Δήμαρχος Κω: Εξαρχής στόχος μας το brand της Ιπποκρατικής Κω (Φορέας Τουριστικής πολιτικής μέσω Αναπτυξιακής Εταιρείας ΟΤΑ)

3
568

Εισήγηση Δημάρχου Κω κ. Θεοδόση Νικηταρά

Σύσκεψη συνεργασίας για την ανάδειξη της Ιπποκρατικής ταυτότητας της Κω

 

Υφυπουργέ Τουρισμού, κύριε Κόνσολα,

κατ’ αρχήν να σας καλωσορίσω στην Κω, την γενέτειρα του Πατέρα της Ιατρικής Ιπποκράτη, και να σας ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες αυτής της συνάντησης, με την ελπίδα ότι θα προκύψουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα που θα βοηθήσουν και εμάς, το Δήμο Κω, στην προώθηση του βασικού στόχου μας, την ανάδειξη της Ιπποκρατικής ταυτότητας του νησιού μας.

 

Αποτελεί τιμή για το νησί μας και τον Κωακό λαό στο σύνολό του να είμαστε οι σύγχρονοι θεματοφύλακες της Ιπποκρατικής ιδέας.

Να βιώνουμε στο νησί που γέννησε τις βασικές αρχές της επιστημονικής Ιατρικής, οι οποίες παραμένουν όχι απλώς αναλλοίωτες μέχρι και σήμερα, αλλά έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη αξία και σημασία εξ’ αιτίας των ταχύτατων αλλαγών που προκαλεί η τεχνολογική εξέλιξη.

Σίγουρα δεν αποτελεί τυχαίο γεγονός το ότι στην Κω γεννήθηκαν οι βασικές αρχές της Ιατρικής επιστήμης.

Το φυσικό περιβάλλον του νησιού μας – ο ήλιος, η θάλασσα, η πλούσια χλωρίδα –έχει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Αποτέλεσε τη βάση ανάπτυξης των αρχών που συνέβαλλαν στη συγκρότηση της Ιατρικής σε επιστημονική βάση, απομακρυσμένης από δοξασίες και προκαταλήψεις.

Ο Ιπποκράτης όρισε ως βασική αρχή το σεβασμό στον άνθρωπο, στο σώμα και στην προσωπικότητά του.

Έθεσε τον άνθρωπο στο επίκεντρο του ιατρικού ενδιαφέροντος, θέτοντας ταυτόχρονα τις βασικές αρχές της σύγχρονης Βιοηθικής και Ιατρικής Δεοντολογίας.

Μέσα από τα έργα του και τον Ιπποκρατικό Όρκο, που αποτελεί τον Καταστατικό Χάρτη της Ιατρικής Ηθικής και Δεοντολογίας, αντικατοπτρίζονται αρχές και αξίες τόσο σημαντικές που μαρτυρούν και το μεγαλείο της σκέψης του.

Συνέπεια, Φιλανθρωπία, Ανιδιοτέλεια, Δικαιοσύνη, Εγκράτεια, Σεβασμός, Εχεμύθεια, είναι μερικές από αυτές.

Η επιστημονική και η ηθική αξία των θεωριών του ισχύουν πάντοτε, και αυτό εμείς οφείλουμε να αναδείξουμε.

Εμείς οι Κώοι αισθανόμαστε ένα μεγάλο βάρος και μία ιστορική υποχρέωση, να διαφυλάξουμε αναλλοίωτες τις Ιπποκρατικές αρχές και να τις διαδώσουμε στην παγκόσμια κοινότητα.

Ακριβώς αυτός είναι και ο στόχος μας.

Για να το πετύχουμε πρέπει να αναδείξουμε την Ιπποκρατική ταυτότητα του νησιού μας.

Να καταστήσουμε την Κω επίκεντρο ενδιαφέροντος της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας αλλά και των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για ένα άλλο τρόπο ζωής.

Μιλάμε για ένα στόχο με πολυσχιδείς δράσεις.

