Θεμα: Επαρχείο Κω: εντάξει! εδώ όλα πάνε πολύ καλά! ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΩΣ!
—Παρακολουθήσαμε την χθεσινή απολογιστική συνέντευξη της Επάρχου Κω-Νισύρου που απηχεί και τις απόψεις της περιφερειακής μας αρχής. Αναφέρθηκαν πάρα πολλές ενέργειες με συναντήσεις, επισκέψεις, επαφές, έγγραφα, επισημάνσεις και προς τα πάνω (κυβέρνηση, θεσμικούς παράγοντες) και προς τα κάτω (τοπικές υπηρεσίες, σωματεία, ενώσεις, πρόσωπα). Η εντύπωση είναι ότι το Επαρχείο μας, δηλ. η κ. Σβύνου είναι σε όλα μέσα! Ο περιφερειάρχης μας δε …ο Θεός!
Καλά είναι όλα αυτά. Συνηθίζεται η ωραιοποίηση των πραγμάτων στην Χώρα μας. Όμως στην πολιτική , εν καταλήξει, μετρά μόνο το αποτέλεσμα! Με μια λέξη όμως ο απολογισμός της του 2024 δείχνει φτώχεια και ανημποριά που δυστυχώς συνοδεύεται με ‘’κούφια’’ αυτοϊκανοποίηση. Η κ. Σβύνου έχει παρόν και επιπλέον θα έχει μέλλον πρωταγωνιστή στην τοπική πολιτική σκηνή και δουλεύει μεθοδικά γι αυτό. Δυστυχώς οι νέοι του νησιού μας κατά μεγάλη πλειοψηφία μας αποστρέφουν το πρόσωπο του; από την ενεργό πολιτική. Η κ. Έπαρχος κομματικά, συντεχνιακά και ηλικιακά ένα προβάδισμα. Το να την χειροκροτήσουμε αβλεπώς δεν είναι αποδοτικό. Η κριτική στις καλές της έχει θετικό στόχο. Ας δούμε λοιπόν κύρια στοιχεία του απολογισμού της ή ‘’εξ όνυχος τον λέοντα’’.
—Ξεκίνησε με το ΄΄θαύμα΄΄ του ηλεκτροφωτισμού της επαρχιακής οδού κόστους 3,5 εκ. Έργο που ακόμη δεν έχει τελειώσει. Έργο δεν είναι του 2024. Ξεκίνησε από την πρώτη περίοδο Χατζημάρκου και συνεχίζεται για 8 χρόνια! Όμως είναι και ελλιπές άλλα και προβληματικό! Ξεκινούμε με την παρατήρηση ότι οι ιστοί των φωτιστικών φυτεύτηκαν κακώς εντός του οδοστρώματος. Η μέχρι πριν πρακτική ήταν να τοποθετούνται εντός των παρόδιων ιδιοκτησιών σε απόσταση τουλάχιστον 4,00 μ από την άσφαλτο προφανώς για την ύπαρξη δυνατότητας μελλοντικής δια πλάτυνσης (και ασφάλειας οδηγών). Οι στύλοι δημιουργούσαν σοβαρό πρόβλημα μη ασφαλούς οδήγησης (παραβίαση των κανονιστικών διατάξεων ΕΛΟΤ ) και γι αυτό υποχρεωθήκαν στην προστατευτικής μπάρας εσωτερικά των στύλων. Η επιλογή αυτή έγινε ερήμην του τοπικού Δημου. Δηλώνει την ανυπαρξία σχεδίου – προοπτικής βελτίωσης του μοναδικού μας κεντρικού οδικού άξονα που ήδη το καλοκαίρι έχει εμφανές πρόβλημα κυκλοφοριακού φόρτου. Παραμένουν σοβαρά προβλήματα όπως η διέλευση μέσα από το σχεδιο πόλεως Ζηπαρίου και οι διασταυρώσεις προς Ασφενδιου από τον δρόμο της Μινιέρας, με τον δρόμο για το Μαρμάρι και την παράκαμψη προς Μαστιχάρι. Από την εποχή Μαχαιρίδη υπάρχουν ολοκληρωμένες και αδειοδοτημένες κυκλοφοριακοί κόμβοι σε αυτά . Δεν προχωρήσαν από τότε, δεν τα θέτει η σημερινή περιφερική αρχή ούτε τα λαμβάνει υπ’ όψιν. Ο λόγος ΄ήταν και είναι οι αντιδράσεις των ιδιοκτησιών που θα επηρεαστούν. Η αρχή Χατζημάρκου ανάθεσε λέει μελέτη 750.000 ευρώ για τον εντοπισμό σημείων και διατύπωση προτάσεων βελτίωσης του δρόμου!!! Πρόκειται ‘’για άλλα λόγια’’ με στόχο τις εντυπώσεις.
