Τα τελευταία χρόνια, ο ανταγωνισμός στην εστίαση έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις στην εξεύρεση καλύτερων λύσεων όσον αφορά την διεκπεραίωση παραγγελιών και την διαχείριση πελατολογίου. Η τεχνολογία έχει βοηθήσει αρκετά στην αναβάθμιση και βελτίωση των συστημάτων παραγγελιοληψίας, με αποτέλεσμα να έχουν ενσωματώσει στο διαχειριστικό τους περιβάλλον αρκετές χρήσιμες λειτουργίες, που αφορούν τις επιχειρήσεις εστίασης. Πλέον, τα λογισμικά συνδέονται με την ιστοσελίδα του καταστήματος και με άλλες ψηφιακές πλατφόρμες, της αποθήκης και του CRM της επιχείρησης. Παρακάτω, θα εξερευνούμε τα χαρακτηριστικά των συστημάτων των παραγγελιών και τον τρόπο λειτουργίας τους.
Τα συστήματα Point of Sale (POS) αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της σύγχρονης τεχνολογίας παραγγελιών εστιατορίων, γι’ αυτό και η τιμή της ασύρματης παραγγελιοληψίας είναι αρκετά υψηλή. Δεν δέχονται μόνο παραγγελίες, αλλά επεξεργάζονται και πληρωμές, διαχειρίζονται το απόθεμα και μπορούν να ενσωματωθούν στο υπάρχον συστήματα CRM της επιχείρησης. Επίσης, πολλά δημοφιλή συστήματα POS προσφέρουν φιλικές προς το χρήστη διεπαφές και μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στον ιστότοπο ενός εστιατορίου. Επιτρέπουν την ενημέρωση του λογισμικού και της ιστοσελίδας σε πραγματικό χρόνο, από το διαχειριστικό των παραγγελιών ενώ μπορούν και να προσφέρουν ολοκληρωμένα αναλυτικά στοιχεία πωλήσεων.
Οι αποκλειστικές πλατφόρμες παραγγελιών είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Μπορούν και χειρίζονται τα πάντα, από την τοποθέτηση παραγγελιών έως την επεξεργασία πληρωμών, και μερικές φορές, παρέχουν υπηρεσίες παράδοσης αν η επιχείρηση το ζητήσει. Η ενσωμάτωση είναι πολύ εύκολη και γίνεται απλά με την χορήγηση ενός τερματικού που αναλαμβάνει τα πάντα. Είναι ιδανικό για νεοσύστατες επιχειρήσεις, που δεν θέλουν να ξοδέψουν μια περιουσία για να στήσουν ένα εξελιγμένο πρόγραμμα παραγγελιών https://www.elink.com.gr/.
Οι μεγαλύτερες αλυσίδες εστιατορίων συχνά αναπτύσσουν τις δικές τους προσαρμοσμένες εφαρμογές που δουλεύουν από πολλές συσκευές, για να χειρίζονται τις δικές τους παραγγελίες, πληρωμές και προγράμματα διαχείρισης πελατών. Αυτές οι εφαρμογές προσφέρουν υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών. Ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει από το διαδίκτυο, ακόμα και όταν βρίσκεται στο φυσικό κατάστημα ή από το σπίτι του. Αυτές οι εταιρείες που αναπτύσσουν τα δικά τους συστήματα παραγγελιοληψίας, είναι αρκετά κερδοφόρες και με πολλά υποκαταστήματα παγκοσμίως. Αυτή η τακτική τους παρέχει καλύτερη ασφάλεια για τα δεδομένα που χειρίζονται, και καλύτερη προσαρμοστικότητα στις νέες απαιτήσεις που θα προκύψουν στο μέλλον.
Σε πολλά εστιατόρια, ο πελάτης έχει την δυνατότητα να παραγγείλει χωρίς την παρουσία σερβιτόρου, απλά χρησιμοποιώντας το tablet που υπάρχει τοποθετημένο σε κάθε τραπέζι, επιτρέποντας στους πελάτες να περιηγηθούν στο μενού, να κάνουν παραγγελίες και να πληρώσουν τον λογαριασμό, χωρίς να μετακινηθούν από τη θέση τους. Αυτά τα συστήματα μπορούν να συγχρονιστούν με το ασύρματο σύστημα POS της επιχείρησης και τον ιστότοπο του εστιατορίου, όπου μπορούν να ενημερώσουν τα στοιχεία στο μενού και τις τιμές σε πραγματικό χρόνο. Παράλληλα,το σύστημα ενημερώνει και την αποθήκη για το απόθεμα των υλικών και προσφέρει στον πελάτη διάφορες καινούριες προτάσεις, σύμφωνα με το ιστορικό των παραγγελιών που έχουν καταγραφεί στην βάση δεδομένων.
Όλα αυτά τα σύγχρονα συστήματα βελτιστοποιούν τη διαδικασία παραγγελίας, μειώνουν τους χρόνους αναμονής και επιτρέπουν την ύπαρξη εξατομικευμένων επιλογών μενού. Η ενοποίηση των συστημάτων με το σύστημα διαχείρισης CRM μπορεί να προσφέρει βελτιωμένες πρακτικές προώθησης προϊόντων, είτε μέσα από την ιστοσελίδα της επιχείρησης είτε από τα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.