ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ ΓΝΩΣΗΣ «ΕΠΙ-ΓΝΩΣΗ», με μεγάλο ενδιαφέρον η παρουσίαση του βιβλίου του Π. Νούτσου στο Χάνι

0
892

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

Με μεγάλο ενδιαφέρον, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ, του πρ. Βουλευτή Ν. Ζωίδη, του πρ. Δημάρχου Β. Χατζηγιακουμή, εκπροσώπων του ΔΟΠΑΒΣ, αποδήμων Κώων, συμπατριωτών μας πανεπιστημιακών και ανθρώπων των γραμμάτων, πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ στο χώρο του Λαογραφικού Μουσείου Κω (Χάνι) η παρουσίαση του βιβλίου του συμπατριώτη μας Ακαδημαϊκού, Παναγιώτη Νούτσου  με τίτλο:  Γνώσης «Επί-γνωση».

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηε  σε συνεργασία του ΔΟΠΑΒΣ με τον Πνευματικό Όμιλο Κώων «ο Φιλητάς», στο πλαίσιο των ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΩΝ 2017.  Την παρουσίαση έκανει ο πρόεδρος του «Φιλητά» εκπαιδευτικός, Κώστας Ιωάννου, ενώ αποσπάσματα διάβασαν τα μέλη του ΦΙΛΗΤΑ: Ν. Τλε, Ζ. Τσιρπανλή και Θ. Διακογιάννης.

ΓΝΩΣΗΣ «ΕΠΙ-ΓΝΩΣΗ»

ΓΝΩΣΗΣ «ΕΠΙ-ΓΝΩΣΗ»

ΝΟΥΤΣΟΣ ΧΡ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Παρουσίαση

Ως προς τη σύνθεση του παρόντος βιβλίου θα μπορούσαν να υπομνησθούν τα εξής:
1. Πρόκειται για «ερευνητική πρόταση», καταρχήν εγκεκριμένη σε διεθνή «διαγωνισμό Φιλοσοφίας», που θα χρηματοδοτηθεί όμως με την ολοκλήρωση του οικείου κειμένου, δηλαδή του κυρίως «παραδοτέου». Με την τελεσφόρηση μιας τέτοιας διαδικασίας είναι πιθανόν να «δικαιωθεί» ο Bourdieu που αξίωνε να αξιολογείται εκ των υστέρων κάθε «ερευνητικό πρόγραμμα» και έτσι μόνο να χρηματοδοτείται…
2. Συμμετείχαν, σε έναν χρονικό ορίζοντα τριών εβδομάδων, δέκα φοιτήτριες και δέκα φοιτητές μεταπτυχιακού πεδίου χωρίς «δίδακτρα» (με απόφαση του Τομέα και του Τμήματος, χωρίς να περιμένουν τη Σύγκλητο), με μικρά ονόματα που δεν υπονοούν την καθοριστική προτεραιότητα του άλλου φύλου και με τη συμπληρωματική καταγραφή τον τόπο καταγωγής τους
3. Κληρώθηκαν να αναλάβουν την προετοιμασία, τη διεξαγωγή και τη διεκπεραίωση μιας πρωινής συνεδρίας και αντίστοιχα μιας απογευματινής, διατυπώνοντας το κύριο κάθε φορά ερώτημα και κρατώντας τα Πρακτικά, με την εισήγησή μου και ορισμένες καίριες παρεμβάσεις που κατατέθηκαν προφορικά ή ψηφιακά. Επομένως, δεν είχαμε μπροστά μας «πρόγραμμα» που λειτουργούσε όσο ακριβώς διαρκούσε και αναλώνονταν οι πόροι του.
4. Σε κάθε περίπτωση η προβληματοθεσία δεν υπόσχεται να μας καταστήσει όλους και όλες, κατά τις διεργασίες εναλλαγής «ρόλων», «ερευνοδίαιτους», ιδίως όταν η «επί-γνωση» έρχεται να μας ελαφρύνει από τον κορεσμό του «μετά-» («meta-») στο υπό αντιμετώπιση ζήτημα της «γνώσης». Ιδίως όταν η διεξαγόμενη κάθε φορά συζήτηση ως κοινή αναζήτηση -και ό,τι την προετοιμάζει και ό,τι επακολουθεί- δεν παραβλέπει και τους όρους ανάδυσης και προσοικείωσης από την «τοπική» κοινωνία, όπως κι αν αυτή οριοθετηθεί. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Περιεχόμενα

