ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΩ
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017 στο 2o Γυμνασιο Κω, η Επιμορφωτική ημερίδα με τον τίτλο: “ Ειδική Αγωγή και ευέλικτες πρακτικές προσεγγίσεις στη Διδακτική της Γαλλικής” με στόχο την επιμόρφωση των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών της Κωσε ζητήματα που άπτονται του παιδαγωγικού – διδακτικού τους έργου στις καθημερινές συνθήκες της σχολικής τάξης. ην οργάνωση της ημερίδας ανέλαβε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου με την Σχολική Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης 17ης Περιφερείας Δρ Μαρία Δερέκα.
Στην εισήγησή της, με θέμα « Η σημασία της Ειδικής Αγωγής και της Επικοινωνιακής προσέγγισης στη διδακτική των ξένων γλωσσών”, η Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου τόνισε τη σημασία εξασφάλισης του επικοινωνιακού κλίματος μέσα στην τάξη που προσφέρει μια σωστά δομημένη διδασκαλία προσαρμοσμένη πάντα στο σύνολο των μαθητών. Με άξονα την ανάπτυξη και την ανάδειξη της κριτικής σκέψης μίλησε για την πολλαπλή νοημοσύνη, τους διαφορετικούς τύπους μαθητών και τις δυσκολίες πυ αντιμετωπίζουν στο μάθημα της Γαλλικής γλώσσας. Υπογράμμισε στη συνέχεια, τη σημασία της δημιουργίας θετικού κλίματος από τους εκπαιδευτικούς, της ποιοτικής παρουσίασης του μαθήματος και της σωστής χρήσης του πίνακα σε όλη τη διδακτική διαδικασία.
Παράλληλα τόνισε τη συμβολή της συναισθηματικότητας για μια πιο αποτελεσματική διδασκαλία καθώς και την σπουδαιότητα της ενεργής συμμετοχικής διδασκαλίας, των πρότζεκτ και της διαφοροποίησης της διδακτικής της ξένης γλώσσας για την επίτευξη μιας αποτελεσματικής συνεργατικής μάθησης όπου πρέπει να υπερισχύει η εμπιστοσύνη και η γνώση των δυνατοτήτων της τάξης.
Επισήμανε επίσης την ανάγκη της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης των μαθητών με την ενθάρρυση των πρωτοβουλιών από την πλευρά των εκπαιδευτκών. Ως λύση στις μαθησιακές δυσκολίες προτάθηκε η διαφοροποίηση του μαθήματος και η χρήση των ανάλογων διδακτικών εργαλείων. Έγινε δε λόγος για την επέκταση κάθε διδακτικής ενότητας και την διαφοροπίηση της οπτικής γωνίας κάθε μαθήματος με (καλλιτεχνικά, μουσική, μαθηματικά, γεωγραφία) διότι κάθε ένα από αυτά τα μαθήματα μπορεί να συνδυαστεί με τη διδακτική της ξένης γλώσσας και να κεντρίσει παράλληλα το ενδιαφέρον των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
Τέλος, η Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου συνέστησε στους καθηγητές γαλλικής την θετική στάση που επικεντρώνεται στην αγάπη για τη διδασκαλία ακόμη και στα παιδιά όπου η μαθησιακή διαδικασία δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο, αλλά ευχαρίστηση, καθώς ο εκπαιδευτικός συμβάλλει στην ανάπτυξη των γενικών ικανοτήτων τους όπως την επινοητικότητα, την συνεργασιμότητα, την υπευθυνότητα, την προσαρμοστικότητα, την επιδεξιότητα και την αισθητική, υιοθετώντας παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις με ελκυστικό τρόπο, και ενισχύοντας έτσι την κριτική στάση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, με άξονες το συναίσθημα, τη γνώση και την καθοδήγηση κάθε μαθητού ξεχωριστά για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη θετική διάχυση της γνώσης.Στην εισήγησή της, με θέμα “Κονωνικές δεξιότητες σε εφήβους με νοητική στέρηση” η Δρ Μαρία Δερέκα ανέπτυξε τα αποτελέσματα μιας έρευνας με θέμα : Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων επιβίωσης σε νεαρούς ενήλικες με νοητική στέρηση που έλαβε χώρα σε ΕΕΕΕΚ όλης της Ελλάδας με δείγμα 44 εκπαιδευτικούς και χρησιμοποιήθηκε ποιοτική ανάλυση.α ερωτήματα στα οποία απαντά είναι:
α) Σε ποιο βαθμό οι μαθητές των ΕΕΕΕΚ εκπαιδεύονται σε κοινωνικές δεξιότητες και
β) Ποιο είναι το είδος των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατα τη διδασκαλία των παραπάνω δεξιοτήτων.
Η ημερίδα διήρκεσε 3 ώρες και οι καθηγητές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης των σχολικών μονάδων της νήσου Κω επιμορφώθηκαν σε νέες διδακτικές προσεγγίσεις οφέλιμες για το σύνολο των μαθητών του νησιού.Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου