Ο σχεδιασμός της Κυβέρνησης είναι συγκεκριμένος, αλλά σίγουρα όλα μπορούν να μεταβληθούν προς το στο καλύτερο ή προς στο χειρότερο, ανάλογα με τη συμπεριφορά του κόσμου και την εξάπλωση του ιού…
«Τα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας μάς δείχνουν ότι είμαστε στο καλό σενάριο. Το κακό σενάριο δεν ακολουθείται, που είναι ένα σενάριο τύπου Ιταλίας ή άλλων χωρών στις οποίες υπήρξε εκθετική αύξηση και των θανάτων και των διασωληνωμένων» είπε ο κ.Τσιόδρας στη Σαββατιάτικη ενημέρωση και επανέλαβε την άμεση συσχέτιση που έχουν τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης με τον αριθμό των νέων κρουσμάτων».
Όσο καλύτερα τηρήσουμε όλοι μας τα μέτρα, τόσο καλύτερη εικόνα θα έχουμε σαν χώρα και σαν γενικός πληθυσμός» τόνισε ο Καθηγητής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Να από ποια εταιρεία ξεκίνησε ο κορωνοϊός στην Ευρώπη…
Η Κυβέρνηση κινείται σύμφωνα με τις συμβουλές των επιστημόνων και δρα δραστικά με σκοπό τον περιορισμό της διασποράς του ιού. Σύμφωνα λοιπόν με την «Καθημερινή» εφόσον οι περιορισμοί τηρηθούν απόλυτα (όπως συμβαίνει σήμερα στη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών) και αποτραπεί η αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα μας, όπως συμβαίνει σε Ιταλία, Ισπανία, Βρετανία και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η σταδιακή άρση των μέτρων θα ξεκινήσει, με την ημερομηνία ορόσημο να είναι η 10η Μαΐου.
Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να συμβεί αυτό και νωρίτερα, αλλά και πολύ αργότερα…
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο σχεδιασμός είναι να ξεκινήσει η σταδιακή άρση των μέτρων, όπως και επιβλήθηκαν, με προτεραιότητα στο άνοιγμα των σχολείων και των Πανεπιστημίων. Θα ακολουθήσουν τα καταστήματα, τα εστιατόρια και στο τέλος θα ξεκινήσουν σταδιακά οι αεροπορικές πτήσεις από το εξωτερικό, ανά χώρα και ανάλογα πως θα εξελίσσεται εκεί η πορεία της πανδημίας.
Σημειώστε πως όλα τα παραπάνω σχετίζονται 100% με την εφαρμογή σήμερα των μέτρων, και τη διατήρηση της πειθαρχίας σ ’αυτά τις επόμενες εβδομάδες, που αναμένεται να διαφανεί και η κόπωση στην κοινωνία, όταν παράλληλα θα «ανοίγει» και ο καιρός.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Προσοχή! Μέρες «ζει» ο κορωνοϊός στο αυτοκίνητο – Πως θα τον εξοντώσετε
Αυτός είναι και ο λόγος που επέλεξε τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η Κυβέρνηση να τρέξει την καμπάνια και μέχρι τα τέλη Απριλίου. Η ενημέρωση και η επικοινωνία παίζουν πρωταρχικό ρόλο στις αντοχές του κόσμου ώστε να τηρήσει την ίδια με σήμερα πειθαρχία των απαραίτητων των μέτρων.
Για να μπορούμε λοιπόν σε λίγες εβδομάδες να κυκλοφορούμε και πάλι όπως και πρώτα, ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ…
Κορωνοϊός -απαγόρευση κυκλοφορίας: Τουλάχιστον έως το Μάιο -Το σενάριο του καλοκαιριού
Παράλληλα ο κ. Τσιόδρας κατά την ενημέρωση της περασμένης Πέμπτης 26/3 είχε υποστηρίξει ότι Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης παρομοιάζει την ΕΕ με την περιοχή Χουμπέι της Κίνας, όπου ο περιορισμός κράτησε 10 με 11 εβδομάδες, προσθέτοντας ότι «η άρση των μέτρων θα ήταν καταστροφική». Να σημειωθεί ότι στην επαρχία Χουμπέι της Κϊνας άρθηκε η καραντίνα την περασμένη Τετάρτη, ανήμερα την 25η Μαρτίου, ενώ στην Ουχάν, που αποτελεί τμήμα της και, ως γνωστόν, εκεί ξεκίνησε ο ιός, μόλις χθες, μετά από πάνω από δύο μήνες, υπήρξε σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων.
