Τέμπη: Νέα καταγγελία για τον σταθμάρχη – Τι αποκάλυψε συνάδελφός του
Τέμπη: Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία – Νέα καταγγελία για τον σταθμάρχη από συνάδελφό του
Δεν έχουν τελειωμό οι αποκαλύψεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Την ώρα που οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας είναι σε εξέλιξη, ένας συνάδελφος του κατηγορούμενου σταθμάρχη καταγγέλλει τη συμπεριφορά του, χαρακτηρίζοντας τον «επιπόλαιο».
Πρόκειται για τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων, ένα από τα πρώτα πρόσωπα που είδε τον κατηγορούμενο σταθμάρχη της Λάρισας μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων αναφορικά με τον συνάδελφό του. Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, έκανε λόγο για έναν επιπόλαιο επαγγελματία, έναν άπειρο άνθρωπο, που όλοι φοβόντουσαν ότι θα κάνει λάθος.
Ακολουθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον δημοσιογράφο του Star:
ΕΡ: Τον φοβόσασταν, είχατε πει στους άλλους να τον προσέχουν τον 59χρονο;
ΑΠ: Όχι μόνο εγώ, όλοι τον φοβόντουσαν…
ΕΡ: Γιατί;
ΑΠ: Ήταν λίγο επιπόλαιος.
ΕΡ: Και πώς τον έβαλαν σε τόσο υπεύθυνη θέση;
ΑΠ: Ο προϊστάμενος που τον έβαλε να λογοδοτήσει, εγώ τον έβαλα; Εγώ φώναζα δεν με άκουγε κανένας…
ΕΡ: Όλο λάθος;
ΑΠ: Όλα λάθος. Ο σταθμάρχης δεν υπάρχει περίπτωση να μην είχε ξεχασμένο το κλειδί. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Ξεχασμένο ήταν το κλειδί, τελείωσε. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το ξέχασε…
ΕΡ: Πώς ακριβώς έγινε αυτό;
ΑΠ: Ξέχασε να το επαναφέρει στη θέση του, τη διαγώνιο, αν την επανέφερε στην ευθεία, θα έφευγε στην ευθεία το τρένο. Δεν το επανέφερε, ξέχασε να το επαναφέρει. Αυτό είναι σίγουρο. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Καταγράφονται όλα…
Δείτε το βίντεο από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star:
Νέα αποκάλυψη για τις βάρδιες των σταθμαρχών
Απαντήσεις στα αμέτρητα «γιατί» πίσω από τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών ζητούν οι συγγενείς των 57 νεκρών αλλά και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία. Μετά την απολογία του 59χρονου σταθμάρχη που κρίθηκε προφυλακιστέος καλούνται και άλλα εμπλεκόμενα πρόσωπα από το σιδηροδρομικό προσωπικό, με τη δικαιοσύνη να επιταχύνει αλλά και να εμβαθύνει αναζητώντας ευθύνες προς πάσα κατεύθυνση.
Η τηλεόραση του ΣΚΑΪ αποκάλυψε το πλάνο των βαρδιών του σταθμού Λαρίσης, από το οποίο ήδη προκύπτουν κρίσιμα ερωτήματα, ως προς το πόσοι και ποιοι βρίσκονταν σε υπηρεσία από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδι έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.
Από το συγκεκριμένο έγγραφο προκύπτει ότι οι βάρδιες είναι οι εξής:
- 06.00 – 15.00
- 14.00 – 23.00
- 22.00 – 07.00
Τα ωράρια των βαρδιών «δείχνουν» πως όταν σχολάνε στις 14.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 15.00 το μεσημέρι οι 2 απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατα μία ώρα με τον έναν βραδινό που πιάνει στις 22.00 το βράδυ. Δηλαδή 22.00 μέχρι 23.00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται 3 σταθμάρχες στο σημείο.
Το στοιχείο αυτό είναι σημαντικό καθώς στις 22.10 πέρασε ο προαστιακός, δηλαδή την στιγμή που το «κλειδί» άλλαξε για να περάσει (ο προαστιακός).
Τα ερωτήματα που χρειάζονται απαντήσεις
- Πόσοι Σταθμάρχες ήταν παρόντες από 22:00 έως 23:00 (δηλαδή την ώρα που έγινε η αλλαγή του κλειδιού);
- Ποιος Σταθμάρχης έκανε την αλλαγή «κλειδιού» (όταν πέρασε ο προαστιακός) ;
- Ήταν και άλλοι παρόντες;
- Γιατί κανείς επί 58 λεπτά ΔΕΝ επανέφερε το κλειδί πριν την αναχώρηση του Intercity;
Ο έμπειρος σταθμάρχης που έπρεπε να παραμείνει με τον προφυλακισμένο πλέον συνάδελφό του έφυγε πριν το τέλος της βάρδιας του. Η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ, ωστόσο εκείνος αποχώρησε από το σταθμαρχείο τουλάχιστον 20 λεπτά νωρίτερα.
