ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ
Με ικανοποιητική προσέλευση πραγματοποιήθηκε απόψε στο χώρο του Ιστορικού Λαογραφικού Μουσείου Κω (Χάνι) από τον ΦΙΛΗΤΑ και τον ΔΟΠΑΒΣ στο πλαίσιο των ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΩΝ 2018 η παρουσίαση του βιβλίου του καθηγητή πανεπιστημίου, Παναγιώτη Νούτσου: ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ «ΥΠΟΒΑΘΡΟ» ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ.
Για το βιβλίο και τον συγγραφέα μίλησαν εισαγωγικά ο Πρόεδρος του ΦΙΛΗΤΑ Κ. Ιωάννου ο οποίος είχε τον συντονισμό της συζήτησης και ο Δικηγόρος Κ. Κουτσαντώνης.
Ακολούθησε η πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση του περιεχομένου από τον ίδιο τον συγγραφέα και στην συνέχεια οι παρεμβάσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Η. Καματερού, του καθηγητή Μ. Χατζηαντωνίου, του Οικονομολόγου Χρ. Έψιμου και της Αντιπροέδρου του ΔΟΠΑΒΣ Ε. Χατζηχριστοφή.
Παρόντες ήταν ακόμη: ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ, η επικ. του Οράματος Ι. Ρούφα με τον Δημ. σύμβουλο Σ. Πη και την Τοπική σύμβουλο Κ. Κάννη, ο πρ. Δήμαρχος Β. Χατζηγιακουμής, Πανεπιστημιακοί καθηγητές, αρκετοί Κώοι της διασποράς και αρκετά μέλη και φίλοι του ΦΙΛΗΤΑ.
Κλείνοντας, ο Πρόεδρος του ΦΙΛΗΤΑ απηύθυνε κάλεσμα για τα αποψινά εγκαίνια της έκθεσης Κώων ερασιτεχνών ζωγράφων στις 19:00 στον ίδιο χώρο, καθώς και στις λοιπές προγραμματισμένες εκδηλώσεις του Ομίλου.
Παρουσίαση
Ως προς τη σύνθεση του παρόντος βιβλίου θα μπορούσαν να υπομνησθούν τα εξής:
1. Πρόκειται για «ερευνητική πρόταση», καταρχήν εγκεκριμένη σε διεθνή «διαγωνισμό Φιλοσοφίας», που θα χρηματοδοτηθεί όμως με την ολοκλήρωση του οικείου κειμένου, δηλαδή του κυρίως «παραδοτέου». Με την τελεσφόρηση μιας τέτοιας διαδικασίας είναι πιθανόν να «δικαιωθεί» ο Bourdieu που αξίωνε να αξιολογείται εκ των υστέρων κάθε «ερευνητικό πρόγραμμα» και έτσι μόνο να χρηματοδοτείται…
2. Συμμετείχαν, σε έναν χρονικό ορίζοντα τεσσάρων εβδομάδων, δεκατρείς φοιτήτριες και δεκατρείς φοιτητές μεταπτυχιακού πεδίου χωρίς «δίδακτρα».
3. Κληρώθηκαν να αναλάβουν την προετοιμασία, τη διεξαγωγή και τη διεκπεραίωση μιας πρωινής συνεδρίας και αντίστοιχα μιας απογευματινής, διατυπώνοντας το κύριο κάθε φορά ερώτημα και κρατώντας τα Πρακτικά, με την εισήγησή μου και ορισμένες καίριες παρεμβάσεις που κατατέθηκαν προφορικά ή ψηφιακά. Επομένως, δεν είχαμε μπροστά μας «πρόγραμμα» που λειτουργούσε όσο ακριβώς διαρκούσε και αναλώνονταν οι πόροι του.
