Γ. Νικητιάδης: Στη Βουλή η μεθόδευση του κλεισίματος της ΑΝΕ Καλύμνου από την Κυβέρνηση της ΝΔ με φωτογραφικούς διαγωνισμούς

0
25

Γ. Νικητιάδης: Στη Βουλή η μεθόδευση του κλεισίματος της ΑΝΕ Καλύμνου από την Κυβέρνηση της ΝΔ με φωτογραφικούς διαγωνισμούς.

Στη Βουλή φέρνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και τ. Υφυπουργός Τουρισμού Πολιτισμού Γιώργος Νικητιάδης τη μεθόδευση του κλεισίματος της δημοτικής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Καλύμνου που επιχειρείται τεχνηέντως από την Κυβέρνηση της ΝΔ με σκανδαλώδη διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές και της ακτοπλοϊκής απομόνωσης των νησιών του βορείου συγκροτήματος Δωδεκανήσου συμπεριλαμβανομένου και του Φαρμακονησίου. Η ερώτηση απευθύνεται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κο Χρήστο Στυλιανίδη και κατατέθηκε στις 28 Οκτωβρίου.

Συμφώνως με το κείμενο της ερώτησης, λίγες μέρες πριν την επέτειο του «ΟΧΙ», ο Δήμαρχος Καλύμνου μετά από ομόφωνη απόφαση του Δημ. Συμβουλίου στέλνει στον Πρωθυπουργό επιστολή, κραυγή αγωνίας, σχετικώς με την προσπάθεια πρόκρισης ιδιωτικών συμφερόντων έναντι της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Καλύμνου, με αποτέλεσμα να οδηγείται σε οριστικό κλείσιμο η εν λόγω εταιρία. Τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα με διαδικασίες «fast track» αφού την ερχόμενη Τετάρτη πρόκειται να γίνει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία.

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία Καλύμνου (ΑΝΕΚ) που ανήκει στον Δήμο Καλύμνου είναι ιδιοκτήτρια του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» και δύο ακόμη μικρότερων σκαφών. Το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» εκτελεί την επιδοτούμενη γραμμή, Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί Πάτμος-Αρκιοί -Φαρμακονήσι -Αγαθονήσι -Σάμο και την Γραμμή Κάλυμνος- Αστυπάλαια. Είναι το μοναδικό πλοίο στο Αιγαίο που μπορεί να το πράξει, λόγω προδιαγραφών και βυθίσματος γάστρας και το μοναδικό πλοίο σε σταθερή επιδοτούμενη γραμμή διασύνδεσης των νησιών που μπορεί και προσεγγίζει το σπουδαίας εθνικής σημασίας, Φαρμακονήσι.

 

Το συγκεκριμένο πλοίο εκτελούσε για χρόνια το παραπάνω δρομολόγιο έναντι 8.000 € ανά δρομολόγιο οριακό τίμημα συμφώνως με το Δήμαρχο Καλύμνου, προσφέροντας στους κατοίκους των νησιών σταθερή και επαρκή εξυπηρέτηση, όπως προκύπτει άλλωστε και από πρόσφατες σχετικές επιστολές διαμαρτυρίας, των Δημάρχων Λέρου, Λειψών, Πάτμου- Αρκιών, προς όλη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με κοινοποίηση στους κυβερνητικούς Βουλευτές του Νομού Δωδεκανήσου. Ο «εισαγόμενος πληθωρισμός» που επικαλείται διαρκώς η Κυβέρνηση για να δικαιολογήσει την ακρίβεια,  φέρνει φαίνεται ως αποτέλεσμα την αλλαγή του τιμήματος επιδότησης στην συγκεκριμένη γραμμή που αυξήθηκε κατά 300% και έφτασε τις 25.000 € ανά δρομολόγιο!

