Βίντεο από τη δικογραφία δείχνει την πορεία του εμπορικού τρένου λίγα λεπτά πριν τη σύγκρουση στα Τέμπη
Το υλικό δεν είναι από τις κάμερες ασφαλείας του ΟΣΕ – Η Hellenic Train ισχυρίζεται πάλι ότι δεν μετέφερε εύφλεκτα υλικά
Το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο στα Τέμπη έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις, με τις οικογένειες των θυμάτων να ζητούν να διερευνηθεί τι μετέφερε και την Hellenic Train να υποστηρίζει από την ημέρα του δυστυχήματος μέχρι και σήμερα πως δεν υπήρχαν εύφλεκτα υλικά.
Μάλιστα, κανένα βίντεο από το δρομολόγιο της εμπορικής αμαξοστοιχίας δεν είχε δει το φως της δημοσιότητας. Ωστόσο, στα δελτία ειδήσεων του Alpha αλλά και του ΣΚΑΪ προβλήθηκε την Πέμπτη (30/1) βίντεο από κάμερα ασφαλείας, που κατέγραψε την εμπορική αμαξοστοιχία πριν από την τραγωδία.
Συγκεκριμένα, κάμερα ασφαλείας έχει καταγράψει το εμπορικό τρένο στις 22: 55 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Όπως αναφέρθηκε στο ρεπορτάζ του Alpha, η καταγραφή έγινε στη Λεπτοκαρυά και 26 λεπτά μετά, δηλαδή στις 23:21 συγκρούστηκε με το επιβατικό τρένο στα Τέμπη. Το συγκεκριμένο βίντεο έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών και το εξετάζουν.
Ο συνήγορος των οικογενειών των θυμάτων των Τεμπών, κ. Μπαρτζώκης τόνισε: «Πρέπει να εξεταστεί επειδή είναι το μοναδικό βίντεο που βλέπουμε στη διάρκεια της διαδρομής του εμπορικού τρένου. Είναι το μοναδικό βίντεο σε περιοχή δέκα λεπτά πριν την είσοδο στους Νέους Πόρους που είναι ο τελευταίος σταθμός, πριν να ξεκινήσει για το ταξίδι του θανάτου».
Παράλληλα, όπως αναφέρθηκε σε ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, το βίντεο με την εμπορική αμαξοστοιχία δεν είναι από τις κάμερες ασφαλείας του ΟΣΕ αλλά από ένα μίνι μάρκετ και διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα. Φαίνεται η κίνηση των ανοιχτών βαγονιών αλλά και των κλειστών.
Το βίντεο στα χέρια των Αρχών
Μάλιστα το αυτό βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, είναι μόνο ένα απόσπασμα. Ολόκληρο το βίντεο από την κάμερα ασφαλείας είναι στα χέρια των Αρχών και εξετάζεται.
Σε αυτό το σημείο υπάρχουν κάμερες του ΟΣΕ αλλά δόθηκαν προς ανάλυση μόλις τον Νοέμβριο του 2024. Συνολικά, είναι οι σκληροί δίσκοι των εννέα σταθμών που μεσολαβούν, ένας εκ των οποίων καλύπτει την επίμαχη διαδρομή.
Οι ερευνητές στα εγκληματολογικά εργαστήρια που έχουν την ευθύνη αυτής της έρευνας, εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα καταφέρουν να ανακτήσουν το υλικό καθώς έχουν μεσολαβήσει 21 μήνες και οι σκληροί δίσκοι επαναγράφονται ανά 14 ημέρες.
Οι λαμαρίνες της εμπορικής αμαξοστοιχίας είχαν έρθει από τη Βόρεια Μακεδονία προς τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης και από εκεί θα γινόταν η μετακίνησή τους τμηματικά προς τον νόμιμο παραλήπτη ο οποίος είναι στην Αττική.
Η Hellenic Train ισχυρίζεται πάλι ότι δεν μετέφερε εύφλεκτα υλικά
Ανακοίνωση στην οποία καταγράφει τι μετέφεραν τα βαγόνια του μοιραίου τρένου στην τραγωδία στα Τέμπη, επιμένοντας ότι στο φορτίο δεν υπήρχαν εύφλεκτα υλικά, εξέδωσε το πρωί της Πέμπτης η Hellenic Train, λίγες ώρες μετά από όσα είπε για την εταιρεία και τις ευθύνες της ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η εταιρεία στην ανακοίνωση της ισχυρίζεται πάλι ότι το τρένο με τα 13 βαγόνια μετέφερε λαμαρίνες, παρασκευάσματα διατροφής, μπύρες και σύρματα από σίδηρο ενώ ειδικά για το 12ο και το 13ο βαγόνι υποστηρίζει ότι είχαν κενά κοντέινερ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Hellenic Train:
– Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες)
– Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:
• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών» καταλήγει στην ανακοίνωση της η Hellenic Train.
Τι είπε ο Μητσοτάκης για την Hellenic Train
Για την Hellenic Train και τις τυχόν ευθύνες της όσον αφορά την τραγωδία των Τεμπών, ρωτήθηκε το βράδυ της Τετάρτης ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Alpha.
