ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ
Το Βodrum-Πετρούμι της χριστιανικής εποχής
για το ντοκιμαντέρ ’’σιωπηλές καμπάνες του ΒODRUM–Bodrum’un Suskun Çanları’’
Βρεθήκαμε στην γειτονική πόλη του ΒODRUM-Πετρουμι για την προβολή του ντοκιμαντέρ ’’σιωπηλές καμπάνες του ΒODRUM’’. Ενός έργου με σπουδαίο ιστορικό, πολιτιστικό, κοινωνικό και πολιτικό περιεχόμενο. Η συνήθης αντίδραση θα ήταν να γράψουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μας δημιουργήθηκαν. Θα είχαν σχέση με την ‘’βαθειά νύχτα’’ που καλύπτει μια εποχή στην πιο γειτονική μας περιοχή. Θα επικρατούσε η θλίψη του χαμένου και διωγμένου. Μεγαλύτερη σημασία όμως, ακόμη και για μας, έχει να δούμε πως η ίδια η σημερινή κοινωνία της Χερσονήσου της Αλικαρνασσού αντιμετωπίζει το θέμα της χριστιανικής εποχής της. Από το ΙΝΤΕΡΝΕΤ https://youtu.be/WJCfWoIp1Ds, https://youtu.be/P93bHxuZFh0 σας μεταφέρουμε το τι γράφτηκε στον τοπικό τύπο.
α. Το Bodrum της χριστιανικής εποχής: εκκλησίες, παρεκκλήσια, βαφτιστήρια και μοναστήρια, 12 Νοέμβρη 2018,στο Πνευματικό Κέντρο ‘’Ηρόδοτος’’ ώρα 15:00
Με φωτογραφία των καλλιτεχνών Mehmet Uyargil και Cana Üngür με την συνεργασία του ανθρωπολόγου / αρχαιολόγου Temujin Binder δημιουργήθηκε το ντοκιμαντέρ “Bodrum’un Suskun Çanları” (σιωπηλές καμπάνες του Μπόντρουμ) για την Χριστιανική περίοδο έως και την ανταλλαγή που είχε ως αποτέλεσμα την αναγκαστική μετανάστευση των Ελλήνων που ζούσαν στην περιοχή μέχρι το 1923-1924. Η εξεταζόμενη περίοδος έχει δύο στάδια: όταν ο Χριστιανισμός ήταν η κυρίαρχη θρησκεία της Ρωμαϊκής / Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας με κυρίαρχη θρησκεία το Ισλάμ.
β. Temujin Binder: ‘’Η περιοχή της Αλικαρνασσού Bodrum αναπτύσσεται ταχύτατα τα τελευταία χρόνια. Από μια μικρή πόλη γίνεται μια μεγάλη πόλη. Η υφή της πόλης γίνεται ισχυρότερη καθημερινά. Ο ιστός της πόλης, ο αστικός της ιστός πρέπει να συνοδεύεται από μια ισχυρή και αυτοσυντηρούμενη αστική ταυτότητα. Αν το Bodrum-Πετρούμι πρέπει να αναγνωριστεί ως μια αποτελεσματική και ελκυστική διεθνής πόλη-πλατφόρμα η ταυτότητα της είναι πρώτιστη ανάγκη. Κάθε επιτυχημένη και αρμονική πόλη, έχει αγκαλιασμένα τα μνημεία της, τα θεμέλια της με τα σημερινά της στοιχεία. Είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί μια αστική ταυτότητα από κάθε άποψη στην πόλη μας. Στην Αλικαρνασσό αρμόζει μια πόλη της ιστορίας της! Ο χειρισμός αυτού του προβλήματος περνά μέσα από την επεξεργασία του ιστορικού υλικού της σαν την δαντέλα ενός μεγάλου υφάσματος.
Αυτή είναι η κύρια ιδέα πίσω από αυτό το ντοκιμαντέρ: Συμβολή στην ταυτότητα της Αλικαρνασσού.
Το Bodrum, το οποίο χρονολογείται από αρκετές χιλιάδες χρόνια, είναι μια πόλη που έχει βρει τη θέση της στην παγκόσμια ιστορία. Παρόλο που η παλαιά εποχή έχει μελετηθεί καλά και εκπροσωπείται με επιτυχία σε διάφορες μελέτες, μπορεί να ειπωθεί ότι οι εργασίες για τη χριστιανική περίοδο είναι εξαιρετικά ανεπαρκείς ή ακόμα και δεν έγιναν ποτέ. Το “Bodrum’un Suskun Çanları” προορίζεται να καλύψει αυτό το κενό και είναι ένα ντοκιμαντέρ που επιδιώκει να ρίξει φως σε αυτή την περίοδο. Στόχος είναι να επιστήσουμε την προσοχή στην κοινωνική και πολιτισμική συνέχεια της ιστορίας της Αλικαρνασσού που ξεκίνησε χιλιάδες χρόνια πριν, χωρίς να αγνοούμε καμία από τις υποπεριόδους της.