 

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών γραμμών (ΣΑΣ), εισηγήθηκε προσφάτως στο Υπ.Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την προκήρυξη της γραμμής, Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκιοί-Φαρμακονήσι- Αγαθονήσι-Πυθαγόρειο Σάμου, για πλοίο 70 μ. και άνω, με υψηλότερο μίσθωμα, ανατρέποντας αυτό που υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δηλαδή πλοίο 60 μ. και άνω με χαμηλότερο τίμημα! (Το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» είναι 62 μ. περίπου), πρόταση που απορρίφθηκε μετά από σχετική διαμαρτυρία της Δημοτικής Αρχής Καλύμνου. Ομοίως επιχειρήθηκε να εισαχθεί και «κόφτης» βάζοντας ηλικιακά κριτήρια, χωρίς να αξιολογείται η κατάσταση την οποία είναι ένα πλοίο. Δεν είναι η πρώτη φορά όμως. Ανάλογη προσπάθεια έγινε και στην προηγούμενη προκήρυξη αν και τελικώς τότε είχε αφαιρεθεί. Τώρα ζητείται  εγγυητική επιστολή 180.000 € συν 40.000 € για την γραμμή προς Αστυπάλαια, την ώρα που το Υπ.Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οφείλει στην ΑΝΕΚ 1.507.000 € χωρίς ΦΠΑ, ποσό που αν δεν πληρωθεί στο Δήμο Καλύμνου, αυτός δεν θα έχει την δυνατότητα να χρηματοδοτήσει την εταιρία και η ΑΝΕΚ θα μείνει εκτός διαγωνισμού. Σε συνάντηση της Δημοτικής Αρχής με τον ηγεσία του Υπ.Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής  στις 23/10/2024 ζητήθηκε να μπει ως όρος το σκάφος να δύναται να προσεγγίζει το Φαρμακονήσι, αλλά τελικώς στην δημοσιευθείσα προκήρυξη ο όρος αυτός αφαιρέθηκε!

Όπως σημειώνει ο Δήμαρχος Καλύμνου στην επιστολή του, αν δεν δρομολογηθεί το εν λόγω πλοίο, η ΑΝΕΚ θα κλείσει λόγω των χρεών που δημιουργήθηκαν στο παρελθόν, η τράπεζα θα προχωρήσει στην κατάσχεση του «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» και μαζί συμπαρασύρονται και τα μικρότερα σκάφη της εταιρίας. Η εν λόγω εταιρία αποτελεί υπόδειγμα Δημοτικής Επιχείρησης που παρά τα όποια λάθη του παρελθόντος, προσφέρει στους κατοίκους των ακριτικών μας περιοχών, εξαιρετικές υπηρεσίες έναντι μόλις στο 1/3 του τιμήματος που σήμερα το Υπ.Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θεωρεί εύλογο για τα εν λόγω δρομολόγια. Αντί να τύχει της στήριξης από την πολιτεία και να αποτελέσει ένα εξαιρετικό παράδειγμα και για άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις, η πολιτεία όχι μόνο οδηγεί την εταιρία στο κλείσιμο, αλλά όπως φαίνεται με μια «φωτογραφική» προκήρυξη θα δώσει και αυτή τη γραμμή βορρά στα συμφέροντα.

 

Η στάση της Κυβέρνησης προκαλεί ερωτηματικά καθώς αυξάνει προκλητικά το τίμημα 300% όταν ήδη υπάρχει εταιρία και μάλιστα Δημοτική που εκτελεί τα δρομολόγια με πολύ λιγότερα ενώ οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δηλαδή κάτοικοι και τοπικές αρχές είναι αναφανδόν υπέρ της Δημοτικής Επιχείρησης. Η Κυβέρνηση αντί στηρίζει τα  συμφέροντα των τοπικών κοινωνιών και του ακριτικού Ελληνισμού, αυξάνει κατά 300% την επιδότηση αυτής της γραμμής, πετάει εκτός τις τοπικές κοινωνίες και να τις παραδίδει σε ιδιωτικά συμφέροντα.