Αρχικά ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι όταν είχε πει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο, «γι’ αυτό με είχαν διαβεβαιώσει οι εμπλεκόμενοι: η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στην Βουλή, η Πυροσβεστική, ο ΟΣΕ».
Σε επόμενη ερώτηση, δε, για το αν θα αναζητηθούν ευθύνες για όσους έδωσαν αυτή την πληροφόρηση, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε ότι «η Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει και να λογοδοτήσει και ποινικά -προφανώς αυτή δεν είναι δική μου δουλειά-, αλλά να λογοδοτήσει και πολιτικά. Διότι η Hellenic Train ήταν αυτή η οποία διαβεβαίωνε όχι εμένα, το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Και θυμίζω ότι αυτή η δήλωση έγινε δύο εβδομάδες μετά το ατύχημα. Άμα με ρωτάτε, λοιπόν, αν έχω μετανιώσει ή αν έκανα λάθος, σας το λέω ευθέως: προφανώς με αυτά τα οποία γνωρίζω σήμερα, δεν θα έλεγα τότε αυτό το οποίο είπα».
Σε νέα ερώτηση για την αναζήτηση ευθυνών, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε εκ νέου: «Κοιτάξτε, η Πυροσβεστική πήγε πρώτη στο σημείο. Τι λέει η Πυροσβεστική; Τα αίτια της φωτιάς οφείλονται στην πρόσκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Πήγε η Πυροσβεστική να σβήσει μια φωτιά. Προφανώς και θα αναζητήσουμε, πρωτίστως όμως από τον υπεύθυνο της αμαξοστοιχίας. Η αμαξοστοιχία αυτή ήταν της Hellenic Train. Αν η Hellenic Train μας διαβεβαιώνει ότι σε αυτή την αμαξοστοιχία δεν υπήρχε τίποτε πέραν αυτών που γνωρίζαμε και προέκυψε κάτι άλλο, η ευθύνη βαρύνει πρωτίστως αυτή».
Ανακοίνωση της εταιρείας λίγες ώρες μετά τη δήλωση Μητσοτάκη ότι «η Hellenic Train θα λογοδοτήσει αν αποδειχθεί ότι υπήρχε εύφλεκτο φορτίο στο τρένο» – Το τρένο μετέφερε τρόφιμα, μπύρες, σύρματα και κενά κοντέινερ στο 12ο και 13ο βαγόνι, λέει η εταιρεία
Ανακοίνωση στην οποία καταγράφει τι μετέφεραν τα βαγόνια του μοιραίου τρένου στην τραγωδία στα Τέμπη, επιμένοντας ότι στο φορτίο δεν υπήρχαν εύφλεκτα υλικά, εξέδωσε το πρωί της Πέμπτης η Hellenic Train, λίγες ώρες μετά από όσα είπε για την εταιρεία και τις ευθύνες της ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η εταιρεία στην ανακοίνωση της ισχυρίζεται πάλι ότι το τρένο με τα 13 βαγόνια μετέφερε λαμαρίνες, παρασκευάσματα διατροφής, μπύρες και σύρματα από σίδηρο ενώ ειδικά για το 12ο και το 13ο βαγόνι υποστηρίζει ότι είχαν κενά κοντέινερ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Hellenic Train:
– Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες)
- – Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:
- • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
- • Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
- • Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
- • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών» καταλήγει στην ανακοίνωση της η Hellenic Train
Η ανακοίνωση της Hellenic Train για τα Τέμπη
Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.
Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.
Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.
Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία;
Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:
Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).
Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:
- • Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
- • Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
- • Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
- • Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)
Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών.
Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα.
Τι είπε ο Μητσοτάκης για την Hellenic Train
Για την Hellenic Train και τις τυχόν ευθύνες της όσον αφορά την τραγωδία των Τεμπών, ρωτήθηκε το βράδυ της Τετάρτης ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στον Alpha.
Αρχικά ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι όταν είχε πει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα ύποπτο, «γι’ αυτό με είχαν διαβεβαιώσει οι εμπλεκόμενοι: η Hellenic Train, με απάντηση σε ερώτηση που είχε γίνει στην Βουλή, η Πυροσβεστική, ο ΟΣΕ».
Σε επόμενη ερώτηση, δε, για το αν θα αναζητηθούν ευθύνες για όσους έδωσαν αυτή την πληροφόρηση, ο κ. Μητσοτάκης απάντησε ότι «η Hellenic Train, η οποία έχει την ευθύνη, θα πρέπει να λογοδοτήσει και να λογοδοτήσει και ποινικά -προφανώς αυτή δεν είναι δική μου δουλειά-, αλλά να λογοδοτήσει και πολιτικά. Διότι η Hellenic Train ήταν αυτή η οποία διαβεβαίωνε όχι εμένα, το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Και θυμίζω ότι αυτή η δήλωση έγινε δύο εβδομάδες μετά το ατύχημα. Άμα με ρωτάτε, λοιπόν, αν έχω μετανιώσει ή αν έκανα λάθος, σας το λέω ευθέως: προφανώς με αυτά τα οποία γνωρίζω σήμερα, δεν θα έλεγα τότε αυτό το οποίο είπα».