Facebook, Instagram, Twiiter ή Snapchat;
Γράφει η Μαργαρίτα Γραμματικού
Δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από τότε που η Telegraph αποφάσισε να μοιραστεί μαζί μας τα 8 είδη χρηστών του ψηφιακού κόσμου των social media και όλο και περισσότεροι άνθρωποι ψάχνουν να βρουν την πραγματική (;) τους ταυτότητα στο παράλληλο αυτό σύμπαν. Αφού λοιπόν, είδαμε εκείνον που μοιράζεται πολλά παραπάνω απ’ όσα χρειάζεται, εκείνη που μόλις έγινε μανούλα (εντάξει, μπορεί και όχι «μόλις»), εκείνον που δεν έχει καταλάβει ακόμα πώς λειτουργούν αλλά τα χρησιμοποιεί με πλήρη αποτυχία, τον πιο βαρετό όλων που ανεβάζει φωτογραφίες της γάτας του, εκείνη τη συμμαθήτρια που έχει ένα προφίλ γεμάτο με #selfies, εκείνον που απλά έχει λογαριασμούς για να τσακώνεται, αλλά και εκείνον που είναι πραγματικά αστείος τύπος… ήρθε η ώρα να μιλήσουμε με στατιστικά. Γιατί δεν θα σου πουν τα social media accounts σου ποια είσαι, αλλά οι έρευνες, το αν είσαι η καταλληλότερη χρήστρια του ψηφιακού αυτού κόσμου.
Με περίπου 2,8 δισ. χρήστες το 2017 (και μια άνοδο 22% από το 2016), αυτές οι εφαρμογές έχουν γίνει πλέον κομμάτι της καθημερινότητας αλλά και του εαυτού μας. Με την πρωτιά να κατέχει το Facebook, να έρχεται στους μισούς (των μισών) χρήστες το Instagram σε χρόνο dt, και ύστερα το Twitter και (όχι και τόσο) τελευταίο το Snapchat, παρακάτω θα βρεις τα τέσσερα αυτά δημοφιλέστερα social media networks και ό,τι χρειάζεται να ξέρεις πριν ξεκινήσεις (ή σταματήσεις) να τα χρησιμοποιείς.
Το Facebook δεν είναι (μόνο) για τη μαμά σου
Ο «βασιλιάς» της μικρής αυτής «ζούγκλας» δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την πλατφόρμα που χάραξε τον δρόμο στα παρακάτω. Θέλεις το ότι έχει «κερδίσει» μερικά χρόνια από τα υπόλοιπα; Θέλεις το ότι ο Mark κατάλαβε τι ακριβώς ήθελες από τη ζωή και στο έδωσε στο web; Δεν έχει καμία σημασία. Αυτό που μετράει τώρα είναι να δεις εάν πραγματικά σου ταιριάζει αυτή η πλατφόρμα. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία για τον χρόνο που μόλις αφήσαμε πίσω μας, από το 1,5 δισ. ενεργών χρηστών του Facebook το 75% είναι άντρες, ενώ το 83% είναι γυναίκες. Ξέρω, η διαφορά δεν είναι μεγάλη αλλά είναι, άραγε, σημαντική για μια γυναίκα; Δεν ξέρω, εσύ θα μου πεις. Αν το δούμε ηλικιακά, οι περισσότεροι χρήστες του Facebook είναι ανάμεσα στα 18-29 και με μικρή πάλι διαφορά, στα 30-49, ενώ το εισόδημά τους κυμαίνεται στα 25,000-40,000 ευρώ ετησίως (με πτυχία, φυσικά- τι νόμιζες;).
Εάν λοιπόν, είσαι στα twenties σου, έχεις τελειώσει το πανεπιστήμιο (ή και να σπουδάζεις ακόμη) και εργάζεσαι, είσαι η ιδανική χρήστρια για την πλατφόρμα.
