ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ»Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική ημέρα», τόνισε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Κω Γ. Κυρίτσης στη σημερινή συνέντευξη τύπου για την ανακοίνωση της έναρξης ηλεκτρονικής διαχείρισης αιτημάτων καθημερινότητας του δημότη, που έδωσαν από κοινού με τον Αντιδήμαρχο Α. Κρητικό παρουσία συναδέλφων τους και στελεχών του τμήματος πληροφορικής του δήμου.
Παράλληλα ο Δήμαρχος, ο κ. Κρητικός και ο Α. Καλλούδης εκ μέρους της υπηρεσίας απάντησαν σε διευκρινιστικά ερωτήματα των εκπροσώπων του τύπου για τη διαδικασία, το χρόνο διεκπεραίωσης και τα στατιστικά που θα ανακοινώνονται για το πόσα αιτήματα ικανοποιήθηκαν και πόσα είναι σε εκρεμμότητα στον τάδε χρόνο…(αν και αυτό το θέμα ο δήμαρχος μας απάντησε, ότι θα το δει πρώτα από κοινού με το σωματείο εργαζομένων του δήμου για να έχει τη σύμφωνη γνώμη τους).
Αξιοσημείωτη και η απάντηση του υπ. πολιτικής προστασίας Σεβ. Μαραγκού για την οργάνωση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης με χρηστικές πληροφορίες στη σελίδα της πολιτικής προστασίας (και μέσω του site του δήμου). Η προοπτική είναι όπως απάντησε ο δήμαρχος αντίστοιχη εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών να γίνει και στο θέμα της οργάνωσης των χώρων πάρκινγκ, ώστε να μπορεί κάποιος μέσω του κινητού του να δει σε ποιο πάρκινγκ υπάρχουν κενές θέσεις κλπ (Φυσικά, θα υπάρχει και κάποιο αντίτιμο ώστε να αποτραπεί κάποιος -όπως είπε χαρακτηριστικά- να παρκάρει όπου να’ναι το όχημα του φεύγοντας πχ ταξίδι για Γουαδελούπη και να έρθει να το πάρει ένα μήνα μετά…)
Εισήγηση Δημάρχου Κω στη Συνέντευξη Τύπου με θέμα:
«Ηλεκτρονική Διαχείριση Αιτημάτων Καθημερινότητας του Δημότη».
Φίλες και Φίλοι,
Θέλω να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας.
Πριν αναφερθώ στο θέμα της σημερινής συνέντευξης τύπου θα ήθελα να συγχαρώ τη Δομή Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Κω, για την καίρια και άμεση αντίδρασή της στην αντιμετώπιση της χθεσινής πυρκαγιάς στην Καρδάμαινα. Αντιμετώπισε μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση που θα μπορούσε να απειλήσει τον οικισμό, αν δεν υπήρχε αυτή η καίρια και άμεση αντίδραση. Με δύο υδροφόρες, ένα όχημα και ένα σκαπτικό μηχάνημα αλλά και τους εθελοντές, η πυρκαγιά αντιμετωπίστηκε με επιτυχία.
Ο Δήμος Κω δημιούργησε, κυριολεκτικά από το μηδέν, μια Δομή Πολιτικής Προστασίας που αποδεικνύει τι μπορεί να πετύχουμε όταν υπάρχει σχεδιασμός, όταν υπάρχουν άνθρωποι με γνώση, όταν μπορείς να αξιοποιήσεις τη διάθεση προσφοράς των εθελοντών. Κλείνει η παρένθεση για να περάσουμε στο θέμα της σημερινής συνέντευξης τύπου.
Κυρίες και Κύριοι,
Σήμερα είναι μια πολύ σημαντική μέρα. Για το Δήμο της Κω και για όλους τους δημότες της Κω. Το Μάιο του 2014, διεκδικώντας την ψήφο και την εμπιστοσύνη των πολιτών, είχα δεσμευθεί για ένα νέο, σύγχρονο, ψηφιακό Δήμο. Ένα Δήμο που θα εξυπηρετούσε τους δημότες έξυπνα, άμεσα και αποτελεσματικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών. Σήμερα , μετά από συντονισμένες κινήσεις, σχεδιασμό και διαρκή προσπάθεια, είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε την πλήρη λειτουργία ενός συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης αιτημάτων.
Ο Δημότης θα μπορεί να κάνει ένα πλήθος συναλλαγών με το Δήμο, να καταθέσει αιτήσεις για χορήγηση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών από το σπίτι του ή το γραφείο του. Να κάνει τα παράπονά του, να δηλώσει βλάβες, να ζητήσει την παρέμβαση υπηρεσιών του Δήμου. Όλα αυτά μπορεί να τα κάνει χωρίς να χρειαστεί να έρθει στο Δήμο. Από το σπίτι του. Μέσα από τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.kos.gov.gr αλλά και με ένα τηλέφωνο στο 22420-21111. Το τηλέφωνο αυτό μάλιστα , μετά από 3 μήνες, θα είναι πενταψήφιο. Η εξυπηρέτηση μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης θα είναι 24ώρες το 24ωρο.
