Αποκάλυψη Newsbomb.gr: Κατήργησαν το νόμο για το «μαύρο» πολιτικό χρήμα!

0
788

Όπως αποκαλύπτει σήμερα το Newsbomb.gr, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, σε συνεργασία με το προεδρείο της Βουλής, ουσιαστικά κατήργησαν τον μοναδικό νόμο που έθετε όρια και κανόνες στο μαύρο πολιτικό χρήμα και μάλιστα προέβλεπε και κυρώσεις.

Όλα στο βωμό των εντυπώσεων και της προπαγάνδας, με στόχο να φεύγει η συζήτηση από την ουσία και να κατηγορούνται οι πολιτικοί αντίπαλοι -άλλοτε δικαίως και άλλοτε προσχηματικά, δεν έχει καμία σημασία για την σημερινή κυβέρνηση.

Στις 16 Οκτωβρίου του 2014, λίγους μήνες πριν κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ τις εκλογές και αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας για να… αλλάξει την Ελλάδα και τον κόσμο η τότε συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έκανε -προφανώς κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης- ένα μεγάλο βήμα για τη διαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων αλλά και των βουλευτών.

Ψήφισε, για πρώτη φορά στην ιστορία, ένα νόμο που έβαζε σαφή όρια στο πολιτικό χρήμα ενώ ταυτοχρόνως προέβλεπε συγκεκριμένο έλεγχο και αυστηρές κυρώσεις. Το βασικότερο από όλα, προέβλεπε πλήρη διαφάνεια μέσω της ανάρτησης στο διαδίκτυο όλων των στοιχείων που αφορούν στη χρηματοδότηση και τις δαπάνες του πολιτικού προσωπικού της χώρας, κομμάτων και βουλευτών.

Στις 23 Οκτωβρίου ο νόμος αυτός δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ως 4304 και επικεφαλίδα: «Έλεγχος των οικονομικών και πολιτικών κομμάτων και των αιρετών αντιπροσώπων Βουλής και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και άλλες διατάξεις».

Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο αυτό:

• Κόμματα και βουλευτές υποχρεούνται να τηρούν συγκεκριμένους και δηλωμένους εκ των προτέρων τραπεζικούς λογαριασμούς μέσω των οποίων θα διακινούν το πολιτικό τους χρήμα (θα εισπράττουν ενισχύσεις και θα πληρώνουν λογαριασμούς).

• Επιπλέον, οι καταβολές προς τα κόμματα πρέπει από εκείνη την ημέρα πλέον να είναι ονομαστικές.

• Ποσά άνω των 1.500 ευρώ, γίνονται δεκτά μόνο μέσω τραπεζικών λογαριασμών και με ταυτοποίηση στο ΑΦΜ του καταθέτη.

• Απαγορεύεται η χρηματοδότηση από αλλοδαπούς όπως και από ιδιοκτήτες και εκδότες ΜΜΕ.

• Κανείς δεν μπορεί να χορηγεί πάνω από 20.000 ευρώ το χρόνο σε κόμματα και 5.000 το χρόνο σε βουλευτές ή υποψήφιους.

• Δεν μπορούν να ζητούνται δάνεια με εγγύηση την κρατική χρηματοδότηση άλλων ετών.

• Τα κουπόνια σε περίπτωση εξορμήσεων οφείλουν να είναι θεωρημένα από την αρμόδια ελεγκτική αρχή.

• Τα κόμματα οφείλουν να διατηρούν βιβλία εσόδων – εξόδων Γ κατηγορίας, να καταρτίζουν ετήσιο ισολογισμό και απολογισμό και να αιτιολογούν πλήρως έσοδα και δαπάνες.

Οι ποινές που προβλέπονται για κάθε παράβαση είναι συγκεκριμένες και ποικίλουν: Από την κατάσχεση των ποσών που δεν έχουν δηλωθεί νομίμως, από την παρακράτηση της κρατικής επιχορήγησης για τα κόμματα και της βουλευτικής αποζημίωσης για τους βουλευτές, ακόμη και την ποινή φυλάκισης και για χορηγούς και για χορηγούμενους και για ελεγκτές.

