Γ. Χαρτοφίλης: Αποτελεί αναγκαιότητα η στήριξη των αιτημάτων του Ιπποκρατείου Λυκείου Κω από την εκάστοτε δημοτική Αρχή

6
6766

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ, στις 12 το μεσημέρι ο Λυκειάρχης Γιώργος Χαρτοφίλης, με θέμα τη λειτουργία του Ιπποκρατείου Λυκείου Κω, την οργάνωση και τις υποδομές της σχολικής μονάδας. Πιο συγκεκριμένα ο διευθυντής του σχολείου, ανέπτυξε τα θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα αναφορικά με τις κτιριακές υποδομές, ενώ εξέφρασε την ανάγκη βελτίωσης και ανάπτυξης των σχολικών εγκαταστάσεων του 1ου ΓΕΛ Κω, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών του Λυκείου.

 

Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Σας καλωσορίζω στο 1ο Λύκειο της Κω και σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσία σας εδώ.

Βρισκόμαστε εδώ σήμερα λίγο πριν την έναρξη μιας νέας σχολικής χρονιάς, για να συζητήσουμε για τη συνολική λειτουργία του σχολείου μας, του 1ου Γενικού Λυκείου της Κω, του ιστορικού Ιπποκρατείου Λυκείου της Κω και να ενημερώσω εσάς και, μέσω υμών, την τοπική κοινωνία για την παρέμβασή μας σε 2 βασικούς άξονες της λειτουργίας του σχολείου.

Τον άξονα που σχετίζεται με το ρόλο μας ως εκπαιδευτικών και παιδαγωγών και τον άξονα που σχετίζεται με τις προϋποθέσεις, που διευκολύνουν το ρόλο μας σε αυτό και αναφέρομαι στις υποδομές του σχολείου.

Επιγραμματικά, λοιπόν, κατά πρώτον έχουμε την τύχη το σχολείο μας να έχει την επωνυμία «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ» από την ίδρυσή του, περίπου 100 χρόνια πριν και κατά δεύτερον, να στεγάζεται σε αυτό το ιστορικό κτήριο το οποίο κατασκευάστηκε το 1928.

Πριν ξεκινήσουμε θα ήθελα να αναφέρω ότι αφήνουμε πίσω μια πολύ δύσκολη εξαετία, η οποία συνέπεσε με την πρώτη θητεία μου ως Διευθυντή του σχολείου.

Αναφέρομαι στα προηγούμενα έξι χρόνια από τα οποία τα 2 πρώτα ήταν αμέσως μετά το σεισμό του 2017, κατά τα οποία το σχολείο λειτούργησε σε απογευματινή βάρδια στο 7ο ΔΣ με πολλά προβλήματα στις υποδομές αλλά και λόγω του ωραρίου που αναπόφευκτα επηρέαζε τη ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους.

Σχεδόν αμέσως δε, μετά την επιστροφή μας στο επισκευασμένο κτήριο που μας φιλοξενεί σήμερα, ξεκίνησαν τα γνωστά προβλήματα με τον κορωνοϊό, που περίπου για τρία χρόνια επηρέασαν όλο τον πληθυσμό όχι μόνο του νησιού αλλά και όλης της χώρας.

Η περσινή χρονιά ήταν η πρώτη μετά την επιστροφή των παιδιών στα θρανία σε συνθήκες κανονικότητας, με αποκλειστικά δια ζώσης εκπαίδευση στον σχολικό χώρο αλλά και μια χρονιά εκ νέου προσαρμογής μετά από τρία χρόνια σε συνθήκες περιορισμού και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Παρά τις δυσκολίες που υπήρχαν όλα αυτά τα 6 χρόνια οφείλω να επισημάνω ότι από την πλευρά τη δική μου ως Διευθυντή και των εκπαιδευτικών του σχολείου, το σχολείο λειτούργησε χωρίς να κάνει την παραμικρή έκπτωση στη λειτουργία του, σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.

Και εννοώ εδώ κατ’ αρχάς τη βασική λειτουργία του σχολείου με πλήρη ανάπτυξη του εκπαιδευτικού και του παιδαγωγικού του ρόλου.

