Χριστίνα Μήτση: Στον Τουρισμό οφείλουμε πρώτα από όλα να σεβόμαστε τον επισκέπτη

0
1814

Για έναv όμιλο με τόσο μακρά ιστορία στο χώρο του Τουρισμού και της φιλοξενίας, η διατήρηση όχι μόνο του «καλού ονόματος”, αλλά και η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών και των υποδομών είναι μεγάλο στοίχημα. Ο όμιλος ξενοδοχείων «Mitsis Hotels» το έχει πετύχει, υλοποιώντας ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 100 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των μονάδων που διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του και έχοντας ήδη προχωρήσει πέρσι στην εξαγορά του Grand Hotel Summer Palace στη Ρόδο. 

Κι αν το όνομα του ιδρυτή της αλυσίδας, που δραστηριοποιείται στην ξενοδοχειακή αγορά από το 1974, θα μπορούσε να αποτελέσει «βάρος” για τους συνεχιστές του, για τη Χριστίνα Μήτση, κόρη του ιδρυτή και πρόεδρο του ομίλου «Mitsis Hotels”, η ενασχόληση της με τη ξενοδοχεία και την τουριστική αγορά αποτελεί χαρά, όπως δηλώνει στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Capital.gr.

Μιλά για την πορεία του επενδυτικού πλάνου, την πορεία του Τουρισμού και ειδικά για το κρίσιμο σκέλος των εσόδων, τη σημασία του κλάδου στην ελληνική οικονομία, αλλά και το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε στον επισκέπτη.

Συνέντευξη στη Βίκυ Κουρλιμπίνη

Κ. Μήτση, πως εξελίσσεται η φετινή σεζόν για τα ξενοδοχεία του ομίλου σας;
Για εμάς η σεζόν πάει πολύ καλά. Ενδεικτικά να αναφέρω πως οι πληρότητές μας, για κρατήσεις μέχρι και το τέλος της χρονιάς, κυμαίνονται στο 90%.

Εντούτοις, οι ανταγωνιστικοί προορισμοί, αναφέρομαι κυρίως στην Τουρκία και την Αίγυπτο, έχουν ανακάμψει και έχουν πάρει μερίδια από τον ελληνικό Τουρισμό. Οι προσφορές των ανταγωνιστών στις τιμές των πακέτων είναι καλές, ενώ η πτώση της τουρκικής λίρας κάνει τις διακοπές πιο συμφέρουσες στη γειτονική χώρα.

Παρόλα αυτά, η Ελλάδα για μένα είναι από τους ομορφότερους προορισμούς για διακοπές. Αναφέρομαι στα νησιά, στις παραλίες μας, στο φυσικό πλούτο, στο φαγητό… και πιστεύω πως στο κομμάτι αυτό υπερέχουμε σε σύγκριση με τους γειτονικούς προορισμούς. Θεωρώ λοιπόν πως ο ελληνικός Τουρισμός δεν θα χάσει. Νομίζω πως στο τέλος όμως οι τουρίστες θα επιστρέψουν στην Ελλάδα.

Πώς βλέπετε την πορεία των εσόδων;

Ο Τουρισμός είναι από τους βασικούς στυλοβάτες της ελληνικής οικονομίας. Η περσινή χρονιά ήταν εντυπωσιακά καλή, μια χρονιά που η Ελλάδα είχε να δει πολλά χρόνια. Φέτος όμως προβλέπω πως θα υπάρξει μια μείωση στα έσοδα. Δεν έχουμε ακόμη τα νούμερα, όμως την πτώση σε σύγκριση με την περσινή σεζόν την βλέπουν επίσης πολλοί συνάδελφοι ξενοδόχοι, επιχειρηματίες με τουριστικά καταστήματα… Και πιστεύω πως η μείωση αυτή είναι απόρροια περισσότερο της ανόδου της Τουρκίας, αλλά και της Αιγύπτου.

Σίγουρα οι καλοκαιρινοί μήνες είναι καλοί από πλευράς αφίξεων και εισπράξεων, αλλά περιμένουμε να δούμε πως θα πάει και ο Οκτώβριος. Ο αδερφός μου Σταύρος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, είχε προβλέψει πως η χρονιά δεν θα ήταν θετική, οπότε πήραμε την απόφαση οι αυξήσεις στις τιμές μας να είναι μικρότερες.

