Το πως δουλεύει, μπορέσαμε να το διαπιστώσουμε από κοντά σε μια πρόσφατη επίσκεψή μας σε ένα από τα ελάχιστα καταστήματα που έχει ανοίξει η amazon στο San Francisco αλλά και σε άλλες αμερικανικές πόλεις, δοκιμάζοντας το νέο σύστημα πριν προχωρήσει σε μια μεγαλύτερη επέκτασή του. Η όλη εμπειρία ξεκινά και τερματίζει στο smartphone σας, αρχικά κατεβάζοντας την ομώνυμη εφαρμογή. Στη συνέχεια θα πρέπει να συνδέσετε το λογαριασμό σας με την πιστωτική κάρτα για τη χρέωση και ένα QR code εμφανίζεται, το οποίο θα πρέπει να σκανάρετε κατά την είσοδό σας στο χώρο. Σύμφωνα με την amazon, μαζί σας μπορείτε να φέρετε και άλλα άτομα, τα οποία ότι προμηθευτούν, θα χρεωθεί στο λογαριασμό σας.
Από τη στιγμή της εισόδου σας, ειδικοί αισθητήρες που βρίσκονται στην οροφή, παρακολουθούν τις κινήσεις σας. Με βάση τα ελάχιστα τεχνικά στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η Amazon, γνωρίζουμε ότι η όλη εμπειρία βασίζεται σε τεχνολογίες που υπάρχουν και στα αυτόνομα οχήματα, έχοντας τη δυνατότητα να εντοπίσουν ποιο προϊόν αφαιρείται από το ράφι, και να το προσθέσουν στο εικονικό σας καλάθι αγορών. Μάλιστα αν αλλάξετε γνώμη και το επιστρέψετε στο ράφι, αυτό αυτόματα αφαιρείται από το καλάθι, μια διαδικασία η οποία γίνεται πάντα «αόρατα» χωρίς ο χρήστης να ενημερωθεί παρά μόνο αφού αποχωρήσει από το κατάστημα. Όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, η αποχώρηση γίνεται πολύ γρήγορα χωρίς να χρειαστεί να κάτσουμε σε οποιαδήποτε ουρά αφού δεν υπάρχουν ταμεία.
Μετά από λίγα λεπτά, λαμβάνετε μήνυμα με τη χρέωση που έχει γίνει στο λογαριασμό σας, με αναλυτική αναφορά στα προιόντα που αγοράσατε, κάτι που δούλεψε άψογα και στις δύο μας επισκέψεις. Πάντως σε περίπτωση λανθασμένης χρέωσης, η Amazon δίνει τη δυνατότητα αναφοράς μέσω της εφαρμογής προκειμένου να γίνει άμεση επιστροφή των χρημάτων σας, όμως με βάση τα όσα γνωρίζουμε, οι σχετικές περιπτώσεις είναι ελάχιστες.
Η Amazon δοκιμάζει το σύστημα της σε μικρούς χώρους, με τα προιόντα που πωλούνται να αφορούν κυρίως μικρογεύματα, ενθαρρύνοντας στην ουσία την ολιγόλεπτη παρουσία εντός του χώρου. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι στο κατάστημα δεν συναντήσαμε παρά μόνο έναν υπάλληλο, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για παραλαβή επιστροφών από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon.
Ένα δείγμα της τεχνολογικής εξέλιξης και αυτόματης εξυπηρέτησης που έχει αναπτύξει η Amazon μπορείτε να δείτε στο βίντεο της εταιρείας που παρουσιάζει τις δυνατότητες και τις ευκολίες που παρέχουν οι τεχνολογίες που έχει αναπτύξει.
Όπως φαίνεται και στο σχετικό βίντεο ένα δίκτυο από κάμερες και αισθητήρες στα ράφια ανιχνεύουν τι συλλέγει ο καταναλωτής και τον χρεώνει αυτόματα στην κάρτα του – μέσω του σχετικού app που έχει κατεβάσει στο κινητό του – καθώς αποχωρεί από το κατάστημα. Τώρα πια και άλλες εταιρείες έχουν εγκαταστήσει την νέα μέθοδο αυτόματης πληρωμής όπως τα Starbucks αλλά και η βρετανική Tesco σε συνεργασία με την Trigo Vision, μία start up από το Ισραήλ.
Σύμφωνα με την Trigo Vision πέρα από τα οφέλη για τους καταναλωτές που γλυτώνουν αρκετό χρόνο από την χρήση των παραδοσιακών ταμείων σημαντικά είναι τα κέρδη για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ (σ.σ. πέρα από την αυτονόητη μείωση σε ταμίες) καθώς πραγματοποιούν απογραφή σε πραγματικό χρόνο και μπορούν να καλύψουν πιο άμεσα τις ελλείψεις στο ράφι και την αποθήκη.
Τα έξυπνα καρότσια που ψωνίζεις και φεύγεις
Ταυτόχρονα η Amazon δημιούργησε ένα καρότσι σούπερ μάρκετ που αναγνωρίζει τι προϊόντα παίρνει από τα ράφια ο πελάτης κι αυτομάτως λαμβάνει την πληρωμή, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη να περάσει από το ταμείο.
Σουηδία: Το πρώτο κατάστημα χωρίς υπαλλήλους
Την ίδια στιγμή το πρώτο retail κατάστημα χωρίς ανθρώπινο δυναμικό άνοιξε πρόσφατα στη Σουηδία. Σε αυτό, οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν αγορές με το smartphone τους, ενώ το κατάστημα θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο.
Ο ιδιοκτήτης Robert Ilijason θεωρεί πως το κατάστημά του αποτελεί την ιδανική λύση για καταναλωτές που θέλουν να ψωνίσουν λίγα πράγματα, σε χρονικά σημεία της ημέρας που τα μεγάλα σούπερ μάρκετ είναι κλειστά και χωρίς να χρειάζεται να απασχολεί ανθρώπους.
Προτού εισέλθουν στο κατάστημα, οι πελάτες θα πρέπει να «κατεβάσουν» μια εφαρμογή στις συσκευές τους και να κάνουν την απαραίτητη εγγραφή, που θα τους επιτρέπει να ανοίγουν τις πόρτες του καταστήματος, να κάνουν τις αγορές τους και να πληρώνουν.
Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν γάλα, ψωμί, ζάχαρη, χαρτί υγείας και άλλα προϊόντα καθημερινής χρήσης, ωστόσο δεν είναι διαθέσιμα καπνικά, φάρμακα και αλκοολούχα.
Μπαίνουμε σίγουρα σε νέα εποχή! Η 4η βιομηχανική επανάσταση που ζούμε φέρνει και την Τεχνητή Νοημοσύνη σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Το μεγάλο ερώτημα που πλέον μπαίνει είναι: Τι θα γίνουν τα εκατομμύρια των εργαζομένων που θα …αντικατασταθούν από έξυπνες μηχανές και κάμερες;
aftodioikisi.gr