Προ ημερήσια διάταξης:
Η σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κω ξεκίνησε με τη διαμαρτυρία του Εργατικού Κέντρου ΒΣΔ σχετικά με τις αυξήσεις των δημοτικών τελών. Η απόφαση αυτή προκάλεσε την αντίδραση των κατοίκων του νησιού, με αποκορύφωμα τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργάνωσε το Εργατικό Κέντρο Κω έξω από το Δημαρχείο.
Από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Κω, εκ μέρους του Εργατικού Κέντρου ΒΣΔ, ο Γραμματέας Παντελής Μυτηλινιός εξέφρασε την αντίθεση στις προτεινόμενες αυξήσεις, υποστηρίζοντας ότι αυτές θα επιβαρύνουν περαιτέρω τα ήδη ταλαιπωρημένα νοικοκυριά και τους μικρομεσαίους, ιδιαίτερα σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης.
Στην σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κω, δημοτικοί σύμβουλοι και η αρμόδια αντιδήμαρχος Σταματία Κανταρζή, αναφέρθηκαν στην σημερινή παγκόσμια ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών.
Στο πλαίσιο των ανακοινώσεων , η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Κω, ανέγνωσε ψήφισματα της Ένωσης Ξενοδόχων και του ΣΕΠΕ Κω, τα οποία κατέθεσαν στον δήμαρχο Κω, ενάντια στην »απαράδεκτη και χωρίς διαβούλευση αύξηση των τελών» όπως επισήμανα, ζητώντας να υπάρξει συνάντηση και διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους.
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
1. Έγκριση σχεδίου του Συμφώνου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Κω και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (Εισηγητής: Δήμαρχος, κ. Νικηταράς Θεοδόσιος). Ο Δήμαρχος, κ. Θεοδόσιος Νικηταράς, υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας των δύο φορέων και, τόνισε πως το νέο σύμφωνο θα επεκτείνει τη συνεργασία για τρία ακόμα χρόνια, με κόστος τις 100.000 ευρώ /ετήσια.
Ο επικεφαλής της «Δύναμης Αλλαγής» Ηλίας Σιφάκης ζήτησε από τον Δήμαρχο να παρουσιάσει συγκεκριμένα στοιχεία για τα οφέλη που θα έχει η Κως από τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο και εξήγησε το πόσο σημαντικό είναι, οι πολίτες να γνωρίζουν τα συγκεκριμένα αντισταθμιστικά οφέλη που θα προκύψουν από αυτή τη συνεργασία.
Η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Κική Μακρή, εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με το κόστος και την αποτελεσματικότητα του νέου προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών που ξεκίνησε στην Κω. Σύμφωνα με την κ. Μακρή, το πρόγραμμα φαίνεται να έχει δημιουργήσει οργανωτικά προβλήματα και αμφισβητείται αν τελικά ωφελήθηκαν οι φοιτητές.
Η δημοτική σύμβουλος Σέβη Βλάχου εξέφρασε την ικανοποίησή της για την συνέχιση των μεταπτυχιακών σπουδών στην Κω και υπογράμμισε την ανάγκη να στηρίξουμε τους νέους ανθρώπους, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να σπουδάσουν και να αναπτυχθούν επιστημονικά στον τόπο τους. Επιπλέον, τόνισε τη σημασία της δωρεάν φοίτησης και υπογράμμισε πως η δημοτική αρχή δεν αφήνει τη διεκδίκηση της ίδρυσης μιας πανεπιστημιακής σχολής στην Κω, κάτι που όμως είναι δύσκολο όταν η κυβέρνηση κλείνει σχολές σε όλη τη χώρα.
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΕΣ
Ο Ηλίας Σιφάκης εξέφρασε την άποψη ότι μια συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα ήταν πιο ωφέλιμη για την Κω, καθώς το συγκεκριμένο ίδρυμα έχει μεγαλύτερη εμπειρία σε θέματα που αφορούν τα νησιωτικά συστήματα και μπορεί να προσφέρει πιο εξειδικευμένες υπηρεσίες και αυτές μέσω του αρμόδιου τμήματος του υπουργείου παιδείας.
