Κυρίες και κύριοι,
Βρίσκεστε προ των πυλών προκειμένου να λάβετε μια απόφαση για την αύξηση των τελών καθαριότητας και φωτισμού. Επειδή στις διάφορες εισηγήσεις τα νούμερα ακούγονται χαμηλά (πχ πόσο μεγάλη αύξηση μπορεί να θεωρηθεί αυτή των 64 λεπτών κοκ, επιτρέψτε μου να σας παραθέσω κάποιους πίνακες που δείχνουν τις αυξήσεις που έχουν υποστεί οι επιχειρηματίες από το 2014 εως το 2017 βάσει των προτάσεών σας:
ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ |
|||||
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
||
ξενοδοχεία<3000μ | ξενοδοχεία>3000μ | ||||
δωμάτια |
0,92 |
0,92 |
0,92 |
1,28 |
1,92 |
κοινόχρηστοι |
2,14 |
4,28 |
4,28 |
4,71 |
4,71 |
ΔΗΜΟΣ ΚΩ |
||||
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
δωμάτια |
1,28 |
1,28 |
1,28 |
1,92 |
κοινόχρηστοι |
4,28 |
4,28 |
4,71 |
4,71 |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΙΚΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΑΠΌ 2014 ΕΩΣ 2017: |
||
ΜΙΚΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ | ΜΕΣΑΙΑ-ΜΕΓΑΛΑ | |
ΔΩΜΑΤΙΑ |
109% |
109% |
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ |
120% |
10% |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΩ ΑΠΌ 2014 ΕΩΣ 2017: |
|
ΔΩΜΑΤΙΑ |
50% |
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ |
10% |
Κάποια παραδείγματα σε πραγματικά νούμερα συγκρίνοντας το 2016 με το 2017:
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ | 2016 | 2017 | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣ.ΔΙΑΦ |
252 κλινών | 7.917€ | 10.621€ | 2.704€ | 35% |
550 κλίνες | 24.750€ | 32.917€ | 8.167€ | 32% |
700 κλίνες | 37.180€ | 44.686€ | 7.506€ | 21% |
440 κλίνες | 21.552€ | 27.852€ | 6.300€ | 30% |
160 κλινών | 4.238€ | 5.900€ | 1.662€ | 40% |
80 κλινών | 3.678€ | 4.720€ | 1.042€ | 29% |
Συνειδητοποιούμε λοιπόν πως δεν μιλάμε για απλά νούμερα αλλά για μεγάλα ποσά που καλείτε τους επιχειρηματίες του νησιού να καταβάλλουν, σε μια περίοδο πρωτοφανούς κρίσεως για το νησί της Κω.
Αρχικά λοιπόν , οφείλω να σας καταδείξω πως η απόφαση που λαμβάνετε δεν είναι σύννομη, καθώς χρεώνετε τα δωμάτια των ξενοδοχείων με διαφορετική τιμή χρέωσης από αυτή των κατοικιών. Ο νόμος είναι σαφής και αναφέρει:
παράγραφος 4 του άρθρου 2 του Ν.25/1975 ευθέως ορίζεται πως «Διά την εφαρμογήν του παρόντος νόμου, προκειμένου περί των ξενοδοχείων ύπνου, οι μεν χώροι οι διατιθέμενοι προς ύπνον ως και οι βοηθητικοί τούτων θεωρούνται ως κατοικίαι και τα επ` αυτών τέλη υπολογίζονται επί τον ισχύοντα διά τας κατοικίας συντελεστήν, οι δε λοιποί χώροι (αίθουσαι διαλέξεων, εστιατόρια κλπ.) θεωρούνται ως ανήκοντες εις την κατηγορίαν των λοιπών ακινήτων και τα επ` αυτών τέλη υπολογίζονται επί τον ισχύοντα διά τον κατηγορίαν συντελεστήν, εφαρμοζομένων εν προκειμένω των διατάξεων του εδ. β` της παρ. 2 του άρθρου 3 του παρόντος.»
