Γενικά μιλώντας, οι άνθρωποι έχουμε στη διάθεσή μας μερικά μόνο δευτερόλεπτα για να γίνουμε συμπαθείς ή αντιπαθείς όταν γνωρίζουμε κάποιον. Και σε αυτά τα πολύτιμα δευτερόλεπτα, όλα μετράνε… από το επώνυμό σας έως τη μυρωδιά σας.
Δείτε όμως τα 13 πράγματα που θα σας κάνουν αντιπαθή αμέσως:
- Ανεβάζετε διαρκώς φωτογραφίες στο Facebook. Αν είστε από τους ανθρώπους που μοιράζονται διαρκώς προσωπικές στιγμές στα κοινωνικά δίκτυα, από το μήνα του μέλιτος έως την αποφοίτηση του ξαδέρφου σας και τις Απόκριες, ίσως είναι καλύτερα να σταματήσετε. Έρευνες έχουν δείξει ότι το διαρκές «ανέβασμα» προσωπικών στιγμών στα κοινωνικά δίκτυα βλάπτει την πραγματική σας ζωή. Στους φίλους δεν αρέσουν οι πολλές φωτογραφίες από συγγενείς και στους συγγενείς δεν αρέσουν οι πολλές φωτογραφίες από φίλους.
- Να αποκαλύψετε κάποια πολύ προσωπική πληροφορία στις αρχές μίας σχέσης. Γενικά, οι άνθρωποι έρχονται πιο κοντά όταν εκμυστηρεύονται πράγματα ο ένας στον άλλον. Ωστόσο, ψυχολόγοι προειδοποιούν ότι η αποκάλυψη μίας πολύ προσωπικής πληροφορίας στην αρχή μίας σχέσης έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Το κλειδί είναι να αποκαλύπτετε τη σωστή ποσότητα πληροφοριών την κατάλληλη στιγμή.
- Ρωτάτε διαρκώς πράγματα χωρίς να λέτε τίποτα για τον εαυτό σας. Αυτό, σύμφωνα με ψυχολόγους, δείχνει ότι είστε πολύ κλειστός άνθρωπος και ταυτόχρονα περιμένετε από τους άλλους να ανοίγονται, πράγμα παράδοξο. Σε πειράματα που έχουν γίνει με ανθρώπους προέκυψε ότι συμπαθούσαν ο ένας τον άλλον περισσότερο όταν η συζήτηση είχε εναλλαγές μεταξύ των δύο προσώπων από συζητήσεις, στις οποίες ο ένας μιλούσε περισσότερο.
- Όταν ανεβάζετε μία πολύ κοντινή φωτογραφία. Αν στο λογαριασμό σας στο LinkedIn έχετε βάλει μία φωτογραφία πολύ κοντινή, ουσιαστικά σαν να έχετε κολλήσει στην κάμερα, καλό θα ήταν να την αλλάξετε. Έρευνες δείχνουν ότι οι πολύ κοντινές φωτογραφίες απωθούν τους ανθρώπους.
- Αν κρύβετε τα συναισθήματά σας. Έρευνες δείχνουν ότι το να αφήνετε τα πραγματικά σας συναισθήματα να φανούν είναι πολύ καλύτερη στρατηγική για να σας συμπαθήσουν οι άνθρωποι.
- Αν είστε υπερβολικά… καλοί. Ίσως είναι λογικό να θεωρούμε ότι όσο καλύτεροι και πιο ευγενείς είμαστε, τόσο περισσότερο μας συμπαθούν οι άνθρωποι. Όμως πολλοί επιστήμονες διαφωνούν. Μάλιστα, από πειράματα που έγιναν με ανθρώπους προέκυψε ότι κανείς δεν συμπάθησε τον πιο ευγενικό και καλοσυνάτο εαυτό του.
- Όταν είστε υπερβολικά νευρικοί. Ποτέ μην αφήνετε τους ανθρώπους να καταλάβουν ότι είστε υπερβολικά αγχωμένοι, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι η μυρωδιά των αγχωμένων ανθρώπων είναι απωθητική.
- Αν δε χαμογελάτε. Όταν βρίσκεστε σε μία συγκέντρωση ή σε μία σύσκεψη, σίγουρα είναι δύσκολο να χαμογελάτε, ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι είναι πιο θετικά διακείμενοι σε ανθρώπους χαμογελαστούς σε σχέση με τους κατσούφηδες.
- Όταν βάζετε μία φατσούλα (emoji) που χαμογελάει σε κάθε σας email. Εδώ υπάρχει μία αντίφαση. Ένας χαμογελαστός άνθρωπος είναι πιο αρεστός από έναν άλλον που δε χαμογελάει. Ωστόσο, οι χαμογελαστές φατσούλες, εδικά στα επίσημα email, δε σας κάνουν να φαίνεστε πιο θερμός άνθρωπος, αλλά αντιθέτως δείχνουν ότι δεν είστε σοβαροί σε αυτό που λέτε.
- Το δύσκολο όνομα. Εντάξει, δε φταίτε εσείς για το όνομά σας, όμως έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι με δύσκολα ή περίπλοκα επώνυμα, που είναι δύσκολο να προφερθούν κρίνονται πιο αρνητικά σε σχέση με άλλους που το επώνυμό τους προφέρεται εύκολα. Μάλιστα, ένα πείραμα έγινε ανάμεσα σε άρθρα εφημερίδων που αφορούσαν δύο υποψηφίους για τις τοπικές εκλογές. Ο ένας είχε δύσκολο όνομα και ο άλλος εύκολο. Οι αναγνώστες προτίμησαν κατά βάση τον υποψήφιο με το εύκολο επώνυμο.
- Να φέρνετε στη συζήτηση ονόματα επωνύμων. Γενικά, είναι δελεαστικό να αναφέρεστε σε διάσημους ανθρώπους που ήταν κάποτε συμμαθητές σας, όμως η τακτική αυτή συνήθως έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που περιμένατε.
- Η χαλαρή χειραψία. Η αδύναμη χειραψία όταν γνωρίζετε κάποιον είναι ικανή να υπονομεύσει ακόμη και την καλή εντύπωση που ίσως δημιουργήσατε στην αρχή της γνωριμίας, υποστηρίζουν ψυχολόγοι.
- Να φέρεστε σαν να μη συμπαθείτε κάποιον. Οι ψυχολόγοι αναφέρονται στην «αμοιβαιότητα της αντιπάθειας». Όταν πιστεύουμε ότι κάποιος μας συμπάθησε, έχουμε την τάση να τον συμπαθήσουμε και εμείς, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στην αντίθετη περίπτωση.
economistas.gr/