Ο Δήμαρχος Κω, επανέλαβε τον στόχο της δημοτικής αρχής για την ίδρυση ενός προπτυχιακού τμήματος στο νησί. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η Κως δεν πρέπει να εξαρτάται αποκλειστικά από τον τουρισμό και η επένδυση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί κρίσιμο βήμα για την πολυδιάστατη ανάπτυξη της Κω. Ωστόσο, ο Δήμαρχος απάντησε στον κ.Σιφάκη και αναφέρθηκε στις προσπάθειες του δήμου για την συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που δεν είχαν όμως θετική έκβαση. Συγκεκριμένα, η τριμερής συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγα χρόνια, δεν κατέληξε σε συμφωνία, καθώς η πρόταση του Δήμου δεν βρήκε ανταπόκριση.
2. Λήψη απόφασης για την έγκριση της επικαιροποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης Δ.Κ. Κω (Εισηγητής: ο δήμαρχος Κω).
Ο Δήμαρχος Κω, υπογράμμισε τη σημασία της μελέτης, τονίζοντας ότι θα συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση της κυκλοφορίας και στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου. Επιπλέον, ο κ Νικηταράς ανέφερε ότι η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, η οποία θα συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, θα αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Την παρουσίαση της επικαιροποιημένης μελέτης ανέλαβε ο κ. Αθανάσιος Τσιάνος, ο οποίος τόνισε ότι η βελτίωση του οδικού δικτύου είναι μια διαρκής διαδικασία που απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και προσαρμογή στις νέες συνθήκες.
Οι βασικοί άξονες όπως επισήμανε ο κ.Τσιάνος, στηρίζονται κυρίως στην εφαρμογή της ιεράρχησης του οδικού δικτύου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, μονοδρομήσεις, σύνδεση ποδηλατοδρόμων, επέκταση του ποδηλατικού δικτύου, κυκλικοί κόμβοι, αισθητική αναβάθμιση , ανάπλαση και παρεμβάσεις από το Δήμο , οργάνωση και διαχείριση κυκλοφορίας και στάθµευσης στο κέντρο, βελτίωση των συνθηκών κίνησης των πεζών και ιδιαίτερα των ατόµων που εµπίπτουν σε ειδικές κατηγορίες (όπως παιδιά, ηλικιωµένοι, ΑΜΕΑ κ.λ.π.). Αρκετά τα ερωτήματα που τέθηκαν στον κ.Τσιάνο.
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό του δήμου, που περιλαμβάνει μελέτες για την κυκλοφορία, την ασφάλεια στους δρόμους και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Δύναμη Αλλαγής» Ηλίας Σιφάκης , εξέφρασε την έντονη διαφωνία του σχετικά με τον τρόπο που χειρίστηκε η δημοτική αρχή την παρουσίαση της κυκλοφοριακής μελέτης. Συγκεκριμένα, κατήγγειλε την έλλειψη διαβούλευσης με το δημοτικό συμβούλιο και τους πολίτες, υποστηρίζοντας ότι η δημοτική αρχή δεν έλαβε υπόψη τις απόψεις και τις ανάγκες της κοινωνίας. Ο επικεφαλής της «Δύναμης Αλλαγής» χαρακτήρισε τη μελέτη ως «επιφανειακή» και «βραχυπρόθεσμη», καθώς έχει χρονικό ορίζοντα μόλις πέντε χρόνια. Επιπλέον, εξέφρασε την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι δεν έχουν συζητηθεί σημαντικά ζητήματα, όπως η μεταφορά βαρέων οχημάτων , τα ΚΤΕΛ, η τροφοδοσία των επαγγελματιών, η έλλειψη πάρκινγκ, οι μονοδρομήσεις κτλ.
Η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Κική Μακρή υποστήριξε πως η μελέτη αποκαλύπτει τις σημαντικές παραλείψεις του δήμου διαχρονικά, όσον αφορά στη διαχείριση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης. Επιπλέον, έθεσε το ερώτημα: «Αν σε πέντε χρόνια ο δήμος δεν καταφέρει να υλοποιήσει τον σχεδιασμό που έχει ήδη εγκρίνει, τότε τι μέτρα θα λάβει;» Επίσης, τόνισε ότι οι υποδομές της πόλης είναι πλέον παρωχημένες, καθώς η ρυμοτομία σχεδιάστηκε σε μια εντελώς διαφορετική εποχή και δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας και των επισκεπτών .