 

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό: «Ως πότε η πολιτεία και το Υπουργείο που προΐσταστε θα συμπεριφέρεται ως «μπαταχτσής» και δεν θα ξεπληρώνει τις οφειλές του; Πότε αναμένεται το Υπουργείο σας να καταβάλει το 1.507.000 χωρίς ΦΠΑ που χρωστά στην ΑΝΕΚ; Πως δικαιολογείτε την αύξηση κατά 300% μέσα σε ένα χρόνο, στην επιδότηση των προαναφερθέντων γραμμών την ώρα που ο πληθωρισμός στην χώρα όπως επαίρεται η Κυβέρνηση σας είναι μονοψήφιος και οι αυξήσεις στους μισθούς των πολιτών στα όρια του «εμπαιγμού»; Γιατί ενώ υπάρχει μια δημοτική επιχείρηση που εκτελούσε και αρκετό καιρό το συγκεκριμένο δρομολόγιο με το 1/3 της τιμής και όλοι είναι ικανοποιημένοι ενώ παραλλήλως είναι η μόνη που διαθέτει σκάφος που μπορεί να προσεγγίσει το Φαρμακονήσι, ουσιαστικώς όχι μόνο την οδηγείτε εκτός διαγωνισμού, αλλά και στο λουκέτο; Γιατί ενώ έχει αυξηθεί ήδη μια φορά το τίμημα για το συγκεκριμένο δρομολόγιο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνεται ξανά, φτάνοντας τις 25.000 ευρώ και ποιες οι δεσμεύσεις σας πως αν μπει ιδιώτης δεν θα αυξηθεί ξανά και ξανά; Τι αυξήσεις υπήρξαν στις υπόλοιπες γραμμές που προκηρύξατε στο Νότιο και Βόρειο Αιγαίο τα τελευταία δύο χρόνια; Γιατί απουσιάζει από την Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, το Φαρμακονήσι;  Τι απαντάτε σε όσους σας κατηγορούν για «φωτογραφική» προκήρυξη προς εξυπηρέτηση ιδιωτών; Πως γίνεται συγκεκριμένη εταιρία, συγκεκριμένων συμφερόντων να έχει βγει ήδη με δημόσιες αναρτήσεις στην ιστοσελίδα της για αναζήτηση προσωπικού για το συγκεκριμένο δρομολόγιο; Γνωρίζει κάτι ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας και τι επαφές και με ποιους είχε στο Υπουργείο όλο αυτό το διάστημα;  Συναντήσατε εσείς ή στελέχη του Υπουργείου σας, ποιους επιχειρηματίες και με ποια ατζέντα για το συγκεκριμένο δρομολόγιο; Γιατί ως φαίνεται αγνοείτε πλήρως όχι μόνο τις θέσεις του Δημάρχου Καλύμνου, αλλά και των Δημάρχων της Λέρου, των Λειψών και της Πάτμου, που σας έστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας; Γιατί εκδώσατε Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με «fast track» διαδικασίες που από ότι φαίνεται συγκεκριμένοι ιδιώτες γνώριζαν και δεν ακολουθήσατε την συνήθη οδό της παράτασης για λίγο διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας της προκήρυξης, των υπαρχουσών συμβάσεων;  Θα επιμείνετε στην εν λόγω Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας ή θα την αποσύρετε για να διαβουλευτείτε με τους κατοίκους και τους εκπροσώπους τους;»

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της ερώτησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

 

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κο Χρήστο Στυλιανίδη

 

Θέμα: Σκανδαλώδης διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές- Λουκέτο στη δημοτική ναυτιλιακή επιχείρηση Καλύμνου

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Καταθέτω συμβολικώς, σήμερα 28η Οκτωβρίου την παρούσα ερώτηση, γιατί το μήνυμα αυτής της ημέρας είναι μεταξύ άλλων και η προστασία του Ελληνισμού ειδικώς των ακριτικών μας περιοχών, από τον Έβρο μέχρι το Καστελόριζο και το σπουδαίας Εθνικής σημασίας, Φαρμακονήσι. Μήνυμα διαφύλαξης των δικαιωμάτων των νησιωτών μας σε αυτές τις εποχές και σε αυτές τις περιοχές. Μήνυμα πρόσβασης και διασύνδεσης τους με την υπόλοιπη χώρα. Μήνυμα ότι δεν αποτελούν πολίτες β κατηγορίας αλλά αντιθέτως λόγω και της θέσης τους, πολίτες που το κράτος στηρίζει με κάθε τρόπο, αφού είναι γνωστό ότι αποτελούν την ασπίδα του Έθνους στα σύνορα μας.