Για την πλήρη κάλυψη των μαθημάτων και της διδακτέας ύλης και τη συμμετοχή των παιδιών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις με πολύ καλά αποτελέσματα όλα αυτά τα χρόνια.

Από την άλλη πλευρά, μιλάμε για την συστηματική παρακολούθηση από παιδαγωγικής άποψης της προόδου των μαθητών και της ομαλής τους ένταξης στη σχολική κοινότητα και στη μαθησιακή διαδικασία, σε συνεργασία με τους γονείς και με παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών του σχολείου, στις περιπτώσεις, που κρίναμε ότι χρειάζεται.

Επιπλέον η παρέμβαση του σχολείου, όλα αυτά τα χρόνια, προς τους μαθητές χαρακτηρίστηκε, παρά τις δυσκολίες από τη συστηματική υλοποίηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, με μεγάλη συμμετοχή μαθητών, που συνοδεύτηκαν από εκπαιδευτικές επισκέψεις – εκδρομές σε άλλες πόλεις Πραγματοποιήθηκαν επίσης πολλές δράσεις ενώ σημαντική ήταν και η συμμετοχή των μαθητών μας σε πανελλαδικούς διαγωνισμούς, με σημαντικές διακρίσεις.

Κλείνοντας αυτή την αναφορά στην προηγούμενη περίοδο θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθώ και να μην ευχαριστήσω ακόμα μια φορά τους ανθρώπους που συνεργάστηκαν σε αυτή την προσπάθεια, ξεκινώντας από τον κ Μανόλη Ζερβό, Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής την περίοδο της μετακίνησης του σχολείου, λόγω της επισκευής του κτηρίου, ο οποίος έδωσε τις απαιτούμενες λύσεις, ώστε να μπορέσει το σχολείο να λειτουργήσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις.

Τον κ. Μάνο Μήτρου τον σημερινό Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής για τη συνολική συνεργασία και την άμεση υποστήριξη τα 4 χρόνια, που ακολούθησαν καθώς και την Αντιδήμαρχο κα Γεωργία Κασσιώτη, υπεύθυνη για θέματα παιδείας, για την άμεση διεκπεραίωση των υποθέσεων του σχολείου σε επίπεδο υποδομών.

Τις Προέδρους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ.κ. Ευαγγελία Τσάμπαλλα, Μαρία Πολίτου και Θέκλα Κοντογούρη και τα μέλη των Δ.Σ. για τη διαρκή υποστήριξη του σχολείου σε ό, τι χρειάστηκε αλλά και το σύνολο των γονέων των μαθητών μας για την αγαστή συνεργασία τους με τη Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς.

Τέλος, ευχαριστώ τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που σήκωσαν στην πλάτη τους αυτό το βαρύ φορτίο της μόρφωσης και της διαπαιδαγώγησης των μαθητών μας και οι οποίοι πάντα κάνουν ό, τι μπορούν περισσότερο για τα παιδιά, πολλές φορές πέραν των υπηρεσιακών τους υποχρεώσεων.

Η χρονιά που έρχεται οριοθετεί μια νέα περίοδο, η οποία σύμφωνα με τα προβλεπόμενα αφορά τα επόμενα 4 χρόνια για τα οποία καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα εξακολουθήσω έχω την ευθύνη της Διεύθυνσης του Σχολείου, μετά τις πρόσφατες κρίσεις στελεχών της εκπαίδευσης. 

 

Επανέρχομαι λοιπόν στους δύο βασικούς άξονες στους οποίους της λειτουργίας του σχολείου.

 

Ξεκινώντας από τον πρώτο άξονα, η παρέμβασή μας έχει τη βάση της στην επωνυμία του Σχολείου.

Η επωνυμία του σχολείου μάς υπαγορεύει και προσδιορίζει ως βασικό στόχο στο έργο μας την προσήλωση, την ανάδειξη και προώθηση των αρχών και των αξιών που υπηρέτησε και ο Ιπποκράτης. Και μιλάμε για τις αρχές και τις αξίες του ανθρωπισμού και της επιστήμης, οι οποίες αναδεικνύονται μέσα από το συγγραφικό και το συνολικό έργο του Ιπποκράτη.