Ως θεματοφύλακας της τήρησης του νόμου θεσμοθετήθηκε να είναι η αρμόδια επιτροπή ελέγχου της Βουλής, η οποία οφείλει να παραλαμβάνει όλα τα δικαιολογητικά, να τα ελέγχει, να υποβάλει ετήσια έκθεση πεπραγμένων που κατατίθεται στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής καθώς και στους υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών. Και το κυριότερο απ’ όλα να ειδοποιεί τις εισαγγελικές αρχές στην περίπτωση που διαπιστώνει παραβάσεις και παραβιάσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρωτοφανής «ομερτά» για τα δάνεια του ΣΥΡΙΖΑ και την αριστερή offshore

Πρωτοφανής «ομερτά» για τα δάνεια του ΣΥΡΙΖΑ και την αριστερή offshore

Η ιστοσελίδα – «φάντασμα»

Το βασικότερο απ’ όλα είναι ότι στο νόμο προβλέπεται η υποχρέωση δημιουργίας επίσημης ιστοσελίδας στο διαδίκτυο, προφανώς με ευθύνη της Βουλής -ως ελεγκτικού μηχανισμού-, στην οποία θα υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση και ενημέρωση του συνόλου των πολιτών για:

• Την κρατική χρηματοδότηση που λαμβάνει κάθε δικαιούχος από το υπουργείο Εσωτερικών.

• Κατάλογο στον οποίο αναφέρονται όλα τα δάνεια που έχει λάβει από όλα τα πιστωτικά ιδρύματα κάθε πολιτικό κόμμα ή/και συνασπισμός κομμάτων, καθώς και αντίγραφο του κειμένου της κάθε συμφωνίας δανείου.

• Αναλυτικό αρχείο με τις δωρεές, τα δάνεια και οποιοδήποτε είδος οικονομικής συνδρομής, καθώς και της εισφοράς σε είδος, αποτιμηθείσας σε χρήμα, που έχει λάβει κάθε υποψήφιος εκλογικός συνδυασμός στις εκλογές ανάδειξης αντιπροσώπων α’ και β’ βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης από πολιτικά κόμματα ή/και συνασπισμούς κομμάτων.

• Τα πλήρη στοιχεία κάθε νομικού προσώπου που χρηματοδοτεί με οποιοδήποτε χρηματικό ποσό κόμματα και βουλευτές καθώς και τα ακριβή στοιχεία του χρηματοδοτούμενου και το ακριβές ποσό αυτής.

• Τα πλήρη στοιχεία κάθε φυσικού προσώπου που χρηματοδοτεί κόμματα και βουλευτές, εφόσον η χρηματοδότηση υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ κατ’ έτος, καθώς και τα ακριβή στοιχεία του χρηματοδοτούμενου και το ακριβές ποσό αυτής.

• Τους ετήσιους προϋπολογισμούς, ισολογισμούς και απολογισμούς των πολιτικών κομμάτων και συνασπισμών, όπως αυτοί προκύπτουν από τα λογιστικά βιβλία που τηρούν.

• Τα αιτιολογημένα πορίσματα για τους ελέγχους που διενεργεί, περιλαμβανομένης και της γνώμης της μειοψηφίας.

• Τις προεκλογικές δαπάνες κάθε κόμματος ή συνασπισμού κομμάτων και το συνολικό ποσό που διέθεσαν όλα τα κόμματα και οι συνασπισμοί κομμάτων κατά την περίοδο ελέγχου προεκλογικών δαπανών.

• Κανονιστικά κείμενα, αποφάσεις, εκθέσεις, διαβουλεύσεις και πληροφορίες.

Είναι προφανές πως τίποτε από τα παραπάνω δεν έχει συμβεί. Το ακριβώς αντίθετο, μάλιστα. Η σημερινή κυβέρνηση και η Βουλή των Ελλήνων έχουν ουσιαστικά καταστήσει ανενεργές τις βασικές διατάξεις του νόμου που ψηφίστηκε μόλις δύο χρόνια πριν.

Το βασικότερο όλων είναι ότι επιδιώκουν και σε μεγάλο βαθμό τα καταφέρνουν να υπάρχει πυκνό σκοτάδι γύρω από το πολιτικό χρήμα που διακινείται.

Το πρώτο και το αυταπόδεικτο συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει πουθενά ούτε στην επίσημη ιστοσελίδα της Βουλής ούτε πουθενά αλλού στο διαδίκτυο καμία ανάρτηση με κανένα από τα στοιχεία που προβλέπονται στο νόμο.

Έχουν περάσει περισσότερα από δύο χρόνια και η σελίδα βρίσκεται υπό σχεδιασμό, όπως αναφέρουν πληροφορίες από την ίδια τη Βουλή.

Παράλληλα, δεν έχουν εκδοθεί σειρά από αποφάσεις, υπουργικές και άλλες που ενεργοποιούν συγκεκριμένες διατάξεις του νόμου σε ότι αφορά σε λεπτομέρειες και στη λειτουργία του ελεγκτικού μηχανισμού.

Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία σοβαρή δικαιολογία από την πλευρά της κυβέρνησης και κυρίως από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, τον συγκυβερνήτη του πρόεδρο των ΑΝΕΛ Πάνο Καμμένο και τον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση.

Παρόλα αυτά, πρέπει να εξηγήσουν για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται ένας νόμος που ψήφισε η Βουλή το 2014 και μάλιστα με τον ΣΥΡΙΖΑ, τότε αξιωματική αντιπολίτευση, να ψηφίζει τις περισσότερες από τις διατάξεις του.

