Θεμα: ‘’ καλοκαιρινές ιστορίες 2024 για Κω και του Κώους’’
Α. Από το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, στην περιοχή ‘’Κροτήρι’’, μέσα στο ‘’αιολικό πάρκο’’ φαίνεται ο οικισμός της Κεφάλου, κτισμένος σε ένα χαμηλό λόφο. Είναι εντυπωσιακή για την μεγάλη πυκνοδομημένη της έκταση, η απουσία πράσινου και η μεγάλη της ομοιότητα με το φυσικό περιβάλλον των νησιών του Αιγαίου και των οικισμών της Νότιας Ιταλίας, της Σικελίας και των άλλων μεσογειακών χωρών! Η θάλασσα δεσπόζει! Μας περικυκλώνει από παντού! Ο άνεμος δροσίζει τους προσκυνητές! Οι θρησκευόμενοι παρακολουθούν την ετήσια ιεροτελεστία που συνοδεύεται στο τέλος της με το φιλοδώρημα του ζυμωτού Κεφαλιανού ψωμιού και μιας μερίδας ρεβιθιών με λεμόνι ή με ντομάτα (από την δωρήτρια του ναού κ. Καλλιόπη). Όλα εδώ είναι Χάρισμα Θεού και Ανθρώπων (δωρεάν εδώσατε…). Το ‘’Κροτήρι’’, είναι προνομιακό πεδίο για την εκμετάλλευση του ισχυρού αιολικού του φορτίου, εξ ου και η τοποθέτηση εκεί το 2000 των 7 πρώτων ανεμογεννητριών στο νησί μας!
Αν κάποιος ψάξει στο διαδίκτυο τις ‘’χρηματοοικονομικές καταστάσεις της ανωνύμου εταιρείας της Αιολικό πάρκο Κέφαλου-7 ανεμογεννήτριες των 600 kW-Συνολική ισχύς 4,2 MW-λειτουργεί από το 2002. θα δει ότι τα κέρδη της επιχείρησης το 2022 ήταν 1 εκ ευρώ (μετά από φόρους και λοιπά έξοδα)! Ο χρόνος ζωής του πάρκου ήταν 25 χρόνια άλλα η εταιρεία με κάποιες αναβαθμίσεις πηρέ άδεια ζωής για 30 χρόνια με τα κέρδη της αρχικής επένδυσης να είναι προφανή αφού για παράδειγμα το αιολικό πάρκο Σητείας Κρήτης των 1,2 MW της ίδιας περιόδου κόστισε 1,85 εκ. Αναλογικά το κόστος στην Κέφαλο ήταν 6-7 εκ. ευρώ. Τα κέρδη είναι προφανή. Τι παίρνει η Κέφαλος από αυτή την επένδυση; Μία θέση εργασίας! Δεν θα έπρεπε η κοινότητα Κεφάλου να έχει ένα έσοδο από αυτή την εγκατάσταση; Αν αντί του 1 εκ. ευρώ (2022) οι μέτοχοι της εταιρείας έπαιρναν 0,9 εκ. και η κοινότητα 100.000 ευρώ θα χαλούσε το ‘’επιχειρείν’’; Αντίθετα με αυτά τα χρήματα η κοινότητα θα συντηρούσε το δίκτυο αγροτικών δρόμων της περιοχής. Θα έκανε δενδροφυτεύσεις στο φαλακρό τοπίο. Θα χρηματοδοτούσε την κατασκευή ηλιακού πάρκου στην περιοχή αυξάνοντας τα έσοδα της κοινότητας. Θα μπορούσε με ιδιά κεφάλαια να κάνει το Λατομείο αδρανών υλικών στην περιοχή. Να κάνει το εμπορικό λιμάνι του νησιού. … Αντί αυτών Η Κέφαλος ζει με τις υποδομές του 1990 και την ανάμνηση του ‘’μεγάλου (εκμεταλλευτή) club Med ‘ το οποίο συνέβαλλε, τότε, με 10 εκ. δραχμές (30.000 ευρώ) στον ετήσιο προϋπολογισμό του χωριού. Τώρα η μεγάλη επένδυση του ‘’Ikos club’’ τι συνεισφέρει εκτός από την διασπορά της εισαγόμενης φθηνά αμειβόμενης εργατικής τάξης στο Καμάρι;
