Η ηγεσία του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) συνεχίζει με αμείωτη ένταση την αξιολόγηση των υποψήφιων προτάσεων για το νέο «τζιπ» των ενόπλων δυνάμεων, που θα αντικαταστήσει τα θρυλικά Mercedes, που βρίσκονται στην παραγωγή και υπηρεσία από την δεκαετία του ’80.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Πλέον οι ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν μεταβληθεί ως αποτέλεσμα των νέων μορφών προκλήσεων που εμφανίζονται στα σύγχρονα πεδία.
Τα στελέχη ενός σύγχρονου στρατού έχουν υψηλό δείκτη επιβίωσης στο πεδίο της μάχης όταν τα οχήματα μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στους εισερχόμενους κινδύνους, που δεν είναι μόνο οι ριπές από τυφέκια αλλά και νάρκες ή βομβιστικές επιθέσεις.
Συνεπώς μιλάμε για οχήματα που θα πρέπει να προσφέρουν τον υψηλότερο βαθμό θωράκισης, τουλάχιστον στην καμπίνα των επιβαινόντων.
Παράλληλα η πλατφόρμα θα πρέπει να αποτελεί την βάση για την μετατροπή σε οχήματα διαφόρων χρήσεων, είτε δηλαδή με καρότσα είτε ως διπλοκάμπινα κτλ.
Η πρόταση για το νέο τζιπ
Η ελληνική εταιρεία EODH με έδρα την Χαλκιδική είχε παρουσιάσει στην έκθεση DEFEA το ελληνικής σχεδίασης όχημα «ΟΠΛΙΤΗΣ», το οποίο αποτελεί την δική της πρόταση για το νέο «τζιπ» ή Τακτικό Τροχοφόρο Τεθωρακισμένο όπως είναι η σωστή ονομασία, των Ενόπλων Δυνάμεων.
Στην «φωλιά» των τεθωρακισμένων (ΚΕΤΘ), στον Αυλώνα, δοκιμάστηκε το συγκεκριμένο όχημα, εκεί όπου δοκιμάζονται όλες οι προτάσεις που έχουν γίνει προς τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Στο διάστημα μεταξύ 1-3 Σεπτεμβρίου το «ΟΠΛΙΤΗΣ» παρουσιάστηκε ενώπιον εκπροσώπων του ΓΕΣ, του ΓΕΑ, του ΓΕΝ, της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής.
Το όχημα κινήθηκε σε κάθε είδους αρματικό έδαφος και σύμφωνα με τους υπεύθυνους της εταιρείας κατάφερε να «ξεπεράσει με ευκολία εμπόδια και υδάτινα κωλύματα αποδεικνύοντας έμπρακτα την μεγάλη του ευκινησία και τις υψηλές του επιδόσεις.
Επίσης κινήθηκε σε άσφαλτο όπου επιδείχθηκαν οι δυνατότητες επιτάχυνσης, φρεναρίσματος, αποφυγής ξαφνικών εμποδίων και ανάπτυξης υψηλών ταχυτήτων».
Η εταιρεία επισημαίνει τα θετικά στοιχεία του οχήματος, δίνοντας έμφαση στο πλεόνασμα ισχύος του κινητήρα, τις ανεξάρτητες αναρτήσεις, την τετρακίνηση με δυνατότητα μπλοκαρίσματος των διαφορικών, την εργονομία και την άνεση χώρου.
Οι παριστάμενοι είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν και να κινηθούν ή ακόμη και να οδηγήσουν το όχημα.
Ένα από τα εξόχως ενδιαφέρονται στοιχεία που αναδείχθηκαν, ήταν η ευκολία προσαρμογής της σχεδίασης σε κάθε είδους αποστολή (με την ταχεία εναλλαγή της καμπίνας), η δυνατότητα συντήρησης και επισκευής σε συνθήκες πεδίου ενώ η συνεχής υποστήριξη (Follow On Support – FOS) θα γίνεται από την ίδια εταιρεία, την EODH.
Υπενθυμίζεται, ότι στα προαπαιτούμενα που θέτει η ηγεσία του ΓΕΣ είναι η κατασκευή του οχήματος στην Ελλάδα και η συνεχής υποστήριξη σε ανταλλακτικά.
ΠΗΓΗ: enikos.gr