Ψάχνουν πώς έγινε το ατύχημα με το «Καλλιστώ»: Σοκάρουν οι εικόνες με το πλοίο κομμένο στα δύο (ΦΩΤΟ)

7
1822

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί – Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού ρυμουλκείται στη Σαλαμίνα – Ο πλοηγός που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία, όταν αποπλέουν από Πειραιά, είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης

Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το ναυτικό ατύχημα με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» το οποίο «κόπηκε στα δύο» από το φορτηγό-πλοίο της Maersk το πρωί της Τρίτης ερευνούν οι αρχές καθώς είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση ρυμούλκησής του στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί της Τρίτης όταν το εγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk «πέρασε απο πάνω» του!  Το «Καλλιστώ» έβγαινε από το ναύσταθμο, όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.

Όπως φαίνεται στις αποκλειστικές φωτογραφίες του protothema.gr, έχει κοπεί ένα μεγάλο τμήμα της πρύμνης του ναρκοθηρευτικού του Πολεμικού Ναυτικού.

Δείτε τις αποκλειστικές φωτογραφίες:

IMG-4692
IMG-4693
IMG-4694
IMG-4691

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, ο πλοηγός που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης.

Όπως λένε οι ίδιες πηγές το πλοίο που μεταφέρει εμπορευματοκιβώτια είχε πάρει την ρότα του προς το separation traffic scheme, την ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.

«Ο πλοηγός συνήθως ανεβαίνει στο πλοίο σαν σύμβουλος του καπετάνιου διότι γνωρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τα βυθίσματα, τις προβλήτες και τους ανέμους στο εκάστοτε λιμάνι. Ο πλοηγός επιβιβάζεται κατά την αναχώρηση του πλοίου απο την προβλήτα που είναι δεμένο και στη συγκεκριμένη περίπτωση από την προβλήτα του Ικονίου. Ειναι παρών κατά τη διάρκεια των ελιγμών απόπλου, κατά τον διάπλου της Ψυτάλλειας και μολις περάσει το λιμάνι του Πειραιά αποβιβάζεται και μετά από μερικά ναυτικά μίλια ξεκινά το separation traffic scheme» εξηγούν στο protothema.gr πλοίαρχου του Εμπορικού Ναυτικού.

Κύκλοι της ναυσιπλοΐας εξηγούσαν επίσης ότι αν κάποιο πλοίο πλησιάσει πολύ την πλώρη ενός πλοίου του μεγέθους του Maersk Launceston δεν υπάρχει οπτική επαφή μαζί του.

Δείτε φωτογραφίες από τη ρυμούλκυση του «Καλλιστώ»:

rimoulkisi-kallisto1
rimoulkisi-kallisto2
rimoulkisi-kallisto3

Νωρίτερα περισυνελέγησαν από τη θάλασσα δύο μέλη του πληρώματος που τραυματίστηκαν ελαφρά και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.  Συνολικά το Καλλιστώ είχε 27 άτομα πλήρωμα.

Η ανακοίνωση του ΠΝ: «Την Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2020 και περί ώρας 07:30 στη θαλάσσια περιοχή του Σαρωνικού σημειώθηκε πρόσκρουση εμπορικού πλοίου με το ΝΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ. Από το Πολεμικό Ναυτικό αναλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες αντιμετώπισης του περιστατικού».

Αρχικώς στην περιοχή είχαν σπεύσει πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία απομακρύνθηκαν από το Λιμενικό και το Πολεμικό Ναυτικό που έχουν αναλάβει την επιχείρηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες το πλοίο που σάρωσε το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού είναι το Maersk Launceston σημαίας Πορτογαλίας το οποίο βάσει της ιστοσελίδας marrinetraffic.com είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.

Δείτε το πλοιο της Maersk και την διαδρομή του μέχρι τη σύγκρουση:

MAERSK_LAUNCESTON
maersk-xartis

Η «ταυτότητα» του «Καλλιστώ»

Το «Καλλιστώ» αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40.

kallisto-a
kallisto-b
kallisto-c

Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.

Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Ειδήσεις σήμερα:

Σύγκρουση πλοίων στον Πειραιά: Γιατί κόπηκε στα δυο το «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού;

Πειραιάς – Σύγκρουση πλοίων: Οι εικόνες από την σύγκρουση των δυο πλοίων είναι συγκλονιστικές – Τεράστια κινητοποίηση στο λιμάνι του Πειραιά καθώς ένα εμπορικό πλοίο συγκρούστηκε με το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού Καλλιστώ – Οι πρώτες εικόνες από το σημείο της σύγκρουσης δείχνουν ότι το πλοίο του πολεμικού ναυτικού έχει στην κυριολεξία κοπεί στα δύο – Γιατί συνέβη αυτό;

Ειδικότερα, το ναρκοθηρευτικό πλοίο «Καλλιστώ» έχει υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές, υπάρχει εισροή υδάτων και έχει πάρει κλίση.

Γιατί όμως η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή;

Υπάρχει εξήγηση;

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις το πλοίο Καλλιστώ αποτελεί το ένα από τα 12 Ναρκοθηρευτικά τ. HUNT τα οποία κατασκευάστηκαν απο τα ναυπηγεία της VOSPER THORNYCROFT στο Πόρτσμουθ Αγγλίας.

Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.

Είναι συνεπώς λογικό η οποιαδήποτε πρόσκρουση να φέρνει σοβαρές υλικές ζημιές στο συγκεκριμένο τύπο πλοίου.

Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989. Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEY και χαρακτηριστικά Μ – 40.

Στο Πολεμικό Πλοίο επιβαίνουν 27 άτομα και βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσής τους από δύο σκάφη του Λιμενικού Σώματος.

Το πρωί της Τρίτης (27/10) σήμανε… συναγερμός λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά, από τη σύγκρουση δυο πλοίων.

Το ναρκοθηρευτικό πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ», είχε σύγκρουση με ένα πλοίο του εμπορικού ναυτικού με αποτέλεσμα να υπάρξει κινητοποίηση, καθώς έσπευσαν ενισχύσεις και ρυμουλκά από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Μάλιστα, όπως μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός ΑΝΤ1, υπάρχουν πληροφορίες για σοβαρό ατύχημα. Στο ρεπορτάζ του σταθμού έγινε λόγος ακόμα και για ανθρώπους που βρέθηκαν στη θάλασσα.

Όπως αναφέρθηκε, πρόκειται για τέσσερα άτομα του πληρώματος του «Καλλιστώ» τα οποία βρέθηκαν στη θάλασσα αλλά άμεσα έγινε περισυλλογή τους. Πληροφορίες για σοβαρούς τραυματισμούς δεν υπάρχουν, αλλά αναφέρθηκε πως το «Καλλιστώ» έχει πάρει κλίση μετά το ατύχημα και στο σημείο επικρατεί μεγάλη κινητοποίηση.

Το μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Maersk στην κυριολεξία εμβόλισε το πολεμικό πλοίο και το έκοψε «μαχαίρι» στη μέση. Όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες το ναρκαλιευτικό πλοίο είναι φτιαγμένο από πλαστικό και λεπτά νήματα ακριβώς για να μπορεί να κινείται ευέλικτα σε περιοχές με νάρκες και όπως αρκετοί εκτιμούν γι αυτό το λόγο υπέστη τόσο σοβαρές ζημιές.

Στις πρώτες εικόνες φαίνεται ξεκάθαρα ότι το πολεμικό πλοίο έχει κοπεί στα δυο.

Ποιο είναι το πλοίο «Καλλιστώ»

Το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ» είναι ένα από τα 12 τύπου HUNT που κατασκευάστηκαν από τα ναυπηγεία της Vospert Thornycroft στην Αγγλία. Eίναι κατασκευασμένo από Πλαστικό Ενισχυμένο με Υαλονήματα (GRP) για ελαχιστοποίηση του μαγνητικού ίχνους και υψηλή αντοχή.Καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1987 και αποδόθηκε στην ενεργό δράση τον Μάρτιο του 1989.

