Εκτροχιασμός τρένου Τέμπη: Παρόμοιο περιστατικό με τα «κλειδιά» σημειώθηκε και το 2020 – To θέμα δεν πήρε διαστάσεις
Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ένα παρόμοιο περιστατικό με τα κλειδιά σημειώθηκε και το 2020, όμως το θέμα δεν πήρε διαστάσεις.
Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2020 σημειώθηκε παρόμοιο περιστατικό με αυτό των Τεμπών, το οποίο αφορά τη λάθος τοποθέτηση του κλειδιού.
Το συμβάν έγινε στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο στο Ξυλόκαστρο, όταν επιβατική αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε, όμως δεν θρηνήσαμε θύματα.
Το 2020 υπήρξε αναφορά σύμφωνα με την οποία καταγγελλόταν ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεειδοποίηδης και σηματοδότησης, ενώ τονίστηκε πως έπρεπε να εγκατασταθεί το συντομότερο δυνατόν.
Απ’ ότι φαίνεται δεν δόθηκε η πρέπουσα σημασία στο συμβάν που σημειώθηκε στο Ξυλόκαστρο, το οποίο θα μπορούσε να λειτουργήσει ως καμπανάκι ώστε να αποφευχθεί η τραγωδία των Τεμπών.
«Κλειδί» στις έρευνες η στιγμή της έκρηξης – Γρίφος το πόσοι επέβαιναν στο μοιραίο τρένο
Πολλά είναι τα ερωτήματα που έχουν προκύψει από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη. Στο σημείο βρέθηκαν δύο φιάλες υγραερίου. Παράλληλα, ακόμα δεν έχει γίνει σαφές το πόσοι ήταν οι επιβάτες στο τρένο.
Μεγαλώνει η μαύρη λίστα των θυμάτων από τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, ενώ αρκετοί είναι ακόμα οι αγνοούμενοι. Πρόκειται για μια εθνική τραγωδία που έχει βυθίσει στο πένθος όλη τη χώρα, ωστόσο, με αυτή την αφορμή γεννιούνται και πολλά ερωτήματα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, καθώς και για τις υποδομές.
Παράλληλα, οι έρευνες, μετά την απολογία του σταθμάρχη, εστιάζουν στη στιγμή που έγινε η έκρηξη στο βαγόνι κυλικείο όπου φέρεται να βρίσκονταν και οι περισσότεροι επιβάτες. Βίντεο – ντοκουμέντο από τη στιγμή της σύγκρουσης των δύο τρένων δείχνει ότι ακολούθησε μια δυνατή έκρηξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σημείο βρέθηκαν δύο φιάλες υγραερίου που δεν εξερράγησαν, αλλά εξετάζεται το κατά πόσο μπορεί να υπήρχαν κι άλλες φιάλες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την έκρηξη. Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της ΕΡΤ, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια έκρηξη η οποία δεν οφείλεται μόνο στη σύγκρουση καθώς αν και ήταν σφοδρή δεν δικαιολογεί αυτήν την εικόνα.
Επίσης, στο επίκεντρο μπαίνουν το μέγεθος και η ταχύτητα που εκδηλώθηκε η φωτιά, ενώ εκτιμάται ότι υπήρξε έκρηξη πιθανότατα στο βαγόνι όπου βρίσκεται το κυλικείο η οποία πυροδοτήθηκε από κάτι.
Σήμερα (2/3) εντοπίστηκαν, μάλιστα, 14 νέοι νεκροί εκ των οποίων οι περισσότεροι βρίσκονταν στον χώρο του κυλικείου. Σύμφωνα με την ενημέρωση της Πυροσβεστικής και της ΕΛΑΣ, οι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί στην Αστυνομία είναι 56 μέχρι στιγμής, οι νεκροί 57 και οι επιβάτες που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία είναι 48, εκ των οποίων 6 που βρίσκονται σε ΜΕΘ.
