Μιχάλης Παπαδόπουλος Υφ. Μεταφορών: Η Κως μπορεί να γίνει το νησί του ποδηλάτου

2
697

Ομιλία στην εκδήλωση του Δήμου Κω με θέμα την παρουσίαση μελέτης
ανάπτυξης του ποδηλατικού τουρισμού απηύθυνε ο Υφυπουργός Υποδομών και
Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι η χρήση του ποδηλάτου είναι στοιχείο της
καθημερινότητας των κατοίκων της Κω, η οποία υποδέχεται εδώ και δεκαετίες
ομάδες τουριστών που απολαμβάνουν τις ειδικές διαδρομές ποδηλασίας του
νησιού.

Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Μεταφορών:
«Στην Κω υπάρχουν 6,5 χιλιάδες ποδήλατα προς ενοικίαση και αυτό είναι το
συγκριτικό πλεονέκτημα του νησιού, στο θέμα του ποδηλατικού τουρισμού. Η
κουλτούρα υπέρ του ποδηλάτου και της μικροκινητικότητας είναι η υποδομή
επάνω στην οποία μπορεί να οικοδομηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της
δραστηριότητας.

Βιώνουμε, ταυτόχρονα, μια κλιματική κρίση και η χρήση ήπιων μέσων
μετακίνησης είναι ένας από τους τρόπους για να περιοριστούν οι εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών.

Σε πολλές περιοχές της Ευρώπης, όπως η Σκανδιναβία, που έχει μακρά σχέση
φιλίας με τα Δωδεκάνησα, υπάρχει η τάση στον πράσινο τουρισμό. Ο
επισκέπτης, δηλαδή, επιλέγει να ταξιδέψει με μέσα φιλικά προς το περιβάλλον,
αλλά και να φτάσει και σε έναν προορισμό που θα του δώσει την αίσθηση ότι
σέβεται το περιβάλλον. Η Κως μπορεί να τα προσφέρει όλα αυτά, με όχημα το
ποδήλατο.»

Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι πρόσφατα, σε συνεργασία με την
Υφυπουργό Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, εγκρίθηκε η δημιουργία Εθνικού
Συντονιστικού Κέντρου για το EuroVelo στην Ελλάδα, με σκοπό την ανάδειξη του
ποδηλατικού τουρισμού.

Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:
«Την Ελλάδα διατρέχουν σήμερα τρεις ευρωπαϊκές ποδηλατικές διαδρομές και
φιλοδοξία μας είναι να ενταχθεί και η Κως στο δίκτυο του Eurovelo, καθώς
πληροί όλες τις προϋποθέσεις: το πεδινό ανάγλυφο, πολλούς δρόμους με
χαμηλό όριο ταχύτητας και κυκλοφοριακό φόρτο και πάνω απ΄ όλα, το ιδιαίτερο
ενδιαφέρον πολλών διαδρομών.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη βούληση να προσφέρει
τεχνογνωσία και υποστήριξη σε αυτή την προσπάθεια ώστε η Κως να γίνει το
νησί του ποδηλάτου.

Την ίδια βούληση έχω εκφράσει άλλωστε για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Δυτική
Μακεδονία, η οποία επίσης προσφέρεται για τη χρήση του ποδηλάτου, με
παρόμοια χαρακτηριστικά: το πεδινό ανάγλυφο της Πτολεμαΐδας, η ειδυλλιακή
παραλίμνια περιοχή της λίμνης Πολυφύτου και οι ομορφιές της Κοζάνης».

Η μελέτη για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Κω περιελάμβανε
συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούσαν κυρίως:

στην ανάδειξη των υφιστάμενων ποδηλατικών υποδομών του νησιού, την οργάνωσή τους σε
διαδρομές με σημάνσεις και την επέκτασή τους, τη δημιουργία χωμάτινων
διαδρομών για την ανάδειξη του ορεινού όγκου, καθώς και τη δημιουργία
περιαστικών διαδρομών ώστε να ενταχθούν στη συνέχεια στο Eurovelo.
Τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη κατάρτισης ενός σχεδίου προώθησης αυτού του
τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Ο κ. Παπαδόπουλος πρόσθεσε, τέλος, ότι η υποστήριξη των τουριστικών
υπηρεσιών είναι ένα πεδίο που υποστηρίζει το Υπουργείο Υποδομών και
Μεταφορών με πολλούς τρόπους και συνέργειες με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και
τους Επαγγελματικούς Φορείς.

Ανέφερε ως παράδειγμα την τροπολογία που εισήχθη στον νόμο για το νέο
πλαίσιο στις εξετάσεις αδειών οδήγησης, με την οποία η Περιφέρεια Νοτίου
Αιγαίου είναι η πρώτη στην Ελλάδα που επιτρέπει δικαίωμα ταξινόμησης
7θέσιων – 9θεσιων ταξί, προκειμένου να εκτιμηθεί πιλοτικά η λειτουργία της.

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ας εφαρμοστεί πρώτα ( γιατί υπάρχει ) ο νόμος για τα ποδήλατα αφού θέλουμε να αποκαλουμαστε νησί του ποδηλάτου .
    Και μετά κάνεις και υποδομές.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