Κώστας Ξυνόγαλος: Τροφή για σκέψη: «Βιωσιμότητα»
Μια υπέροχη λέξη που τα τελευταία χρόνια σαν έθνος νομίζουμε ότι πάντα ακολουθείται από την κακιά λέξη «χρέος».
Αν σας έλεγα όμως ότι στο εξωτερικό ακολουθείται από τη λέξη τουρισμός, θα αναρωτιόσασταν σίγουρα τι σχέση έχουν αυτές οι δύο λέξεις.
Ιδού η σχέση:
Βιωσιμότητα ( sustainability )
-Κατά την Παγκόσμια κοινότητα Οικολογικού Τουρισμού, αναφέρεται στα «υπεύθυνα τουριστικά ταξίδια σε προορισμούς με φυσικό κάλλος, των οποίων οι άνθρωποι προστατεύουν και διατηρούν το φυσικό περιβάλλον, διατηρώντας ταυτόχρονα το βιωτικό -από άποψη υγείας και ευεξίας- επίπεδο των ντόπιων, και εμπεριέχει μετάφραση και παιδεία».
Εννοώντας ότι πρέπει να έχουμε την δυνατότητα να μεταφράζουμε έχοντας φυσικά την ανάλογη παιδεία στους επισκέπτες, το τι κάνουμε και πως αυτό προστατεύει τον φυσικό μας πλούτο.
Σαν ορολογία η λέξη σημαίνει ουσιαστικά ότι αναπτυσσόμαστε ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες του σήμερα, χωρίς να στερήσουμε από τις επόμενες γενιές το δικαίωμα της κάλυψης των δικών τους αναγκών.
Η παγκόσμια λοιπόν τάση του τουρισμού σήμερα, έχει να κάνει με αυτό, τον οικολογικό τουρισμό… Ο κόσμος βλέπει καθημερινά στην ζωή του ψηλά κτίρια, ανθρώπινα κατασκευάσματα, νέφος σε αρκετές μεγαλουπόλεις, μολυσμένα ποτάμια, λίμνες, θάλασσες.. Έχει την ανάγκη στις διακοπές του να νοιώσει πάλι άνθρωπος, και αυτό δεν είναι εύκολο αν δεν επιστρέψει στην μητέρα φύση.. Και για αυτό έχει σκοπό να πληρώσει παραπάνω.
Ερωτήσεις λοιπόν:
-
Γνωρίζουμε τις παγκόσμιες τάσεις ως οφείλουμε σαν τουριστικός προορισμός;
-
Αν ναι, ενημερώσαμε τους αρμόδιους φορείς και τον κόσμο μας;
-
Κάναμε ενέργειες ώστε να είμαστε ένας σύγχρονος τουριστικός προορισμός, ή ακόμα ζούμε στα 80s’;
-
Προστατεύουμε και αναδεικνύουμε τον φυσικό μας πλούτο;
-
Έχουμε συμβουλευτεί ειδικούς και καταρτισμένους ανθρώπους σχετικά, και ούτω καθεξής…
Μπορούμε να αναρωτιόμαστε μέρες ολόκληρες, και συνεχώς να ανακαλύπτουμε νέα ερωτήματα…
Την εποχή της υπερπληροφόρησης, θα έλεγα, ο παγκόσμιος ιστός είναι ένα εργαλείο όταν χρησιμοποιείται σωστά, για να εντοπίσουμε ακριβώς που είμαστε, το που θέλουμε και πρέπει να πάμε, και κυριότατα το πως. Βλέπουμε σε αυτόν παγκόσμιες τάσεις, βλέπουμε έρευνες που έχουν κάνει άλλοι για εμάς πριν από εμάς, βλέπουμε τις γνώμες των ταξιδιωτών κλπ. Και όλα αυτά δωρεάν…
Η βιωσιμότητα είναι μια μόνο από τις διάφορες τάσεις που κυριαρχούν παγκοσμίως, είναι όμως η νούμερο ένα αυτήν την στιγμή, καθώς βελτιώνει τον τόπο στον οποίο ζούμε και εγγυάται ότι θα τον έχουμε όπως πρέπει για εκμετάλλευση για πολλά χρόνια.
Αν δεν μελετήσουμε τις σύγχρονες τάσεις, θα παραμείνουμε στο ερώτημα «η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα», σε ελεύθερη δηλαδή μετάφραση, « τέτοιους τουρίστες έχουμε άρα έτσι θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε ή έτσι δουλεύουμε άρα τέτοιους τουρίστες θα συνεχίσουμε να έχουμε»…
Κώστας Ξυνόγαλος
Πτυχιούχος Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μέλος της Δημοτικής Παράταξης ΟΡΑΜΑ
Κίνημα Πολιτών Νήσου Κω
ΦΟΥΝΤΑΡΕ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