4· Σε κάθε περίπτωση η προβληματοθεσία δεν υπόσχεται να μας καταστήσει όλους και όλες, κατά τις διεργασίες εναλλαγής «ρόλων», «ερευνοδίαιτους», ιδίως όταν μας ενδιαφέρει τι προϋποθέτει η λογοτεχνική παραγωγή. Ως «υπόστρωμα» ή ως «συγκείμενο», ως «πλαισίωση» ή ως «υποπόδιο», ως «υπογάστριο» ή ως «υποστύλωμα»; Το «υπόβαθρο», με την υπονόηση του «βαίνω» (= «προχωρώ»), προσφέρει μάλλον μια νέα σύζευξη του σχήματος: «Basis» – «Uberbau»; Για την απάντηση συζητούμε έργα νεοελληνικής λογοτεχνίας και πονήματα γι’ αυτήν. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
Πρόλογος
Εισαγωγή
ΜΕ ΤΙΣ «ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ» ΣΕ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΟ ΣΑΚΚΙΔΙΟ
1. Σε ποια γραμμή πορεύεται η «μυθιστορία»;
2. Ένας άλλος «βίος» του Πυθαγόρα;
3. Με το μολύβι της Λαογραφίας στο χέρι;
4. Μπορεί και αναπτύσσεται η Λογοτεχνία στο πλαίσιο της «πολιτισμικής» Οικολογίας;
5. Τι δεν είναι «ιστορικό μυθιστόρημα»;
6. Μια πόλη στη Λογοτεχνία;
7. Από τον Αρχίλοχο στο «Γιουχανάν» χωρίς ασπίδα στο χέρι;
8. Η «ετεροτοπία» ως «αυτοκάθαρση»;
9. Η Λογοτεχνία συνιστά συνηγορία «ετεροτοπίας»;
10. Πώς ασκείται κριτική λογοτεχνών στο πεδίο της πολιτικής;
11. Με τον νουνό της «ποίησης της ήττας»;
12. Οι ποιητές λειτουργούν ως «αρχαιολόγοι των αισθήσεων»;
13. Συμβολή στη «γενεαλογία των αγγέλων» εντός της εγχώριας ποίησης;
14. «Πώς πρέπει ν’ αναπνέει το ποίημα»;
15. «Το θέμα είναι τώρα τι λες»;
16. Πώς αναδύεται η πολιτική διάσταση στην ποίηση;
17. Με τα «μαραμένα φύλλα και τις εξεγέρσεις»;
18. «Για τούτο παρέμεινα με τα κουρέλια μου»;
19. Για το «σπέρμα της ελπίδας»;
20. «Όσα δεν τέλειωσε ο συγγραφέας»;
21. «Άλυτοι γρίφοι που μιλούν μονάχα στον εαυτό τους»;
22. «Γιωσέφ η λουσμένη εκεί κάτω σε περιμένει»;
23. Μέσα από τις συμπληγάδες εθνικού και κοινωνικού ζητήματος;
24. «Άγγελος της ιστορίας» και ρήμα το «σκοτεινόν»
25. «Ίσως μόνο η σιωπή να λέει όλη την αλήθεια»;
26. Προς τη «μανχατανή Βαβυλώνα»;
27. Γιατί οι νέοι θα «επαναστατήσουν»;
28. «Μήπως ο άνθρωπος είναι άλλο πράγμα»;
29. Ερωτώ και απαντώ για μια «ταραγμένη δεκαετία»;
30. Γιατί όχι, στο «φως της διαλεκτικής»;
31. Προς το εγχώριο τμήμα της «Διεθνούς των διανοουμένων»;
32. Κριτήρια και στόχοι της λογοτεχνικής κριτικής;
33. Προς την «κοινωνική εννομία»;
34. Στα «μονοπάτια του Nietzsche»;
35. Οι ζαβολιές του Κώστα και του Μάρκου;
36. Ο νέος και η θάλασσα;
37. Προς τη «λογοτεχνία ιδεών»;
38. «Στην ιστορία λίγες γραμμές μονάχα βρίσκονται για σένα»;
39. Για την «εσωτερική ιστορία της τέχνης»;
40. Και στο Παρίσι υπήρξαν «βουνά»;
41. Για το «δαυλό της Ιστορίας»;
42. «Ερωτική επιθυμία» και «εθνική ταυτότητα»;
43. Η «ηγεμονία είναι κάτι σαν άθλημα»;
44. «Αλλαγή παραδείγματος» ως προς την «εθνική ταυτότητα»;
45. Το αρτισύστατο ελληνικό κράτος τι προσδοκούσε από τους «διανοουμένους»;
46. Μια ακόμη συζυγία κοινωνικού και γλωσσικού ζητήματος;
47. Κι ο βιβλιοθηκάριος της Ιονίου Ακαδημίας;
48. Φιλοσοφική θεωρία και ποιητική πράξη;
49. Αφηγηματικές στρατηγικές για την «πολιτική» του έρωτα;
50. Εργάσιμος/»διαθέσιμος» χρόνος;
51. «Παράδοση» vs «εκσυγχρονισμός»;
52. Η «εγγραμματοσύνη» σήμερα;
53. Αποχαιρετισμός
Επιλεγόμενα
Ευρετήριο Ονομάτων
Summary
Χρονολογία Έκδοσης | Νοέμβριος 2017 |
Εκδότης | ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ |
Σειρά | ΔΙΑ-ΛΟΓΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ / ΜΕΛΕΤΕΣ 40 |
ΦΩΤΟ Χαρίκλεια Χριστοφή
Παρόντες και οι αντιγραφείς που το παίζουν συγγραφείς καθώς και η τοπική κουλτούρα της μούχλας. Για την πρώτη σειρά της παρακμής τι να πει κανείς, σαλάτα μακεδονική, οίηση, πολιτικός αχταρμάς μεγαλομανίας και κολωτούμπας.
