«Τι να κάνει το 62;» – Το ερώτημα του μηχανοδηγού του τοπικού τρένου λίγο πριν την τραγωδία στα Τέμπη

0
3130

Οι τελευταίες συνομιλίες του μηχανοδηγού του μοιραίου Intercity 62 με τον σταθμάρχη της Λάρισας και η παρέμβαση από το ραδιοτηλέφωνο που δεν ελήφθη υπ’ όψη

Μία σειρά ηχητικών ντοκουμέντων λίγο πριν από την τραγωδία στα Τέμπη αποκαλύπτει τους μοιραίους  χειρισμούς του σταθμάρχη Λάρισας: ακόμα και η ερώτηση που του έκανε ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου – «τι να κάνει το 62;» – όταν έδωσε την εντολή στο Intercity να αναχωρήσει δεν τον οδήγησε να αντιληφθεί ότι δεν είχε «κλειδώσει» την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή ανόδου.

Οι συνομιλίες 

Στην πρώτη συνομιλία, ο μηχανοδηγός του Intercity 62  συνεννοείται με μέλος του πληρώματος του τρένου, ώστε να κλείσουν οι πόρτες και να είναι όλα έτοιμα για την αναχώρηση από τον σταθμό της Λάρισας.

 

Στη δεύτερη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει την εντολή στον κλειδούχο να μην γυρίσει το κλειδί ώστε να «κλειδώσει» στην ευθεία της ανόδου η Intercity 62 , προκειμένου να περάσει το τοπικό τρένο – το 1564, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. Το τοπικό τρένο έφτασε στη Λάρισα  από την γραμμή της καθόδου.

Στην τρίτη συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει εντολή στο τοπικό τρένο, που έχει ήδη κάνει τη μανούβρα και έχει μπει στην ευθεία της ανόδου προς Νέους Πόρους – τον επόμενο σταθμό – να αναχωρήσει. Ωστόσο δεν δίνει εντολή να γυρίσει το κλειδί της διαγωνίου.

Στην τελευταία συνομιλία, ο σταθμάρχης δίνει πανομοιότυπη εντολή και στο Intercity 62  – να κατευθυνθεί δηλαδή προς Νέους Πόρους  από την γραμμή της ανόδου. Τότε, ακούγεται ο μηχανοδηγός του τοπικού τρένου να ρωτά: «Τι να κάνει το 62;» – προφανώς επειδή το Ιntercity μπορούσε να αναπτύξει πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα, ως 160 χιλιομέτρων την ώρα και η απόσταση μεταξύ των δύο ήταν μικρή. Δεν είναι γνωστό τι απάντησε ο σταθμάρχης, αλλά εκ του – τραγικού – αποτελέσματος είναι σαφές ότι ούτε και τότε συνειδητοποίησε ότι δεν είχε δώσει εντολή να γυρίσει το κλειδί για την επιβατική αμαξοστοιχία, που βρέθηκε μέσω της διαγωνίου στην αντίθετη γραμμή , σε πορεία σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία.

«Έχω σύγκρουση, δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο» ήταν τα πρώτα λόγια του σταθμάρχη

Ο 59χρονος επικοινώνησε αμέσως με τον συνάδελφό του από τον σταθμό των Παλαιοφαρσάλων – Συνεχίζεται η απολογία του στον ανακριτή, σε αργία και ο επιθεωρητής

treno-tempi_mak

«Έχω σύγκρουση», φέρεται να είπε ο σταθμάρχης Λάρισας στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Παλαιοφαρσάλων αμέσως μετά τη φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη που στοίχισαν τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Star, ο δεύτερος εμβρόντητος ρώτησε τον σταθμάρχη της Λάρισας «τι έκανες;» προκειμένου να βεβαιωθεί ότι άκουσε καλά με τον κατηγορούμενο για την τραγωδία να απαντά χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρω πού έβαλα το τρένο, δεν θυμάμαι».

Ο σταθμάρχης των Παλαιοφαρσάλων, ο οποίος έχει 30 χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, κοίταξε αμέσως τον πίνακα και είδε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο και τότε αντιλήφθηκε το μέγεθος της τραγωδίας που είχε συμβεί.