Πρόλογος
Εισαγωγή
ΜΕ ΤΙΣ «ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ» ΣΕ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΑΚΚΙΔΙΟ
1. Πώς νοείται το «Φιλοσοφείον»;
2. Πώς αντιμετωπίζεται στους κόλπους του η «γνώση»;
3. Τι διασφαλίζει η «ιστορικο-κριτική» σύλληψη του actus cognoscendi;
4. Πώς και γιατί η «επί-γνωση» παίρνει τη θέση της οικείας «μετα-θεωρίας»;
5. Η «κοινωνία της γνώσης» πώς ανασυντίθεται στη «μετα-βιομηχανική κοινωνία»;
6. Εγγυάται το «Πανεπιστήμιο» την επίτευξη του «ποιοτικού ποσού» της πνευματικής εργασίας;
7. «Πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος»: με τ’ αρχαία μνημεία και τη σύχρονη θλίψη»;
8. Για την πρόσληψη των φιλοσοφικών αντιλήψεων του Αριστοτέλη;
9. Πτυχές της θεωρητικής σκέψης ενός λογοτέχνη;
10. Τι μπορεί να απογράφεται ως «ρήξη»;
11. Με τον Καβάφη στην Αλεξάνδρεια ή με τον Ρήγα στην «Κοφινούσα»;
12. Η παρουσία των «διανοουμένων» σε εποχές «κρίσης»;
13. Η «βιο-τεχνολογία» συνεχίζει ακάθεκτη το έργο της;
14. Πού κατοικεί ο «κοινός νους»;
15. Πώς συγκροτείται η «ιστορία των ιδεών»;
16. «Μάθε να προφέρεις σωστά την πραγματικότητα»;
17. Πώς κωδικοποιήθηκαν οι «προκαταλήψεις»;
18. Ανατρέχοντας στον Thomas Morus και στον Francis Bacon;
19. Τι (δεν) έρχεται «ψαρεύοντας»;
20. Η «έρευνα» σε περιόδους «κρίσης»;
21. «Σε καιρούς τύχης και τόλμης»;
22. Intermezzo: Ο γάμος της Καλλιόπης με τον Γιώργο ή του Γιώργου με την Καλλιόπη
23. Χωρίς κοράλια η «oral hostory» και δίχως πετάλια οι «cultural studies»;
24. Με το «εγχειρίδιο» ανά χείρας: και η «γνώση» είναι κόρη του «Πόρου» και της «Πενίας»;
25. Για τη διαχείριση της «ιστορικής μνήμης» και σε Μουσείο του Αιγαίου;
26. «Κριτικής θεωρίας» επανέλεγχος;
27. «Αξιολόγηση» χωρίς «αξιολόγηση»;
28. Τα «παράδοξα» και η «αντι-μόδα» λειτουργούν ασύμβατα;
29. Τι μας προσκομίζει ένας/μία φωτογράφος;
30. Ούτε «εμπειρογνώμονες» ούτε και «εμπειροτέχνες»;
31. «Ο μεν βίος βραχύς, ή δε τέχνη μακρή»: από τον Ιπποκράτη στη «βιο-ηθική» των ημερών μας;
32. Η σκωτική φιλοσοφία ωθεί στο «Brexit» ή στο «Bremain»;
33. Κοντά στον Γιώργο Κοτζιούλα με τα πονεμένα ούλα;
34. Ο Νίκος Μπελογιάννης το ‘σκασε από τα χέρια υπουργού;
35. Ιστορικά «στοιχήματα»;
36. Ποίηση και ιστορία: «Και συνεχίζουμε την αιώνια περιπλάνηση»;
37. Με τον Άγγελο Ελεφάντη επισκοπώντας τον Νίκο Σβορώνο που μας κοιτάει με δέος;
38. Πώς επαληθεύεται μια «πρόβλεψη»;
39. Ποιο θα είναι το αντικείμενο του επόμενου Φροντιστηρίου;
40. Η «αυτο-ανάλυση» συνιστά προτελευταία «επί-γνωση»;
41. Πρώτη φορά «μελαγχολούμε»;
42. Με τι μας ανταμείβει της γνώσης το «ταξίδι»;
43. Αναχώρηση
Επιλεγόμενα
Ευρετήριο ονομάτων
Summary: Philosophical Discource: «Speechless» or «Non-Judgemental» in the Face of the «Crisis»?

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