Αστυπάλαια: 105 ημέρες απομόνωσης – Σε εκκρεμότητα η επανέναρξη των ακτοπλοϊκών δρομολογίων

0
74

Για περισσότερες από 105 ημέρες, η Αστυπάλαια βρίσκεται αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή απομόνωση λόγω της δραματικής μείωσης των ακτοπλοϊκών της συνδέσεων με την Κάλυμνο και την Κω. Από τις 31 Οκτωβρίου 2024, το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ”, που για δεκαετίες εξυπηρετούσε το νησί, έχει σταματήσει τα δρομολόγια του, αφήνοντας τους κατοίκους με μόλις ένα εβδομαδιαίο δρομολόγιο μέσω της Blue Star Ferries.

Οι επιπτώσεις της διακοπής των δρομολογίων

Μέχρι πρόσφατα, το “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” εκτελούσε τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα στις γραμμές Κάλυμνος – Κως – Αστυπάλαια και Κάλυμνος – Αστυπάλαια. Από τη διακοπή τους, η καθημερινότητα των κατοίκων έχει δυσκολέψει σημαντικά, καθώς βασίζονται στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια για μετακινήσεις, προμήθειες και ιατρικές ανάγκες.

Η προκήρυξη του Υπουργείου και το αδιέξοδο

Στις 31 Ιανουαρίου 2025, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκήρυξε τις γραμμές:

  • Κάλυμνος – Κως – Αστυπάλαια (με επιδοτούμενο τμήμα Κως – Αστυπάλαια)
  • Κάλυμνος – Αστυπάλαια Για το διάστημα έως και τις 31 Οκτωβρίου 2025, με μίσθωμα 4.400 ευρώ και 5.105 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αντίστοιχα ανά δρομολόγιο, δύο φορές την εβδομάδα για κάθε γραμμή. Είναι τα ίδια μισθώματα με την προηγούμενη χρονιά

Ωστόσο, η ΑΝΕ Καλύμνου, η οποία φαίνεται πως είναι η μόνη ενδιαφερόμενη εταιρεία, θεωρεί το μίσθωμα ζημιογόνο. Ζητά αναπροσαρμογή των ποσών και την επέκταση των επιδοτούμενων γραμμών ώστε να εξασφαλίσει βιώσιμα έσοδα. Έτσι, δεν υπέβαλε αίτημα ανάληψης των δρομολογίων, στην προκήρυξη της 31ης Ιανουαρίου 2025 αφήνοντας την Αστυπάλαια σε ακτοπλοϊκή απομόνωση.

Οι κινήσεις της ΑΝΕ Καλύμνου και η στάση του Υπουργείου

Παράλληλα, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) έχει εισηγηθεί θετικά για τη δημιουργία μιας νέας επιδοτούμενης γραμμής Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αρκιοί – Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου, με προσέγγιση στο Φαρμακονήσι, μία φορά την εβδομάδα, με επιδότηση 25.000 ευρώ ανά δρομολόγιο. Αυτή είναι η μία από τις επιπλέον γραμμές που φαίνεται να επιδιώκει η ΑΝΕ Καλύμνου, καθώς αποφέρει υψηλότερα έσοδα. Το Υπουργείο Ναυτιλίας για λόγους που δεν είναι γνωστοί, δεν έχει ακόμα προκηρύξει τον σχετικό διαγωνισμό, αν και έχει διασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση.

Την ίδια στιγμή, η γραμμή Κάλυμνος – Κως – Νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος, την οποία επίσης διεκδικεί η εταιρεία, παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει προχωρήσει στις διαδικασίες προκήρυξης της

Γιατί καθυστερεί η λύση;

Η καθυστέρηση του Υπουργείου στην προκήρυξη νέων δρομολογίων και στην αναπροσαρμογή των επιδοτήσεων εγείρει σοβαρά ερωτήματα. Αν και είχε δοθεί η διαβεβαίωση πως το ζήτημα θα είχε διευθετηθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, η Αστυπάλαια παραμένει αποκλεισμένη, ενώ το “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” εξακολουθεί να παραμένει δεμένο στο λιμάνι της Καλύμνου.

Η άμεση αποκατάσταση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την Αστυπάλαια όσο και για τη βιωσιμότητα της ΑΝΕ Καλύμνου. Το Υπουργείο καλείται να βρει λύση άμεσα, δίνοντας απαντήσεις για τη μεγάλη αυτή καθυστέρηση που πλήττει ένα από τα πιο απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίο

πηγη: kalymnos-news.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