Στήσαμε και έναν πάγκο με βιβλία προς πώληση και το ακροατήριο της μούχλας ξέσπασε σε χειροκρότημα…
Παράλειψη η ΒΡΟΝΤΕΡΗ ΑΠΟΥΣΙΑ της κοινωνίας από όλες τις εκδηλώσεις των συμπατριωτών μας και των σώγαμπρων…
ΕΞΟΧΟ ΕΞΟΧΟ!
Μη κλέβεις νικ νεημς….
Όταν πολιτιστικές εκδηλώσεις οποιαδήποτε επιπέδου ενοχλουν την αισθητική σου, η απραξία και το πολυ χαμηλό σου επίπεδο, σε οδηγούν να γράφεις ανάλογα σχόλια.
Θα αποτελείς πάντα ένα στερητικό Α….
Τσομπαναρε…
Μας έχετε πρήξει τα μ@ζ@α με τις γιαλατζί παρουσιάσεις ®$€¥¿¿¿ Αγκλούπα.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ,ΕΙΧΑ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΓΕΛΑΣΩ!
ΝΑ’ΞΕΡΕΣ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ ΜΕ ΠΗΓΕΣ!ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Ουσιαστικά εξυπηρετούν την πολιτική προβοκάτσιας δηλαδή, εκείνη που βασίζεται σε φήμες, υπαινιγμούς, και υπονοούμενα, αναπόδεικτους και αναληθείς… Όμως είναι εθιστικό ουσιαστικά να ψοφάς για επίδειξη, για μεγαλεία και παρουσιάσεις βιβλίων της πλάκας στις εκδηλώσεις… αλλά αυτό θέτει προβληματισμό προς άτομα με στοιχεία διαταραγμένης προσωπικότητας ….
Αβαθή, Αβαλσάμωτα, Αβορβόρωτα, άβουλα, Αβράκωτα, Αγαθοφανή, Αγαθώνυμα, Αγαλβάνιστα, Άγαρμπα, Ασεβή σχολιαστή. Άσε τους παραμορφωμένους να κάνουν την πασαρέλα τους και να πουλήσουν πολιτισμό και βιβλία. Καλά σου τα γράφει ο «συγγραφέας»… Θα αποτελείς πάντα ένα στερητικό Α….
Ξέχασες το Ασφενδιανος….
ΣΑΣ ΣΥΝΙΣΤΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΟΥ <>….ΠΡΟΣΦΟΡΑ 20 ΕΥΡΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΕΝΑ ΒΑΖΑΚΙ ΓΝΗΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΛΑΤΑ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΚΑΙ ΛΟΥΚΟΥΜΑΔΕΣ ΣΤΟ ΜΑΓΑΖΑΚΙ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΩΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ…
Πολύ χολή
χωρίς χείλη
Καλύτερα ν Αναβες
Ένα καντήλι
Τα λόγια σου τα μαραμένα
Από μυαλό ληγμένο από κονσέρβα του πολέμου ξεχασμένο .
ΕΣΥ αλεπού χωρίς άλμα .
Θα μείνεις καταχαμα για πάντα αν δεν αλλάξεις .
Όπως λέει και ο πνευματικός γκουρού της βουλής ΖΟΥΡΆΡΗΣ, μας έχετε πρήξει τα μ@ζ@α πουλώντας πολιτισμό της πλάκας … Άντε για λουκουμάδες και βάρβαρα μπεμπέκες…
την ελλαδα
Μπράβο στον σχολιασμό.. ο τσοπάνης είναι συμπαθείς επάγγελμα.. αυτός είναι Καμμένος ο εγκεφάλος του..
Πολύ χολή
χωρίς χείλη
Καλύτερα ν Αναβες
Ένα καντήλι
Τα λόγια σου τα μαραμένα
Από μυαλό ληγμένο από κονσέρβα του πολέμου ξεχασμένα.
ΕΣΥ αλεπού χωρίς άλμα .
Θα μείνεις καταχαμα για πάντα αν δεν αλλάξεις .
