Γ. Νικητιάδης : «Η ΝΔ καταργεί το μεταφορικό ισοδύναμο επικαλούμενη εξορθολογισμό του»
Σε κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου προσανατολίζεται η Κυβέρνηση της Ν.Δ. επικαλούμενη εξορθολογισμό του όπως προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γκίκας, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και τ. Υφυπουργού Τουρισμού Πολιτισμού κ. Νικητιάδη. Η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης έγινε το απόγευμα της Δευτέρας 3 Φεβρουαρίου.
Στην τοποθέτηση του ο κ. Νικητιάδης υπογράμμισε τις τεράστιες καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί ως τώρα στην καταβολή του Μ.Ι. με το πρόσχημα ελέγχων χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχουν αποτελέσματα και τη μείωση κατά 30.000.000 € στις καταβολές που θα πραγματοποιηθούν σε σχέση με πέρσι. Επίσης τόνισε πως ο Γεν. Γραμματέας του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνέντευξη του άφησε να εννοηθεί πως θα αλλάξει ο νόμος και θα έρθει ένας καινούργιος με κοινωνικά κριτήρια για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Ο αρμόδιος υφυπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην καταβολή του Μ.Ι. προς τα φυσικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις και ότι η Κυβέρνηση προχωράει στον «εξορθολογισμό» του μέτρου. Η απάντηση του κ. Νικητιάδη ήταν άμεση τονίζοντας πως «Δεν ακούγεται τόσο αθώο αυτό που μας λέτε. Φοβόμαστε. Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντες. Ποιος εξορθολογισμός; Φοβόμαστε ότι μάλλον θα επιβάλλετε νέα κριτήρια, διαφορετικά κριτήρια, για να μοιράζονται τα λεφτά εκεί που η δική σας Κυβέρνηση επιθυμεί».
Παραλλήλως ο κ. Νικητιάδης εξαπέλυσε ευθεία επίθεση στην ηγεσία του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κάνοντας αναφορά σε άλυτα προβλήματα που χειρίζεται το Υπουργείο τονίζοντας : «Είμαι από νησί. Εκπροσωπώ το νομό Δωδεκανήσου αλλά θέτω ζητήματα και για όλα τα νησιά. Φοβάμαι ότι μια σειρά από θέματα εκθέτουν τον τρόπο που λειτουργεί το Υπουργείο σας. Να ξεκινήσω από το Blue Shark. Δυο χρόνια παρατημένο πλοίο με 60.000 τόνους πετρέλαιο μέσα. Και σήμερα μετά από τόσο καιρό γίνεται ξανά διαγωνισμός. Γιατί σήμερα σε αυτό το πλοίο, κύριε Υπουργέ, η πλώρη είναι κάτω και η πρύμνη είναι πάνω. Σε αυτή τη στάση είναι. Αν δεν υπήρχαν οι Καλύμνιοι που ηρωικά πηγαίνανε με δικά τους χρήματα να πληρώνουν καύσιμα για να γίνεται η απάντληση του νερού θα είχε βουλιάξει όχι επειδή εσείς ως Κυβέρνηση φροντίσατε να μη βουλιάξει αλλά επειδή οι Καλύμνιοι φρόντισαν να μη βουλιάξει. Το Saos, το Αγαθονήσι; Πιάνει τη γραμμή αυτό το πλοίο που βάλατε τώρα; Μπορεί να πάει στο Αγαθονήσι; Η Αστυπάλαια από τον Οκτώβριο του 2024 έχει να δει πλοίο. Σας έθεσα ερώτημα σε σχέση με το πλοίο της ΑΝΕΚ, το καλύμνικο πλοίο. Δυστυχώς μας έχετε δημιουργήσει υποψίες ότι σκοπίμως αποκλείστηκε από τη γραμμή που υπήρχε. Όλα αυτά, κύριε Υπουργέ, δεν προδίδουν έξωθεν καλή μαρτυρία.»
Μετά το πέρας της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης ο κ. Νικητιάδης προέβη στην εξής δήλωση : «Δυστυχώς δεν ήταν αβάσιμες οι υποψίες μας ότι η Κυβέρνηση επιδιώκει την κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου. Ενός θεσμού που έφερε ο συμπατριώτης μας ο αείμνηστος Νεκτάριος Σαντορινιός, ενός θεσμού που δεν είχε προβλήματα σε ότι αφορά τις προδιαγραφές του, είχε όμως προβλήματα σε ότι αφορά την εκταμίευση από τη σημερινή Κυβέρνηση. Ενώ το μόνο πρόβλημα ήταν η εκταμίευση, ξαφνικά οι φωστήρες της Ν.Δ., του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακαλύψανε ότι πρέπει να αλλάξουνε οι προδιαγραφές με βάση τις οποίες λειτουργεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Δυστυχώς αυτά ομολόγησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γκίκας κατά τη διάρκεια της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσα. Αναμένουμε να δούμε, χωρίς να ελπίζουμε ότι θα υπάρξει κάτι καλύτερο. Μάλλον προς το χειρότερο οδεύουμε με το Μεταφορικό Ισοδύναμο».
Video :