Η «ιστορία» του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας στον ΟΣΕ

3
8214

Η «ιστορία» του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας στον ΟΣΕ

Προσελήφθη το 1989, μετατάχθηκε το 2011 με το «νόμο Ρέππα» σε άλλο φορέα του Δημοσίου – Το 2022 ζήτησε να επιστρέψει στον ΟΣΕ – Ήταν ο ένας εκ των δύο που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του οργανισμού για 18 σταθμάρχες – Πέρασε υποχρεωτική εκπαίδευση, πέτυχε στις εξετάσεις στις 23/01 και έπιασε δουλειά στη Λάρισα

treno-maketa

Έναν αριθμό 18 ατόμων για προσωποπαγή θέση σταθμάρχη είχε ζητήσει ο ΟΣΕ μέσω της κινητικότητας, λόγω έλλειψης προσωπικού. Παρόλα αυτά, ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει μόνο δύο εργαζόμενοι.

Πιο συγκεκριμένα για τις 18 θέσεις σταθμάρχη του ΟΣΕ παρότι συνεπάγονται και καλύτερες μισθολογικές απολαβές, έκαναν αίτηση μόνο ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, που προκάλεσε το φονικό σιδηροδρομικό δυστύχημα και ακόμη ένα άτομο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία προσωπικού που παρουσιάζει το protothema.gr, ο σταθμάρχης που συνελήφθη μετά την κατάθεσή του από την ελληνική αστυνομία, είχε προσληφθεί στον ΟΣΕ στις 6 Φεβρουαρίου του 1989. Με το νόμο περί κινητικότητας 3891/11 (γνωστό ως νόμο Ρέππα) ο Σταθμάρχης στις 27 Απριλίου του 2011 ζήτησε μετάταξη από τον ΟΣΕ σε άλλο φορέα του δημοσίου όπου μετακινήθηκε στις 2 Μαΐου του 2011.

Δείτε το σχετικό έγγραφο:

OSE1

Έντεκα χρόνια μετά, στις 13 Απριλίου 2022, ο συγκεκριμένος κατέθεσε αίτηση για νέα μετάταξη σε μία από τις 18 θέσεις Σταθμάρχη που ζήτησε ο ΟΣΕ μέσω του συστήματος κινητικότητας. Τελικά επελέγη από την τριμελή επιτροπή του ΟΣΕ που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό.

Έτσι, με το «νόμο Ρέππα» περί κινητικότητας επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης σε προσωποπαγή θέση στις 14 Ιουνίου 2022. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για αυτούς που πηγαίνουν με μετάταξη.

Ο μεταταχθείς υπάλληλος εκπαιδεύτηκε στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ στην οποία προΐσταται από το 2015 η κα Βίκυ Στυλιαρά που τοποθετήθηκε μόλις ανέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Σταθμάρχης ξεκίνησε 1η Αυγούστου του 2022 τη βασική εκπαίδευση Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας για την ειδικότητά του, με το θεωρητικό πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στις 22 Οκτωβρίου 2022, με 712 ώρες, ενώ παρακολούθησε και Πρόγραμμα Ηλεκτροκίνησης.

Δείτε το έγγραφο από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του ΟΣΕ για την διάρκεια εκπαίδευσης των μεταταχθέντων:

OSE2

Από τις 24 Οκτωβρίου ξεκίνησε η πρακτική του εκπαίδευση στους Σταθμούς Δικαιοδοσίας τους και στις 23-24 Ιανουαρίου 2023 έδωσε τις σχετικές εξετάσεις. Στη συνέχεια ξεκίνησε να εργάζεται στο Σταθμό της Λάρισας.

Σχετικά με τη συζήτηση για το αν θα έπρεπε να υπάρχουν δύο σταθμάρχες στη νυχτερινή βάρδια, όπως φαίνεται και από τα φύλλα προσωπικού του 2016 και του 2017 που δημοσιεύει το protothema.gr, πάντα εργαζόταν ένα άτομο και όχι δύο, κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Δείτε τα φύλλα προσωπικού:

OSE3-1
OSE3-5

Ειδήσεις σήμερα:

Απίστευτες αποκαλύψεις για τον σταθμάρχη – Μισθός 3.500 ευρώ

Τέμπη: Απίστευτες αποκαλύψεις για τον σταθμάρχη - Μισθός 3.500 ευρώ
Glomex

Τέμπη: Ο 59χρονος που αναλάμβανε καθημερινά ευθύνη για χιλιάδες ζωές τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη, χωρίς προηγούμενη εμπειρία.

Συγκλονιστικές είναι οι αποκαλύψεις για τον σταθμάρχη της Λάρισας. Από κτηνοτρόφος σε χωριό της Καρδίτσας, έγινε αχθοφόρος στον ΟΣΕ, ύστερα μετατάχθηκε στο υπουργείο Παιδείας και τελικά επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης.

Μάλιστα, όπως αποκάλυψε νωρίτερα το Newsbomb.gr, στο πόστο του ως σταθμάρχης ήταν μόλις 5 ημέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη.

 

Ο 59χρονος που αναλάμβανε καθημερινά ευθύνη για χιλιάδες ζωές τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη, χωρίς προηγούμενη εμπειρία, με μισθό 3.500 ευρώ μεικτά.

Σύμφωνα με τους συναδέλφους του 59χρονου, η εκπαίδευσή του κράτησε περίπου έξι μήνες. Ωστόσο, δεν φαίνεται να είχε κάνει πρακτική επί του πεδίου με κάποιον να τον επιβλέπει. Αυτό, μάλιστα, θα ερευνήσει η Επιτροπή που συστάθηκε για το δυστύχημα.

