Ναυάγιο στην Πύλο: Δείτε φωτογραφίες των 9 διακινητών – Ο ένας ομολόγησε ήδη

2
4450

«Βαρύ» κατηγορητήριο για τους συλληφθέντες – Αποκαλυπτική κατάθεση επιζώντα – «Έδωσα 4.000 δολάρια για να πάω στην Ιταλία»

Στη δημοσιότητα φέρνει το protothema.gr τις φωτογραφίες με τα πρόσωπα των εννιά διακινητών από το πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο. Όλοι τους αντιμετωπίζουν «βαρύ» κατηγορητήριο για την τραγωδία με τους δεκάδες νεκρούς. Το πλοίο έφυγε από το Τομπρούκ της Λιβύης με προορισμό την Ιταλία, ωστόσο βυθίστηκε στο βαθύτερο σημείο της Μεσογείου, το Φρέαρ των Οινουσσών, σε βάθος 5.000 μέτρων.

Δείτε φωτογραφίες:

9_diakinites__2_
9_diakinites__3_
9_diakinites__4_
9_diakinites__5_
9_diakinites__6_
9_diakinites__7_
9_diakinites__8_
9_diakinites__1_
9_diakinites__9_

Ομολόγησε ο ένας από τους διακινητές

Oι κραυγές απόγνωσης των συγγενών που με φωτογραφίες στα χέρια αναζητούν τα αγαπημένα του πρόσωπα στις λίστες επιζώντων και αγνοουμένων από το ναυάγιο στην Πύλο, συγκλονίζουν, την ώρα που ήδη δεκάδες διασωθέντες μεταφέρθηκαν ήδη στη δομή φιλοξενίας στη Μαλακάσα.

Στο μεταξύ, οι Αρχές συλλέγουν συνεχώς νέα στοιχεία για τη δράση των εννέα Αιγυπτίων συλληφθέντων. Μάλιστα, από το υπουργείο Ναυτιλίας, επιβεβαιώνεται ότι ένας εκ των συλληφθέντων ομολόγησε πως είναι διακινητής. Περιέγραψε μάλιστα τι προηγήθηκε του απόπλου από την Αίγυπτο και τι ακολούθησε επάνω στο αλιευτικό μέχρι τη στιγμή της βύθισης του σκάφους. Αντίθετα, οι υπόλοιποι εφτά αρνούνται ότι είναι μέλη του κυκλώματος διακίνησης και επιμένουν ότι δεν έχουν καμία ανάμειξη με την υπόθεση.

«Βαρύ» κατηγορητήριο για τους 9

Στο μεταξύ, στα κρατητήρια του Λιμεναρχείου Καλαμάτας θα παραμείνουν έως τη Δευτέρα (19/6) οι 8 από τους 9 κατηγορούμενους διακινητές. Ο 9ος νοσηλεύεται, φρουρούμενος. Είναι όλοι τους Αιγύπτιοι, από 20 έως 40 ετών. Αντιμετωπίζουν ανάμεσα σε άλλα, τα κακουργήματα της πρόκλησης ναυαγίου και της εγκληματικής οργάνωσης. Πήραν προθεσμία και θα απολογηθούν τη Δευτέρα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης, μιλώντας στην ΕΡΤ, επανέλαβε ότι το Λιμενικό προσέγγισε το μοιραίο αλιευτικό, δύο ώρες πριν το ναυάγιο και δεν έχει καμία σχέση με τη βύθιση του σκάφους.

«Το Λιμενικό προσέγγισε το αλιευτικό δύο ώρες πριν το ναυάγιο – Έλαβε απάντηση «No help…Go Italy». Οι επιβαίνοντες αρνήθηκαν κάθε βοήθεια και το αλιευτικό συνέχισε την πορεία του. Δεν μπορεί να συναρτάται η προσέγγιση του Λιμενικού με τη βύθιση του σκάφους μόνο και μόνο χρονικά».

Το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος διευκρίνισε αργότερα ότι 3 ώρες πριν από βύθιση του αλιευτικού, ελληνικό σκάφος το πλησίασε, έριξε σκοινί και έδεσε στο πλάι το ψαράδικο για λίγα λεπτά, προκειμένου να διαπιστώσει την κατάσταση του πλοίου αλλά και να συνομιλήσουν οι Έλληνες αξιωματικοί με τους κυβερνήτες του σκάφους αλλά οι μετανάστες το πέταξαν πίσω.

Ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός, Ιωάννης Σαρμάς, συγκάλεσε διευρυμένη σύσκεψη με υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, για όλα τα ζητήματα που αφορούν στο σεβασμό των δικαιωμάτων των διασωθέντων αλλά και των κατηγορουμένων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο δικαίωμα επικοινωνίας όσων μεταφέρθηκαν στη δομή της Μαλακάσας.