Ο αντιδήμαρχος Κώστας Χόνδρος, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, υπογράμμισε τη σημασία ενός αναπτυξιακού σχεδιασμού που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη για μια ολοκληρωμένη επικαιροποιημένη κυκλοφοριακή μελέτη.
Η δημοτική σύμβουλος Βάσω Πή επισημαίνοντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της πόλης και τις δυσκολίες στην καθημερινότητα των πολιτών, την τροφοδότηση των καταστημάτων, τη διεύλευση πεζών, κίνησης των μαθητών στα σχολεία κτλ υπογράμμισε την ανάγκη διεξαγωγής εκτενούς διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς, πολίτες και επαγγελματίες, προτού ληφθούν οποιαδήποτε μέτρα.
Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Αβρίθης, επικαλούμενος τις προτάσεις του συγκοινωνιολόγου κ. Χρυσουλάκη, τόνισε την ανάγκη για μια ισορροπημένη ανάπτυξη του οδικού δικτύου, που θα περιλαμβάνει πρωτίστως τη διάνοιξη του περιφερειακού δρόμου και στη συνέχεια τις βελτιώσεις στο ιστορικό κέντρο. Ωστόσο, η δημοτική αρχή φαίνεται να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην πόλη, αγνοώντας τις ανάγκες των χωριών. Υπερτόνισε πως αυτό που δεν εντοπίζει στην μελέτη, είναι η έλλειψη φάσεων του σχεδιασμού.
Η δημοτική σύμβουλος Σέβη Βλάχου τόνισε ότι η βελτίωση των υποδομών είναι απαραίτητη, αλλά δεν αρκεί από μόνη της. Χρειάζεται παράλληλα να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να υιοθετήσουν πιο βιώσιμες συνήθειες μετακίνησης, αξιοποιώντας τις νέες υποδομές που θα δημιουργηθούν, μέσα από την επιστημονική κυκλοφοριακή μελέτη.
Η κ. Βαβλά Μουζουράκη κατηγόρησε την κ. Βλάχου για φιλολογική προσέγγιση του θέματος, υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρχαν συγκεκριμένες προτάσεις. Η κ. Βλάχου απάντησε ότι η τοποθέτησή της είχε σαφώς πολιτικό χαρακτήρα.
Στη δευτερολογία του, ο Παναγιώτης Αβρίθης ζήτησε από τον δήμαρχο να αναφερθεί αναλυτικότερα στις φάσεις υλοποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης.
πηγη: https://www.kostv.gr
ΧΥΤΑ αντιπυρικες ζώνες αφαλάτωση συγκοινωνίες ,αξιοποίηση οινοποιειου ,αβικω ,ναυτικου ομιλου ,αλεξαντερ φασιον, για την επιλυση του κυκλοφοριακου, για το χωροταξικο-πολεοδομικο σχεδιο ,για το κολυμβητηριο ,ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ τον μολο για τα κρουαζιεροπλοια ,νεο εμπορικο λιμανι,νέο κτήριο αφιξεων-αναχωρήσεων στο λιμάνι,εγκαταστάσεις SEGEN ,επέκταση μαρίνας,για τα καινουργια σχολεια 60 αίθουσες προκατ!!!, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ! δημοτικα ιατρεια,για την απομάκρυνση του ΚΤΕΛ .Ο Δήμος Κω είναι ο μοναδικός Δήμος στην ΕΛΛΑΔΑ που δεν υποβάλλει φακέλους με έργα για το νησί .Ο Δήμος Κω πρέπει να υποβάλλει φακέλους για κτήριο αφίξεων και αναχωρήσεων στο λιμάνι, για κατασκευή καινούργιων εγκαταστάσεων SEGEN, μόλου για κρουαζιερόπλοια,εμπορικο λιμανι, master plan για το λιμάνι και έχει λάβει επιχορήγηση 1.000.000 ευρώ για μελέτες, επέκταση μαρίνας, αξιοποίηση οινοποιείου, αβικω, αλεξαντερ φασιον, έργα οδοποιίας, κατασκευή καινούργιων σχολείων, κολυμβητήριο με κλειστό γυμναστήριο και έργα στα χωριά.https://aegeanews.gr/news/ta-en-dimo/539058/anagnostis-giati-dimos-den-ypovallei-fakelous-erga-stin-perifereia