 

Παρά ταύτα λίγες μέρες πριν την επέτειο του ΟΧΙ και μετά από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος της Καλύμνου στέλνει στον Πρωθυπουργό μια επιστολή κραυγή αγωνίας σχετικώς με την όπως φαίνεται προσπάθεια, όχι μόνο να προκριθούν ιδιωτικά συμφέροντα έναντι της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας Καλύμνου, αλλά να οδηγηθεί σε οριστικό κλείσιμο η εν λόγω εταιρία κυριότητας του Δήμου Καλύμνου.

 

Πιο συγκεκριμένα και ως προς τα γεγονότα.

 

Πριν λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 15 Οκτωβρίου 2024 εκδόθηκε ή με Αρ. Πρωτ. 2252.1.1/73526/24

Προκήρυξη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα ανοικτό διεθνή αρχικό μειοδοτικό διαγωνισμό για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περίοδου 2024-2025. Παρά την έκδοση αυτής της προκήρυξης που απ ότι φαίνεται δημιούργησε πολλές ενστάσεις και προβληματισμούς στην αγορά, στις 24 Οκτωβρίου 2024 εκδόθηκε «Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών» για το διάστημα 01/11/2024 μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν τις 31/10/2025.

 

Και εδώ ξεκινάνε τα παράδοξα και τα ερωτήματα.

Ερώτημα 1ο

Αφού έχει ανακοινωθεί σχετικός διαγωνισμός για τα ίδια δρομολόγια και για την δρομολογιακή περίοδο 2024-2025 προς τι η πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης για διάστημα μάλιστα που δύναται να φτάσει μέχρι 31/10/2025;

Ερώτημα 2ον

Γιατί έπρεπε να φτάσουμε 24 Οκτωβρίου και με διαδικασίες fast track όπου δίνουν προθεσμία στους ενδιαφερόμενους μόλις 3 εργάσιμων ημερών να πάμε σε μια διαδικασία σύμβασης ανάθεσης;

Ερώτημα 3ον

Πως γίνεται συγκεκριμένη εταιρία, συγκεκριμένων συμφερόντων, που γνώριζε όχι μόνο πότε θα βγει η ενδιάμεση προκήρυξη αλλά και τις προδιαγραφές και τα χρονικά περιθώρια, έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της αγγελία με την οποία ζητάει εργαζόμενους σε καράβι της για το συγκεκριμένο δρομολόγιο;

 

Πέρα από τα παραπάνω αξιοπερίεργα και δηλωτικά της ανοργανωσιάς που επικρατεί στο Υπουργείο, ανοργανωσιά όμως που φαίνεται ότι μια χαρά γνωρίζουν συγκεκριμένοι ιδιώτες για να διαφημίζουν θέσεις εργασίας σε γραμμές που ακόμη δεν έχουν πάρει, ενδιαφέρον έχουν και άλλοι παράμετροι που όλως τυχαιως ( ; ) αποκλείουν την Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρία Καλύμνου (ΑΝΕΚ) και δίνουν τις γραμμές βορά σε ιδιώτες.

 

Η ΑΝΕΚ που ανήκει στον Δήμο Καλύμνου και έχει ιδρυθεί το 1988, είναι ιδιοκτήτρια του πλοίου Νήσος Κάλυμνος καθώς και δύο ακόμη μικρότερων σκαφών.  Το πλοίο Νήσος Κάλυμνος εκτελεί την επιδοτούμενη γραμμή, Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί Πάτμος-Αρκιοί -Φαρμακονήσι -Αγαθονήσι -Σάμο και την Γραμμή Κάλυμνος- Αστυπάλαια. Είναι το μοναδικό πλοίο στο Αιγαίο που μπορεί να το πράξει, λόγω προδιαγραφών και βυθίσματος γάστρας και το μοναδικό πλοίο σε σταθερή επιδοτούμενη γραμμή διασύνδεσης των νησιών που μπορεί και προσεγγίζει το σπουδαίας Εθνικής σημασίας, Φαρμακονήσι.