Υπάρχει ένα ειδικό μήνυμα του ντοκιμαντέρ στο πλαίσιο αυτό ότι: είναι σημαντικό για την ταυτότητα της κάθε περιόδου της ιστορίας της πόλης το Bodrum να προστατεύει επιμελώς τις δομές που μαρτυρούν την κάθε περίοδο της. Ιστορικά κτίρια και κατασκευές προσθέτουν βάθος στην ιστορία της πόλη. Όσο πιο βαθιά πηγαίνουν οι ρίζες, τόσο πιο ποικιλόμορφη είναι η πόλη, τόσο πιο υγιές και τόσο σταθερό το μέλλον της. Η μελέτη μας για το σύνολο της περιόδου είναι μικρή Δεν είμαστε στο σημείο που απαιτεί η έρευνα της χριστιανικής εποχής. Πολλές ιστορικές κατασκευές βρίσκονται αντιμέτωπες με μια τρομακτική αδιαφορία και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το συντομότερο.
Τα πιο σημαντικό στοιχείο μιας πόλης πέρα από τα κτίρια, τους δρόμους και όλα τα είδη των φυσικών δομών είναι η πνευματική της απάντηση, είναι η ιστορία που κληρονομείται από το παρελθόν, είναι ότι προώθησε την αστική συνείδηση. Το “Bodrum’un Suskun Çanları” έγινε με σκοπό την ανάπτυξη αυτής της τοπικής κοινωνικής συνείδησης .’’
γ. Bodrum Kent TV
Παλιές εκκλησίες ξωκλήσια, μοναστήρια και βασιλικές περιγράφεται στο «υπόγειο με τις σιωπηλές καμπάνες» ένα ντοκιμαντέρ παρουσιάστηκε με μεγάλη συμμετοχή.
Δύο φωτογράφοι και Mehmet Uyargil και η Cana Üngür με τον ανθρωπολόγο Timuçin Binder, δημιούργησαν ένα ντοκιμαντέρ για τη χριστιανική ιστορία του Bodrum που ξεκίνησε τους ρωμαϊκούς χρόνους μέχρι και σήμερα ,έχοντας συλλέξει πληροφορίες από έρευνες που έχουν γίνει. Η περίοδος ερευνήθηκε και αποκάλυψε στοιχεία και ίχνη υπολειμμάτων μέσα στα όρια της χερσονήσου της Αλικαρνασσού εισάγοντας μας στο χριστιανικό παρελθόν της περιοχής και στα θραύσματα της θρησκευτικής αρχιτεκτονικής του.
Το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Herodot στην περιοχή Konacik. Ο φωτογράφος Mehmet Uyargil δήλωσε στο Kent Haber ΤV:
– Mehmet Uyargil: Είναι ένα θέμα στο οποίο εργαζόμαστε περίπου 12 χρόνια. Τα τελευταία 2 χρόνια, συνεχίσαμε να δουλεύουμε με τους δύο φίλους μου, τον Cana Üngün και τον Timuçin Binder. Είναι μια ταινία για εκκλησίες, ξωκλήσια, μοναστήρια, βασιλικές. Το ντοκιμαντέρ μας αποτελείται από 2 μέρη. Το πρώτο μέρος παρουσιάζει στοιχεία της ρωμαϊκής βυζαντινής περιόδου, στις απαρχές του χριστιανισμού. Το δεύτερο μέρος είναι οι εκκλησίες, ξωκλήσια, που χτίστηκαν κατά την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας. Τα κτίρια που παρουσιάζουμε είναι θρησκευτικά κτίρια που χτίστηκαν στη χερσόνησο της Αλικαρνασσού μέχρι την περίοδο ανταλλαγής.
–Έχουμε ερευνήσει και τεκμηριώσει 30 διαφορετικές κατασκευές σε 25 διαφορετικές περιοχές στο ντοκιμαντέρ μας, είπε ο imiz Uyargil. Ένας απίστευτος αριθμός βιβλίων διαβάστηκε κατά την προετοιμασία τους. Στο τέλος των συνεντεύξεων με αρχαιολόγους, έχουμε φτάσει σε πολύτιμες πληροφορίες. Δεν έχει πραγματοποιηθεί σημαντική έρευνα για το θέμα αυτό. Οι έρευνες χρειάστηκαν χρόνο και δουλειά. Το 75λεπτο ντοκιμαντέρ κέρδισε την εκτίμηση του κοινού.
