Το Υπουργείο Παιδείας με αρχείο excel, μεσημέρι Παρασκευής, λίγο πριν το κλείσιμο των σχολείων, ανακοίνωσε τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα από την Θεσσαλονίκη, τα Δωδεκάνησα, τα Χανιά, την Ανατολική Αττική, τα Ιωάννινα, την Κορινθία, την Ηλεία, τη Γ΄ Αθήνας, τη Φωκίδα, τη Σάμο, τη Ζάκυνθο κλπ υπάρχουν διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς και εκπροσώπους των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων για μαζική μείωση τμημάτων μέσα από συμπτύξεις.
Στη Σάμο για παράδειγμα, συγχωνεύουν 4 τμήματα με 21 παιδιά το καθένα σε 3 με 28, για να μην προσλάβουν καθηγητές και να «καμουφλάρουν» τα κενά, αδιαφορώντας για την υγεία των παιδιών σε τόσο πολυπληθείς αίθουσες.
Ενδεικτικά, σε Γυμνάσιο του Περιστερίου τα μέχρι πρότινος τέσσερα τμήματα της τελευταίας τάξης συγχωνεύονται σε τρία, μετά τη σχετική απόφαση που έλαβε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών, με τον αριθμό των παιδιών να διαμορφώνεται πλέον στα 25-27 άτομα.
Αντίστοιχα, σε σχολεία της περιοχής της Αγίας Παρασκευής, όπου σε ένα από τα Λύκεια παρατηρήθηκε μεγάλη «διαρροή» μαθητών από την περσινή Α’ Λυκείου, κατά την οποία λειτουργούσαν πέντε τμήματα, με αποτέλεσμα η φετινή Β’ Λυκείου να πρέπει να «στριμωχτεί» σε τρία τμήματα των 26 ατόμων κατά μέσο όρο.
Η ΕΛΜΕ Ηλείας καταγγέλλει σαρωτικές συγχωνεύσεις τμημάτων στην Ηλεία σε 18 σχολεία.
Στη Ζάκυνθο, όπως ενημερώνει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, συγχωνεύει τμήματα σχεδόν στα μισά σχολεία, φτιάχνοντας τμήματα ακόμα και με 28 μαθητές, ενώ ταυτόχρονα τινάζει στον αέρα τη λειτουργία και τον προγραμματισμό σχολείων, τμημάτων, μαθητών και εκπαιδευτικών! Με αυτές τις ενέργειες, το ΥΠΑΙΘ αποτελεί τον καλύτερο «χορηγό» της υπερμετάδοσης του κορωνοϊού στα σχολεία αλλά και σε ολόκληρη την κοινωνία, αφού στοιβάζει ακόμα και 28 μαθητές σε αίθουσες-κλουβιά.
Στην Κέρκυρα, όπως ενημερώνει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας το Υπουργείο απαιτεί να κλείσουν, ούτε λίγο-ούτε πολύ, 43 τμήματα Γενικής Παιδείας
Με αυτές τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να καλύψει τα χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα, κενά που η ίδια η Υπουργός ομολόγησε σε πρόσφατη συνέντευξή της στην κρατική τηλεόραση, και για τα οποία έδειξε ως υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς που πάσχουν από δυσίατες ασθένειες και τις εγκυμονούσες εκπαιδευτικούς, επειδή παίρνουν άδειες!
Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να αντιμετωπίσει τα περίπου 6.000 κενά των σχολείων όχι όπως όφειλε με μια μαζική γ΄ φάση προσλήψεων των αντίστοιχων αναπληρωτών αλλά με «κόφτες» που επιβάλλονται από το Υπουργείο και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχεδιασμός είναι η δραστική μείωση των τμημάτων, άμεσα, μέσα στην εβδομάδα που έρχεται (μαζί με τις συμπτύξεις που έγιναν την εβδομάδα που πέρασε).
Γιατί, όμως, επιμένει το Υπουργείο Παιδείας, σε νέα αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, την ώρα που υπάρχει ο φόβος αύξησης των κρουσμάτων της μετάλλαξης «Δέλτα»; Μήπως θα πάει στα δικαστήρια και τον ιό covid-19 επειδή δεν πειθαρχεί στις αυταρχικές της εντολές, όπως κάνει με τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται την ψευδεπίγραφη αξιολόγηση;
Ο στόχος είναι φανερός: Η κάλυψη των κενών με μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων «ψαλιδίζει» τις ανάγκες για πρόσληψη του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και νομιμοποιεί τις περικοπές.
Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι το «φούσκωμα» των τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές τη στιγμή που οι ανάγκες μετά από 2 χρόνια πανδημίας απαιτούν αραίωση τμημάτων.
Αυτή την επιχείρηση εκπαιδευτικής ορθοπεδικής είναι που ονομάζει το Υπουργείο Παιδείας, με βικτωριανή υποκρισία, «εξορθολογισμό», αυτή την πολιτική της «εκπαιδευτικής ηρωδιάδας» κρύβει με επιμέλεια ο πρόσφατος νόμος 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».
Καμία σχέση δεν έχουν τα μέτρα των περικοπών με την προστασία της υγείας της εκπαιδευτικής κοινότητας, ούτε με τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Τι υποκρισία, αλήθεια! Την ίδια ώρα που οι επιτελείς του Υπουργείου Παιδείας κατηγορούν, ενοχοποιούν και στέλνουν με fast-track δικαστικές διαδικασίες την ελεύθερη βούληση 160.000 εκπαιδευτικών στα δικαστήρια, την ίδια ακριβώς ώρα επιβάλουν δραστικές περικοπές και μορφωτικούς αποκλεισμούς.
Πηγή: alfavita.gr