Ωστόσο, ένα σημαντικό ερώτημα είναι το πόσοι τελικά επέβαιναν στο μοιραίο τρένο. Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πόσοι ήταν συνολικά οι επιβάτες, ενώ κανείς δε μέτρησε όσους ήταν σε καλύτερη κατάσταση και αναχώρησαν από τον τόπο της τραγωδίας με λεωφορεία.
Πόσοι επέβαιναν στη μοιραία αμαξοστοιχία
Η Hellenic Train την πρώτη ημέρα της τραγωδίας είχε αναφέρει «περίπου 350 επιβάτες», οι οποίοι συνέχισαν το ταξίδι τους μετά τη Λάρισα. Ούτε η σιδηροδρομική εταιρεία δεν μπορούσε με σιγουριά να επιβεβαιώσει τον αριθμό των ανθρώπων που ήταν στο τρένο.
Πηγές της εταιρείας ανέφεραν ότι τα εισιτήρια που είχαν εκδοθεί κατά την αναχώρηση από την Αθήνα ήταν 431. Ωστόσο, στη Λάρισα, υπολογίζεται ότι αποβιβάστηκαν περίπου 80 άτομα. Επίσης, υπήρχαν πολλοί που επιβιβάστηκαν χωρίς εισιτήριο, με πρόθεση να εκδώσουν μέσα στο τρένο.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες τα εκδοτήρια στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας ήταν κλειστά εκείνη την ώρα, επομένως δεν μπορεί κανείς να ξέρει πόσοι τελικά μπήκαν στο τρένο χωρίς εισιτήριο.
Ο δικηγόρος Γιώργος Μπαρτζώκης, εκτίμησε πως οι επιβάτες του μοιραίου τρένου στα Τέμπη ήταν πιθανότατα πολύ περισσότεροι από 350: «Το τρένο ήταν γεμάτο. Είχε εκτός από φοιτητές και πολλούς αλλοδαπούς. Είναι το πιο φτηνό εισιτήριο που υπάρχει.»
«Μύριζε θάνατο» – Συγκλονιστικές μαρτυρίες επιβατών
Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες των επιβατών που κατάφεραν να βγουν ζωντανοί.
«Ήταν πραγματικά κόλαση επί γης. Μύριζε θάνατο, εκεί που ήμασταν. Το δικό μου το βαγόνι ήταν εκείνο που έχει καεί ολόκληρο… έσπασαν τα παράθυρα, πηδήξαμε κάτω», δήλωσε ο τραυματίας, Δημήτρης Κωσταρέλλος.
«Μια άμορφη μάζα μέσα σε καπνούς, γυαλιά. Σε μια στιγμή είδαμε και τα καθίσματα πάνω. Είχε αναποδογυρίσει το βαγόνι[…] Είχε δύο φωτιές θυμάμαι, είχε κι άλλες γιατί είχε πολύ καπνό κι υπήρχαν κι άλλες θυμάμαι στο τοπίο. Η μία ήταν στην τρύπα που βρήκαμε για να βγούμε. Ένας ψύχραιμος ανέλαβε να σβήσει τη φωτιά με κάποια ρούχα, μέχρι να μπορέσουμε να βγούμε, να απεγκλωβίσουμε όσα άτομα μπορούσαμε και να τους βγάλουμε από την τρύπα», αναφέρει ο Στέργιος Μιναέμης που κατάφερε να βγει από το τρένο.
Ένας 42χρονος επιβάτης είπε χαρακτηριστικά: «Όταν έπεσα κάτω τότε σηκώθηκα όρθιος και πετάχτηκαν αίματα στα μάτια, στο κεφάλι στο πρόσωπο. Μετά σηκώνομαι. Βοήθεια φώναζαν τα κορίτσια, τσίριζαν… Οι πόρτες κλειδώθηκαν από εκεί, δεν μπορούσα να ανοίξω το φως, παρέμεινε ανοιχτό».