Κοινώς, οι περισσότεροι εκεί έξω είμαστε…
Το Instagram και η ανάγκη για καρδούλες
Αγαπημένο app για τα περισσότερα νέα παιδιά (aka Millennials) της εποχής μας. Το Instagram έχει καταφέρει να κατακτήσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας από το 2010. Με περισσότερους από 600 εκατομμύρια ενεργούς καθημερινούς χρήστες, τρισεκατομμύρια selfies (παρόλες τις προσπάθειές μας να σου αποδείξουμε ότι δεν είναι πλέον, trending topic) και την καθημερινή –σχεδόν- μας ανάγκη για «καρδούλες,» ο πιο δυνατός κρίκος θα είσαι μόνο εάν είσαι γυναικά, στα twenties σου, μένεις σε κάποια μεγάλη πόλη και ή που θα είσαι φτωχή (άσε και κάτι να πέσει κάτω, ναι;) ή που θα είσαι πλούσια (αυτό μη το αφήσεις να πέσει κάτω, κάνε κάτι). Πέρα από αυτό, μεγάλη κοπέλα είσαι, ό,τι θέλεις θα κάνεις!
Twitter για… entrepreneurs (λέμε τώρα)
Η Ελλάδα του 2010 έπινε νερό στο όνομά του. Η Ελλάδα του 2018, έχει καταφέρει να κάνει φωτογραφίες τα πιο «εύστοχα» tweets του. Με περίπου 330 εκατομμύρια χρήστες, το Twitter έχει καταφέρει να βγει για τα καλά από τη ζωή του μέσου Έλληνα, όχι όμως του μέσου ανθρώπου στον κόσμο. Σύμφωνα με στατιστικά, ο μέσος χρήστης είναι γυναίκα με μόνο 1% διαφορά από τον ανδρικό πληθυσμό της πλατφόρμας, ενώ σημειώνεται πως έχουν αρκετά υψηλό εισόδημα, καθώς και παραπάνω από ένα πτυχίο. Εάν θέλεις να το πάρουμε ηλικιακά, όπως και τα παραπάνω social media, η γενιά που τα χρησιμοποιεί περισσότερο είναι αυτή των millennials και των founders (18-29) ενώ ακολουθούν με αρκετά μεγάλη διαφορά, οι άνθρωποι που είναι μεταξύ των 30 και των 49 χρόνων τους. Όπως καταλαβαίνεις, τα πράγματα εδώ είναι σχετικά απλά και… χλιαρά. Δεν έχει σημασία το φύλο σου, μόνο η ηλικία και το πόσο εύκολα στροφάρεις.
Snapchat μόνο αν είσαι νιάτο
Το νεότερο και πιο… ακαταλαβίστικο κοινωνικό δίκτυο όλων. Παιδιά, το Snapchat. Snapchat, τα παιδιά. Κυριολεκτικά παιδιά, καθώς περίπου το 45% των χρηστών του είναι κάτω από 25 χρονών και χρησιμοποιούν την εφαρμογή για (συν/πλην) 40 λεπτά της ώρας την ημέρα. Βέβαια, μην σε παίρνει από κάτω το ότι δεν ανήκεις σε αυτό το ηλικιακό group, αφού το 71% των χρηστών του Snapchat φτάνουν και τα 34. Μπορεί τώρα να σε έκανα να θέλεις να κλάψεις, ή ακόμη καλύτερα να διαγράψεις την εφαρμογή αυτή που πιάνει τόσο χώρο στο κινητό σου, χωρίς κανένα νόημα, μα η αλήθεια είναι πως ούτε οι φωτογραφίες και τα βίντεο εξαφανίζονται (τι εννοείς, δεν το πιστεύεις; Δες τα βίντεο που σου έστειλε το app πριν αλλάξει ο χρόνος), ούτε για μεγάλους ανθρώπους είναι. Είναι η φοιτητική σου φάση (που δεν θέλεις να ξεπεράσεις ποτέ).
«το 75% είναι άντρες, ενώ το 83% είναι γυναίκες. Ξέρω, η διαφορά δεν είναι μεγάλη αλλά ..»
Γιάννη είτε εσύ είτε στην πηγή σου έχει λάθος .. το % σημαινει τοις 100 .. και όχι ανά 73+85 158 !!)