Η Κωνσταντινούπολη χάνει την αίγλη της – Γιατί την εγκαταλείπουν οι Τούρκοι

0
1379

Ο πληθυσμός της ευρύτερης περιοχής της Κωνσταντινούπολης συρρικνώθηκε κατά 0,4%, σε αντίθεση με την αύξηση ρεκόρ 3% που σημειώθηκε το 2019

 

Ο πληθυσμός της Κωνσταντινούπολης μειώθηκε πέρυσι για πρώτη φορά εδώ και δύο δεκαετίες, καθώς τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν για την ανάσχεση της πανδημίας ανάγκασαν το διάσημο εμπορικό κέντρο της πόλης να κατεβάσει ρολά.

Η κατάσταση που διαμορφώθηκε στην Κωνσταντινούπολη είχε κι άλλη μία σημαντική συνέπεια καθώς όλο και περισσότεροι  κάτοικοι της πόλης βρήκε καταφύγιο στην τουρκική ύπαιθρο.

Ο πληθυσμός της ευρύτερης περιοχής της Κωνσταντινούπολης συρρικνώθηκε κατά 0,4% στα 15,46 εκατομμύρια κατοίκους, σε αντίθεση με την αύξηση ρεκόρ 3% που σημειώθηκε το αμέσως προηγούμενο έτος.

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η στατιστική υπηρεσία της γειτονικής χώρας η τάση ακολούθησε αντίστοιχα μοτίβα που παρατηρήθηκαν σε όλον τον κόσμο κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Εδώ και δεκαετίες, όλο και περισσότεροι Τούρκοι έφταναν στην Πόλη αναζητώντας εργασία και περισσότερες ευκαιρίες, δημιουργώντας έτσι μία πόλη 15,5 εκατομμύριων κατοίκων.

Ωστόσο, από την έναρξη της πανδημίας, η κυβέρνηση έχει εφαρμόσει μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας καθώς και άλλους πολλούς περιορισμούς, οδηγώντας τους νέους επαγγελματίες να ξανασκεφτούν αν ο μισθός τους επαρκεί για να καλύψει το κόστος ζωής στη μεγάλη πόλη.

Οι περιοχές που επωφελήθηκαν περισσότερο από την εσωτερική μετανάστευση είναι αυτές που συνορεύουν με την Κωνσταντινούπολη.

Η πανδημία έπληξε επίσης τον τουρισμό και τα πανεπιστήμια της Κωνσταντινούπολης, με δεκάδες χιλιάδες εποχικούς εργαζόμενους και φοιτητές να μένουν μακριά από την πόλη για μεγάλο μέρος του περασμένου έτους.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης, η ευρεία εφαρμογή του μέτρου της τηλεργασίας και η επιτάχυνση της λεγόμενης «gig economy», έχει κάνει ευκολότερη τη μετακίνηση ανθρώπων από τα αστικά κέντρα πόλεων σε προάστια ή άλλες πόλεις », δήλωσε ο Νιλουφέρ Ναρλί, πρόεδρος του τμήματος κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Μπαχτσεσεχίρ. «Αυτό ισχύει και για την Κωνσταντινούπολη», πρόσθεσε ο καθηγητής.

«Αυτή η τάση ήρθε για να μείνει», προέβλεψε ο Ναρλί. «Οι εταιρείες έχουν δει το κόστος τους να μειώνεται με την τηλεργασία. Το επιχειρείν υπόκειται σε μια σημαντική αλλαγή».

newmoney.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