Δείτε το βίντεο του ΣΚΑΪ:
Μπάχαλο με τις βάρδιες των σταθμαρχών
Στο τυπικό ωράριο η βάρδια ξεκινά 6 το πρωί με 3 το μεσημέρι με δύο σταθμάρχες. Στις 2 το μεσημέρι με 11 το βράδυ υπάρχουν επίσης δύο σταθμάρχες, ενώ 10 το βράδυ με 7 το πρωί υπάρχει ένας σταθμάρχης. Ο υπάλληλος της μεσαίας βάρδιας θα έπρεπε να μείνει μια ώρα παραπάνω, να σχολάσει δηλαδή στις 11, κάτι που ωστόσο δεν έγινε.
Το μπάχαλο στον σταθμό Λάρισας όμως δεν έχει τέλος. Δυο σταθμάρχες άλλαξαν βάρδια και μάλιστα δίχως να ενημερώσουν τον προϊστάμενό τους. Ο διαλογος που αποκολουθεί έγινε στις 8 παρά 20 και είναι ενδεικτικός:
Σταθμάρχης: Έλα προϊστάμενε, χρειάζομαι έναν κλειδούχο.
Προϊστάμενος: Τι κάνεις εσύ εκεί; Δεν δούλευες πρωί;
Το επιστέγασμα του μπάχαλου; Ο καινούριος σταθμάρχης εμφανίζεται να σχολά στις 11 το βράδυ, όμως επειδή δεν πληρώνεται υπερωρία έφυγε στις 10. Τρεις σταθμάρχες στο χαρτί, αλλά ένας στην πράξη.
Σύντροφος θύματος: «Είμαι σίγουρος ότι στο τρένο υπήρχαν κι άλλοι επιβάτες»
Σύγκρουση τρένων Τέμπη: Σίγουρος πως στο τρένο υπάρχαν περισσότεροι επιβάτες από όσους έχουν ταυτοποιηθεί δήλωσε ο Βασίλης Νεθερίδης, επιζών του τραγικού δυστυχήματος και σύντροφος ενός εκ των θυμάτων, της άτυχης Κλαούντια.
Για την τραγωδία που έζησε, μίλησε ο 20χρονος Βασίλης Νεθερίδης, ο οποίος κατάφερε να σωθεί έχασε όμως τη σύντροφό του Κλαούντια: «Μπήκαμε στην Αθήνα 19:20 και κάτσαμε στο κυλικείο. Θέλαμε να πάρουμε καφέ, να φάμε κάτι γιατί επιστρέφαμε από το Πατρινό Καρναβάλι. Περνάμε τη Λάρισα, παραλείπω το γεγονός της καθυστέρησης στο Παλαιοφάρσαλο. Ήμασταν με την Κλαούντια στο κυλικείο, πίναμε καφέ και ακούγαμε μουσική.
Εκεί που καθόμασταν στις καρέκλες του κυλικείου θεώρησα καλύτερο να κάτσουμε πιο πίσω. Λέω στην Κλαούντια μήπως να πάω κοιτάξω αν έχει θέση; Της λέω δεν θα πάω τώρα θα πάω σε 10 λεπτά. Και μου λέει σήκω και πήγαινε τώρα. Παραξενεύτηκα που μου μίλησε έτσι, είμαστε μαζί 7 χρόνια.
Χωρίς δεύτερη σκέψη σηκώθηκα μπήκα στο τρίτο βαγόνι έκανα πέντε με δέκα βήματα και άκουσα ένα τεράστιο μπαμ. Απλά λιποθύμησα. Μετά σύρθηκα σε όλο τον διάδρομο. Δεν έχω σπασίματα, δεν ξέρω πως. Ξύπνησα μετά από 10 λεπτά από τον καπνό που με έπνιγε.
Άτομα φώναζαν καιγόμαστε ζωντανοί. Δεν είχα καταλάβει τι είχε συμβεί. Άπλωσα το χέρι μου – είχα ήδη πειστεί ότι θα καώ ζωντανός – και έπιασα ένα παράθυρο. Είχα αυτό το παράθυρο, βγήκα και αυτό που αντίκρισα, δεν μπορώ να το εξηγήσω ούτε στους ψυχολόγους που μιλάω. Ήταν μια άρρωστη ταινία.
