Ν. Μυλωνάς: Για άλλη μια φορά, μικρή συμμετοχή στην συναυλία της Μικρής Ορχήστρας της ΚΟΑ στην Κω

10
682

Για άλλη μια φορά, μικρή συμμετοχή στην συναυλία της Μικρής Ορχήστρας της Κ.Ο.Α. (Κρατική Ορχήστρας Αθηνών) στην Κω, με ευθύνη των οργανωτών.

— Από ένα τυχαίο τηλεφώνημα φίλου υπαλλήλου της αρχαιολογικής υπηρεσίας μάθαμε για την συναυλία στο Ρωμαϊκό Ωδείο Κω, χθες βράδυ, Σάββατο 11/9/2021 της Μικρής Ορχήστρας της Κ.Ο.Α. (Κρατική Ορχήστρας Αθηνών). Το να έχουμε την δυνατότητα μια-δυο φορές τον χρόνο να παρακολουθούμε μια τέτοια καλλιτεχνική εκδήλωση της μεγαλύτερης ορχήστρας της χώρας μας είναι  έργο ευχής! Όμως επιβάλλεται και η αντίστοιχη δική μας ανταπόκριση που δυστυχώς δεν υπαρχει. Όπως και τις προηγούμενες χρόνιες το ακροατήριο ήταν πολύ μικρό, γύρω στα 50 άτομα. Λογω της τουριστικής περιόδου στο ακροατήριο συμπεριλαμβάνονταν και επισκέπτες του νησιού. Γιατί μια μοναδική για τα δικά μας φτωχά καλλιτεχνικά δρώμενα στην Κω, η μουσικη παρασταση της Κ.Ο.Α. να μην γινεται αντικειμενο προβολης στους ντόποιους και στους επισκεπτες-τουρίστες του  νησιου μας;

— Η συνηθισμενη ωρα συναυλιων στον ιδιο χωρο είναι 21.00, χθες ξεκίνησε στις 20.30 περίπου και υπήρχαν σκέψεις να μην γίνει λόγω του μικρού ακροατηρίου. Χάσαμε την ακρόαση των πρώτων μουσικών έργων  της Δωδεκανησιακής Σουίτας. Θυμηθήκαμε ότι και πέρυσι η ιδία ορχήστρα στον ίδιο χώρο έτυχε ξανά της παρουσίας πολύ μικρού ακροατηρίου. Η θλιβερή αίσθηση του άδειου ανοικτού θεάτρου, της ωραίας νυχτερινής ατμόσφαιρας με την παρουσία μιας μοναδικής συναυλίας με σημαντικούς συντελεστές (Μουσική Διεύθυνση Νίκος Χαλιάσας, σύμπραξη  του  βιρτουόζου Βέλγου φλαουτίστα Marc Grauwels), απογοητεύει και στεναχωρεί. Η 10-μελής ορχήστρα της Κ.Ο.Α μας παρουσίασε πολύ γνωστά και πρωσικά έργα για ‘’το πλατύ κοινό’’, όπως: Δωδεκανησιακή Σουίτα του Γιάννη Κωνσταντινίδη (1903–1984), Εννέα Ελληνικοί Χοροί Νίκου Σκαλκώτα (1904–1949), το Κοντσέρτο για όμποε ντ’ αμόρε και ορχήστρα Γιόχαν Σεμπαστιάν Μπαχ (1685-1750), έργα Christoph Willibald (Ritter von) Gluck  και  Gioachino Rossini (κουρέας της Σεβίλλης).

—Αναρωτιόμαστε: Γιατί αυτή η μικρή ανταπόκριση των Κώων συμπολιτών μας;

Το μικρό ακροατήριο δεν μας τιμά ως κοινωνία.

Είναι μειωτική αν όχι προσβλητική για την ορχήστρα της ΚΟΑ.

Επί πλέον ως εκδήλωση υψηλής καλλιτεχνικής αξίας έχει ένα σημαντικό κόστος. Κοστος που δεν δικαιολογείται από την χαμηλή συμμετοχή.

—Αναζητήσαμε στο έντυπο των Ιπποκρατείων 2021 την εκδήλωση και δεν υπαρχει καταχωρημένη.

Στα ηλεκτρονικά μέσα του Δημου και των τοπικών ΜΜΕ δεν υπαρχει αναφορά. Κάποιος, κάποιοι  έχουν ευθύνη. Δεν στήνονται έτσι οι καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.

—Την χρηματοδότηση κάνει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και επομένως έχει την κύρια ευθύνη.

Μάθαμε ότι ο δημοτικός φορέας  (ΔΟΠΑΒΣ) δεν είχε γνώση ούτε και ενημέρωση της τελευταίας στιγμής της εκδήλωσης! Όμως και έτσι να είναι τα πράγματα, ευθύνεται! γιατί και όταν το έμαθαν καθυστερημένα δεν έκαναν κάτι για να το κοινοποιήσουν στην κοινωνία μας.