 

Το πλοίο Νήσος Κάλυμνος, συμφώνως με τον Δήμαρχο εκτελούσε για χρόνια το παραπάνω δρομολόγιο έναντι 8000 ευρώ ανά δρομολόγιο, οριακό τίμημα όπως αναφέρει, προσφέροντας στους κατοίκους των συγκεκριμένων νησιών σταθερή και με επάρκεια εξυπηρέτηση, όπως προκύπτει άλλωστε και από πρόσφατες σχετικές επιστολές διαμαρτυρίας, των Δημάρχων Λέρου, Λειψών, Πάτμου, Αγαθονήσι που απέστειλαν προσφάτως, προς όλη την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής με κοινοποίηση στους κυβερνητικούς Βουλευτές του Νομού Δωδεκανήσου.

 

Προσφάτως και συγκεκριμένα για το διάστημα του τρέχοντος έτους, το τίμημα ανήλθε στα 17.000 προσφέροντας χαρά στην τοπική κοινωνία γιατί πράγματι το 8.000 ανά δρομολόγιο ήταν άκρως οριακό. Ωστόσο όπως φαίνεται ο «εισαγόμενος πληθωρισμός» που επικαλείται διαρκώς η Κυβέρνηση για να δικαιολογήσει την ακρίβεια, είχε φαίνεται ως αποτέλεσμα να αλλάξει ξανά το τίμημα επιδότησης στην συγκεκριμένη γραμμή και να φτάσει τις 25.000 ανά δρομολόγιο ή  300% από το 2023. Είναι δε απορίας άξιο αν τελικώς η Δημοτική Επιχείρηση Ναυτιλίας Καλύμνου, οδηγηθεί σε λουκέτο και μείνει μόνο μια εταιρία στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, το τίμημα αυτό πόσο θα φτάσει;

 

Με πρόσφατη απόφαση του, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών γραμμών (ΣΑΣ), εισηγήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής την προκήρυξη της γραμμής, Κάλυμνος-Λέρος-Λειψοί-Πάτμος-Αρκιοί-Φαρμακονήσι- Αγαθονήσι-Πυθαγόρειο Σάμου, για πλοίο 70 μέτρων και άνω, με υψηλότερο μίσθωμα, ανατρέποντας αυτό που υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δηλαδή πλοίο 60 μέτρων και άνω με χαμηλότερο τίμημα!( Το ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ είναι 62 μ. περίπου.), πρόταση που απορρίφθηκε μετά από σχετική διαμαρτυρία της Δημοτικής Αρχής Καλύμνου. Ομοίως επιχειρήθηκε να εισαχθεί και « κόφτης» βάζοντας ηλικιακά κριτήρια, χωρίς να αξιολογείται η κατάσταση στην οποία είναι ένα πλοίο. Δεν είναι η πρώτη φορά όμως. Ανάλογη προσπάθεια έγινε και στην προηγούμενη προκήρυξη αν και τελικώς τότε είχε αφαιρεθεί. Αξίζει να επισημάνουμε ότι ενώ σε όλες τις άλλες κατηγορίες πλοίων ο ηλικιακός «κόφτης» είναι ανά δεκαετία, στην παρούσα περίπτωση πάει ανά έτος. Έτσι αν μια προσφορά για ένα πλοίο 26 ετών είναι πολύ υψηλότερη από ένα πλοίο 27 ετών με τα μισά λεφτά και σε πολύ καλύτερη κατάσταση, το Υπουργείο θα προκρίνει την πρώτη περίπτωση εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της έννοιας του μειοδοτικού διαγωνισμού.

 

Περαιτέρω ζητείται εγγυητική επιστολή 180.000 ευρώ συν 40.000 ευρώ για την γραμμή προς Αστυπάλαια, την ώρα που το Υπουργείο σας οφείλει στην Δημοτική Εταιρία (ΑΝΕΚ) 1.507.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ποσό που αν δεν πληρωθεί στον Δήμο, ο μικρός αυτός Δήμος δεν θα έχει την δυνατότητα να χρηματοδοτήσει την εταιρία και η εταιρία θα μείνει εκτός διαγωνισμού. Την ώρα όμως που το δημόσιο οφείλει αυτό το τεράστιο ποσό στη δημοτική επιχείρηση και ουσιαστικά την αποκλείει από τον διαγωνισμό, η εν λόγω επιχείρηση έχει συνεισφέρει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε μισθοδοσίες, ασφαλιστικές εισφορές, φόρους προς το Ελληνικό κράτος κλπ.

