Ακολουθεί απόσπασμα του άρθρου, όπως δημοσιεύτηκε στους Financial Times στις 4 Αυγούστου 2017:
Cool Διακοπές για Cool ταξιδιώτες….
Βρισκόμαστε στο Casa Cook της Κω. Πρόκειται για ένα νέο παραθαλάσσιο θέρετρο, το δεύτερο σε μια αναδυόμενη αλυσίδα μπουτίκ ξενοδοχείων που δημιουργήθηκε από την εταιρεία, με στόχο τους νεότερους, πιο εύπορους και ναι, πιο cool ταξιδιώτες.
Φαίνεται ότι η Thomas Cook μετά από 176 χρόνια πορείας επιχειρεί μια ξαφνική ανανέωση.
Για δεκαετίες, η εταιρεία καθώς και άλλοι ταξιδιωτικοί πράκτορες υψηλού επιπέδου βασίζονταν στις ορδές των ευρωπαϊκών οικογενειών που ήθελαν κάθε καλοκαίρι να δραπετεύουν σε παραθαλάσσια θέρετρα στην Ισπανία, την Ελλάδα και την Τουρκία. Φτηνές και ευχάριστες εκδρομές χτίστηκαν μέσω οικονομιών κλίμακας: μαζικά ξενοδοχεία, γεμάτες παραλίες και πλήρες αγγλικό πρωινό.
Το επιχειρηματικό μοντέλο βρίσκεται όμως υπό πίεση καθώς ένας συνδυασμός αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους και ηλεκτρονικών πρακτορείων ταξιδίων έχει καταστήσει ευκολότερο στους πελάτες που κυνηγούν τις ευκαιρίες να δημιουργήσουν OnLine τις δικές τους φθηνές διακοπές.
Εν τω μεταξύ, χιλιάδες ταξιδιώτες ψάχνουν για γνήσιες και μοναδικές εμπειρίες διακοπών μέσα από ταξιδιωτικά πακέτα one size που απευθύνονται μαζικά σε όλους και υλοποιούνται μέσα από πλατφόρμες όπως αυτή της Airbnb. Ανταποκρινόμενες στην νέα αυτή τάση, πολλές από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές εταιρείες έχουν εμφανίσει ξενοδοχειακά προϊόντα που κάνουν ελάχιστη ή καθόλου αναφορά στη μητρική εταιρία και αντ’ αυτού επενδύουν στον σχεδιασμό, την ιστορία ή την τοποθεσία.
Το Casa Cook αποτελεί μια προσπάθεια να ικανοποιήσει αυτόν τον μοντέρνο ταξιδιώτη που απαιτεί ένα όμορφο σκηνικό για τις selfie του. Το λογότυπο της κίτρινης καρδιάς της Thomas Cook απουσιάζει. Στην πραγματικότητα, παρά την αναφορά στο όνομα, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το Casa Cook ανήκει στην μητρική εταιρία.
“Θέλουμε να δείξουμε ότι μπορούμε να προσελκύσουμε ανθρώπους οι οποίοι πιθανότατα δεν σκεφτόντουσαν να κάνουν διακοπές μέσω ενός τουριστικού πράκτορα. Θέλουμε να δείξουμε ότι ο ταξιδιωτικός πράκτορας μαζικού τουρισμού δεν είναι πλέον αυτός που γνώριζαν, ότι έχουμε καινοτομήσει και ότι έχουμε διοχετεύσει νέα ενέργεια στην Thomas Cook και της δώσαμε την ώθηση έτσι ώστε να γίνει ένας πραγματικά σύγχρονος πάροχος διακοπών”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Thomas Cook, Dr. Peter Fankhauser.
Η Thomas Cook είναι γνωστή για την δημιουργία οικογενειακών διακοπών, αλλά οι εγκαταστάσεις στο Casa Cook Kos επικεντρώνονται στους ενήλικες.
Στο θέρετρο σε παρασύρει o σταθερός ήχος ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής. Υπάρχει ένα καλά εξοπλισμένο γυμναστήριο, ένα υπαίθριο κατάστρωμα γιόγκα και χαμάμ τουρκικού τύπου, αλλά δεν υπάρχουν περιοχές παιχνιδιού.
Ένα πρωί, παρατηρώ ένα παιδί να διασκεδάζει με το να βάζει πετρούλες τη μία πάνω στην άλλη. Ένα άλλο παιδί ισορροπεί ένα δαμάσκηνο στις αρθρώσεις των δαχτύλων του για να περάσει τον χρόνο του. Γύρω τους, οι ενήλικες απολαμβάνουν το πρωινό τους σε ένα εστιατόριο ανοιχτού τύπου. Εκεί μπορούν να απολαύσουν από αποξηραμένα μούρα μέχρι σπόρους κολοκύθας, φρέσκα φρούτα και λαχανικά από φάρμες της Κω, αλλά όχι λουκάνικα.
Το πρώτο θέρετρο Casa Cook άνοιξε στη Ρόδο το περασμένο έτος και η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει άλλα 10 μέσα τα επόμενα τρία χρόνια.