 

Εμείς έχουμε θέσει εξαρχής συγκεκριμένους στόχους:

  • Να βάλουμε την Κω στην ψηφιακή εποχή
  • Να συμβάλλουμε στη δημιουργία της γαστρονομικής ταυτότητας του νησιού μας
  • Να προβάλλουμε ενιαία τους αρχαιολογικούς χώρους και τη λαογραφική παράδοσή μας

 

Να δημιουργήσουμε με λίγα λόγια το brand της Ιπποκρατικής Κω.

Να ενισχύσουμε με αυτό τον τρόπο εναλλακτικές μορφές τουρισμού (υγείας, γαστρονομικό, ποδηλατικό κλπ) που θα στηρίξουν την τοπική οικονομία και θα ενεργοποιήσουν την κοινωνία μας σε δημιουργική κατεύθυνση.

 

Σε αυτή την προσπάθεια δεν αρκούν οι δικές μας δυνάμεις.

Έχουμε ανάγκη από συνοδοιπόρους που πιστεύουν στον ίδιο στόχο και έχουν τη διάθεση να αγωνιστούν γι’ αυτόν. Για αυτό σας θέλουμε όλους αρωγούς και συμπαραστάτες.

Η στόχευσή μας για ανάδειξη της Ιπποκρατικής ταυτότητας του νησιού μας συνδυάζεται επίσης με τον προβληματισμό για τα όρια του μαζικού τουρισμού, που κυριαρχεί στο νησί μας, και το όφελος για την τοπική κοινωνία.

Το μοντέλο του μαζικού τουρισμού που ακολουθήσαμε προκαλεί πλέον ανισορροπία και δεν διασφαλίζει την βιώσιμη ανάπτυξη που έχει ανάγκη η κοινωνία μας.

Τα σημάδια κορεσμού του μοντέλου «ήλιος και θάλασσα» γίνονται με το πέρασμα του χρόνου όλο και πιο εμφανή ενώ αυξάνονται όλο και περισσότερο τα προβλήματα που προκαλεί.

Είναι πλέον κάτι παραπάνω από φανερό πως πρέπει να βρούμε νέες διεξόδους και να διαμορφώσουμε νέο αναπτυξιακό μοντέλο για να μην φτάσουμε σε λίγα χρόνια να απαξιωθούν τα νησιά μας.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει ο μαζικός τουρισμός ή ότι θα πάψουμε να τον έχουμε ανάγκη.

Είναι όμως προτεραιότητα να προτείνουμε ένα νέο πρότυπο και να διαμορφώσουμε ανάλογο προϊόν ώστε να συντηρήσουμε και να αναπτύξουμε ολοκληρωμένη παραγωγική βάση στα νησιά μας, που θα άρει τις συνέπειες της μονοκαλλιέργειας και θα συμβάλλει στην βιώσιμη ανάπτυξη.

Σε αυτό το πλαίσιο αποκτούν μεγαλύτερη αξία προτάσεις που στοχεύουν στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω στήριξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού και εξειδίκευσης του τουριστικού προϊόντος.

Ιατρικός και γαστρονομικός τουρισμός είναι δύο τομείς που μπορούν πραγματικά, σε συνδυασμό με τη σύνδεσή τους με την Ιπποκρατική ταυτότητα της Κω, να δώσουν νέο περιεχόμενο και προσανατολισμό στις επιχειρήσεις του τόπου μας.

Είναι μια δύσκολη πορεία.

Στο σύγχρονο κόσμο που πολλά αλλάζουν με μεγάλη ταχύτητα πρέπει να τρέξουμε κι εμείς.

Έχουμε μείνει πίσω.

Μας συνθλίβουν, ειδικά τα τελευταία χρόνια, τα προβλήματα της καθημερινότητας και χάσαμε τους μεγάλους στόχους.

Αυτό ισχύει για την χώρα μας, το Δήμο μας αλλά και την επιχειρηματική κοινότητα.

Για να χαράξουμε μια νέα πορεία απαιτούνται οριοθέτηση ρόλου καθενός, συνεργασία και σαφείς στόχοι.

Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και η προσέλκυση επισκεπτών που ξεφεύγουν από το στερεότυπο των διακοπών μαζικού τουρισμού «ήλιος και θάλασσα» είναι ο στόχος.

Για να τον πετύχουμε απαιτούνται συγκεκριμένες δράσεις.

