Με κοινοβουλευτική του παρέμβαση στον Υπουργό Παιδείας, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου θέτει το ζήτημα της συνέχισης λειτουργίας των ολιγομελών τμημάτων που δεν εγκρίθηκε η λειτουργία τους, λόγω περιορισμένου αριθμού μαθητών, στο Επαγγελματικό Λύκειο Κω.
Ο Μάνος Κόνσολας αναφέρει ότι το κανονιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στην επαγγελματική εκπαίδευση, δεν μπορεί να έχει οριζόντια και ίδια χαρακτηριστικά για τις δομές εκπαίδευσης στην ηπειρωτική χώρα σε σχέση με τις δομές εκπαίδευσης στα νησιά, αφού στις νησιωτικές περιοχές δεν υπάρχουν πολλοί μαθητές για αυτό και θα πρέπει η Πολιτεία να τους δίνει τη δυνατότητα φοίτησης στην επαγγελματική εκπαίδευση ακόμα και σε ολιγομελή τμήματα.
«Εάν καταργούνται τμήματα, για το λόγο ότι ο αριθμός μαθητών, είναι μικρός στις νησιωτικές περιοχές, τότε περιορίζονται οι επιλογές των μαθητών, ενώ κάποιες φορές οι ίδιοι και οι οικογένειές τους αναγκάζονται να φύγουν από το νησί τους για να φοιτήσουν σε τμήματα της επιλογής τους», επισημαίνει ο Μάνος Κόνσολας.
Όπως τονίζει, στο 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Κω δεν κρίθηκε σκόπιμη η λειτουργία των εξής τμημάτων:
-Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής στη Β΄Τάξη
-Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων,
– Εγκαταστάσεων Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών στην Γ΄ Τάξη.
Για το πρώτο τμήμα υπάρχουν ήδη 4 μαθητές που ενεγράφησαν και 2 που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν αλλά καθυστέρησαν να εγγραφούν.
Για το δεύτερο τμήμα υπάρχουν ήδη 3 μαθητές που ενεγράφησαν και 3 που ενδιαφέρονται και θέλουν να φοιτήσουν αλλά καθυστέρησαν να εγγραφούν εντός των προθεσμιών που προβλέπονται.
Ο Μάνος Κόνσολας ζητά να επανεξεταστεί η αρχική απόφαση και να εγκριθεί η λειτουργία αυτών των ολιγομελών τμημάτων στο ΕΠΑΛ Κω, με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών.
Το πλήρες κείμενο της κοινοβουλευτικής παρέμβασης του κ. Κόνσολα στο Υπουργείο Παιδείας:
Κύριε Υπουργέ,
Το κανονιστικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων στην επαγγελματική εκπαίδευση, δεν μπορεί να έχει οριζόντια και ίδια χαρακτηριστικά για τις δομές εκπαίδευσης στην ηπειρωτική χώρα σε σχέση με τις δομές εκπαίδευσης στα νησιά.
Στις νησιωτικές περιοχές δεν υπάρχουν πολλοί μαθητές, για αυτό και θα πρέπει η Πολιτεία να τους δίνει τη δυνατότητα φοίτησης στην επαγγελματική εκπαίδευση ακόμα και σε ολιγομελή τμήματα.
Εάν καταργούνται τμήματα, για το λόγο ότι ο αριθμός μαθητών, είναι μικρός στις νησιωτικές περιοχές, τότε περιορίζονται οι επιλογές των μαθητών, ενώ κάποιες φορές οι ίδιοι και οι οικογένειές τους αναγκάζονται να φύγουν από το νησί τους για να φοιτήσουν σε τμήματα της επιλογής τους.
Στο 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Κω δεν κρίθηκε σκόπιμη η λειτουργία των εξής τμημάτων:
– Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής στη Β΄ Τάξη
– Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών στην Γ΄ Τάξη.
Για το πρώτο τμήμα υπάρχουν ήδη 4 μαθητές που ενεγράφησαν και 2 που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν αλλά καθυστέρησαν να εγγραφούν.
Για το δεύτερο τμήμα υπάρχουν ήδη 3 μαθητές που ενεγράφησαν και 3 που ενδιαφέρονται και θέλουν να φοιτήσουν αλλά καθυστέρησαν να εγγραφούν εντός των προθεσμιών που προβλέπονται.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για την περίπτωση του δεύτερου τμήματος δεν υπάρχει εναλλακτική λύση εγγραφής, καθώς η άλλη ειδικότητα του Τομέα, αυτή της Ηλεκτρολογίας , έχει ήδη καλυφθεί από μαθητές.
Με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών, θα πρέπει να επανεξεταστεί η αρχική απόφαση και να εγκριθεί η λειτουργία αυτών των ολιγομελών τμημάτων.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
1. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει και να εγκρίνει τη λειτουργία των δύο συγκεκριμένων ολιγομελών τμημάτων στο 1ο ΕΠΑΛ Κω;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου
Σε όλη τη χώρα στις απομάκρυσμενες περιοχες πήραν έγκριση τα ολιγομελη στο 90% χωρίς παρεμβάσεις. Μη μασατε!
Μεγάλος πολιτικός άνδρας κάνει ερώτηση στην κυβέρνηση του και λέει και του υπουργού του ότι εδώ είναι νησί και πρέπει να λειτουργήσουν ολιγομελή τμήματα (πράγμα εξωφρενικά δύσκολο που αποκλείεται να το είχε σκεφτεί ο υπουργός). Ζητάει σε κοινή θέα δηλαδή ρουσφέτι από τον υπουργό της δικής του κυβέρνησης ώστε να του έχουν οι ντόπιοι και υποχρέωση. Μετα από την μη παροχή υπηρεσιών υγείας, πέφτουμε και στην μη παροχή παιδείας για τα παιδιά μας.
Πόσο πιο χαμηλά;;;;
για το τριτο δημοτικο και για την αναγκη αλλαγης θεσμικου πλαισιου οσον αφορα την αναθεση σχολικών κτιριων σε εργολαβους ή την επισπευση των διαδικασιων των χρονοδιαγραμματων, των προσφυγων κλπ. που ενα σχολειο ειναι ερμαιο στα χερια ανικανων και συμφερεντολογων, το εθιξε ποτε στον υπουργο του;