Αναδεικνύονται μέσα απ’ αυτό, ο σεβασμός απέναντι στο αγαθό της ζωής, ο σεβασμός στον άνθρωπο, χωρίς διακρίσεις, η αλληλοβοήθεια, η αλληλεγγύη, η υποστήριξη του αδυνάτου, η καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας αντί του ανταγωνισμού αλλά και η προσπάθεια για κατάκτηση της γνώσης μέσα από την παρατήρηση, τη μελέτη και την καταγραφή, εν ολίγοις με την προώθηση της επιστήμης.

 Όλα τα παραπάνω αποτελούν βασικές αρχές της Δημοκρατίας και αποτελούν τη βάση για τη συγκρότηση μιας κοινωνίας ευημερίας. 

Όσο και να θεωρούμε ότι οι απαιτήσεις των καιρών μας οδηγούν σε άλλους δρόμους και πρακτικές, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ουσία των πραγμάτων και της ζωής, η ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών δεν περιορίζεται σε αυτές τις πρακτικές αλλά επεκτείνεται και σε άλλα πεδία και αυτό είναι ένα μάθημα διαρκείας, που το χρωστάμε στα παιδιά.

Για μας αυτά αποτελούν μια ισχυρή δέσμευση, είναι η παρακαταθήκη του Ιπποκράτη και ως οργανισμός με εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα και οφείλουμε να το υποστηρίζουμε διαρκώς, όχι μόνο ως εκπαιδευτικοί αυτού του σχολείου, αλλά σε αυτό το σχολείο, για ένα λόγο παραπάνω.

Το μέσο για την ανάδειξη και προώθηση αυτών των αξιών δεν είναι παρά η διαρκής προσπάθεια από τη δική μας πλευρά προς τους μαθητές (κυρίως της Α’ και της Β’ τάξης κάθε χρονιάς), ώστε μέσα από τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και τις Δράσεις που τους προτείνουμε να μπορέσουν να έρθουν σε επαφή με την Τέχνη, τον Πολιτισμό, τον Αθλητισμό και την επιστημονική γνώση.

Έτσι θα μπορέσουν να γνωρίσουν πεδία στα οποία δεν έχουν πάντα δυνατότητα πρόσβασης, να ανακαλύψουν νέους τρόπους προσέγγισης της γνώσης, να διευρύνουν τον ορίζοντα των γνώσεών τους, να ανακαλύψουν δεξιότητες και νέα ενδιαφέροντα και να φτάσουν έτσι πιο κοντά στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους. 

Το σχολείο μας οφείλει να παρέχει στους μαθητές του τη δυνατότητα να κατακτήσουν όλα τα παραπάνω, ώστε να μπορεί να προσδοκά στο μέλλον, όλα αυτά να επιστραφούν στην τοπική κοινωνία.

 

Και φτάνουμε στον δεύτερο άξονα που σχετίζεται με τις υποδομές, που μπορούν να στηρίξουν όλα τα παραπάνω.

Έχουμε την τύχη να στεγαζόμαστε σε αυτό το υπέροχο κτήριο, που κουβαλάει όλη την ιστορία του νησιού μέσα του και οφείλουμε αυτό το στοιχείο να το διαφυλάξουμε και να το αναδείξουμε γιατί είναι πολύ σημαντικό για τον τόπο μας. 

Δεν παύει όμως να είναι ένα κτήριο σχεδιασμένο περίπου 100 χρόνια πριν, που εκ των πραγμάτων αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες των σημερινών παιδιών και τους στόχους της σημερινής εκπαίδευσης. 

Εμείς από τη θέση μας είμαστε υποχρεωμένοι να προτείνουμε τις λύσεις, ώστε οι κτηριακές υποδομές να εξυπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης, όσο καλύτερα γίνεται. Το οφείλουμε στα παιδιά το οφείλουμε όμως και στην ιστορία του σχολείου, καθώς με την αναβάθμιση των υποδομών του αναδεικνύεται περισσότερο και ο ρόλος του στην εκπαίδευση των κατοίκων του νησιού. 

