Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αντίστροφη μέτρηση για την παραχώρηση των «κλειδιών» των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece στα τέλη Ιανουαρίου, αφού οι σχετικές συμβάσεις παραχώρησης έχουν ήδη υπογραφεί και ψηφιστεί από τη Βουλή. Αν και υπάρχουν ακόμη δεκάδες μικρότερες και μεγαλύτερες εκκρεμότητες, κύκλοι κοντά στην όλη διαδικασία εκτιμούν πως εκτός απροόπτου και έστω και με απόκλιση ολίγων ημερών είναι εφικτή η επίτευξη αυτής της προθεσμίας.
Το οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης σημαίνει την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ, αλλά και την εκκίνηση ενός αγώνα δρόμου για την πρώτη, πριν από τα μεγάλα έργα, ανακαίνιση των αεροδρομίων (face lift), όπως και την ενίσχυση της εμπορικής τους δραστηριότητας με την προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών εταιρειών και αριθμού πτήσεων.
Η Fraport Greece θα χρηματοδοτήσει τη συναλλαγή με ίδια κεφάλαια και δανεισμό σε αναλογία της τάξης ένα προς δύο αντίστοιχα. Οι σχετικές πιστώσεις προέρχονται από τη European Bank for Reconstruction and Development (EBRD), τη European Investment Bank (ΕΙΒ), τη θυγατρική της World Bank, International Finance Corporation, αλλά και από εμπορικές τράπεζες.
Η στελέχωση και επάνδρωση των αεροδρομίων έχει τροχοδρομηθεί ήδη, με περισσότερο από το 70% των πρώτων προσλήψεων να έχει γίνει, ενώ έχει «τρέξει» και η εκπαίδευση του προσωπικού αυτού προκειμένου να πιστοποιηθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας άμεσα.
Η παραχωρησιούχος Fraport Greece έχει προχωρήσει και στην πρόσληψη υπεργολάβων για την ασφάλεια, φύλαξη, καθαριότητα και διαχείριση των εγκαταστάσεων, ενώ έχει ολοκληρώσει τα master plan και για τα 14 αεροδρόμια, στα οποία περιλαμβάνονται οι επενδύσεις που έχει δεσμευθεί να πραγματοποιήσει. Τα μεγάλα έργα αυτά που δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν από το φθινόπωρο αναμένεται να υλοποιήσει η Intrakat, η οποία συμμετείχε ως δηλωμένος εργολάβος (nominated contractor) στη δεσμευτική προσφορά που είχε κάνει η Fraport στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού. Το γεγονός αυτό δεν αποκλείει, πάντως, την ανάθεση υπεργολαβιών και τη συγκρότηση επιμέρους κοινοπρακτικών σχημάτων για την υλοποίηση των σχετικών έργων. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο, έχει δεσμευθεί να επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020 για τη βελτίωση των αεροδρομίων, ενώ τα επόμενα χρόνια θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο της κίνησης που το κάθε ένα θα πετύχει.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Η Fraport Greece, κοινοπραξία της ομώνυμης γερμανικής εταιρείας και του ομίλου Κοπελούζου, θα καταβάλει στη διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατ’ έτος στο 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων των αεροδρομίων (EBITDA).
Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 40ετίας. Επιπλέον αυτών το ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ, αναφέρουν πηγές του Ταμείου.
ΝΑΖΙ.ΧΑΡΑ ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΝΔ ΠΑΣΟΚ ΑΝΕΛ ΠΟΤΑΜΙ ΛΕΒΕΝΤΗ!!!ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΚΑΤΙ ΤΙΣ!!!
Περαιτέρω υπενθυμίζουμε ότι, η λεηλασία της δημόσιας περιουσίας έχει ήδη ξεκινήσει από τις τράπεζες, έχοντας συνεχισθεί με τα κερδοφόρα 14 αεροδρόμια – τα οποία πωλήθηκαν σε κρατική γερμανική εταιρεία που, κατά την άποψη μας, δεν θα διαθέσει ούτε ένα Σεντ, εξοφλώντας τα σταδιακά από τα δικά τους κέρδη, από τις ευρωπαϊκές ενισχύσεις, καθώς επίσης από κυβερνητικές «επιδοτήσεις».
