Ν. Μυλωνάς: Σχέδιο αντισεισμικής προστασίας Kω δεν υπήρχε και δεν υπάρχει, είναι υποχρέωση μας να έχουμε

13
1447

Θεμα: Σχέδιο αντισεισμικής προστασίας Kω δεν υπήρχε και δεν υπάρχει,

είναι υποχρέωση μας να έχουμε

Το σχόλιο που αξίζει να κάνουμε ως ελλείπων στοιχείο του χθεσινού δημοτικού συμβουλίου είναι η γενικότητα της συζήτησης για το θεμα του σεισμού της 21-7-17 και Η επισκίαση των προβλημάτων και των ελλείψεων της διαχείρισης του από τις πολιτικές στοχεύσεις των εμπλεκόμενων θεσμών: κυβέρνησης, περιφέρειας, δήμου. Θα πούμε το κλασσικό ‘’δεν μηδενίζουμε’’, και δεν μηδενίζουμε, άλλα πρέπει να γίνουν κατανοητά αυτά που είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε κάθε βαθμίδα εξουσίας και εμείς θα έπρεπε να συζητήσουμε ελέγχοντας την νυν και τις δημοτικές αρχές που πέρασαν για το θεμα αυτό.

—με τον «Καλλικράτη» NOMOΣ ΥΠ’ΑΡΙΘ. 3852/2010, Άρθρο 63, Αρμοδιότητες Εκτελεστικής Επιτροπής θ) Εισηγείται τα σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και φυσικών καταστροφών, σε εναρμόνιση με τα αντίστοιχα σχέδια της περιφέρειας και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Κάτι έγινε το 2007, κάτι και το 2011, όμως ημιτελές και στα χαρτιά.

—- Κώδικας τοπικής αυτοδιοίκησης N. 3463/2006, Άρθρο 75 Αρμοδιότητες (Δήμων) ζ) Πολιτική Προστασία, περιλαμβάνει:
1. Ο συντονισμός και η επίβλεψη του έργου της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών που συμβαίνουν στα διοικητικά τους όρια.
2. Η διατύπωση εισήγησης για το σχεδιασμό πολιτικής προστασίας της περιοχής τους, μέτρων και δράσεων που αφορούν την περιοχή τους στο πλαίσιο του εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού.
3. Η διάθεση και ο συντονισμός δράσης του απαραίτητου δυναμικού και μέσων για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών της περιφέρειάς τους. Το σχέδιο πολιτικής προστασίας αναφέρεται στις ενέργειες που κάνει ο φορέας σύνταξης  για τη διάθεση του επιχειρησιακά διαθέσιμου προσωπικού και μέσων του ιδίου του φορέα για τη διαχείριση των συνεπειών της  κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Σε αυτό καταγράφονται σε χρονική αλληλουχία, οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι αρμόδιες οργανικές μονάδες του φορέα (Δ/νσεις, Τμήματα, κλπ) για την υλοποίηση των δράσεων που προβλέπονται στον αντίστοιχο σχεδιασμό αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και ειδικότερα περιλαμβάνει δράσεις για την εξασφάλιση της κοινωνικής προστασίας (δηλαδή την κάλυψη των πρώτων αναγκών διαμονής, διατροφής κλπ) στους πολίτες που επλήγησαν, την εξασφάλιση λειτουργίας των υπηρεσιών σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, την οργανωμένη απομάκρυνση πολιτών.