 

Είναι γεγονός ότι όλα τα σχολικά κτήρια, που ανεγείρονται στη χώρα μας, τουλάχιστον από το 1990 και μετά, έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης, πράγμα που και το παρόν κτήριο μπορεί κάλλιστα να καλύψει, με κάποιες συμπληρωματικές υποδομές. 

Ήδη στον τομέα αυτό έχουμε κάνει τις ενέργειες για τη προώθηση ενός τέτοιου έργου και είμαστε σε θέση να πούμε ότι βρισκόμαστε σε πολύ καλό σημείο.

Αρχικά θέσαμε το θέμα το καλοκαίρι του 2019 με μια παρόμοια συνέντευξη τύπου, για την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας για την αναγκαιότητα αυτή.

Συγκεκριμένα προτείναμε την ανέγερση νέων χώρων στο σχολείο, όπως: 

  • Αίθουσα εκδηλώσεων ώστε να μπορούν να φιλοξενηθούν σε αυτή οι σχολικές γιορτές, επιμορφωτικές δράσεις, μουσικές εκδηλώσεις, προβολές και παραστάσεις και οι μαθητές να δραστηριοποιηθούν δημιουργικά σε αυτές. Η απουσία μιας τέτοιας αίθουσας δυστυχώς βρίσκει τα παιδιά του σχολείου να αδικούνται απέναντι στα παιδιά των υπόλοιπων σχολείων, που διαθέτουν τέτοια αίθουσα.

Είναι χαρακτηριστικό και το αναφέρω αυτό για να τονίσω την ανάγκη και τη δίψα των μαθητών για δημιουργική ενασχόληση, ότι πέρα από τις πολλές εκδηλώσεις του σχολείου που απαιτούσαν στέγαση, τη χρονιά που μας πέρασε, στο σχολείο λειτούργησαν δύο θεατρικές ομάδες με συμμετοχή περίπου 35 μαθητών, παρά την απουσία αίθουσας εκδηλώσεων. Παραστάσεις, που τελικά ανέβηκαν σε άλλους χώρους, εκτός σχολείου.

Η απουσία αίθουσας εκδηλώσεων από το σχολείο όλα αυτά τα χρόνια λειτούργησε αποτρεπτικά για πολλά παιδιά στο να εμπλακούν με προγράμματα και δράσεις

 

  • Αίθουσα Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών σε αντικατάσταση της υπάρχουσας, που είναι ακατάλληλη για πολλούς λόγους.

 

  • Αίθουσα Φυσικής Αγωγής για την ανάπτυξη αθλητικών δραστηριοτήτων, που δεν μπορούν να γίνουν στο προαύλιο είτε λόγω καιρού είτε για άλλους λόγους.

Τέλος, 

  • Αντικατάσταση του Εργαστηρίου Πληροφορικής και τριών αιθουσών διδασκαλίας, που σήμερα στεγάζονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες, με κατασκευή επιπλέον αιθουσών, ώστε να μπορέσει να προβλεφθεί και η στέγαση του αυξανόμενου μαθητικού πληθυσμού. 

 

Σχετικά με την πορεία της πρότασης θέλω να σας ενημερώσω ότι αυτή βρίσκεται σε καλό σημείο. Τα βήματα που έχουν γίνει είναι σημαντικά. 

Τον περασμένο Οκτώβριο, τον Οκτώβριο του 2022 κατά τη διάρκεια συνάντησής μας με τον Δήμαρχο κ. Νικηταρά, στην οποία συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι του ΣΓΚ και του 15μελούς, ενημερωθήκαμε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες ενέργειες από την πλευρά των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου και έχουν ήδη εκπονηθεί τα σχέδια για τις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις.

Ακολούθησε παρουσίαση των σχεδίων και συζητήσεις επ’ αυτών με τον Δήμαρχο και την αρχιτεκτονική ομάδα, ώστε να ενσωματωθούν σε αυτά κάποιες βελτιωτικές προτάσεις.