Ο πρώτος πάντως που είχε αναφέρει ημερομηνία πέραν της 6ης Απριλίου που ισχύουν τα μέτρα ήταν ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος σε προ ημερών δηλώσεις του στον Σκάι είχε υποστηρίξει ότι «είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για το επόμενο διάστημα και πάντως μέχρι τέλος Απριλίου να ελέγξουμε την εξάπλωση». Μάλιστα, στην ίδια συνέντευξη ο υπουργός Επικρατείας δεν απέκλεισε και την επιβολή νέων μέτρων, σε περίπτωση που οι προβλέψεις της Επιτροπής των επιστημόνων δεν επαληθευθούν. Ο κ. Γεραπετρίτης δεν είπε ποια μπορεί να είναι αυτά, αλλά, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα σενάρια που εξετάζονται είναι:
-Η γενική απαγόρευση κυκλοφορίας χωρίς εξαιρέσεις σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως έγινε την περασμένη Τετάρτη, ανήμερα της 25ης Μαρτίου, πριν από στο χωριό Εχίνος του δήμου Μύκης στην Ξάνθη.
-Η μείωση των περιπτώσεων για τις οποίες θα επιτρέπεται η κυκλοφορία, ειδικά των ηλικιωμένων και των ευπαθών ομάδων αλλά και
-Η γενική απαγόρευση πτήσεων, ακόμη και του εσωτερικού.
Σταδιακή άρση των απαγορεύσεων
Την ίδια ώρα στην ενημέρωση της περασμένης Δευτέρας 23/3 ο λοιμωξιολόγος, ο κ. Τσιόδρας, υποστήριζε ότι η καμπύλη διασποράς «δείχνει σαν να έχει βάλει κάποιο φρένο. Δεν θέλω να φανώ υπεραισιόδοξος, αλλά χαίρομαι που δεν βλέπω αυτή την εκθετική δραματική αύξηση. Δεν θέλω να πω ότι δεν την περιμένω, αλλά σίγουρα «αγοράσαμε» χρόνο. Και αυτός ο χρόνος επενδύθηκε, όπως ακούσατε, στην πραγματική ενίσχυση του συστήματος υγείας. Μακάρι να «αγοράσουμε» ακόμα περισσότερο χρόνο με αυτά τα μέτρα. Είναι πάρα πολύ δύσκολο στα μαθηματικά μοντέλα, να υπολογίσει κανείς το πόσο προσφέρουν αυτά τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης, όπως ονομάζονται. Το κοιτάμε, το ξανακοιτάμε και θα το ξαναελέγξουμε. Όσο περνούν οι μέρες, θα έχουμε μια καλύτερη εικόνα. Δε μπορώ να πω ότι η καμπύλη έχει μειωθεί, αλλά σίγουρα δεν έχει αυξηθεί δραματικά και αυτό ας μείνει σαν ένα αισιόδοξο μήνυμα της ημέρας, χωρίς όμως να πω ότι είναι 100% βέβαιο», κατέληγε.
Ωστόσο, οι ίδιες πληροφορίες της aftodioikisi.gr αναφέρουν ότι ακόμη κι αν όλα πάνε κατά τις (θετικές) προβλέψεις της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες, αυτό δεν σημαίνει ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί ειδικά σε σχέση με την απαγόρευση της κυκλοφορίας, το «λουκέτο» στις επιχειρήσεις, αλλά και η λειτουργία των σχολείων, θα αρθούν μονομιάς. Τουναντίον, όλα δείχνουν ότι αυτό θα γίνει σταδιακά με ορίζοντα τον Ιούνιο, όταν, δηλαδή, το καλοκαίρι θα έχει μπει και επίσημα και –αν δεν ισχύσουν οι προβλέψεις του του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων πως η ασθένεια Covid-19 θα μπορούσε να συνεχίσει να υφίσταται, ακόμη και όταν αυξηθεί η θερμοκρασία- ο κίνδυνος λοιμώξεων θα έχει μειωθεί σημαντικά, έως και εκμηδενισθεί.
Το σχέδιο της κυβέρνησης κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού με καραντίνα ακόμη τεσσάρων αποκαλύπτει το «Εθνος της Κυριακής».
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας η κυβέρνηση μελετά όλα τα σχέδια που έχει στο τραπέζι, ακόμα και τα πιο ακραία σενάρια.
Επιλογή φαίνεται να είναι μεγαλύτερη μείωση των δραστηριοτήτων, όπως η καθιέρωση συγκεκριμένου ωραρίου κυκλοφορίας κυρίως, για τους ηλικιωμένους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.