Μέσω της τηλεφωνικής γραμμής, αρχικά θα είναι εντός του ωραρίου των υπηρεσιών του Δήμου, μπορεί να παίρνει δηλαδή κάποιος έως τις 3 το μεσημέρι. Μέσα σε τρεις όμως μήνες, όταν ενεργοποιηθεί ο πενταψήφιος αριθμός, η εξυπηρέτηση από το τηλέφωνο θα είναι 24ώρες το 24ωρο, αφού μετά το πέρας του ωραρίου θα απαντά στο τηλέφωνο, θα καταγράφει και θα εξυπηρετεί τον πολίτη, φωνητική πύλη.
Είναι μια μεγάλη τομή όχι μόνο στην εξυπηρέτηση του δημότη αλλά και στη σχέση Δήμου και πολίτη, μια σχέση που πρέπει να είναι αμφίδρομη και διαδραστική. Γιατί οι υποδείξεις, τα παράπονα και η καταγραφή των προβλημάτων από το δημότη μας βοηθούν να βελτιωθούμε και να του προσφέρουμε καλύτερες υπηρεσίες. Βοηθούν το Δήμο να ενισχύσει τα αντανακλαστικά του, να μετατραπεί σε ένα Δήμο υψηλών προσδοκιών και ταχυτήτων.
Πως λειτουργεί αυτό το σύστημα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών. Λειτουργεί με πέντε, πολύ απλά βήματα.
1ο βήμα: ο δημότης καταθέτει την αίτηση ή το αίτημα του μέσω διαδικτύου στο www.kos.gov.gr ή μέσω τηλεφώνου καλώντας το 22420- 21111.
2ο βήμα: Το σύστημα, αυτοματοποιημένα, στέλνει την αίτηση ή το αίτημα του δημότη στην αρμόδια διεύθυνση ή υπηρεσία του Δήμου, σε πραγματικό χρόνο, εντός το πολύ μιας ώρας.
3ο βήμα: Η αίτηση ή το αίτημα του δημότη χρεώνεται, αυτοματοποιημένα, σε συγκεκριμένο υπάλληλο του Δήμου, που είναι υποχρεωμένος να το διεκπεραιώσει. Ο υπάλληλος του Δήμου λαμβάνει μήνυμα στον υπολογιστή του και χρεώνεται το αίτημα εξυπηρέτησης.
4ο βήμα: Εκδίδεται το πιστοποιητικό ή η βεβαίωση που ζητά ο πολίτης ή και το απαντητικό έγγραφο για το αίτημα ή το παράπονο που κατέθεσε.
5ο βήμα: Ο δημότης λαμβάνει στο e-mail απάντηση και πηγαίνει στο κοντινότερο δημοτικό κατάστημα, στην πόλη της Κω ή στα χωριά, για να πάρει το πιστοποιητικό που ζήτησε. Ενημερώνεται επίσης τηλεφωνικά, από τις υπηρεσίες του Δήμου, για την εξέλιξη του αιτήματος που κατέθεσε.
Η Πολιτεία δυστυχώς δεν έχει κάνει αυτά που πρέπει για να μας δώσει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων, για να μπορούμε να στέλνουμε τη βεβαίωση ή το πιστοποιητικό στο email κάθε πολίτη. Είμαστε όμως έτοιμοι, όταν υπάρξει θεσμοθέτηση και πιστοποίηση, να το κάνουμε και αυτό μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης που εγκαταστάθηκε και λειτουργεί στο Δήμο της Κω.
Μία ακόμα καινοτομία: μέσα σε 6 μήνες η εφαρμογή αυτή θα λειτουργεί και μέσα από κινητά τηλέφωνα, θα μπορεί ο δημότης να υποβάλλει αιτήματα από το κινητό του τηλέφωνο.
Οι δημότες της Κω μπορούν ηλεκτρονικά ή από το τηλέφωνο να καταθέτουν πλέον αιτήσεις για:
-Βεβαιώσεις Μονίμου Κατοικίας
-Πιστοποιητικό Γέννησης
-Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
-Πιστοποιητικό Εγγραφής στα Μητρώα Αρρένων
-Πιστοποιητικό εντοπιότητας
-Αντίγραφα Ληξιαρχικών Πράξεων.
Αυτή είναι η πρώτη ομάδα εγγράφων και υπηρεσιών για τα οποία μπορούμε να τον εξυπηρετήσουμε ηλεκτρονικά, χωρίς να χρειαστεί να έρθει στο Δήμο για να υποβάλλει αίτηση.
Σταδιακά θα εμπλουτίζουμε αυτή τη λίστα με νέες υπηρεσίες και έγγραφα που αφορούν βεβαιώσεις ή πιστοποιητικά.
Ταυτόχρονα ο δημότης , καλώντας στο 22420-21111, που αργότερα θα γίνει πενταψήφιος αριθμός, μπορεί να κάνει παράπονα, υποδείξεις, να δηλώσει βλάβες ή να ζητήσει την παρέμβαση των υπηρεσιών του Δήμο σε μια σειρά από ζητήματα όπως:
-Αποκομιδή απορριμμάτων και αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων.