Αυτό δεν μπορώ να διαχειριστώ, ότι εκείνο το δευτερόλεπτο μου είπε πήγαινε να δεις αν έχει θέση. Έψαχνα να βρω την Κλαούντια, δεν μπορούσα να βρω καν το κυλικείο»
Παράλληλα ο ίδιος αναφέρει ότι πιθανότατα υπήρχαν και άλλοι επιβάτες που δεν έχουν αναζητηθεί: «Ήταν ένα ζευγάρι Άγγλοι, μεγάλης ηλικίας 40 με 50 ετών. Δεν έχει ακουστεί κάτι για αυτούς τους δύο ανθρώπους».
Δίπλα μου καθόταν και ένας άνδρας, Ρουμανικής υπηκοότητας, ο οποίος δεν έχει αναζητηθεί. (…) Νιώθω πολύ άσχημα και δεν ξέρω, είμαι σε μια πολύ περίεργη κατάσταση, απλά δεν έχω λόγια. Θέλω να ευχηθώ σε κάθε άνθρωπο να μη δουν ποτέ τα ματιά του ό,τι είδαν τα δικά μας και να μην νιώσουν ποτέ οι ψυχές τους ό,τι ένιωσαν οι δίκες μας».
Ταυτοποιήθηκε ένα ακόμη θύμα
Ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία ενός ακόμη θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
Πρόκειται για τον 33χρονο Μοχαμάντ-Εντρίζ Μία από το Μπαγκλαντές, ο οποίος επέβαινε στη μοιραία αμαξοστοιχία IC-62 και ταξίδευε από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, όπως επιβεβαίωσε, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο, ο δικηγόρος της οικογενείας του άτυχου μετανάστη. Τα στοιχεία του δεν είχαν καταστεί εφικτό να ταυτοποιηθούν, κάτι που έγινε όμως μόλις πριν από λίγες ώρες.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο δικηγόρος Θανάσης Χατζάκος, δείγμα DNA από τον 33χρονο πάρθηκε από οδοντόβουρτσα που υπήρχε στο σπίτι του και ταυτοποιήθηκε με βιολογικό υλικό που συγκεντρώθηκε από τον τόπο του δυστυχήματος. Κατά τον κ. Χατζάκο, ο Μοχαμάντ-Εντρίζ Μία εργαζόταν στην Ελλάδα ως μικροπωλητής και είχε κατέβει για τις ανάγκες της δουλειάς του στην Αθήνα. Την εξαφάνισή του είχε δηλώσει στις αστυνομικές αρχές ένας φίλος του (ομοεθνής), ο οποίος γνώριζε για το ταξίδι.
Όπως ανέφεραν φίλοι του, ο 33χρονος ζούσε περί τα δέκα χρόνια στην Ελλάδα κι έβγαζε το ψωμί του, πουλώντας αξεσουάρ (faux bijoux).
Συνεχίζεται το θρίλερ για την οικογένεια της 23χρονης Εριέττας
Τον απόλυτο εφιάλτη ζουν οι γονείς της 23χρονης Εριέττας, φοιτήτριας της Αρχιτεκτονικής, η οποία ταξίδευε με το τρένο του θανάτου.
Οι Αρχές δεν έχουν καταφέρει να εντοπίσουν τα ίχνη της 23χρονης, ενώ η Εριέττα δεν έχει έρθει σε επικοινωνία από το βράδυ της Τρίτης με τους γονείς της, οι οποίοι περιμένουν το τηλέφωνο να χτυπήσει για να μάθουν για την κόρη τους.
Ψάχνει ακόμα δύο αγνοούμενους η Αστυνομία – 55 τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Έχουν ταυτοποιηθεί 55 θύματα, ενώ το έργο της Αστυνομίας συνεχίζεται για δύο αγνοούμενους.
Πενήντα πέντε είναι τα θύματα που έχουν ταυτοποιηθεί μέχρι στιγμής από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.. Όλες οι οικογένειες έχουν ενημερωθεί, ενώ έχουν παραδοθεί 51 σοροί και έχει δρομολογηθεί η παράδοση τεσσάρων ακόμα στις οικογένειές τους.
Το έργο της Ελληνικής Αστυνομίας συνεχίζεται για δύο αγνοούμενους, εκ των οποίων μία δηλωθείσα αγνοούμενη και ένας αγνώστων -προς το παρόν- στοιχείων αγνοούμενος.
Οι τραυματίες που νοσηλεύονται σε τέσσερα νοσοκομεία είναι είκοσι. Επτά εξ αυτών βρίσκονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Τέλος, 61 τραυματίες έχουν πάρει εξιτήριο.
Ο χώρος της τραγωδίας έχει αποκατασταθεί, ενώ έχουν περισυλλεχθεί και μεταφερθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο τα συντρίμμια των βαγονιών των δύο τρένων.