«Πρόγευση» για το σκηνικό της επόμενης τουριστικής χρονιάς αποτελούν οι σχεδιασμοί του μεγαλύτερου τουρ οπερέιτορ της Ευρώπης, TUI Group, για την Ελλάδα αλλά και βασικούς ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Η Ελλάδα αναδείχθηκε φέτος ο τρίτος (μετά την Ισπανία και την Ιταλία) σημαντικότερος μεσογειακός προορισμός του TUI Group. Συμβάλλοντας αποφασιστικά στις πωλήσεις του υπ’ αριθμόν ένα ταξιδιωτικού «παίκτη» της Ευρώπης, σε μια χρονιά ιδιαίτερα ,που χαρακτηρίστηκε «χαμένη» για τους ταξιδιωτικούς ομίλους της Γερμανίας.
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Gfk, πως κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους που ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο, οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων της Γερμανίας μειώθηκαν για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, καταγράφοντας πτώση 5% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά (Νοέμβριος 2014-Οκτώβριος 2015). Οι πωλήσεις καλοκαιρινών «πακέτων», μάλιστα, σημείωσαν «βουτιά» 7% σε σύγκριση με πέρυσι.
Το γεγονός ότι η Ελλάδα μαζί με τις Ισπανία και Ιταλία αποδείχθηκαν ισχυρές «ασπίδες» εσόδων του TUI Group οδήγησε τον γερμανικό όμιλο να «ποντάρει» ακόμα περισσότερα πάνω τους για το 2017.
Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, ο όμιλος TUI εμφανίζεται να επικεντρώνει τις προσδοκίες του στο «τρίγωνο» Κρήτη, Ρόδος, Κως -προορισμοί οι οποίοι προσελκύουν την πλειοψηφία των Γερμανών και άλλων Ευρωπαίων τουριστών που επιλέγουν διακοπές στα ελληνικά νησιά.
Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος TUI έχει αυξήσει κατά 40% τα διαθέσιμα δωμάτιά του σε ξενοδοχεία των τριών περιοχών για το καλοκαίρι του 2017. Ταυτόχρονα θα προσφέρει περισσότερες αεροπορικές θέσεις μέσω νέων πτήσεων της Easyjet από το Βερολίνο.
Στελέχη της ελληνικής ταξιδιωτικής αγοράς συσχετίζουν την κίνηση της TUI με την εντυπωσιακή άνοδο που κατέγραψαν τον Οκτώβριο στη Γερμανία οι κρατήσεις προς Ηράκλειο (+91%) και Ρόδο (+65%).
Ο ανταγωνισμός
Συνολικά για το 2017, το TUI Group διπλασιάζει σε 150.000 τα διαθέσιμα δωμάτιά του σε ξενοδοχεία ενώ θα προσφέρει και 300.000 παραθεριστικές κατοικίες.
Περισσότερο κερδισμένες από τους σχεδιασμούς της TUI για το επόμενο καλοκαίρι εμφανίζονται να είναι η Ιταλία και η Ισπανία. Στην Ιταλία, η TUI ενισχύει την παρουσία της κατά 50%, προσθέτοντας 1.000 καταλύματα. Μεταξύ αυτών θα υπάρχουν τρία νέα ξενοδοχεία, που έχουν ενταχθεί στις ξενοδοχειακές αλυσίδες Sensimar και Blue.
Οι δύο μονάδες Sensimar (για ενήλικες πελάτες μόνο) βρίσκονται στην Καλαβρία και τη Σαρδηνία ενώ το ξενοδοχείο της αλυσίδας Blue (5 αστέρων), στην Τοσκάνη.
Στην Ισπανία η TUI αυξάνει κατά 20% το χαρτοφυλάκιο δωματίων που διαθέτει σε ξενοδοχεία, μετά και τη φετινή αύξηση πωλήσεων 30% που κατέγραψε φέτος.
Ο γερμανικός όμιλος, ταυτόχρονα, ποντάρει σε σημαντική αύξηση εσόδων από «πακέτα» διακοπών σε προορισμούς της ηπειρωτικής Ισπανίας όπως η Ανδαλουσία. Για τον σκοπό αυτό θα προσφέρει νέες αεροπορικές συνδέσεις προς Μάλαγα και Χερέθ ενώ επεκτείνει το πρόγραμμα δρομολογίων της προς τη Χουέλβα.
Ταυτόχρονα, ο όμιλος TUI έχει αποφασίσει να ενισχύσει για το επόμενο καλοκαίρι τα προγράμματά του και προς άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως η Βουλγαρία, η Κροατία, η Πορτογαλία και η Αυστρία.