 

Τέλος, ενώ σε συνάντηση της Δημοτικής αρχής με τον ηγεσία του Υπουργείου στις 23/10/2024 ζητήθηκε να τεθεί ως όρος το σκάφος να δύναται να προσεγγίζει το Φαρμακονήσι και ενώ στην προκήρυξη γίνεται σχετική μνεία, στην «Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών», το Φαρμακονήσι δεν συμπεριλαμβάνεται στον πίνακα δρομολογίων.

 

Όπως σημειώνει ο Δήμαρχος Καλύμνου στην επιστολή του, αν δεν δρομολογηθεί το εν λόγω πλοίο, η Δημοτική Ναυτιλιακή Εταιρία Καλύμνου (ΑΝΕΚ) μπαίνει σε οριστικό λουκέτο, λόγω των χρεών που δημιουργήθηκαν στο παρελθόν, η τράπεζα θα προχωρήσει στην κατάσχεση του Νήσος Κάλυμνος και μαζί συμπαρασύρονται και τα μικρότερα σκάφη της εταιρίας.

 

Κύριε Υπουργέ η εν λόγω εταιρία αποτελεί υπόδειγμα Δημοτικής επιχείρησης που παρά τα όποια λάθη του παρελθόντος, προσφέρει στους κατοίκους των ακριτικών μας περιοχών, εξαιρετικές υπηρεσίες. Υπηρεσίες που τις προσέφερε για μεγάλο διάστημα έναντι μόλις στο 1/3 του τιμήματος που εσείς σήμερα θεωρείτε ως εύλογο για τα εν λόγω δρομολόγια και ακόμη και σήμερα παρά τις αυξήσεις συνεχίζει να προσφέρει έναντι 17.000 αντί των 25.000 που ορίσατε ως τίμημα στην προκήρυξη.

 

Αντί λοιπόν να τύχει της στήριξης από την πολιτεία και να αποτελέσει ένα εξαιρετικό παράδειγμα – πιλότο και για άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις, η πολιτεία όχι μόνο οδηγεί την εταιρία στο κλείσιμο αλλά κατά πως φαίνεται με μια «φωτογραφική» προκήρυξη θα δώσει και αυτή τη γραμμή βορρά στα συμφέροντα.

 

Προκαλεί επιπλέον ερωτηματικά η στάση της Κυβέρνησης να αυξάνει προκλητικά το τίμημα 300% σε σχέση με ένα χρόνο πριν όταν ήδη υπάρχει εταιρία και μάλιστα Δημοτική που εκτελεί τα δρομολόγια με πολύ λιγότερα ενώ οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δηλαδή κάτοικοι και τοπικές αρχές είναι αναφανδόν υπέρ της δημοτικής επιχείρησης. Είναι εντυπωσιακό πως επί των ημερών σας, δέχεστε αντί να γίνετε ο εκφραστής των συμφερόντων των τοπικών κοινωνιών και του ακριτικού Ελληνισμού, να αυξάνετε 300% την επιδότηση αυτής της γραμμής μέσα σε ένα χρόνο, να πετάτε εκτός τις τοπικές κοινωνίες και να τις παραδίδετε σε ιδιωτικά συμφέροντα.