Κάθε σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει στα πλαίσια της έγκαιρης προετοιμασίας για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων από σεισμό πρέπει:
1.    Να προχωρήσει η διενέργεια του πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου κτηρίων αρμοδιότητας Δήμου ή Κοινότητας, βάσει των σχετικών εγκυκλίων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε..
2.    Το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου (Γ.Π.Π.) να προγραμματίσει ενημέρωση των υπαλλήλων σχετικά με την εκκένωση των ανωτέρω κτηρίων με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π.
3.    Το Γ.Π.Π. να προχωρήσει σε κατάρτιση και τήρηση επικαιροποιημένου καταλόγου των κατάλληλων υπαλλήλων μηχανικών του Δήμου, οι οποίοι δύναται να προχωρήσουν μετά από σεισμό σε άμεσο οπτικό έλεγχο κτιρίων και  υποδομών.
4.    Το Γ.Π.Π. να προχωρήσει στη κατάρτιση και τήρηση επικαιροποιημένου καταλόγου των επιχειρησιακά έτοιμων μέσων που διαθέτουν οι υπηρεσίες του Δήμου (μηχανήματα έργων, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, κλπ.).
5.    Το Γ.Π.Π. να προσδιορίσει τις κρίσιμες για τη λειτουργία του Δήμου υποδομές (κτίρια, εργοτάξια, κλπ.) και να προταθούν εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση αδυναμίας χρήσης τους.
6.     Το Γ.Π.Π. να προχωρήσει στον προσδιορισμό ή επανέλεγχο χώρων εναπόθεσης μπαζών καθώς και υπαίθριων χώρων συγκέντρωσης του πληθυσμού μετά από σεισμό (χώροι καταφυγής), σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π.
7.    Το Γ.Π.Π. να προχωρήσει στη σύνταξη μνημονίου ενεργειών ή αναβάθμισή του, όπου αυτό δεν έχει υλοποιηθεί. Το ανωτέρω μνημόνιο να κοινοποιηθεί για λόγους άμεσης κινητοποίησης στις κατά τόπους αρμόδιες Υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ.
8.    Στο στάδιο της κινητοποίησης οι Δήμοι, στα πλαίσια του συντονιστικού τους ρόλου, για την διάθεση του απαραίτητου δυναμικού και μέσων εντός των διοικητικών του ορίων για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών που μπορεί να προκύψουν από σεισμούς (Ν. 3013/2002 – ΦΕΚ 102/Α΄/2002), κατά κανόνα δρομολογούν άμεσα δράσεις που συνδέονται με:
Α. τον έλεγχο υποδομών και τεχνικών έργων αρμοδιότητάς τους για τη διαπίστωση ζημιών και εκτίμηση του δυναμικού και των μέσων που απαιτούνται για την αποκατάστασή τους.
Β. τη διασφάλιση λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου και της Κοινότητας μετά την εκδήλωση του καταστροφικού φαινομένου και την εξασφάλιση της επικοινωνίας με τους λοιπούς επιχειρησιακά εμπλεκόμενους φορείς.
Γ. την περαιτέρω συλλογή πληροφοριών και εκτίμηση των επιπτώσεων, με στόχο την ορθολογική διαχείριση των πόρων και την ιεράρχηση των δράσεων πολιτικής προστασίας, την υποστήριξη του έργου άλλων επιχειρησιακά εμπλεκομένων φορέων (Π.Σ., ΕΛ.ΑΣ., κλπ).
Δ. Στην περίπτωση που γίνεται εκτίμηση για πολύωρη παραμονή των πολιτών στους χώρους καταφυγής, οι Δήμοι, συνεκτιμώντας και τις λοιπές επιχειρησιακές τους ανάγκες, δύνανται να δρομολογήσουν δράσεις για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των πολιτών που έχουν συγκεντρωθεί σε αυτούς. Προς τούτο κινητοποιούν τις αρμόδιες υπηρεσίες τους:
για την ακριβέστερη εκτίμηση του αριθμού των συγκεντρωμένων πολιτών στους υπαίθριους χώρους και καταγραφή των αναγκών τους,
για την ενημέρωση των πολιτών που δεν βρίσκονται σε ασφαλείς υπαίθριους χώρους και κατεύθυνσή τους προς τους πλησιέστερους χώρους καταφυγής,
—για έλεγχο και εξασφάλιση λειτουργίας των βασικών δικτύων υποδομής στους χώρους καταφυγής, εφόσον τούτο απαιτείται, για την κατά περίπτωση διάθεση πόσιμου ύδατος στους ευρισκόμενους στους χώρους καταφυγής, κατά τις πρώτες ώρες παραμονής τους. Εν συνεχεία και εφόσον συντρέχει λόγος, εξετάζεται η δυνατότητα παροχής πρόχειρου γεύματος καθώς και εγκατάσταση χημικών τουαλετών.
Το Γραφείο Γ.Π.Π. συντονίζει και συνεργάζεται με
•    Την Εκτελεστική Επιτροπή
•    Ειδικευμένα στελέχη πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας
•    Εκπρόσωπο Στρατιωτικού Διοικητή της περιοχή , Διοικητή Αστυνομικού Τμήματος της έδρας του δήμου, Προϊστάμενο του Ειδικού Προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας, εκπρόσωπο της Λιμενικής Αρχής, και διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.
•    Προϊστάμενο τεχνικών υπηρεσιών του Ο.Τ.Α.
•    Προϊστάμενο του οικείου δασαρχείου.
•    Εκπροσώπους Εθελοντικών Οργανώσεων Πολιτικής Προστασίας.
—–Με το σχέδιο αυτό επιδιώκεται η διαμόρφωση ενός συστήματος αποτελεσματικής αντιμετώπισης καταστροφικών φαινομένων και την παροχή κάθε δυνατής αρωγής στον πληγέντα πληθυσμό. και ως εκ τούτου, στα πλαίσια του δυνατού, της προστασίας της ζωής, της υγείας και της περιουσίας των πολιτών και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.
—-για ότι από τα παραπάνω είχε κάνει η σημερινή και οι προηγούμενες δημοτικές αρχές της αξίζουν και έχουν την λαϊκή αναγνώριση. Για ότι δεν έχει γίνει όμως… πρέπει να γίνουν. Από την ανωτέρω παράθεση της νομοθεσίας γίνεται σαφές ότι τέτοιο σχέδιο δεν είχαμε την μέρα του σεισμού. Δεν αποτελούν πολιτική προστασία οι φιλότιμες και επίπονες προσπάθειες και το τρέξιμο όταν συμβεί κάτι. Πρέπει να σκεφτόμαστε ότι, σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, η ύπαρξη τραυματία ή θύματος λόγω παραλείψεων, συνεπάγεται κυρώσεις για τους υπεύθυνους!