Για αυτό από την Πολιτεία ζητάμε στήριξη αλλά και ξεκάθαρες πολιτικές.

Για παράδειγμα, για να πετύχουμε τον στόχο ανάπτυξης τουρισμού υγείας πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι δεν μπορεί να γίνει δίχως στήριξη και αναβάθμιση του νοσοκομείου μας.

 

Επειδή όμως δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μαζί, από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε.

Εκτιμώ ότι αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα, ώστε να μιλάμε επί πραγματικών δεδομένων, είναι η μέτρηση της εμβέλειας του brand Ιπποκράτης.

Τι σημαίνει το όνομα «Ιπποκράτης ο Κώος» στις τουριστικές αγορές, κατά πόσο γίνεται αντιληπτό το μέγεθός του και η αξία του για το σύγχρονο κόσμο, ειδικά στο δυτικό πολιτισμό.

Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει ο ΕΟΤ, χρηματοδοτώντας έρευνα στις βασικές ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές αλλά και στην Κίνα.

Για να σχεδιάσουμε πολιτικές με τεκμηρίωση και προοπτική.

Παράλληλα απαιτούνται και άλλα μέτρα.

Που θα απελευθερώνουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση από τα δεσμά της γραφειοκρατίας και θα μας διευκολύνουν στην ενεργοποίηση των δημιουργικών δυνάμεων που συμπλέουν σε μια τέτοια προοπτική.

Όλοι γνωρίζουν πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση χωλαίνει στο θεσμικό πλαίσιο.

Όλες οι τουριστικές περιοχές έχουμε το ίδιο πρόβλημα που μας εγκλωβίζει.

Δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε δράσεις προβολής που έχει ανάγκη η Κως και η τοπική οικονομία.

Η κυβέρνηση πρέπει να σκύψει με προσοχή σε αυτό και να δώσει λύση.

Να διαμορφώσει σύγχρονο, ευέλικτο, θεσμικό πλαίσιο που να δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους να δημιουργήσουν Φορείς τουριστικής πολιτικής, σε συνεργασία με κοινωνικούς, επαγγελματικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα.

Αυτό μπορεί να γίνει μέσω Αναπτυξιακής Εταιρείας ΟΤΑ.

Προχωρήστε με τόλμη στις απαιτούμενες αλλαγές, με πνεύμα νεωτερισμού και απελευθέρωσης δυνάμεων.

Για το καλό της πατρίδας και των νησιών μας.

 

Κλείνοντας θέλω να πω ότι εμείς οι Δωδεκανήσιοι είμαστε τυχεροί γιατί ζούμε σε ένα τόπο που συγκεντρώνει μοναδικά φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, ένα πλούσιο τόπο σε ιστορία, σε παραδόσεις και σε ανθρώπινο δυναμικό, με δραστήριους και δημιουργικούς πολίτες.

 

Πολιτιστικά αγαθά, η ιστορία και τα μνημεία του τόπου μας, το φυσικό περιβάλλον και η γαστρονομία είναι τα εφόδιά μας.

Είναι αυτά που δημιούργησαν τον μακραίωνο πολιτισμό των νησιών μας, που έζησαν γενιές και γενιές προγόνων μας.

Αυτός είναι ο πολιτισμός μας, αυτή είναι η ταυτότητα του λαού μας, αυτά τα στοιχεία είναι ικανά να μας ανοίξουν νέους δρόμους και να στηρίξουν αποτελεσματικά την οικονομία μας στις δύσκολες εποχές του παγκόσμιου ανταγωνισμού.

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ωραία τα λες, συγχαρητήρια δήμαρχε .Αν όμως δεν στηρίζει η κυβέρνηση δύσκολο το βλέπω να γίνουν πράξη

  2. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΚΑΠΟΤΕ ΥΠΗΡΧΕ ΔΟΤ ΑΡΙΣΤΑ ΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ, ΜΕΤΑ ΚΑΝΑΜΕ ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ 1 ΥΠΑΛΛΗΛΟ…ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ, ΠΟΛΛΑ ΣΤΡΑΒΑ ΒΛΕΠΩ ΑΠΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ….ΑΛΛΟ ΤΙΠΟΤΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