές τιμές εισιτηρίων της εταιρείας συμβάλλουν σημαντικά στην απόφαση πολλών Ευρωπαίων να επιλέξουν το αεροπλάνο και όχι άλλο μέσο μεταφοράς, χωρίς να σκέφτονται το αντίκτυπο στο περιβάλλον.
Οι τουρίστες θα επέλεγαν την Τουρκία αντί της Ελλάδας
«Η επιβολή ενός ειδικούς τέλους στα αεροπορικά ναύλα δεν είναι εύκολη υπόθεση διότι προϋποθέτει συντονισμό μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Ακόμα όμως κι αν συμφωνήσουν οι χώρες της ΕΕ σε ένα κοινό ΦΠΑ ή την αύξηση του φόρου κηροζίνης δημιουργούνται προβλήματα στον ανταγωνισμό με χώρες εκτός Ευρώπης», λέει ο Φρανκ Φίχερτ καθηγητής Τουρισμού και Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Βορμς.
«Σκεφτείτε πόσο διάστημα θα χρειαστεί να πειστούν όλες οι χώρες – μέλη για την αύξηση του φόρου κηροζίνης. Θα προέκυπτε ωστόσο και ένα ζήτημα ανταγωνισμού για χώρες όπως η Ελλάδα, η οποία στον τουριστικό τομέα ανταγωνίζεται την Τουρκία. Ένας φόρος θα οδηγούσε μεν σε αύξηση εσόδων θα έδινε ωστόσο κίνητρο στους τουρίστες να επιλέξουν την Τουρκία, και όχι την Ελλάδα, λόγω των χαμηλότερων ναύλων», σχολιάζει ο καθηγητής.
tourismtoday.gr