Όχι άλλο πολιτισμό γερασμένα μυαλά, η οίηση είναι κακός σύμβουλος, σαλεύει τα μυαλά και γερνάει γρήγορα κάθε μεγαλομανή και κουκουνάρα…
ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥΣ, ΜΑΣ ΝΟΥΘΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ, ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ, ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ, ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΝ, ΚΑΥΤΗΡΙΑΖΟΥΝ. ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ, ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΜΕ ΜΕ ΑΝΟΙΚΤΟ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΡΟΥΜΕ,… ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΟΣΟΥΣ <<>> ΠΩΣ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΦΕΛΛΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΝ, ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΦΡΟΥΤΑ ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;;;;;;
Ενα τοσο ενδιαφερον θεμα για τον μεσο πολιτη οοοοχι πανεπιστημιακο πως καταφεραν να γινει τοσο βαρετο και ανουσιο καθως μαθαμε πως γινεται η ερευνα απο τους μεταπτυχιακους φοιτητες αλλα τιποτα για το περιεχομενο . Τι εκανε σωστο η λαθος ο Ελυτης, ο Σεφερης , ο Βαρναλης , ο Πατρικιος , ο Θεοτοκας κτλ κτλ με μια αναφορα-παραδειγμα να υποθεσω οτι θα επηρεαζε τις πωλησεις του βιβλιου? Συμπερασμα : δεν ξαναπαμε σε παρουσιασεις βιβλιων των «πανεπιστημιακών» που δεν σεβονται Ε τους Κωους «αγράμματους»
ΕΛΕΟΣ ΠΟΙΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΗ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑΤΙ ΒΓΑΙΝΗ ΤΟΣΟ ΚΟΜΠΛΕΞ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΟΡΦΩΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΣΗ ΧΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΣ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟΚΑΛΕΣΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΩΟΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝ ΑΡΕΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΙ ΤΙΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΕΣ ΚΑΚΟΗΘΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΝΩΝΥΜΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΩΝ
Μουχλασμένα μυαλά που βρωμάνε ναυταλίνη και κλεισούρα μιας παραμορφωμένης κυράτσες… Τους χάλασαν την φιέστα, ρεζίλι των σκυλιών, βιβλίο οι εργασίες 12 μεταπτυχιακών φοιτητών…
Και μην ξεχνάς, τα ορθογραφικά λάθη… Τα αγγειά γίνανε θυμιατά και τα σκ@τά λιβάνι και οι γύφτοι παραμορφώθηκαν και ανέβηκαν στο πατάρι…
ΤΟ ΚΑΚΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ ΑΛΛΑ ΒΛΑΚΑΣ ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟ ΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣ ΕΠΩΝΥΜΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΑΣΚΑ ΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΙΑΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ Η ΣΕΛΙΔΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΝΙΡΒΑΝΑ ΤΗΣ ΒΛΑΚΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΙ ΣΩΣΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΠΟΥ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ
Όλοι όσοι σας ξεβρακώνουν για τις εργασίες φοιτητών που γίνονται βιβλία για εσένα τσόκαρο είναι αμόρφωτοι… , Ευτυχώς στο χωριό σου ακόμα θέλουν Δημαρχία ξεσαλωμένες αγρότισσες και καλά κάνουν. Όμως αφού ζητάς επώνυμα σχόλια γιατί δεν βάζεις και εσύ το ονοματάκι σου να γελάσει όλο το Πυλί;
Η επικρατούσα ιδεολογία στην Ελλάδα του 2018 δεν είναι ούτε ο καπιταλισμός ούτε
ο (γιαλαντζί) σοσιαλισμός· είναι
ο μικροαστισμός
Καλησπέρα είμαστε μια ομάδα ερασιτεχνών ποιητών απο το Ζηπαρι έχουμε γράψει ενα ποίημα και θέλουμε να το μοιραστούμε μαζί σας:
Σα βγεις στο πηγαιμό για το μονάχα να εύχεσαι να ειναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος κοτόπουλα, γεμάτος πιτες.
Τους σχολιαστές απο το ετζιαν, το μεθυσμένο μπαρμπασουλη , τους σκληρούς σπιτονοικοκυρηδες, τους μανιακούς με το νετφλιξ, μη φοβάσαι, τετοιους ποτέ σου δεν θα βρεις αν δεν του κουβαλάς μεσα σου.
Και αν πλουσιο σου μοιάζει το διπιτο, μη γελάστεις, το διπιτο σου εδωσε το ταξίδι, ετσι σοφός που έγινες ηδη θα κατάλαβες διπιτο τι σημαίνει….
Κυρ Παναγιώτη γειά σας.
Δεν μπόρεσα να ερθω στην παρουσίαση.
Δεν το συνηθίζω εξ άλλου , αλλά όχι για λόγους που βλέπετε παραπάνω.
Απλά εδώ στο νησί δεν το συνηθίζω.
Δυό πράματα έχω να πώ.
1. Δεν διαφαίνεται η αξία τής ποιητικής αντιμετώπισης τής ζωής , οτι είναι ανώτερη απο τη βίωση των προβλημάτων τής καθημερινότητας, αφού δεν τα ξεπερνά και δεν τα προσπερνά με κάτι πιο αποτελεσματικό.
2. Αν γράφατε σάτιρα και βρίζατε τους φταίχτες τής μίζερης ζωής μας θα σάς κάνανε θεό.