Τηλεφωνικό κέντρο για την αναγνώριση των θυμάτων του ναυαγίου

Στο κτήριο «Κεράνης» του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου στη λεωφόρο Θηβών θα εδρεύει η Ομάδα Αναγνώρισης Θυμάτων Καταστροφών προκειμένου να υπάρχει περαιτέρω αρωγή στην προσπάθεια αναγνώρισης των θυμάτων του ναυαγίου σε διεθνή ύδατα, 47 ν.μ. ανοιχτά της Πύλου.

Παράλληλα, θα λειτουργήσει τηλεφωνικό κέντρο για τον ίδιο λόγο. Το τηλέφωνο και τo email επικοινωνίας με την Ελληνική Ομάδα D.V.I., θα είναι τo 2131386000 και το [email protected], αντίστοιχα.

Το τηλεφωνικό κέντρο θα λειτουργεί από το Σάββατο 17 Ιουνίου 2023 κατά τις ώρες 09.00 έως 19.00 (UTC+3) σε καθημερινή βάση και θα υποστηρίζει τις ακόλουθες γλώσσες: Αγγλικά, Αραβικά, Παστό και Ουρντού.

Η ελληνική ομάδα DVI, έχει αναλάβει το ανθρωπιστικό έργο της αναγνώρισης των θυμάτων της εν θέματι καταστροφής, σε συνεργασία με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας, την γενική γραμματεία Υποδοχής Αιτούντων ‘Ασυλο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και της γενικής γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Στο κτήριο Κεράνης, επίσης, θα γίνεται η υποδοχή των συγγενών των θυμάτων για την εξέτασή τους και τη λήψη βιολογικού υλικού (DNA), κατόπιν σχετικής συνεννόησης μαζί τους.

Αποκαλυπτική κατάθεση επιζώντα – «Έδωσα 4.000 δολάρια για να πάω στην Ιταλία»

Ένα παλιό ψαράδικο που μετέφερε πολύ περισσότερους ανθρώπους από όσους χωρούσε ήταν το μοιραίο που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης ανοιχτά της Πύλου, όπως προκύπτει από την κατάθεση επιζώντα του ναυαγίου.

Ο άνδρας, ένας Παλαιστίνιος 24 ετών, περιγράφει πώς πλήρωσε 4.000 δολάρια για το ταξίδι για την Ιταλία, πώς οι διακινητές τους στοίβαξαν σε ένα παλιό πλοίο και τι συνέβη τη στιγμή του ναυαγίου.

katathesi_1

«Πριν εφτά μήνες έφυγα από τη Συρία και από εκεί πήγα στην Αίγυπτο. Εκεί έμεινα τρεις μήνες. Τον Φλεβάρη πήγα στο Τομπρούκ Λιβύης. Πλήρωσα 4.000 δολάρια να πάω από Λιβύη στην Ιταλία.

» Στις 8 ή 9 Ιουνίου με φορτηγό και με άλλα περίπου εκατό άτομα πήγα σε μια παραλία στο Τομπρούκ. Εκεί υπήρχε ένα μικρό σκάφος και περίπου σε πενηντάδες πηγαίναμε σε ένα μεγαλύτερο που βρισκόταν εκεί. Το σκάφος αυτό ήταν χρώματος μπλε και ήταν παλιό ψαράδικο. Εκεί υπήρχαν κάποια άτομα που φαινόταν ξεκάθαρα ότι έκαναν κουμάντο στο σκάφος. Κάποιοι από αυτούς ταξίδεψαν μαζί μας και κάποια άλλα έφυγαν».

Όπως ανέφερε πάνω στο πλοίο ήταν εκατοντάδες άνθρωποι ενώ το ταξίδι συνεχίζονταν μέσα σε προβλήματα.

«Ξεκινήσαμε το ταξίδι με περίπου εφτακόσια άτομα, τα οποία ήταν πάρα πολλά για το μέγεθος του. Μετά από δύο ημέρες μείναμε από φαγητό και νερό. Αφού ταξιδέψαμε συνολικά πέντε ημέρες φωνάξαμε ένα πλοίο να μας πετάξει λίγα νερά. Την νύχτα της δεύτερης ημέρας χάλαγε συνέχεια η μηχανή του σκάφους την φτιάχνανε και ξαναχάλαγε», λέει.

