Ο κυβερνήτης, Σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών και ο συγκυβερνήτης, Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών, θυσιάστηκαν στο καθήκον προσπαθώντας να προστατέψουν ανθρώπινες ζωές και περιουσίες σε μία άνιση μάχη με τις φλόγες που μαίνονται για σχεδόν τρία 24ωρα.
Οι δυο ηρωικοί πιλότοι
Ο 27χρονος πιλότος Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης
Ο 34χρονος πιλότος Σμηναγός Χρήστος Μουλάς
Tο χρονικό της τραγωδίας
Στις 15:00 το μεσημέρι έγινε γνωστή η είδηση για την πτώση αεροσκάφους Καναντέρ CL-215 που επιχειρούσε στο μέτωπο της πυρκαγιάς στον Πλατανιστό Καρύστου, στην Εύβοια.
Αμέσως στην περιοχή έσπευσαν ένα ελικόπτερο Super Puma και ένα ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ η τύχη των δύο χειριστών αγνοούνταν.
Σύμφωνα με πληροφορίες που υπήρχαν εκείνη τη στιγμή από την Πυροσβεστική, το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την Νέα Αγχίαλο Βόλου λίγο πριν από τις 12:00 και επιχειρούσε στην πυρκαγιά της Καρύστου και συγκεκριμένα στην περιοχή Πλατανιστός.
Σύμφωνα με τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, από ένα συγκλονιστικό βίντεο που κατέγραψε η κάμερα της ΕΡΤ, η συντριβή του CL-215 γίνεται αμέσως μετά τη ρίψη νερού, με το δεξί φτερό του να προσκρούει σε δέντρο. Ο δεξιός πλωτήρας αποκόπηκε με συνέπεια να πάρει δεξιά κλίση και να συντριβεί στο έδαφος.
Άμεσα στην περιοχή στήθηκε μεγάλη επιχείρηση για τους δύο χειριστές, ωστόσο τα δυσάρεστα νέα δεν άργησαν να γίνουν γνωστά.
Οι δύο πιλότοι ήταν νεκροί, βυθίζοντας στο πένθος τις οικογένειές τους, τις Ένοπλες Δυνάμεις, όπου κηρύχθηκε τριήμερο πένθος, αλλά και όλη την Ελλάδα.
Η επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας
Την Τρίτη 25 Ιουλίου 2023 και ώρα 14:52 αεροσκάφος τύπου CL-215 της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης, κατέπεσε, κατά τη διάρκεια αεροπυρόσβεσης, στον Πλατανιστό Ευβοίας με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη, Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά, 34 ετών και του συγκυβερνήτη, Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών.
Σμήναρχος (Ι) Σωτήριος Μαγκώτσιος
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΑ
‘Αμεσα από την Πολεμική Αεροπορία ξεκίνησε έρευνα για τη συντριβή του Καναντέρ με στελέχη του ΓΕΑ να συλλέγουν όλα τα στοιχεία από το σημείο και από το βίντεο που κατέγραψε τη μοιραία πτήση του αεροσκάφους, προκειμένου να βγει το πόρισμα και να βρεθούν τα αίτια της μεγάλης αυτής τραγωδίας.
Τα σενάρια για τη συντριβή
Ο δημάρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, που είναι και έμπειρος κυβερνήτης της Πολιτικής Αεροπορίας, είπε στον ΑΝΤ1 «είναι από τις συνηθισμένες πολύ χαμηλού ύψους πτήσεις των πυροσβεστικών αεροσκαφών στα 30-40 πόδια με 10- 15 μέτρα. Βλέπουμε ότι το ανάγλυφο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και η ρίψη του νερού εξαιρετικά στοχευμένη. Αφού ρίξει το νερό, βλέπουμε ότι όλο το δεξί φτερό περνά μέσα από δέντρα μεσαίας ανάπτυξης. Οπλωτήρας αποκόπτεται δημιουργώντας αεροδυναμική διαταραχή προφανώς πρέπει να υπάρξει κάποιο πρόβλημα σε επίπεδο πηδαλίων κλίσης».
«Η κλίση φτάνει να υπερβαίνει τις 90 μοίρες. Το αεροσκάφος μπαίνει σε διαδικασία απώλειας στήριξης, όταν πλέον μπει σ’ αυτή την κατάσταση χρειάζεται 500 με 1000 πόδια για να ανακτήσει κανείς τον έλεγχο», είπε χαρακτηριστικά.
«Είναι πάρα πολύ κοντά, όλες οι πτήσεις αυτές γίνονται πολύ κοντά. Η κλίση, χαλάει την κινητική ενέργεια στην κρισιμότερη φάση της κρίσης δημιουργεί μια κατάσταση που είναι μη διαχειρίσιμη, σ’ αυτό το ύψος να έχεις τέτοια έλλειψη αεροδυναμικής», πρόσθεσε στη συνέχεια.