σημείωμα: στο πλοίο της επιστροφής συναντηθήκαμε με 2 ομάδες συμπολιτών μας που είχαν επισπευτεί την Καππαδοκία και τον Πόντο. Όλοι ήταν εντυπωσιασμένοι από τις αλλαγές που έχουν γίνε και τον οικοδομικό οργασμό που επικρατεί. Συνδυάζοντας τα λεγόμενα τους μα τις δικές μας σκέψεις το συμπέρασμα είναι ότι η γειτονική κοινωνία μαζί με την οικονομική της ανάπτυξη αντιμετωπίζει και τα προβλήματα ταυτότητας και ένταξης τους στον παγκοσμιοποιούμενο κόσμο. εδώ οι εθνικιστικές ιδεολογίες συγκρούονται με τις κοινωνιοκεντρικές αντιλήψεις όπως αυτές του ανθρωπολόγου / αρχαιολόγου Temujin Binder. Αυτή η σύγκρουση πολιτικών ιδεολογιών διακριτή με τους πολίτες που συζητήσαμε πριν και μετά το ντοκιμαντέρ. Ο γιατρός Φάνης Δημόπουλος και οι σχέσεις του στα πλαίσια του ελληνογαλλικού συλλόγου με τον αντίστοιχο σύλλογο στο Πετρούμι κόσμο ήταν η αιτία του ταξιδιού μας. Ο κ. Μ. Τριανταφύλου συγγραφέας του βιβλίου ‘’Παλιά Αλικαρνασσός’’ έζησε την αναγνώριση των σημερινών Πετρουμιανών, το βιβλίο του προγραμματίζεται να εκδοθεί στην Τουρκική γλώσσα, ενω ήταν στον κατάλογο των συντελεστές του ντοκιμαντέρ.
Ν. Μυλωνας
[pdf-embedder url=»http://www.aegeanews.gr/wp-content/uploads/2018/11/Το-Βodrum-Πετρούμι-της-χριστιανικής-εποχής.pdf» title=»Το Βodrum-Πετρούμι της χριστιανικής εποχής»]
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΣΕ ΑΓΑΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΙ, ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 155 ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ, ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙΕΙ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ, ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΨΕΙ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΡΩΕΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΦΥΛΑΚΗ.
ΑΛΛΗ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ, ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΕΙΔΙΚΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ, ΝΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑ 1:4. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ, ΟΤΙ, ΑΝ Ο ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ ΜΕ 500 ΕΥΡΩ, ΤΟΤΕ Ο ΠΤΔ ΔΕΝ ΜΟΡΕΙ, ΝΑ ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ ΜΕ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2000 ΕΥΡΩ!
Κάτι ψήνεται με την εκκλησιά του Αγίου Νικολάου ή καμιά μελέτη στιλ Ψαλίδι… Κάπως έτσι ονειρεύεται την αστική εξέλιξη της Αλικαρνασσού…
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΘΡΑ, ΠΟΥ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ:
1) ΑΡΘΡΟ 3: ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
2) ΑΡΘΡΟ 5: ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ, ΝΑ ΣΥΝΑΘΡΟΙΖΟΜΑΣΤΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ, ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΥΒΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
3) ΑΡΘΡΟ 16β: ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ, ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
(ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ, ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ, ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΘΝΙΣΤΕΣ (ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ), ΔΗΛ. ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΟΜΑΙΜΟΝ, ΤΟ ΟΜΟΓΛΩΣΣΟΝ, ΤΟ ΟΜΟΤΡΟΠΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΟΜΟΘΡΗΣΚΟΝ. ΣΗΜΕΡΑ ΒΕΒΑΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ», ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΙ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ.)
Αδέλφια αλήτες πουλιά εμπρός για την απελευθέρωση των ανθελλήνων των εθνοκτόνων και των ελεεινών υπάνθρωπων που μας καλούν να σταματήσουμε τον βιασμό της ψυχής και των σωμάτων μέσα από την αειφόρο ανάπτυξη των εβραιογενών δογμάτων και των παντοειδών διαχωρισμών. Αφήνουμε πίσω τις ομορφιές του Λουτρακίου και βλέπουμε τώρα τον τύμβο των σπαρτιατών στην ωραία περιοχή των θερμοπυλών όπου πάντα θα βρίσκεται ένας εφιάλτης για να εμφυσήσει στις ψυχές μας το καθισιό. Ορμάται παλικάρια Ζήτω το έθνος της Μαδαγασκάρης.
τι μας νοιαζει για τα εκκλησακια και την κατανυξη.Εδω οι προγονοι μας είχαν φτιαξει θαυματα μεχρί να τους φανε οι παπαδες και ο οχλος.Για να ξυπναμε λιγο λίγη να διεκδικουμε.Οι παπαδες μην σκουζουν.Ο Χρισταρας δεν έπαιρνε μισθο.Η ανταμοιβη ειναι αλλου.
Πάει για δήμαρχος στο Πετρούμι γιατί στην Κω τους πήρανε είδηση.
πού καλό άρθρο Νίκο, άσε τους αμώρφωτους ανώνυμους κομπλεξικούς που δεν, μπορούν να διατυπώσουν μια πρόταση σωστά να λένε τα δικά τους