Η απουσία συνεργασίας Δήμου και Περιφέρειας είναι η βασική αίτια της αποτυχίας προσέλευσης κοινού της συναυλίας! Ακόμη και αν αυτές οι ‘’πρόχειρες’’ όπως αποδεικνύεται, από πλευράς οργάνωσης των καλλιτεχνικών καλοκαιρινών εκδηλώσεων έχουν σαν στόχο να διοχετεύει κρατικό χρήμα στήριξης της ΚΟΑ και βοήθειας στους καλλιτέχνες της να θρουν σε επαφή με τον κόσμο περιφέρεια, το βασικό πρόβλημα της αποτυχίας είναι η οργανωτική ανευθυνότητα των αρμοδίων.

— Για το στήσιμο της εκδήλωσης αγοραστήκαν την τελευταία στιγμή τα αναγκαία έπιπλα από την περιφέρεια (αναλόγια, καθίσματα) τα όποια δεν παρέμειναν στον χώρο του Ωδείου για τις επόμενες παρόμοιες εκδηλώσεις! Μεταφορική εταιρεία ανάλαβε την απομάκρυνση τους! Έτσι αναδεικνύεται άλλο ένα πρόβλημα έλλειψης ενδο-υπηρεσιακής συνεννόησης, όπως αυτό μεταξύ Περιφέρειας, ΔΟΠΑΒΣ και Αρχαιολογικής υπηρεσίας.

Να ευχηθούμε την επόμενη φορά να γίνουν οργανωμένα, πιο συλλογικά, πιο αποτελεσματικά.

Ν. Μυλωνάς

 

 

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η εκδήλωση αυτή, όπως και κάποιες άλλες, δεν υπήρχε δυστυχώς στο πρόγραμμα των Ιπποκρατείων. Καταλαβαίνω ότι το «κλείσιμο» της εκδήλωσης έγινε μετά την κυκλοφορία του προγράμματος. Δεκτό. Θα πρέπει όμως να βρεθεί, να οργανωθεί, κάποιος τρόπος επικαιροποίησης αυτών των αλλαγών και έγκαιρης ενημέρωσης του κοινού. Και όταν λέω «αλλαγών» εννοώ βεβαίως και των ματαιώσεων. Πριν λίγα χρόνια πήγα στο Πνευματικό Κέντρο Πυλίου για κάποια εκδήλωση και όταν έφθασα εκεί έμαθα ότι η εκδήλωση είχε ματαιωθεί.

  2. Είναι πράγματι λυπηρό να μην προαναγγέλλουν μια τέτοια ποιοτικού επιπέδου συναυλία. Αν υπάρχουν ευθύνες να αποδοθούν. Δεν είναι πολλές οι φορές που μπορούμε εδώ στην Κω να παρακολουθήσουμε κάτι ποιοτικό, κάτι που να μας εμψυχώνει και πνευματικά.

    • Εχετε μεγαλη πλακα τελικα!!! Εδω καραβια χανονται, βαρκουλες αρμενιζουν. Λες και ο λαος ενδιαφερεται για την ΚΟΑ. Ποσο μακρυα απο τον κοσμο και τυς αναγκες του ειστε!!!

  3. Περιφέρεια και Δήμος δεν συνεννοούνται … Τι είπες τώρα? Πότε συνεννοήθηκαν για να το κάνουν τώρα. Και σιγά. Για να ερχόταν η Πάολα να σου πω εγώ διαφήμιση που θα έπεφτε. Αλλά για μέχρι εκεί είμαστε .

  4. Βγηκαν τα κουλτουρια στην πιατσα. Νομιζουν οτι ο λαος ασχολειται με συμφωνικες ορχηστρες. Ψωμι δεν εχομε, παντεσπανι μας δοσανε.

  5. ΝΙΚΟ ΓΙΑΥΤΟ ΑΥΒΗΣΑΤΕ 150% ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ? ΕΠΕΙΔΗ Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ Κ.Ο.Α.? ΤΟΝ ΤΙΜΩΡΗΣΑΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΑΠΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ?

  6. Ακουσα οτι η μουσικη απο την Κ.Ο.Α., βοηθα σε πολλα. Ειναι αυτο που λεμε ψυχοθεραπευτικη!!!

  7. Θα έπρεπε να προβληθεί περισσότερο από όλους τους φορείς; Ναι.
    Αυτό θα εξασφάλιζε μεγαλύτερη προσέλευση; Όχι απαραίτητα.
    Πριν κάτσεις να γράψεις σεντόνι άλλη φορά, ζύγισέ τα και απευθύνσου στους αρμόδιους.
    Έχεις δει τα μπαλέτα του Γκριγκαρόβιτς; Πληρώνουν διαφήμιση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