Β. στον τοπικό τύπο παρουσιάστηκε από τον κ. Δήμαρχο η συνάντηση του με στελέχη της FRAPORT σαν μοντέλο συνεργασίας, θετικής διάθεσης που λειτουργεί ως υπεράξια για την επιχειρηματικότητα και τον Δήμο! Μάλιστα ο κ. Νικηταράς μας ενημέρωση ότι είναι ο μόνος Δήμαρχος (στους 14 δήμους που τα αεροδρόμια τους παραχωρήθηκαν για χρήση 40 ετών σε γερμανική εταιρεία συνταξιοδοτικών ταμείων). Το θέμα δεν είναι οι δημόσιες σχέσεις και η ωραία ατμόσφαιρα ‘’συνεργασίας+αγάπης’’ άλλα το περιεχόμενο της!ωΔεν γνωρίζουμε τα κέρδη της FRAPORT Κω, όμως δεν μπορεί παρά να είναι πολλαπλάσια του 1 εκ.. Τι συνεισφέρει στον δημοτικό προϋπολογισμό; Τίποτα! πέρα από το τέλος αποκομιδής απορριμμάτων (65.000 ευρώ) και τα τέλη ύδρευσης!!! Το αεροδρόμιο επιβαρύνει με ρύπους την περιοχή Αντιμάχειας και θα έπρεπε να υπαρχει ένα περιβαλλοντικό τέλος υπέρ της κοινότητας. Η αποικιακή σύμβαση παραχώρησης του Αεροδρομίου ‘’απέκλεισε τον Δήμο’’, χωρίς η τοπική ηγεσία μας να μιλήσει. Ενα τέλος 1% επι των καθαρών κερδών της FRAPORT Κω θα απέδιδε στην Αντιμαχεια-Δήμο 100.000 ευρώ! Θα αυτό-χρηματοδοτούνταν έτσι, η δημιουργία ευπρεπούς διαμόρφωσης του δεύτερου κόμβου και δρόμου μέχρι την είσοδο του αεροδρομίου! Η δημιουργία ενός δημοτικού πάρκιγκ αυτοκίνητων! Ο Δήμαρχος έπρεπε να βάλει το θέμα της περίφραξης του αεροδρομίου με ηχοαπορροφητικές κουρτίνες για την ελάφρυνση της ηχητικής επιβάρυνσης της Αντιμάχειας. Την δημιουργία εργαστήριου παρακολούθησης ρύπων. Τον έλεγχο τήρησης των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας του αεροδρομίου και την αναβάθμιση της διαχειρισης απορριμμάτων στον χώρο του. Αντί αυτών ο κ. Δήμαρχος μιλά για Αγάπη+Συνεργασία για το καλό των επιχειρήσεων αγνοώντας και αγνοώντας όμως προκλητικά το καλό των Κώων και της Κω.
Γ. Διαβάσαμε την έκκληση του κ. Περιφερειάρχη προς του συναρμόδιους υπουργούς για την αύξηση των κονδυλίων του αναπτυξιακού νόμου από 160 εκ ευρώ σε τουλάχιστον 350 εκ για να ικανοποιηθούν περισσότερα αιτήματα δημιουργίας νέων ξενοδοχειακών μονάδων στο Ν. Αιγαίο. Στην συνέχεια παρουσιάζει την επιχειρηματολογία του ξενοδοχειακού επιμελητηρίου ως δική του για να σπρώξει την ανάπτυξη σε περισσότερες κλίνες στα νησιά μας! Θα ήταν αναγκαίο και προτιμότερο να απαιτήσει από την κυβέρνηση αύξηση των κρατικών δαπανών για έργα υποδομής στα νησιά μας. Δεν είναι εκπρόσωπος της ξενοδοχειακής επιχειρηματικότητας αλλά της κοινωνίας των νησιών μας που μαστίζεται από την απουσία έργων υποδομής και δημοσίων επενδύσεων που θα αλλάξουν το παραγωγικό μοντέλο της τουριστικής υπερ. εκμετάλλευσης των φυσικών και ανθρωπογενών πόρων! Μια αρρωστημένη προοπτική ανάπτυξης που έχει διαλύσει τις τοπικές κοινωνίας.
Προφανώς και τα πράγματα μπορούσαν να είναι αλλιώς!
Ν. Μυλωνάς
κρίμα στο νησί .
Ήσασταν 5 χρόνια στη δημοτική αρχή ναι η όχι;Τι κάνατε αυτό δεν μας το έχετε πει.Πρώτα αυτοκριτική και μετά κρίνουμε τους άλλους.
ο Διεθνής Αερολιμένας Κω «Ο Ιπποκράτης» να διαθέτει χώρο στάθμευσης για περίπου 35 ΙΧ οχήματα; Και τα υπόλοιπα αυτοκίνητα να αναζητούν χώρο στάθμευσης σε παράδρομους και χαντάκια;
To Lidl (όπως και πολλές άλλες επιχειρήσεις) διαθέτει μεγαλύτερο χώρο στάθμευσης για τους πελάτες του!
Στην Κω το ότι κρίνουμε αυτόν που τολμά καί μιλά με ξεπερνά.
Αντί να χαιρόμαστε που κάποιος ασχολείται και μας ενημερώνει για κάτι που σίγουρα δεν γνωρίζαμε τουλάχιστον οι περισσότεροι θα έπρεπε να νιώθουμε ευγνωμοσύνη.
ευγνωμοσύνη που διοικεί την Κω ο συγκεκριμένος δήμαρχος μόνο τον γέλωτα προκαλεί