—Συνέχισε παρουσιάζοντας μια σειρά παρεμβάσεων και μικροχρηματοδοτήσεων που αυξάνουν το απολογιστικό έργο χωρίς να προσθέτουν κάτι σημαντικό. Τέτοια έκαναν και οι όλοι, οι και κάθε λογής προηγούμενοι. Το κακό είναι ότι μέσα από την λεπτομερή αναφορά στην πληθώρα μικρών συνηθισμένων δράσεων, τους ύμνους στον κ. Περιφερειάρχη, τις θετικές αναφορές στα κυβερνητικά στελέχη, τις ευχαριστίες στους πολιτικούς και διοικητικούς συνεργάτες της (και μάλιστα επώνυμα) εξυπηρετούνται με μικροαστισμό οι δημοσιές σχέσεις, αλλά χάνεται η ευκαιρία να τεθούν επι τάπητος σοβαρά λειτουργικά τοπικά προβλήματα της αρμοδιότητας της και να εστιάσει στην χάραξη σαφών τοπικών αξόνων πολιτικής και των συναφών στόχων για την επόμενη χρονιά. Επειδη αυτό που έγινε (γενικό, αόριστο, ασήμαντο) επηρεάζει και καθορίζει το αύριο θα ήταν πιο χρήσιμο η συνέντευξη να αφορά το μέλλον και όχι τις εντυπώσεις μέσω του χθες.
— Η προφανής σκοπιμότητα του απολογισμού την ανάγκασε να αφήσει εκτός ατζέντας την διαρραγείσα πολιτική σχέση συνεργασίας Δημοτικής Αρχής Νικηταρά με την περιφερειακής αρχή Χατζημάρκου. Ποιο είναι το πολιτικό κέντρο βάρους της διένεξης. Τι ενέργειες και τι πρωτοβουλίες πήρε, ή θα πάρει για να εκμεταλλευτεί την κατάσταση υπέρ. των τοπικών θεμάτων;
—Αμέσως μετα η κ. Έπαρχος ήρθε στο θέμα του HOTSPOT οπού διατύπωσε την άποψη να μην επιβαρυνθεί άλλο η Κως, χωρίς όμως να έρχεται σε αντίθεή με τον ‘’προστάτη της Ρόδου’’ τον επικεφαλής της παράταξης της. Αυτό όμως είναι εξ αντικειμένου σε βαρος της Κω. Η Ρόδος έχει το μέγεθος και τις υποδομές και πρέπει να αποκτήσει την δική της μονάδα αντιμετώπισης του προσφυγικού βάσει της πολιτικής που έχει χαράξει η Γερμανική Ευρώπη (Αλήθεια κ. Έπαρχος τρίξατε τα δόντια στους Γερμανούς υπουργούς που ήρθαν να δουν …το στρατόπεδο τους;) .
—Τελευταία παρατήρηση. Εδώ και 3 χρόνια η επικοινωνία των Νισυρίων με το επαρχιακό κέντρο της Κω γίνεται με την γραμμή Νίσυρος-Κως-Νίσυρος 3 φορές την βδομάδα και άλλες 3 Νίσυρος-Καμάρι-Νίσυρος. Το Λιμενικό ταμείο Κω-Νισύρου-Αστυπαλαίας αδυνατεί να κάνει τον καθαρισμό -εκβάθυνση του λιμανιού Καρδάμαινας. Όταν οι Νισύριοι χρησιμοποιούν την γραμμή Κέφαλου υποχρεώνονται να πάρουν ταξί να κατέβουν στην πόλη και άλλο ταξί για να προλάβουν το καΐκι (ένα σκάφος ΝΤΡΟΠΗΣ) δηλαδή 100 ευρώ!. Γιατί δεν υπαρχει παρέμβαση-υποχρέωση στο ΚΤΕΛ να τροποποιήσει κατά 15 λεπτά (!)το δρομολόγιο Κω-Κέφαλου εξυπηρετώντας ‘’πολίτες’’ του Επαρχείου; Γιατί κάνατε θεμα την κακή θέση του λεωφορείου ΚΤΕΛ στο Αεροδρόμιο (που εξυπηρετεί τουρίστες) και δεν υπάρχει αντίστοιχη ευαισθησία για 1000 Νισυρίους;
… Εντάξει! εδώ όλα πάνε πολύ καλά! Δεν συμφωνούμε.
Ν. Μυλωνάς
Ευτυχώς κάποιος να πει κάτι στα κ@ταβάκια του Ποδίτη και της πουλημένης κυβέρνησης του. Λίγα είπες
όπως έπρεπε τα είπες.