Μόνο δύο τοποθεσίες, στην Κροατία και την Κρήτη, επιβεβαιώνονται μέχρι στιγμής. Όπως ομολογεί ο κύριος Fankhauser δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει ένα τεράστιο νούμερο ξενοδοχείων τύπου Casa Cook. «Δεν πρόκειται να υπάρξουν εκατό..δεν θέλουμε να μετατρέψουμε την φιλοσοφία του Casa Cook σε κάτι μαζικό.»
Πηγή:www.dimokratiki.gr
ωραια η παραδοσιακη κωτικη πετρα.τελειο!
Είναι ένα πολύ όμορφο ξενοδοχείο. Το ερώτημα όμως παραμένει. Ο πελάτης αυτού του ξενοδοχείου τι αντιμετωπίζει όταν περάσει την πόρτα της εξόδου. Σε τι αεροδρόμιο θα προσγειωθεί το αεροπλάνο του, από ποιους δρόμους θα φτάσει στο ξενοδοχείο του και τέλος τι θα δει όταν θα θελήσει να επισκεφθεί και άλλα μέρη του νησιού.
Δηλαδή μ αυτά που υποστηρίζει το άτομο,μάλλον επένδυσαν χωρίς να έχουν έρθει στο νησί και να δουν τις υποδομές του Νησιού,ή μπορεί να κτίσθηκε σε μία αφέγγαρη νύχτα το Συγκρότημα ενώ η πόλη ήταν σε συσκότιση.Επιμένει το άτομο με συχνά κατά διαστήματα σχόλια να πειθαναγκάσει όλους ότι μια επένδυση εκατομμυρίων έγινε χωρίς κανείς απ τους επενδυτές να γνωρίζει για το αεροδρόμιο,τους δρόμους,το ότι έχει λακκούβες ,κ.λ.π.Ούτε την εγκατάλειψη που όντως υπάρχει σε κάποια χωριά ,παραλίες,ή μέρη του Νησιού,λες και ενδιαφέρει τον επενδυτή να βγει έξω ο συγκεκριμένος πελάτης.Μιλάμε για άγνοια ,ηλιθιότητα,βλακεία,παραπλάνηση,σύγχυση,απώλεια κρίσης,ή ψυχασθένεια…Εδώ μια έρευνα αγοράς που προηγείται μιας επένδυσης σε ξυλοκατασκευή π.χ.μπουφέ μιας πολυεθνικής που επενδύει σε ALL Incl ,φτάνει τα όρια …κατασκοπείας ..
Και οι επενδυτές κάνουν λάθη. Η συγκεκριμένη μονάδα δεν είναι all inclusive πολυτελείας σαν το Robinson που είναι μεγάλο και μπορεί να κρατήσει τον κόσμο μέσα. Και φυσικά η Κως δεν είναι Μύκονος, οπότε θα παραμείνει ένα όμορφο ξενοδοχείο αλλά θα πέσουν οι τιμές σε φυσιολογικά για την Κω επίπεδα με πελάτες 5στερου που περιγράφεις παρακάτω.
με ασύγκριτα μεγαλύτερες τιμές (Διάβασε πόσο ενοικιάζεται τη Μέρα η Βίλα Αγγελόπουλου, Κωστόπουλου κ.λ.π),ενώ η εγκληματικότητα είναι τεράστια,και χθες ειδήσεις στον ΑΝΤ1 για κλοπές ρολογιών,μπράβους,πορνεία πολυτελείας,ναρκωτικά,ξυλοδαρμούς με θύματα από πορτιέρηδες,συνοδείας για προστασία ακόμα και στα πολυσύχναστα σοκάκια,τιμοκατάλογοι που ξεπερνούν τα όρια και όμως …..η πίτα μοιράζεται,Τρώνε ΟΛΟΙ .Το θέμα να μην φτάσουμε εκεί,γιατί εμείς έχουμε άλλα θέματα,δεν υπάρχει νυχτερινή ζωή πέραν από τους γνωστούς εμετούς αλά Ζάκυνθο και με τους Πρόσφυγες και τις ΜΚΟ.Επίσης το θέμα των γύφτων που ακόμα και τώρα καθημερινά κλέβουν από ξένους μέχρι Μικρά και Μεγάλα Ξενοδοχεία,αλλά αποκρύπτονται ,εκεί τους ‘περιποιούνται’ ανάλογα..
Ξέρεις κάτι πελάτες που έρχονται στην Κω και το πρώτο πράγμα που ζητάνε είναι η δορυφορική για να δουν ένα ματς όχι Championσ Leauge ,αλλά ερασιτεχνικού ,για να παρακολουθήσουν ομάδα διπλανής πόλης….΄έχεις πολύ μεγάλη ιδέα για τους ξένους επισκέπτες και υποθέτω για τους ξένους γενικά….μόνο εδώ έχουμε προβλήματα,στις χώρες τους όλα είναι αγγελικά πλασμένα ,δεν έχει ούτε ψυχοπλακωμένους,ούτε μέθυσους,ούτε αγράμματους,ούτε προκλητικούς,ούτε εργάτες…
Μόνο που δεν πάνε σε ξενοδοχεία τέτοιου επιπέδου και τέτοιας τιμής. 300 ευρώ την ημέρα με πρωινό το έχει το booking.com.