Επιπλέον, για το επόμενο θέμα που πρόκειται να ψηφίσετε και που αφορά στον ΤΑΠ, και πάλι δεν είστε σύννομοι καθώς σε περιοχές που δεν έχουν οριστεί αντικειμενικές αξίες ακινήτων εσείς συγχέετε την τιμή ζώνης με τη χρήση του ακινήτου και ορίζετε ξεχωριστή ζώνη μέσα σε υπάρχουσα ζώνη βάσει της κατηγορίας του ξενοδοχείου. Πουθενά δεν προβλέπεται διαφορετικός καθορισμός τιμής ζώνης ανάλογα με τη χρήση του ακινήτου!
Να σας αναφέρω επίσης πως οι μονάδες που λειτουργούν εποχιακά βάσει του άρθρο 5 του Ν.429/1976, υποχρεούνται εις την καταβολήν τελών καθαριότητος και φωτισμού αναλόγως προς τον χρόνον λειτουργίας τους. Μάλιστα όπως γίνεται δεκτό και από τη νομολογία του ΣτΕ (βλ.σχετ. ΣτΕ 744/1998-προσκομίζεται) ακόμα και στην περίπτωση που κατά την περίοδο που το ξενοδοχείο είναι κλειστό λειτουργούν ορισμένες διοικητικές υπηρεσίες του, και πάλι τούτο δε σημαίνει πως θα οφείλονται για ολόκληρο το ξενοδοχείο τέλη καθαριότητας, αλλά θα πρέπει να γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στα γραφεία-χώρους των οποίων γίνεται χρήση και τους υπόλοιπους χώρους του ξενοδοχείου και να καταβάλλονται τέλη μόνο για τους χώρους που χρησιμοποιούνται (Για όλα τα ανωτέρω βλέπε και υπ΄αριθμ.78/71251/19-12-2007 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών-προσκομίζεται
Εως τώρα τα ξενοδοχεία καταβάλλουν τέλη χειμώνα –καλοκαίρι κανονικά και όχι μειωμένα ως όφειλαν και βεβαίως από εδώ και στο εξής θα παροτρύνουμε τα μέλη μας να διεκδικήσουν τα δικαιούμενα.
Και οφείλω να τονίσω πως καταπατάτε το αίσθημα δικαίου όταν διαχωρίζετε μια επαγγελματική ομάδα επιβάλλοντάς της τόσο μεγάλες αυξήσεις.
Ακολουθώντας λοιπόν το νόμο και αφού σας τονίζω για μια ακόμη φορά πως οι αποφάσεις που πρόκειται να λάβετε ΔΕΝ είναι νόμιμες, οφείλω να σας ενημερώσω πως αν επιμείνετε στην ψήφισή τους, ειδικά από τη στιγμή που οι αυξήσεις φτάνουν σε τόσο μεγάλα ποσοστά θα αναγκαστούμε να προβούμε σε προσβολή των αποφάσεων αυτών, γεγονός που μπορεί να ρίξει τον προϋπολογισμό σας. Και να ξεκαθαρίσω επίσης πως εδώ δεν λειτουργώ προσωπικά, λειτουργώ ως Ένωση ξενοδόχων Κω και το ίδιο θα κάναμε όποιος και αν ήταν στη θέση του δημάρχου
Κυρίες και κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι, δεν είναι μόνο το νομικό κομμάτι σε αυτή σας την απόφαση, υπάρχει και το ηθικό κομμάτι που βαραίνει ακόμα περισσότερο:
Οι επιχειρηματίες έχουμε υποβληθεί σε μια εκτός λογικής φοροεπιδρομή, που ξεπερνά το 65% του τζίρου μας. Πληρώνουμε πάνω από 24 διαφορετικούς φόρους, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το αυξημένο φόρο εισοδήματος, το ΕΝΦΙΑ, τις εργοδοτικές εισφορές και τώρα το ΦΠΑ, που έρχεται ως χαριστική βολή.