Από την νομοθεσία προκύπτουν ανάλογες ελλείψεις για την περιφερεική αρχή. Πριν λίγες μέρες η περιφέρεια Αχαΐας κλήθηκε τελεσίδικα να αποζημιώσει θύματα του σεισμού του 1995 με 5 εκ. ευρώ.

Για μας ο λογαριασμός θα αργήσει …λίγο!

Από την νομοθεσία προκύπτουν ανάλογες ελλείψεις για την κυβερνητική αρχή και για τις βουλευτικές υποσχέσεις που ακούστηκαν: ‘’φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντες’’.

Ας μείνουμε στα δικά μας. Οι καλές εικόνες από την αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου έπαιξαν τον ρόλο τους, άλλα ως εκεί.

Ν. Μυλωνάς (δημοτικός σύμβουλος)

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τριπλή αστυνομική δύναμη που ασχολείται κατά 80% με τους Πακιστανούς και τα προβλήματα τους.Ο κάθε ένας απ τους ντόπιους ανέλαβε να καθησυχάσει τους ξένους,να τους ηρεμήσει ,να τους συνδράμει,έχοντας όμως από πίσω το τεράστιο κεφάλαιο της αυτοσυντήρησης.Η Κυβέρνηση δεν έστειλε έστω ένα Πολεμικό Πλοίο στην είσοδο του Λιμανιού για ψυχολογική Βοήθεια..για ‘σήμα’ συμπαράστασης,ψυχολογικού εφησυχασμού των Ξένων,στο Αεροδρόμιο και στους δρόμους ούτε μια έκτακτη Βραδυνή περιπολία κάποιου διακριτικού κλιμακίου ,ώστε να φανεί ότι είναι υπό έλεγχο ο πανικός και η σύγχυση.Ένα μπάχαλο,ακόμα κανείς στις κατεδαφίσεις της παραλιακής ζώνης όπως Οινοποιείου και ΑΒΙΚΩ.

    • Γεια σου Μυλωνα ! Δεν μας λες κατι καινουργιο το θεμα ειναι τι γινεται στο αποτελεσμα .. Ενα μεγαλο μηδεν !!!

  2. υπάρχει γραφείο πολιτικής προστασίας; αν ναι που στεγάζεται ποιοι είναι οι υπεύθυνοι και τι ακριβώς κάνει;

  3. στους κολλητους.μονο μασα.τρενακιαααααααααααααα

  4. καματερε εκατονταδες εκατομμυρια ευρω ξοδευει η κυβενηση για τους λαθραιους και δεν εχετε 50 εκατομμυρια

    για την κω?300 εκατομμυρια δωσατε για τα 50 χοτ σποτ!!!! 120.000.000 εκατομυρια!!! τον χρονο!!στοιχιζει η σιτηση των λαθραιων απο το υπουργειο αμυνας.

  5. Η ΕΕ θα διαθέσει 46 εκατ. ευρώ στην Ιταλία για να μειώσει τη ροή μεταναστών από τη Λιβύη.ΔΗΜΑΡΧΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΗΝ ΚΩ?

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε σήμερα να διατεθούν 46 εκατομμύρια ευρώ στην Ιταλία προκειμένου η Ρώμη να συμβάλλει στην προστασία των βόρειων και των νότιων συνόρων της Λιβύης, στο πλαίσιο των προσπαθειών των Βρυξελλών για να ανασχεθεί το συνεχιζόμενο κύμα αφίξεων μεταναστών μέσω της Μεσογείου.

  6. Τον ξέρετε τον χαιρετισμό 'καλά είστε?'και που πριν απαντήσει ο άλλος που έχει πάθει και ένα έμφραγμα..

    απαντάει μόνος του…’πάντα καλά’…Πιστεύω ότι βοήθησε ο Θεός ή κάποια πολυπληθής ομάδα Αγγέλων και Αγίων.Είχαμε εγκλωβισμούς σε ασανσέρ,είχαμε ανθρώπους που πήδηξαν από μπαλκόνια ,είχαμε αμόκ οδηγών σε περιφερειακούς δρόμους και όχι στο Λιμάνι,είχαμε λιποθυμίες,είχαμε αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές .είχαμε κατρακυλίσματα σκάλας,ποδοπατήματα ξένων και αμόκ υπαλλήλων που βρέθηκαν μόνοι με 600 έντρομα και πανικοβλημένα άτομα και όμως δεν θρηνήσαμε θύματα.Τόσοι ένστολοι,τέτοια δύναμη πρόληψης και καταστολή επεισοδίων και παραλίγο να έχουμε θανάσιμους τραυματισμούς..από τρόμο και πανικό που προήλθαν από την υστερία των μετασεισμών.Φάνηκε καθαρά κ.Μυλωνά ότι το Κράτος θέλει μόνο να τα παίρνει χονδρά..και θα δείτε ότι δεν θα γίνουν και πολλά.Εμένα το μυαλό μου πάει στο ενδεχόμενο εισβολής..μετά την απομάκρυνση απ το ταμείο,ουδέν λάθος αναγνωρίζεται,ειδικά από Αριστερό Ταμείο κ.Μυλωνά.

  7. Σήμερα, ὅμως, ἡ Ἑλληνικὴ Δημοκρατία ἔχει μεταλλαχθεῖ σὲ Προτεκτοράτο τῶν Μνημονίων μὲ τὸ πρόσχημα ἑνὸς ψευδοῦς καὶ τεχνητοῦ χρέους, ἀπὸ τὸ βαθὺ κράτος τῶν Βρυξελλῶν (τὴν νεοναζιστικῶς γερμανοκρατουμένη Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση) καὶ τὴν Εὐρωπαϊκὴ Κεντρικὴ Τράπεζα, συνεπικουροῦντος τοῦ Διεθνοῦς Νομισματικοῦ Ταμείου.

  8. To 2015 εισβολή μεταναστών
    Το 2016 ρεκόρ πτώσης του τουρισμού λόγω της κακής διαχείρισης του μεταναστευτικού από τον Κυρίτση
    Το 2017 ο μεγαλύτερος σεισμός στη σύγχρονη ιστορία της Κω
    Τι άλλο μας περιμένει με τον δήμαρχο της γκαντεμιάς?

  9. Ειναι γνωστο στους Ελληνες(Ελληνες και οχι Ναζιστικα νεοταξιτικα Τουρκοσποριτικα περιττωματα)οτι η συντριπτικη πλεον πλειοψηφια των <> της πατριδας μας,ειναι ΜΑΙΜΟΥ ΧΡΕΗ!!Η μαφια των Βρυξελλων,με τους ντοπιους νεοταξιτες <>,καθε χρωματος και ψευτοιδεολογιας,συνωμοτησαν εις βαρος της Ελλαδας!Το γιατι ειναι πασιφανες!http://www.triklopodia.gr/%CE%B9%CF%89%CE%B1%CE%BD%CE%BD%CE%B1-%CE%B2%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%BF/

  10. http://www.vimatisko.gr/?page=news&records=details&_p.id=7419 και για την πόλη και για το τρίγωνο…

    Γεωλογική – Γεωτεχνική Έρευνα και Διαχείριση Γεωδυναμικών Φαινομένων σε περιοχές του Δήμου Ηρακλειδών Νήσου Κω. Τομέας Δυναμικής, Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 102σ., Αθήνα 2001…

    πληρώσαμε το γνωστό κύριο Λέκκα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