Για το ναυάγιο αναφέρει: «Άκουσα από το δορυφορικό κανάλι να καλεί ένα μεγάλο πλοίο σημαίας DELAWARE το δικό μας σκάφος και να ρωτάει αν χρειαζόμαστε βοήθεια και ο καπετάνιος ο δικός μας είπε όχι. Το σκάφος ξαφνικά γύρισε από την μια μεριά γιατί είχε περισσότερο κόσμο από αυτή τη μεριά, μπήκαν νερά σε αυτό και βυθιζόταν σιγά σιγά.

» Όσα άτομα ήμασταν στο πάνω κατάστρωμα πέσαμε στη θάλασσα. Διακόσια άτομα περίπου στο σύνολο. Οι υπόλοιποι έμειναν στο σκάφος και αυτό βυθιζόταν. Στην περιοχή βρισκόταν δύο μεγάλα πλοία και ένα θαλαμηγό μεγάλο που μας μάζεψε και μας έφερε εδώ».

Ο μετανάστης αναγνώρισε δύο από τους χειριστές του σκάφους, με τον έναν να είναι αυτός που έδινε οδηγίες και έκανε παρέα με τον καπετάνιο.

Ειδήσεις σήμερα:

Δρομολόγια θανάτου στη Μεσόγειο – Μακάβρια ευρήματα σε νησιά του Αιγαίου

Δρομολόγια θανάτου στη Μεσόγειο - Μακάβρια ευρήματα σε νησιά του Αιγαίου
Newsbomb.gr
Οι φωτογραφίες από τα απομεινάρια μίας ελπίδας για μία καλύτερη ζωή θυμίζουν πως από το ένα λεπτό στο άλλο το όνειρο μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη και βέβαιο θάνατο.

Με φόντο το τραγικό ναυάγιο στα ανοιχτά της Πύλου με 78 επιβεβαιωμένους νεκρούς, το φως της δημοσιότητας είδε μακάβριο εύρημα που ανακάλυψε ψαράς στην Πάρο και συγκεκριμένα στην παράκτια θέση Περιβολάκια στην βόρεια πλευρά του νησιού του Αιγαίου. Πρόκειται προφανώς για ό,τι απέμεινε από ένα ταξίδι προς το… ευρωπαϊκό όνειρο.

Η θάλασσα ξέβρασε ένα μαύρο μπουφάν, ένα πορτοφόλι με φωτογραφίες, μία ταυτότητα και ένα διαβατήριο, στα οποία, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα parianostypos.gr, αναγράφονται τα στοιχεία ενός ναυαγού με καταγωγή από την Συρία, χωρίς ωστόσο να γνωρίζει κανείς εάν ο εν λόγω άνδρας βρίσκεται εν ζωή, ή εάν πρόκειται για έναν από τους δεκάδες χιλιάδες μετανάστες που κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους στον «υγρό τάφο» της Μεσογείου.

Οι φωτογραφίες από τα απομεινάρια μίας ελπίδας για μία καλύτερη ζωή θυμίζουν, πως από το ένα λεπτό στο άλλο το όνειρο μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη και βέβαιο θάνατο.

Δυστυχώς, όσο η διεθνής κοινότητα δεν κινητοποιείται να λάβει δραστικά μέτρα το ναυάγιο στην Πύλο δεν είναι το πρώτο και δυστυχώς δεν θα είναι και το τελευταίο.

Το άθλιο δουλεμπόριο ελπίδας που φέρνει πακτωλό χρημάτων στους λαθροδιακινητές και αφήνει εκατοντάδες νεκρούς στις θάλασσες είναι ένα ζήτημα μείζονος σημασίας. Μετανάστες που ξεσπιτώνονται για ένα καλύτερο μέλλον και φεύγουν με «βάρκα την ελπίδα» καταλήγουν να γίνονται θύματα μεγάλων τραγωδιών.

Οι αδίστακτοι διακινητές προκειμένου να βγάλουν χρήματα στοιβάζουν εκατοντάδες ζωές σε σαπιοκάραβα, που είναι αμφίβολο αν θα καταφέρουν να φτάσουν κάπου. Έτσι και στην Πύλο. Το καράβι φορτωμένο με περίπου 700 ανθρώπους είχε ως προορισμό την Ιταλία, αλλά δεν έφτασε ποτέ.

Όπως φαίνεται σε βίντεο, το καράβι ανατρέπεται και οι μετανάστες κατά δεκάδες πέφτουν στο νερό.

Αντίστοιχες εικόνες έχουν προκύψει και από άλλα αντίστοιχα ναυάγια.