-Ανακύκλωση συσκευασιών
-Ανάπλαση και περιποίηση χώρων πρασίνου
-Πλατείες-Παιδικές Χαρές-Αθλητικούς Χώρους
– Εγκαταλελειμμένα οχήματα – Κυκλοφοριακά Θέματα
-Λακκούβες- Οδοποιία – Πεζοδρόμια
-Ύδρευση-Αποχέτευση
-Ηλεκτρολογικά θέματα/Δημοτικός φωτισμός
-Δημοτική Συγκοινωνία
-Θέματα αστυνόμευσης ,στάθμευσης και κοινόχρηστων χώρων
Σε όλα θα λαμβάνει απάντηση από τις υπηρεσίες του Δήμου.
Το σύστημα λειτουργεί αυτοματοποιημένα, υπάρχουν δικλείδες ελέγχου και αξιολόγησης.
Εγώ ο ίδιος ή οι Αντιδήμαρχοι αλλά και οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών του Δήμου θα μπορούν να δουν μέσα από το σύστημα, την πορεία του αιτήματος κάθε πολίτη , κατά πόσο εξυπηρετείται ή εξυπηρετήθηκε.
Θεωρώ αναγκαίο να τονίσω ότι η παραμετροποίηση, η οργάνωση όλων αυτών των δεδομένων και η εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος, έγινε χωρίς να επιβαρυνθεί ούτε ένα ευρώ ο προϋπολογισμός του Δήμου και ο δημότης. Έγινε από τις ίδιες τις υπηρεσίες και τους υπαλλήλους του Δήμου. Οφείλω να τους συγχαρώ δημόσια. Πιστεύω ότι το σύστημα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης των αιτημάτων των δημοτών, είναι μια μεγάλη τομή.
Η Κως, θα το επαναλάβω, προχωρά μπροστά με έργα. Έργα και δράσεις που βελτιώνουν την εικόνα και την απόδοση της δημοτικής μηχανής αλλά κυρίως βελτιώνουν τη ζωή και την καθημερινότητα των πολιτών. Το σύστημα τίθεται σε λειτουργία από σήμερα. Θα παρακολουθείτε διαρκώς και θα αξιολογείται. Είναι έτοιμο και είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη. Έξυπνα, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία. Το σύστημα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών θα βελτιώνεται και θα ενισχύεται διαρκώς.
Ο στόχος μας είναι να μειώσουμε τη γραφειοκρατία. Στο τέλος της θητείας μας να υπάρχει ηλεκτρονική διαχείριση του συνόλου των αιτημάτων των δημοτών.Θέλουμε τη συμμετοχή του δημότη σε αυτή τη νέα προσπάθεια, να μας επισημαίνει πράγματα που πρέπει να αλλάξουμε ή να βελτιώσουμε. Δεν έχουμε ανασφάλειες, δεν φοβόμαστε τη συμμετοχή των πολιτών.
Γνωρίζουμε ότι κάνουμε και λάθη, δεν είμαστε αλάθητοι.
Οι προηγούμενοι που πίστευαν ότι είναι αλάθητοι, είδαμε που κατέληξαν.
Γνωρίζω ότι υπάρχουν αβλεψίες, παραλείψεις, καθυστερήσεις.Θέλουμε να μας τις επισημαίνουν οι πολίτες, να μας βοηθήσουν να βελτιωθούμε, να γίνουμε καλύτεροι. Πιστεύω ότι σήμερα κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προόδου. Βελτιώνουμε την εξυπηρέτηση του δημότη, τον εξυπηρετούμε στο σπίτι ή στη δουλειά του, χωρίς να χρειαστεί να έρθει στο Δήμο. Χτίζουμε κυριολεκτικά από το μηδέν τον Έξυπνο και Ψηφιακό Δήμο. Το Δήμο των νέων τεχνολογιών.
Και αυτό είναι μόνο η αρχή, ακολουθούν πολλές εκπλήξεις και καινοτομίες. Μία από αυτές θα είναι μια εφαρμογή για το έξυπνο πάρκινγκ στην πόλη της Κω. Θα μπορεί κάποιος να δει μέσα από το κινητό του τηλέφωνο που ακριβώς υπάρχει ελεύθερος χώρος στάθμευσης. Θα είναι μια σημαντική καινοτομία που θα αναβαθμίσει την εικόνα του νησιού μας , θα κάνει πιο εύκολη τη ζωή των πολιτών της Κω και των επισκεπτών μας. Η ιδέα αυτή δεν είναι πλέον στο στάδιο του σχεδιασμού, έχει περάσει και αυτή στο στάδιο της εφαρμογής. Σήμερα κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Η Κως θα κοιτάει και θα προχωράει μπροστά. Είναι όμως καιρός να δείτε και εσείς στην πράξη πως λειτουργεί το σύστημα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης του πολίτη, με προσομοίωση και σε πραγματικό χρόνο.
Ο Δήμαρχος Κω
Γιώργος I. Κυρίτσης