Καλούνται να δηλώσουν καθαρά αν πρόκειται για προσπάθεια συγκάλυψης ενός διαχρονικού σκανδάλου που γεννά διαπλοκή και διαφθορά. Επίσης να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό που διαφωνούν, αν διαφωνούν με τον συγκεκριμένο νόμο, ποιες διατάξεις θέλουν να αλλάξουν και γιατί. Και τέλος, να κάνουν κάτι γιατί σήμερα απλώς παρανομούν για μια ακόμη φορά καθώς δεν εφαρμόζουν ψηφισμένο νόμο.

Το κτήριο της Κουμουνδούρου, τα δάνεια και η off shore της Αυγής

koumoundourou

Τι περιμένει όμως κανείς από ένα κόμμα του οποίου το ηθικό πλεονέκτημα του επιτρέπει να κουκουλώνει τις εργασίες μιας εξεταστικής επιτροπής της Βουλής που έχει στηθεί για τους αντιπάλους του, μόλις αποκαλύπτονται οι δικές του… πομπές.

Όπως έχει ήδη αποκαλύψει και καταγράψει το Newsbomb.gr μέσα από τα συνεχή ρεπορτάζ του η κυβέρνηση πέφτει η ίδια στον λάκκο που έχει σκάψει για όλους τους υπόλοιπους. Αποδεικνύεται ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ δανειζόταν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, με τις ίδιες μεθόδους, με τα ίδια επιχειρήματα. Βέβαια, οι «ηθικοί αριστεροί» υποστηρίζουν ότι τα δικά τους είναι λιγότερα. Προφανώς, γιατί ένα κόμμα του 3 ή 4% δεν μπορούσε να διεκδικήσει παραπάνω χρήματα χωρίς πραγματικές εγγυήσεις ακόμη και στην εποχή που τα λεφτά μοιράζονταν με το… τσουβάλι.

Ας παρακολουθήσουμε, όμως, μέσα από τις αναγκαστικές ομολογίες του οικονομικού διευθυντή του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, τις μεθοδεύσεις της σημερινής κυβέρνησης στα θέματα διαχείρισης των οικονομικών της.

Αρχικά, αναγκάστηκε να παραδεχθεί ότι η εφημερίδα, της οποίας η πλειοψηφία των μετοχών ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ, χρηματοδοτείται μέσα από δάνεια που λαμβάνει με την εγγύηση του ΣΥΡΙΖΑ, άγνωστο με ποιες εμπράγματες εγγυήσεις. Προφανώς δεν αφορά στη συγκεκριμένη επιτροπή της Βουλής η έμμεση χρηματοδότηση μέσα από τις αποκαλούμενες κρατικές διαφημίσεις που πολλαπλασιάστηκαν δυσανάλογα με την ισχνή κυκλοφορία της εφημερίδας από τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση τον Ιανουάριο του 2015.

Ούτε φυσικά το γεγονός πως ούτε και με αυτό τον τρόπο το φύλλο μπορεί να γίνει βιώσιμο καθώς οφείλει μισθούς πολλών μηνών στους εργαζόμενους και άγνωστα ποσά σε προμηθευτές. Θα επιστρέψουμε στην «Αυγή», αλλά ας δούμε πρώτα τις παραδοχές για τις οικονομικές δοσοληψίες του ίδιου του κόμματος.

Σύμφωνα πάντα με τις παραδοχές του ίδιου του κ. Δαρειώτη, το ηθικό πλεονέκτημα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακριβώς ίδιο με των υπολοίπων κομμάτων καθώς και το κόμμα αυτό δανειζόταν με τις ίδιες ακριβώς μεθόδους από τις τράπεζες. Δηλαδή, όπως κομψά το λένε όλοι, με επιστολές του ίδιου του Αλέξη Τσίπρα, ως προέδρου, που ζητούσε δάνεια «εκτός χρηματοοικονομικών κριτηρίων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης θεώρησης».

Και όχι μόνον αυτό. Ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε και έλαβε δάνειο το 2014 ύψους 1,5 εκατομμυρίων ευρώ με εκχώρηση μέρους της κρατικής χρηματοδότησης έως το 2018, αλλά και με «υπόσχεση εμπράγματης εγγύησης» το ακίνητο της οδού Κουμουνδούρου, το οποίο όμως εκείνη την εποχή δεν είχε στη νόμιμη κυριότητά του.

Με όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι δυστυχώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για μια ακόμη φορά παραπλάνησε τον ελληνικό λαό προκειμένου απλώς να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη μετερχόμενη μεθόδους και λέγοντας ψέματα.

Διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο του νόμου για τον έλεγχο του πολιτικού χρήματος που αρνείται να εφαρμόσει η κυβέρνηση

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