Περάσαμε το 2016 λόγω του προσφυγικού, τη μεγαλύτερη κρίση στην τουριστική ιστορία του νησιού με τζίρους καταμετρημένους στο -30% στα ξενοδοχεία και σε ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά σε άλλες επιχειρήσεις (ποσοστά που αγγίζουν το -70%)
Είναι χαρακτηριστική η έλλειψη ρευστότητας των επιχειρήσεων και δη των ξενοδοχειακών που οδήγησαν σε συσσώρευση χρεών στις ΔΟΥ, σε ασφαλιστικές εισφορές αλλά και στις τράπεζες με αποτέλεσμα να κοκκινίζουν τα δάνεια των ξενοδόχων δεδομένων και των επιβαρυμένων επιτοκίων.
Και σε αυτό το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον απαντάτε ως Δήμος με αύξηση δημοτικών τελών; Στη χειρότερη χρονική στιγμή για της επιχειρήσεις;
Και σας απευθύνω το εξής ερώτημα: Απευθύναμε κοινή έκκληση στην κυβέρνηση για φοροαπαλλαγές λόγω του προσφυγικού. Γιατί η κυβέρνηση να προχωρήσει σε φοροελαφρύνσεις για τον Κώο επιχειρηματίαμ όταν ο ίδιος ο Δήμος του που θα έπρεπε να στέκεται αρωγός και να δίνει πρώτος το παράδειγμα, λειτουργεί στην αντίθετη κατεύθυνση επιβάλλοντας αυξημένα τέλη κατά 30%; Άρα αυτοαναιρούμαστε…
Κύριε Δήμαρχε, στην επιτροπή διαβούλευσης είπατε εκφράσεις που δεν ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία σας, τύπου «οι ξενοδόχοι είναι οι επιδοτούμενη τάξη», ή «τα οικονόμησαν χοντρά οι ξενοδόχοι». Εκφράσεις που αδικούν κατάφωρα έναν κλάδο που με τις δικές του πλάτες κράτησε το νησί τουριστικά ζωντανό. Έναν κλάδο που εργάζεται σκληρά και που προσπαθεί να κρατήσει όρθιο τον εργαζόμενο και την οικονομία του νησιού. Αυτός ο κλάδος όμως έχει όρια και πλησιάζει στην εξάντλησή του.
Για το λόγο αυτό κύριε Δήμαρχε και κυρίες και κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι, σας τονίζω το αίσθημα της ευθύνης που φέρει η ψήφος για κάθε έναν από εσάς. Σας καλώ να αφήσετε στο ίδιο επίπεδο τα τέλη και να μην προχωρήσετε στην υπέρογκη αύξηση του 50%. Όχι τουλάχιστον για αυτή τη χρονιά, όχι τώρα που ο επιχειρηματίας είναι στα όρια επιβίωσης του.
Ευχαριστώ.
ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ |
|||||
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
||
ξενοδοχεία<3000μ | ξενοδοχεία>3000μ | ||||
δωμάτια |
0,92 |
0,92 |
0,92 |
1,28 |
1,92 |
κοινόχρηστοι |
2,14 |
4,28 |
4,28 |
4,71 |
4,71 |
ΔΗΜΟΣ ΚΩ |
||||
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
|
δωμάτια |
1,28 |
1,28 |
1,28 |
1,92 |
κοινόχρηστοι |
4,28 |
4,28 |
4,71 |
4,71 |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΙΚΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΑΠΌ 2014 ΕΩΣ 2017: |
||
ΜΙΚΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ | ΜΕΣΑΙΑ-ΜΕΓΑΛΑ | |
ΔΩΜΑΤΙΑ |
109% |
109% |
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ |
120% |
10% |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΩ ΑΠΌ 2014 ΕΩΣ 2017: |
|
ΔΩΜΑΤΙΑ |
50% |
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ |
10% |
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ | 2016 | 2017 | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣ.ΔΙΑΦ |
252 κλινών | 7.917€ | 10.621€ | 2.704€ | 35% |
550 κλίνες | 24.750€ | 32.917€ | 8.167€ | 32% |
700 κλίνες | 37.180€ | 44.686€ | 7.506€ | 21% |
440 κλίνες | 21.552€ | 27.852€ | 6.300€ | 30% |
160 κλινών | 4.238€ | 5.900€ | 1.662€ | 40% |
80 κλινών | 3.678€ | 4.720€ | 1.042€ | 29% |
ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ | ||||||
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |||
ξενοδοχεία<3000μ | ξενοδοχεία>3000μ | |||||
δωμάτια | 0,92 | 0,92 | 0,92 | 1,28 | 1,92 | |
κοινόχρηστοι | 2,14 | 4,28 | 4,28 | 4,71 | 4,71 | |
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ+ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΙΚΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ | ||||||
2014->2015 | 2015->2016 | 2016->2017 | ||||
ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | |
δωμάτια | 0 | 0% | 0,36 | 39% | 0,64 | 50% |
κοινόχρηστοι | 2,14 | 100% | 0,43 | 10% | 0 | 0% |
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ+ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕΓΑΛΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ | ||||||
2014->2015 | 2015->2016 | 2016->2017 | ||||
ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | |
δωμάτια | 0 | 0% | 0,36 | 39% | 0,64 | 50% |
κοινόχρηστοι | 0 | 0% | 0,43 | 10% | 0 | 0% |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΙΚΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΑΠΌ 2014 ΕΩΣ 2017: | ||||||
ΜΙΚΡΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ | ΜΕΣΑΙΑ-ΜΕΓΑΛΑ | |||||
ΔΩΜΑΤΙΑ | 109% | 109% | ||||
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ | 120% | 10% | ||||
ΔΗΜΟΣ ΚΩ | ||||||
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |||
δωμάτια | 1,28 | 1,28 | 1,28 | 1,92 | ||
κοινόχρηστοι | 4,28 | 4,28 | 4,71 | 4,71 | ||
ΔΗΜΟΣ ΚΩ | ||||||
2014->2015 | 2015->2016 | 2016->2017 | ||||
ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | ΔΙΑΦΟΡΑ | ΠΟΣΟΣΤΟ | |
δωμάτια | 0 | 0% | 0 | 0% | 0,64 | 50% |
κοινόχρηστοι | 0 | 0% | 0,43 | 10% | 0 | 0% |
ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΩ ΑΠΌ 2014 ΕΩΣ 2017: | ||||||
ΔΩΜΑΤΙΑ | 50% | |||||
ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΙ | 10% | |||||
κυριε κιαρη βαλτε και το θεμα με τις δηλωσεις του σαραντη για το χρεος της ryanair
ΟΛΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΠΟΥΛΑΕΙ Ο ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΣΙΠΡΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ, ΚΑΛΕΙ ΨΕΥΤΙΚΑ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΟΥΛΑΕΙ ΤΖΑΠΑ ΜΑΓΚΙΕΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΑΕΙ ΤΗ ΣΦΑΛΙΑΡΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΣΩΠΑΣΕΙ (ΒΛΕΠΕ ΠΩΣ ΞΕΠΟΥΛΗΣΕ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΟ ΧΟΤ ΣΠΟΤ) ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΙΣ ΤΡΥΠΕΣ ΠΟΥ Ο ΙΔΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΒΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ
Απαράδεκτη τοποθέτηση της κ Σβύνου ! Δεν το κατάλαβα ;;; Ποιοι πρεπει να πληρώσουν τα τέλη ; Οι δημότες ; Πέρυσι γιατι δεν είπατε τιποτα ;; Δεν ειναι φετινές αυτές οι αυξήσεις και σίγουρα δεν ειναι 50% ! Γιατι τέτοια παραπληροφόρηση κ Σβύνου ; Έλεος πια !
.
ΤΙ ΜΟΥ ΛΕΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙ; ΕΓΩ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΡΜΕΓΩ ΞΕΡΩ. ΜΕ ΠΙΑΝΝΝΙΕΙΣ;
….Πολυ σωστα ομιλεις Ντινα.
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΟΡΩΝ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΣΑΡΑΝΤΗ ΚΑΙ ΣΒΥΝΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΣΑΝ