Λίγες ακόμη ημέρες διακοπών απομένουν για τους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Και αυτό για το πρώτο κουδούνι για το διδακτικό έτος 2018-2019 αναμένεται να χτυπήσει την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018. Είναι η μέρα που οι μαθητές όλων των σχολείων θα δώσουν το ραντεβού της επιστροφής στα θρανία.
Σύμφωνα με το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, το ημερήσιο ωράριο λειτουργίας των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Η ώρα έναρξης ή λήξης των μαθημάτων πιθανόν να τροποποιηθεί ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες, ύστερα από απόφαση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.
Αξίζει να αναφερθεί γιατί μόλις η μετάθεση της ώρας έναρξης των μαθημάτων κατά 45 λεπτά, μελετάται από το υπουργείο Παιδείας. Ειδικότερα, στις 9 το πρωί αντί για τις 8:15, θα αρχίζουν τα μαθήματα, σύμφωνα με τις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο και τα όσα προανήγγειλε ο Κώστας Γαβρόγλου.
Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει το ΠΔ, οι χρονικές περίοδοι από 1 μέχρι 10 Σεπτεμβρίου και από 15 μέχρι και 21 Ιουνίου μπορεί να αξιοποιούνται για την υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
Το διδακτικό έτος για τους μαθητές χωρίζεται σε τρία (3) τρίμηνα. Το πρώτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 10 Δεκεμβρίου, το δεύτερο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Δεκεμβρίου και λήγει στις 10 Μαρτίου και το τρίτο τρίμηνο αρχίζει στις 11 Μαρτίου και λήγει στις 15 Ιουνίου.
Στο νηπιαγωγείο, στην αρχή του πρώτου τριμήνου του διδακτικού έτους και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο νηπιαγωγείο για ορισμένα νήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους.
Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, το σύλλογο διδασκόντων και το σχολικό σύμβουλο, σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες του νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των νηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο.
Διευθυντές Σχολείων: Να λειτουργήσουν τα Ολοήμερα από την πρώτη ημέρα των μαθημάτων
Σε ανακοίνωση – παρέμβαση προχώρησε το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., σχετικά με την ανάγκη στήριξης της λειτουργίας των Ολοήμερων σχολείων, ώστε να λειτουργήσουν από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων.
Αναλυτικότερα η ανακοίνωση – παρέμβαση της Ένωσης :
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, και λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα που εμφανίστηκαν στη λειτουργία των Ολοήμερων σχολείων την προηγούμενη σχολική χρονιά 2017-2018, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των Ολοήμερων σχολείων να λειτουργήσει με πλήρες πρόγραμμα στις αρχές Νοεμβρίου 2017, ανατρέποντας έτσι τον προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών μαθητών/τριών, έχει να επισημάνει τα εξής:
Το Ολοήμερο σχολείο έχει έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει υψηλούς παιδαγωγικούς στόχους, όπως είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του απογευματινού χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο, με την πλήρη ευθύνη και εποπτεία των εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει υποχρεωτική μελέτη και προετοιμασία των μαθητών/τριών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, από υπεύθυνο δάσκαλο, καθώς και μαθήματα και δραστηριότητες που αναβαθμίζουν το ρόλο του σχολείου, όπως η εισαγωγή στην Πληροφορική, η Ξένη Γλώσσα, ο Αθλητισμός, η Θεατρική Αγωγή, η Μουσική, τα Εικαστικά και οι Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων, αντικείμενα που διαμορφώνουν συνθήκες ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και ελκυστικότερης μάθησης.
Θεωρώντας λοιπόν απαράδεκτο το γεγονός του εκφυλισμού και της υποβάθμισης ενός τόσου σημαντικού θεσμού όπως του Ολοήμερου Σχολείου, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη, καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.:
- Να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική και αξιοπρεπής λειτουργία των Ολοήμερων σχολείων από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων στις 12 Σεπτεμβρίου.
- Να στηρίξει έμπρακτα το Ολοήμερο σχολείο, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του, με την επαναφορά της καταργημένης θέσης του Υπεύθυνου Ολοήμερου από εκπαιδευτικό ΠΕ 70, σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με δύο(2) και άνω τμήματα μαθητών/τριών, και τη διάθεση και δεύτερου εκπαιδευτικού ΠΕ 70 σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με τέσσερα(4) και άνω τμήματα μαθητών/τριών.
- Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος στα σχολεία Ειδικής Αγωγής, με την τροποποίηση των επιμέρους συμβάσεων με τους ιδιώτες μεταφορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των μαθητών/τριών μετά τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος στις 16:00, αλλά και με την τοποθέτηση επιπλέον Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) για την κάλυψη των αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Τηλέμαχος Κουντούρης Νικόλαος Μακεδών