Η πιο πρόσφατη τη συνάντηση μας έγινε στο Δημαρχείο την 1-7-2023, κατά την οποία διαπιστώσαμε τη βούληση του Δημάρχου να προχωρήσει στο στάδιο της εξεύρεσης πόρων για την υλοποίηση του έργου.

 

Στο πλαίσιο της ανάδειξης της ιστορίας και του ρόλου του σχολείου στην εκπαίδευση της Κω εντάσσεται η Παλαιά Βιβλιοθήκη και το Αρχείο του σχολείου, με πολύτιμο υλικό για την ιστορία της Κω, το οποίο μετά τον σεισμό συγκεντρώθηκε και φυλάσσεται σε ασφαλή χώρο. 

Τον τελευταίο χρόνο, σύμφωνα με ενημέρωση που είχαμε από τον κ. Μήτρου, ολοκληρώνεται το έργο της συντήρησης και επισκευής των παλαιών ξύλινων βιβλιοθηκών του σχολείου και θα μπορέσουν σιγά σιγά να φιλοξενήσουν και πάλι στα ράφια τους τούς πολύτιμους τόμους της Βιβλιοθήκης. 

Παράλληλα έχουμε την δέσμευση από τον κ. Μήτρου, ότι θα ολοκληρωθεί στο επόμενο διάστημα η επίστρωση και διαγράμμιση των γηπέδων του προαυλίου, έργο το οποίο βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

 Τέλος, οφείλω να αναφέρω ότι μας ενδιαφέρει και έχουμε κατ’ επανάληψη θέσει το θέμα της αναβάθμισης των υπαρχουσών υποδομών για ΑΜΕΑ. 

Πρέπει να πω ότι προς το παρόν αυτές οι υποδομές μπορούν να εξυπηρετήσουν τις τρέχουσες ανάγκες του σχολείου, αλλά υπάρχουν αρκετά περιθώρια για παρεμβάσεις βελτίωσης, τις οποίες συζητούμε με τον Δήμο.

                                                           Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας

                                                                        Γιώργος Φ. Χαρτοφίλης

                                                        Διευθυντής 1ου ΓΕΛ Κω «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ»

 

Πηγή: https://www.kostv.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όλα τα σχολεία έχουν προβλήματα. Δεν βλέπω άλλους να καλούν τα κανάλια και να κατηγορούν προεκλογικά τον δήμαρχο

  2. Αίθουσα εκδηλώσεων δεν μπορεί να γίνει,ας πάτε στηβ αίθουσα της Μητρόπολης λίγο παρακάτω

  3. Μπα, εγώ νομίζω τον υπερασπίζεται, όταν λέει:
    «Σχετικά με την πορεία της πρότασης θέλω να σας ενημερώσω ότι αυτή βρίσκεται σε καλό σημείο. Τα βήματα που έχουν γίνει είναι σημαντικά».

  4. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΧΕΙ ΞΕΦΥΓΕΙ..
    ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΣ ΤΟΣΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΠΟΥ ΘΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΙΣ ΒΑΛΕΙΣ?ΜΗΠΩΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ?ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ?
    ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΗΚΕΣ.. .. ΑΡΕ ΚΑΗΜΕΝΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΣ

  5. Ωραίες οι ιδέες σας, αλλά για κάποιους ανθρώπους η αναγκαιότητα για να μην πω επιτακτική ανάγκη, είναι να υπάρχουν στελέχη ικανά, Τα σχολεία δεν είναι μόνο οι τοίχοι και τα θρανία, πρωτίστως έχουν έμψυχο υλικό κι αυτό είναι που κάνει την διαφορά. Νομίζω πως η αναγκαιότητα στην εκπαίδευση είναι να υπάρχουν διευθυντές/ ηγέτες, άνθρωποι που θα εμψυχώνουν, και που θα στηρίζουν κάθε δράση, Τα ντουβαρια είναι δευτερεύοντα, το πρωτεύον είναι κάτι άλλο….αχ….βρε Ιπποκράτειο….αχ….

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