Πολύωρη η απολογία του σταθμάρχη στον ανακριτή

Συνεχίζεται η πολύωρη απολογία του μοιραίου σταθμάρχη, αφού σήμερα είχε σταματήσει για λίγη ώρα, εξαιτίας ενός τεχνικού προβλήματος.

Ο σταθμάρχης προσήλθε στον ανακριτή περίπου στις 09:30 το πρωί της Κυριακής, υπό δρακόντεια μέτρα ασφαλείας. Χθες ο συνήγορός του ζήτησε νέα προθεσμία, υποστηρίζοντας πως «υπήρξαν νέα στοιχεία». Εις βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή.

Σε αργία τέθηκε και ο επιθεωρητής Λάρισας μέχρι τη διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του σταθμάρχη για υπηρεσία στον σταθμό της πόλης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί η πληροφορία ότι λίγες ώρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στη Λάρισα ο επιθεωρητής, ο οποίος είναι συνδικαλιστής της ΠΑΣΚΕ, έσπευσε να πάρει αναρρωτική άδεια ενός μήνα.

Την ίδια ώρα, όπως τόνισε σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ «από την πρώτη στιγμή η διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος και με ειδικά συνεργεία έχουν ρίξει το βάρος τους στον απεγκλωβισμό των επιβατών και τη συνολική αντιμετώπιση του δυστυχήματος στο πεδίο συνδράμοντας όλους τους συναρμόδιους φορείς».

Επίσης, δεσμεύτηκε ότι «θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη σε ότι αφορά τα αίτια του τραγικού συμβάντος στο οποίο χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές».

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Σε αργία έχουν τεθεί ο σταθμάρχης βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και ο προϊστάμενός του, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η προανακριτική διαδικασία για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος όπως γνωστοποιεί με σημερινή ανακοίνωση του ο ΟΣΕ.

Δεσμεύεται ότι θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να αποδοθεί πλήρης και απόλυτη δικαιοσύνη σε ότι αφορά τα αίτια του τραγικού συμβάντος στο οποίο χάθηκαν τόσες ανθρώπινες ζωές». Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση του ΟΣΕ «Από την πρώτη στιγμή η διοίκηση και τα στελέχη του Οργανισμού βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος και με ειδικά συνεργεία έχουν ρίξει το βάρος τους στον απεγκλωβισμό των επιβατών και τη συνολική αντιμετώπιση του δυστυχήματος στο πεδίο συνδράμοντας όλους τους συναρμόδιους φορείς».

Εκφράζοντας για άλλη μια φορά τα συλλυπητήρια και την οδύνη του αναφέρει πως υπό το βάρος τέτοιων συνθηκών και με βάση αυτές τις προτεραιότητες «είναι εξαιρετικά δύσκολο ο Οργανισμός να ανταποκριθεί στην λεπτομερή ενημέρωση της κοινής γνώμης μέσω των ΜΜΕ κάτι το οποίο θα συμβεί το επόμενο διάστημα με το μέγιστο σεβασμό στα θύματα του δυστυχήματος».

Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

«Βάσει του άρθρου 102/30-5-2022 του Εσωτερικού Κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ και κατόπιν απόφασης του Προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού κ. Σπ. Πατέρα, από 4-3-2023 τίθεται σε αργία ο Επιθεωρητής Νικολάου Δημήτριος του Παναγιώτη μέχρι την διεξοδική διερεύνηση της καταλληλότητας και επιλογής του Σταθμάρχη Σαμαρά Βασιλείου για υπηρεσία στον στ. Λάρισας».

Μητσοτάκης για Τέμπη: Συγγνώμη προσωπική, αλλά και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν

Τις πταίει – Διαφθορά, λεηλασία, γραφειοκρατία και μνημόνια… πηγαινοέφερναν τη «σύμβαση 717» για την τηλεασφάλεια των τρένων

Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Γραφειοκρατικό πρόβλημα «μπλοκάρει» την αποτέφρωση του 32χρονου μηχανοδηγού

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