«Θέλω να βγάλω λεφτά»

Σε άλλο ναυάγιο, ο Guardian στην Ταϊλάνδη έφερε στο φως εικόνες από ένα αλιευτικό σκάφος και τα αμπάρια του, σημειώνοντας στο ρεπορτάζ του:

«Τώρα είναι δύσκολο να βρούμε ψάρια στον κόλπο της Ταϊλάνδης, οπότε όταν μία τέτοια δουλειά παρουσιάζεται, μου δίνει λεφτά, Φυλάμε τα ψάρια σε ξεχωριστά τμήματα, αλλά σπάνε τους τοίχους ανάμεσα στα τμήματα, έτσι γίνεται ένας μεγάλος ενιαίος χώρος, έχει έναν ανεμιστήρα σε κάθε άκρη».

«Όσο περισσότερους ανθρώπους βάλω, τόσο περισσότερα χρήματα βγάζω, μπορείς να βγάλεις πολλά λεφτά σε ένα ταξίδι και για να είμαι ειλικρινής, θέλω να βγάλω λεφτά», ανέφερε διακινητής.

Το ναυάγιο στην Κρήτη

Μόλις στις 22/11 του 2022 στην Παλαιοχώρα της Κρήτης, ένα ακόμα αλιευτικό σκάφος γεμάτο επιβάτες εντοπίστηκε από το Λιμενικό.

Βρέθηκαν 500 άτομα σε πλήρη εξαθλίωση, στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον.

Παράλληλα, πριν από 9 χρόνια η Ελληνική Ακτοφυλακή εντόπισε άλλο σκάφος με πάνω από 300 επιβαίνοντες. Το υπερφορτωμένο αλιευτικό ανοιχτά της Κρήτης είχε 40 παιδιά και 24 γυναίκες.

Στα πλάνα φαινόταν ξεκάθαρα πως το σκάφος είναι ακραία υπερφορτωμένο.

Το τιμολόγιο της «ελπίδας»

Το γιατί γεμίζουν αυτά τα σκάφη οι λαθροδιακινητές αποκαλύπτει το τιμολόγιο της ελπίδας.

Από Λιβύη και Τυνησία σε φουσκωτά για Ιταλία ή από Αφγανιστάν, Ιράν, Ιράκ, Πακιστάν και Συρία με αναχώρηση από Τουρκία μέσω Αιγαίου για Ιταλία, με αλιευτικά ή ιστιοφόρα, η τιμή είναι από 6.000 έως 12.000 ευρώ ανά άτομο.

Ένα δρομολόγιο με 500 επιβαίνοντες, δίνει κέρδος από 3.000.000 έως 6.000.000 ευρώ.

«Συχνά, τα εγκληματικά δίκτυα απασχολούσαν Ουκρανούς υπηκόους για πλοήγηση των πλοίων από την Τουρκία στην Ιταλία. Οι κυβερνήτες, περιστασιακά στρατολογούνται διαδικτυακά, μέσω αγγελιών εργασίας που αναρτώνται στα social media», αποκαλύπτει, μετά από έρευνά της, η Europol.

Τα «δρομολόγια» του θανάτου

Αν η μεταφορά με σκάφη δεν μπορεί να γίνει λόγω καιρού ή αν ο μετανάστης δεν μπορεί να πληρώσει τα κόστη, τότε επιστρατεύονται άλλα μέσα.

Από το Ιράν, το Ιράκ, την Ιορδανία και τη Συρία, με φορτηγά αυτοκίνητα διεθνών μεταφορών και προορισμό τη Γερμανία, το κόστος είναι από 4.000 μέχρι 10.000 ευρώ ανά άτομο.

Από την Τουρκία μέσω Ελλάδας για την Ουγγαρία, με πολυτελή οχήματα, το κόστος είναι από 2.000 μέχρι 2.500 ευρώ ανά άτομο.

«Τα οχήματα οδηγούνταν συχνά έως και με 250 χιλιόμετρα την ώρα προς αποφυγή εντοπισμού από την αστυνομία. Ως αποτέλεσμα, τόσο κάποιοι μετανάστες όσο και λαθρέμποροι, τραυματίστηκαν σε περιστατικά υπερβολικής ταχύτητας και σε μία περίπτωση ένας λαθρέμπορος σκοτώθηκε», ανέφερε η Europol.

Το 2013, η ΕΕ συγκλονίστηκε ξανά από την τραγωδία στη Λαμπεντούζα. Τότε, οι πολιτικοί της ΕΕ είπαν πως η FRONTEX έπρεπε να ενισχυθεί. Ωστόσο, όπως φάνηκε η ιστορία επαναλαμβάνεται.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Θέλω να αλλάξω μια τετράδα λάστιχα και δεν μπορώ να μαζέψω τρία κατοστάρικα. Οι λαθρομετανάστες που τα βρίσκουν τα τέσσερα χιλιάρικα ενώ δεν έχουν μαντήλι να κλάψουν; πάντως τραγωδία να χάνονται ψυχές έτσι στα καλά καθούμενα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