Το ρεπορτάζ του MEGA, αναφέρει ότι ο σταθμάρχης «ρίχτηκε στα βαθιά» σε έναν επαρχιακό σταθμό, της Καλαμπάκας, από όπου όπως λένε οι συνάδελφοί του, περνάνε δυο τρένα τη μέρα. Η πρώτη του βάρδια ως σταθμάρχης Λάρισας, χωρίς άλλον να τον επιβλέπει, ήταν την Παρασκευή, πριν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.

«Έκαναν πάρτι στον σταθμό της Λάρισας»

Σοκάρει η καταγγελία του δικηγόρου ενός πολυτραυματία, Γιώργου Μπαρτζώκη, ο οποίος κατέθεσε την πρώτη μήνυση για την τραγωδία.

Ο κ. Μπαρτζώκης δήλωσε: «Μας είπαν ότι ακούγονταν μουσικές. Μουσικές μέσα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας, 11… μόλις αναχώρησε το τρένο, ακούγονταν μουσικές και γενικά… χαρούμενοι και… ήταν πολλά άτομα δηλαδή. Γιατί είναι σε κατοικήσιμη περιοχή ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός. Εμείς θα καλέσουμε, εκείνο το βράδυ, ποιοι ήταν μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό, να δώσουν όλοι κατάθεση στον κ. Ανακριτή. Όλοι. Είναι πολλοί μάρτυρες, δηλαδή, αυτής της υποθέσεως που λέω, που πρέπει να ερευνηθεί ένας – ένας. Εκείνη την ώρα, να ξέρετε, υπάρχουν στα βιβλία της Hellenic Train, όλοι οι εργαζόμενοι που ήταν εκεί πέρα.»

Η προκήρυξη για θέσεις στον σταθμό και οι «ψίθυροι» για «μέσο»

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, είχε γίνει προκήρυξη για 90 νέες θέσεις εργασίας στην εταιρεία, ωστόσο, η προκήρυξη αυτή, δεν πραγματοποιήθηκε μέσω ΑΣΕΠ, αλλά μέσω ενός πληροφοριακού συστήματος προσλήψεων, το οποίο αγοράστηκε από τον ΟΣΕ έναντι 37.200 ευρώ.

Στο μεταξύ υπήρχαν φήμες ότι ο σταθμάρχης όσο και μέλη της οικογένειάς του είχαν αποκτήσει τις θέσεις εργασίας τους μέσω πολιτικού μέσου, ωστόσο αυτές διαψεύδονται.

«Την ώρα που όλοι πενθούμε τον χαμό δεκάδων ανθρώπων στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, κάποιοι άθλιοι προβοκάτορες με ονοματεπώνυμο επιχειρούν να συνδέσουν ευθέως το όνομά μου με την υπόθεση του Σταθμάρχη της Λάρισας, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζονται πως η κόρη του δουλεύει στο πολιτικό μου γραφείο. Η αθλιότητα αυτή δεν έχει προηγούμενο και φυσικά δεν μπορεί να μείνει έτσι. Θα προσφύγω άμεσα στη Δικαιοσύνη ζητώντας την πλήρη αποκατάσταση της αλήθειας και φυσικά θα κινηθώ νομικά εναντίον οποιουδήποτε άλλου τολμήσει να χρησιμοποιήσει το όνομα μου σε αυτή την τραγική υπόθεση», ανέφερε η βουλευτής Λάρισας της ΝΔ, Στέλλα Μπίζιου.

Από την άλλη πλευρά, ο πρώην σταθμάρχης του Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, τόνισε ότι «οι προσλήψεις των σταθμαρχών δεν γίνονται αξιοκρατικά. Δεν φταίει απόλυτα ο σταθμάρχης, του οποίου η πράξη εννοείται πως είναι εγκληματική. Το σύνολο της διοίκησης του σιδηροδρόμου είναι υπεύθυνοι. Οι συνδικαλιστές και οι πολιτικά προσκείμενοι άνθρωποι.»

Ο κ. Αποστολέρης ανέφερε πως ο ίδιος βγήκε στη σύνταξη διότι αηδίασε από το σύστημα που επικρατεί. Μάλιστα, είπε ότι πριν γίνει σταθμάρχης ήταν βοηθός επί 10 χρόνια. «Δεν γίνεται με 5 ημέρες να γίνεσαι σταθμάρχης. Όποιος τον τοποθέτησε εκεί είναι υπεύθυνος», τόνισε.

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης αύριο (4/3) το πρωί αναμένεται να απολογηθεί στον ανακριτή για τις κακουργηματικές πράξεις που τον βαραίνουν.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η κυρία Μπίζιου έχει μια γραμματέα με την οποία φωτογραφίζεται συχνά πυκνά. Λογικό είναι η γραμματέας της να είναι άτομο της απολύτου εμπιστοσύνης. Η γραμματέας είναι παντρεμένη και έχει και συννυφάδα (έχουν παντρευτεί δύο αδελφούς). Κανένα πρόβλημα ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία. Τα δυο νεαρά ζευγάρια εμφανίζονται μαζί σε κοινωνικές εκδηλώσεις όπως φαίνεται από τις ιστοσελίδες κοινωνικών μέσων. Το μόνο παράξενο σε όλη αυτήν την ιστορία είναι ότι η συννυφάδα είναι η κόρη του σταθμάρχη. Λέτε να είναι τυχαίο;
    https://www.zougla.gr/politiki/article/pios-krivete-piso-apo-to-rousfeti-kiria-mpiziou

    • Σε αυτήν την χώρα ζούμε. Με κάτι …κάκες σαν εσένα πως να υπάρχη ορθή γνώση και κρίση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