Παρελήφθη απο το Αγγλικό Ναυτικό με το όνομα HMSBERKELEYκαι χαρακτηριστικά Μ – 40. Στις 6 Φεβρουαρίου 2001 ξεκίνησε η παραλαβή του πλοίου απο το Ελληνικό πλήρωμα εν όρμω Πόρτσμουθ Αγγλίας. Την 28 Φεβρουαρίου 2001 παρελήφθη από τον ΠΛΩΤΑΡΧΗ Ρ.Σ.ΣΑΛΒΕΤΑ ΠΝ και έλαβε το όνομα Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ (Μ – 63).

Μετά την παραλαβή το πλοίο παρέμεινε στον Ναύσταθμο του Πόρτσμουθ μέχρι τις 30 Μαρτίου 2001 οπότε και απέπλευσε και κινήθηκε προς Ν.Σ.Την 11 Απριλίου 2001 το πλοίο κατέπλευσε στο ΝΣ αφού διήλθε από τους λιμένες Μάλαγα και Μεσσήνη. Από τότε υπάγεται στη Διοίκηση Ναρκοπολέμου (ΔΝΑΡ).

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είμαστε σίγουροι για την κυριαρχία μας στη θάλασσα;;; κι ας υποθέσουμε ότι ο πλοηγός είναι καγκας.ο καπετάνιος του σκάφους όταν βλέπει ότι του κόβει το δρόμο ένα πράγμα που του κρύβει τον ήλιο τι κάνει;; στουκάρει επάνω του;;;

    • Είμαστε σίγουροι ότι δεν είναι δάκτυλος του Ερτογαν; Αφού το έχει ξανά κάνει ,κ αμέσως μετά το επόμενο λιμάνι ήταν στην Τουρκία για το επιβατικό ,δεν σας λέει τίποτα αυτό;

      • Εσένα σου λέει κάτι το γεγονός ότι συγκρινεις μια χελώνα με ένα λαγο;;το ένα στρίβει σε μια Ολυμπιάδα το άλλο σε λίγα λεπτά!!!απλά είναι θέμα φαντασιας τα σενάρια σας

        • Αν ήταν έτσι όσα είναι χελώνες θα πέφτουν πάνω στους λαγούς;

      • Δηλαδή, δάκτυλος του Ερντογάν, επειδή το συγκεκριμένο καράβι (με Πορτογαλική σημαία) έπιανε επόμενο λιμάνι Τουρκία; …καλά τώρα είναι λογική αυτή; Ήμαρτον πια, πολλά έργα επιστημονικής φαντασίας βλέπεις!!
        Εγώ πάλι έχω μία πληροφορία (μιλάμε για έγκυρη πηγή) από το site barboutsala.gr …το οποίο λέει ότι, μιας και το καράβι έχει σημαία Πορτογαλίας, το ατύχημα ήταν δάκτυλος του Κριστιάνο Ρονάλντο, ως εκδίκηση για το Ευρωπαϊκό κύπελλο που έχασε η Πορτογαλία (η χώρα του) το 2004 από την Ελλάδα.

        • Μοιάζουν πολύ οι κινήσεις ,όπως ακριβώς κάνουν οι Τούρκοι ,δεν απαντούσαν στον ασύρματο πολλοστή φορά γιατιιι; Κ αμέσως μετά πήγαινε Τουρκία ,κ κάτι ακόμα γιατί δεν τον εχετε ικανό τον Μογγολο πόσες φορές έκαναν το ίδιο σε άλλα πολεμικά μας πλοία δεν είναι πρώτη φορά έχει ξανά γίνει με άλλο εμπορικό δικό τους όχι εμβολισμός όμως αλλά ήταν σε Ελληνικά χωρικά ύδατα κ ενώ το καλούσαν στον ασύρματο να φύγει δεν απαντούσαν όπως γίνετε κ με το όρους Ρέις .Μακάρι να κάνω λαθος κ να μην είναι έτσι.

        • Ναι όντως, πριν δύο χρόνια τουρκικό εμπορικό πλοίο έπεσε πάνω σε Ελληνική κανονιοφόρο, εδώ όμως μιλάμε για πλοίο με σημαία Πορτογαλίας, το ότι πήγαινε Τουρκία δεν σημαίνει τίποτα!! Εγώ πιστεύω ότι απλά ήταν ένα ατύχημα, ένας λάθος χειρισμός. Άλλωστε, τέτοια ατυχήματα κατά καιρούς έχουν συμβεί σε όλο τον κόσμο!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