 

Δεδομένου ότι η εν λόγω προκήρυξη αυξάνει το τίμημα της επιδότησης για τις συγκεκριμένες γραμμές 300% μέσα σε έναν μόνο χρόνο, όταν ο μέσος μισθός των πολιτών αυξάνεται 2% και 3%

 

Δεδομένου ότι οι τοπικές κοινωνίες δια μέσου των αρμοδίων δημοτικών αρχών είναι όλες απέναντι σας ως προς αυτή τη μεθόδευση

 

Δεδομένου ότι όπως φαίνεται η πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, εκλαμβάνεται ως μεθόδευση εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων έναντι των δημοσίων

 

Δεδομένου ότι οι ακρίτες μας πρέπει να ακούγονται και η φωνή τους να γίνεται σεβαστή και μέριμνα ημών είναι η διαφύλαξη και η υποστήριξη όσων φυλάττουν «Θερμοπύλες»

 

Ερωτάται ο Υπουργός

 

  1. Ως πότε η πολιτεία και το Υπουργείο που προΐσταστε θα συμπεριφέρεται ως «μπαταχτσής» και δεν θα ξεπληρώνει τις οφειλές του; Πότε αναμένεται το Υπουργείο σας να καταβάλει το 1.507.000 χωρίς ΦΠΑ που χρωστά στην Δημοτική Εταιρία (ΑΝΕΚ);
  2. Πως δικαιολογείτε την αύξηση κατά 300% μέσα σε ένα χρόνο, στην επιδότηση των προαναφερθέντων γραμμών την ώρα που ο πληθωρισμός στην χώρα όπως επαίρεται η Κυβέρνηση σας είναι μονοψήφιος και οι αυξήσεις στους μισθούς των πολιτών στα όρια του «εμπαιγμού»;
  3. Γιατί ενώ υπάρχει μια δημοτική επιχείρηση που εκτελούσε και αρκετό καιρό το συγκεκριμένο δρομολόγιο με το 1/3 της τιμής και όλοι είναι ικανοποιημένοι ενώ παραλλήλως είναι η μόνη που διαθέτει σκάφος που μπορεί να προσεγγίσει το Φαρμακονήσι, ουσιαστικώς όχι μόνο την οδηγείτε εκτός διαγωνισμού, αλλά και στο λουκέτο;
  4. Γιατί ενώ έχει αυξηθεί ήδη μια φορά το τίμημα για το συγκεκριμένο δρομολόγιο σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνεται ξανά, φτάνοντας τις 25.000 ευρώ και ποιες οι δεσμεύσεις σας πως αν μπει ιδιώτης δεν θα αυξηθεί ξανά και ξανά;
  5. Τι αυξήσεις υπήρξαν στις υπόλοιπες γραμμές που προκηρύξατε στο Νότιο και Βόρειο Αιγαίο τα τελευταία δύο χρόνια;
  6. Γιατί απουσιάζει από την Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, το Φαρμακονήσι;
  7. Τι απαντάτε σε όσους σας κατηγορούν για «φωτογραφική» προκήρυξη προς εξυπηρέτηση ιδιωτών;
  8. Πως γίνεται συγκεκριμένη εταιρία, συγκεκριμένων συμφερόντων να έχει βγει ήδη με δημόσιες αναρτήσεις στην ιστοσελίδα της για αναζήτηση προσωπικού για το συγκεκριμένο δρομολόγιο; Γνωρίζει κάτι ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας και τι επαφές και με ποιους είχε στο Υπουργείο όλο αυτό το διάστημα;
  9. Συναντήσατε εσείς ή στελέχη του Υπουργείου σας, ποιους επιχειρηματίες και με ποια ατζέντα για το συγκεκριμένο δρομολόγιο;
  10. Γιατί ως φαίνεται αγνοείτε πλήρως όχι μόνο τις θέσεις του Δημάρχου Καλύμνου, αλλά και των Δημάρχων της Λέρου, των Λειψών και της Πάτμου, που σας έστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας;
  11. Γιατί εκδώσατε Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με «fasttrack» διαδικασίες που από ότι φαίνεται συγκεκριμένοι ιδιώτες γνώριζαν και δεν ακολουθήσατε την συνήθη οδό της παράτασης για λίγο διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας της προκήρυξης, των υπαρχουσών συμβάσεων;
  12. Θα επιμείνετε στην εν λόγω Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας ή θα την αποσύρετε για να διαβουλευτείτε με τους κατοίκους και τους εκπροσώπους τους;

 

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Γιώργος Νικητιάδης

 

 

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