Ο Νίκος Ιωάννου είναι ένας πρωτοστάτης της ελληνικής Startup σκηνής θα λέγαμε, μια και ξεκίνησε το 2006 το online delivery στην Πάτρα. Τότε δεν υπήρχαν καν οι εταιρείες-κολοσσοί στο food delivery σήμερα στην Ευρώπη, Delivery Hero και Deliveroo, ενώ και το e-food ξεκίνησε το 2011.
Εδώ και μερικούς μήνες το Delivery.gr ανήκει στον όμιλο Μούχαλη, μια μεγάλη εταιρεία τροφοδοσίας ειδών περιπτέρου και παντοπωλείου στην Ελλάδα με στόχο το “scaleup” στο ελληνικό delivery, μέσω ενός επταψήφιου deal. Ο όμιλος Μούχαλη φαίνεται ότι έχει μπει δυναμικά στο λεγόμενο “Digital” μια και εκτός από το delivery επεκτείνεται και στις κρατήσεις για εστιατόρια με την πρόσφατη εξαγορά του e-table.gr.
Μιλήσαμε με τον CEO του Delivery.gr, Νίκο Ιωάννου, για το παρόν και το μέλλον του delivery στην Ελλάδα.
Μια μικρή αναδρομή
Όπως μας ανέφερε ο Νίκος, η ιδέα για το delivery.gr προέκυψε από μια απλή καθημερινή ανάγκη με τον αυθορμητισμό και την αθωότητα της φοιτητικής περιόδου το 2006. Τότε, έννοιες όπως Startup και internet business ήταν άγνωστες λέξεις για τους περισσότερους. Όπως καταλαβαίνετε το κλίμα ακόμα (πολλώ δε μάλλον) και επενδυτικά ήταν ανώριμο.
“Τότε το διαδίκτυο είχε καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα. Έτσι και το patrasdelivery.gr όταν ξεκίνησε έδινε απλά τη δυνατότητα στην επιχείρηση να καταχωρήσει τους καταλόγους της διαδίκτυο και στον καταναλωτή τη δυνατότητα να ενημερωθεί ηλεκτρονικά για το τι θα παραγγείλει και από που”, συνέχισε.
Το συγκεκριμένο project γνώρισε μεγάλη αναγνωρισιμότητα τότε στην Πάτρα και επεκτάθηκε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εξελισσόμενο στο σημερινό Delivery.gr το οποίο είναι πλέον πανελλαδικό. Σήμερα το Delivery.gr φιλοξενεί πάνω από 2.500 επιχειρήσεις (κυρίως εστίασης) που κάνουν διανομή, δραστηριοποιείται σε 40 πόλεις και παραμένει η μοναδική αμιγώς ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο.
Ο Όμιλος Μούχαλη
Ο Όμιλος Μούχαλη ξεκίνησε το 1974 από την καθημερινή τροφοδοσία της αγοράς με είδη περιπτέρου και παντοπωλείου, συνέχισε με την προσθήκη δικών του ιδιόκτητων περιπτέρων και convenience stores (Kiosky’s) και τώρα με την εξαγορά του delivery.gr κάνει στην ουσία “disrupt” την επιχειρηματική του δομή προσαρμόζοντας τις δραστηριότητες του στις νέες καταναλωτικές ανάγκες, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία δημιουργώντας παράλληλα υπεραξία και για τους επαγγελματίες.
Όπως αναφέρει ο Νίκος, “Ο λόγος που έγινε αυτό το deal είναι η ένωση δυο μεγάλων δυνάμεων. Δύο Ελληνικών εταιρειών που υπηρετούν αποτελεσματικά και διαχρονικά δύο διαφορετικούς χώρους, το παραδοσιακό και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Πιο συγκεκριμένα η ένωση και ο συνδυασμός δυνάμεων μιας παραδοσιακής εταιρείας που είναι ηγέτης στο χώρο της φυσικής διανομής και μιας εταιρείας τεχνολογίας ηλεκτρονικού εμπορίου όπως το Delivery.gr, θα μας δώσει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, υποδομή και δυναμική για να πρωταγωνιστήσουμε στην ελληνική αγορά και να αποτελέσουμε το next big thing”.
To delivery στο επίκεντρο
Η κουβέντα μας με τον Νίκο, όπως ήταν φυσικό, πέρασε και από το delivery φαγητού: “Ακούγοντας την λέξη delivery στην Ελλάδα η πρώτη μας σκέψη είναι το delivery φαγητού” ανέφερε ο Νίκος. “Η ανάγκη της εποχής όμως για delivery είναι πιο διευρυμένη. Για αυτό και παρατηρούμε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να προσθέτουν υπηρεσίες delivery και online delivery για τον καταναλωτή.
Στην αγορά του delivery φαγητού το σύνολο των online πλατφορμών εξυπηρετεί περίπου το 20% των παραγγελιών που γίνονται καθημερινά στη χώρα. Σήμερα στην Ελληνική αγορά στον χώρο του delivery φαγητού ηγείται η Γερμανική εταιρεία e-food και το Ελληνικό Delivery.gr βρίσκεται προς το παρόν στη δεύτερη θέση”, συνέχισε.
«Το delivery.gr, όπως λέει και το όνομα του, στοχεύει σύντομα να πρωτοστατήσει στην κάλυψη της διευρυμένη ανάγκης για delivery στην Ελλάδα, εξελίσσοντας την πλατφόρμα τεχνολογικά και προσθέτοντας και άλλες κατηγορίες.
Η αγορά του delivery συνολικά είναι μια αγορά η οποία βαίνει επιθετικά αυξανόμενη με μεγάλες εταιρείες να μπαίνουν στο παιχνίδι της άμεσης διανομής ακόμη και εντός της χώρας μας. Στόχος μας είναι να διεκδικήσουμε δυναμικά το επόμενο διάστημα το εν δυνάμει μερίδιο αγοράς», κατέληξε.
Εμείς θα συμπληρώσουμε ότι είναι θέμα χρόνου να δούμε το Deilvery.gr να αποτελέσει τον ψηφιακό βραχίονα παραδόσεων του Ομίλου Μούχαλη o οποίος θα παραδίδει από φαγητό και ψιλικά μέχρι είδη σούπερ μάρκετ και καλλυντικά, ενώ οι υπηρεσίες φυσικά θα προσφερθούν προς τρίτους που θα θελήσουν μα εκμεταλλευτούν το ψηφιακό και φυσικό δίκτυο διανομής του Delivery.gr.
“Το Delivery.gr είναι το μεγαλύτερο brand στη χώρα για αυτό που περιγράφει. Δεν είμαστε food είμαστε delivery, αυτό σημαίνει ότι το brand είναι ένα επίπεδο πιο ψηλά μιας και αφορά την υπηρεσία. Όπως λέγαμε σε ένα διαφημιστικό σποτάκι 3 χρόνια πριν το Delivery στην Ελλάδα είναι Delivery.gr”, μας ανέφερε ο Νίκος Ιωάννου κλείνοντας την συνομιλία μας.
Πηγή: https://startupper.gr