Ο όμιλος έχει ανακοινώσει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα για την ανακαίνιση των μονάδων του. Ποια είναι τα σχέδιά σας;

Στα επόμενα πέντε χρόνια προγραμματίζουμε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα κατευθυνθούν κυρίως σε ανακαινίσεις. Ήδη οι ανακαινίσεις που έχουν γίνει την τελευταία διετία φθάνουν τα 40 εκατ. και γίνονται με δικά μας κεφάλαια.

Το Δεκέμβριο επίσης επικρατήσαμε στον ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος για το Grand Hotel Summer Palace στην πόλη της Ρόδου, που ήταν μια πολύ μεγάλη αγορά στον τουριστικό χώρο. Το τίμημα έφτασε τα 50,1 εκατ. ευρώ, και καταβάλαμε ποσό υψηλότερο κατά περίπου 45% από την τιμή εκκίνησης των 35 εκατ.

Σήμερα ο όμιλος αριθμεί 17 ξενοδοχεία-προορισμούς που αντιπροσωπεύουν το «Unique Destination” σε Ρόδο, Κω, Κρήτη, Αθήνα (Sofitel) και Καμένα Βούρλα, 20 χιλιάδες κλίνες και 5,5 χιλιάδες δωμάτια. Σκεφτόμαστε όμως να αυξήσουμε τον όγκο του ομίλου, αναλαμβάνοντας το management άλλων ξενοδοχείων, ενώ στα σχέδια μας βρίσκεται και η αγορά νέων μονάδων.

Πιστεύετε πως θα υπάρξει συνέχεια στις επενδύσεις στον Τουρισμό;

Βλέπω να υπάρχει μεγάλη συνέχεια στις επενδύσεις στην ξενοδοχειακή αγορά. Θα γίνουν πολύ μεγάλες τουριστικές μονάδες και έρχονται μεγάλα ονόματα ξενοδοχειακών αλυσίδων που θα αυξήσουν πολύ το prestige του Τουρισμού. Ο νέος Αστέρας Βουλιαγμένης και η είσοδος της Four Seasons είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.

Θέλω να πιστεύω πως από τη νέα Κυβέρνηση θα δοθεί προτεραιότητα στον Τουρισμό, στο πρώτο «προϊόν» της χώρας μας, στην ανάπτυξη και στις νέες επενδύσεις. Πολιτεία και επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό χώρο θα πρέπει από κοινού να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα υπάρχουν, όπως στις τουριστικές υποδομές, στα λιμάνια, στα αεροδρόμια.  Η μείωση της φορολόγησης πάντως που έχει εξαγγείλει του υπουργείο Τουρισμού είναι προς τη θετική κατεύθυνση.

Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα για εσάς;

Μετά το θάνατο του πατέρα μου, Κώστα Μήτση, αποφασίσαμε να δώσουμε πολύ μεγάλο βάρος στην ποιότητα των υπηρεσιών. Πραγματικά σήμερα οι υπηρεσίες μας είναι value for money και είμαστε πολύ υπερήφανοι για αυτό που προσφέρουμε.

Ο πατέρας μου δεν έκανε τίποτα στην τύχη. ‘Έφερε το all inclusive στην Ελλάδα με σεβασμό προς τον πελάτη. Για μένα αυτό ήταν μια πολύ πετυχημένη κίνηση και θεωρώ πως ήταν πρωτοπόρος στο χώρο του. Εμείς σήμερα το ανεβάσαμε αυτό και θα το ανεβάσουμε και περισσότερο. Πάντα θα τιμούμε το όνομά του και ελπίζω να σταθούμε άξιοι αυτής της παρακαταθήκης.

Θέλω όμως να πω πως νιώθω πολύ τυχερή που ασχολούμαι με τον Τουρισμό. Το να μπορώ να προσφέρω αυτή την αίσθηση φιλοξενίας είναι για μένα μοναδικό. Ο Τουρισμός συνδυάζει τόσα πολλά κομμάτια, είναι τόσο πολύπλευρη δουλειά που για μένα στο τέλος της ημέρας είναι χαρά και τιμή. Ο Τουρισμός για την Ελλάδα είναι τεράστιο κεφάλαιο και τον τουρίστα που έρχεται στη χώρα μας οφείλουμε να τον σεβόμαστε πάντα.

[email protected]

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