Άλλωστε δεν αγόρασε κανένα από τα ζημιογόνα, για ευνόητους λόγους –μία τακτική που θα συνεχιστεί με όσες επιχειρήσεις του δημοσίου δεν έχουν καλές προοπτικές κερδοφορίας, με αποτέλεσμα να μείνουν στο κράτος όλα τα «σκουπίδια» (άρα στους φορολογούμενους, οι οποίοι θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν φορολογικές και εισοδηματικές επιδρομές).http://www.analyst.gr/2017/01/03/2017-i-megali-sfagi/2/
οι νέοι ιδιοκτήτες της Ελλάδας θα απαιτήσουν τη μείωση του δημοσίου χρέους της ή, τουλάχιστον, την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του – για το χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί για να αποδώσουν οι επενδύσεις τους. Έτσι θα επιβαρύνουν πανέξυπνα τους υπόλοιπους Ευρωπαίους Πολίτες με το κόστος της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας, εν αγνοία τους φυσικά – αφού αυτοί έχουν ουσιαστικά αναλάβει τα χρέη της Ελλάδας, κάποτε για να διασωθούν οι γερμανικές και οι γαλλικές τράπεζες.Οι νέοι ιδιοκτήτες της Ελλάδας θα απαιτήσουν επί πλέον καλύτερους φορολογικούς συντελεστές, όσον αφορά τις επιχειρήσεις, σταθερό πλαίσιο, ευνοϊκότερη νομοθεσία κοκ. – οπότε θα αυξηθούν οι επενδύσεις, με αποτέλεσμα να ισχυροποιηθεί ο ρυθμός ανάπτυξης, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας (με μισθούς πείνας φυσικά και με μηδενικές συντάξεις), να κλιμακωθεί η κατανάλωση, να ενισχυθούν τα έσοδα του δημοσίου που θα έχει ήδη εξαϋλωθεί όσον αφορά τον αριθμό των υπαλλήλων, καθώς επίσης τα περιουσιακά του στοιχεία κλπ.
Τέλος, εάν συνεχίσουν τα μεταναστευτικά κύματα, η Ελλάδα θα μετατραπεί σε μια πολυπολιτισμική περιοχή, στην οποία δεν θα έχει καμία θέση η Δημοκρατία, ενώ έτσι θα ελέγχεται καλύτερα από τους δανειστές – κρίνοντας από το ότι ήδη «αποικείται» από ξένους πληθυσμούς σε μεγάλη έκταση, όταν δρομολογούνται μεγάλες αλλαγές στο Αιγαίο, στη Μακεδονία και στη Θράκη.http://www.analyst.gr/2017/01/03/2017-i-megali-sfagi/2/
Θα κατανοήσουν δε οι Έλληνες το λάθος τους, όταν έλθει ο λογαριασμός του ακριβότερου τέλους στα αεροδρόμια, της πτώσης του τουρισμού όταν θα οδηγείται σε χώρες που η Γερμανία έχει μεγαλύτερα συμφέροντα (Τουρκία, Ισπανία κλπ.), των αυξημένων λογαριασμών του ρεύματος, του νερού κοκ.Περαιτέρω, οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί των επιχειρήσεων, καθώς επίσης των ακινήτων, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης κατοικίας, θα κλιμακωθούν σταδιακά από τους νέους ιδιοκτήτες των τραπεζών – σε συνεργασία με τις εξειδικευμένες εισπρακτικές εταιρείες, με τα κερδοσκοπικά κεφάλαια ουσιαστικά, τα οποία θα αγοράσουν όλα τα δάνεια που θα τα συμφέρουν σε τιμές ευκαιρίας (τα 100 € έως και 5 €).Έχοντας τώρα ψηφιστεί το ασφαλιστικό, το οποίο μεταξύ άλλων έχει αναγκάσει 8.000 επιχειρήσεις να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό, καθώς επίσης δεκάδες χιλιάδες επιτηδευματίες να πάψουν να εργάζονται, η ληστεία θα επιταχυνθεί ενώ θα απελευθερωθούν τα πάντα – από τα προστατευμένα επαγγέλματα, έως την εργατική νομοθεσία.
Γιατι δεν δημοσιεύετε τους όρους της σύμβασης και παρουσιάζετε την παραχώρηση σαν να ειναι προς όφελος των Ελλήνων;
epitelous na leitourghsh to aerodromio kai na anakainisth…me 100 eyrw kw a8hna eprepe na einai olokainourgio…..glitses 8elete kai poiotiko tourismo