Που βγάζεις αυτά τα συμπεράσματα?Πόσα 4στερα και 5στερα έχουν Εγγλέζους ,Ισραηλινούς,Τούρκους αλλά και από άλλες χώρες που εξαργυρώνουν το δικαίωμα του Κοινωνικού επιδόματος,κλείνοντας σ ένα πολυτελείας και είναι πιο βρώμικοι και απ τους Πακιστανούς.Εγώ στα λέω από εμπειρίες προσωπικές ,αλλά και φίλων που δουλεύουν.Έχει και άλλα ακριβά Ξενοδοχεία που πληρώνουν σουίτες με μεγάλα ποσά ,αλλά η ποιότητα των επισκεπτών είναι για τα μπάζα και το βλέπει κανείς από τη Reception μέχρι τα επισιτιστικά μέρη.Μάλιστα πολλοί συν-επισκέπτες τους παραπονιούνται για συμπεριφορές.Πάρε ένα τηλέφωνο το 100 να σου πουν για πόσα περιστατικά υψηλού επιπέδου δέχονται κλίσεις και το Νοσοκομείο επίσης.Μάλλον ζεις αλλού και απλά θες να γράψεις για δικούς σου λόγους!!!!
Υπάρχουν κάποια ελάχιστα ξενοδοχεία που δεν μαζεύουν τον κόσμο που περιγράφεις. Δεν θα αναφέρω ονόματα για να μην κάνω διαφήμιση αλλά λίγο πολύ όλοι μας τα ξέρουμε και επαναλαμβάνω ότι οι πελάτες αυτών των ξενοδοχείων όταν βγουν από το ξενοδοχείο δεν συναντούν τις αντίστοιχες υποδομές. Αν το κοιτάξουμε από «δημοκρατικής» πλευράς, από τη στιγμή που η πλειονότητα των πελατών είναι αυτοί που περιγράφεις (και συμφωνώ μαζί σου ότι έτσι είναι) δεν θα έπρεπε να υπάρχουν τα υπερ-ακριβά ξενοδοχεία γιατί οι πελάτες τους, τελικά θα φύγουν δυσαρεστημένοι. Ο αριθμός των αστέρων δεν συνάδει με τις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά με κάποιες προδιαγραφές, κυρίως κτιριακών εγκαταστάσεων.
ΝΤΑΧΑΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
..με καλές υποδομές,και αυτοί όμως υποκύπτουν στον πειρασμό του ακατάπαυστου φαγητού ,του ανελέητου (μέχρι αναισθησίας ) ποτού..και αναρωτιέμαι για τις υποδομές που λες,όταν συγκρίνω σε κάποια sites συμβόλαια εκατομμυρίων (το ΤΟΝΙΖΩ) για παραμονή σε υπερπολυτελείς βίλες της Μυκόνου ,που δεν έχει δρόμους,που φέτος τα απογεύματα τα μποτιλιαρίσματα ,απ τα παραλιακά στην ενδοχώρα ήταν ανάλογα με μποτιλιαρίσματα στην Λεωφόρο Κηφισίας,όταν ο χρόνος από τη χώρα της Μυκόνου στο αεροδρόμιο είναι ο ίδιος απ το Κέντρο της Αθήνας προς το Ελευθέριος Βενιζέλος.Δεν τα λέω εγώ,διάβασε Πρώτο Θέμα προηγούμενης Κυριακής σελ 46,επιπλέον το Νησί δεν έχει Νοσοκομείο,αλλά υπο-στελεχωμένο κέντρο υγείας,που αδυνατεί να δεχθεί τα απαραίτητα,ενώ αν πάμε στο αεροδρόμιο και τον διάδρομο προσγείωσης,αίθουσα,δυνατότητες αναμονής,κλιματισμούς κ.λ.π δεν συγκρίνεται με την Κω.
Δεν μπορείς να συγκρίνεις την Κω με τη Μύκονο. Στη Μύκονο δεν πας για το αεροδρόμιο αν και έχει 11 πτήσεις την ημέρα από Αθήνα με τις περισσότερες να είναι με airbus. Στη Μύκονο πας γι’ αυτό που είναι. Όπως και στην Κω έρχεσαι γιατί είναι φτηνός προορισμός. Θα ήταν σαν να ήθελες να φτιάξεις στη Μύκονο ξενοδοχείο, all inclusive για να προσφέρεις την εμπειρία της Μυκόνου, σε χαμηλές τιμές στους εργάτες της Αγγλίας. Ούτε αυτοί θα περνούσαν καλά αν έβγαιναν από το ξενοδοχείο και πλήρωναν την ομπρέλα 80 ευρώ και τον καφέ 10.