Πρωτοβουλία του Μάνου Κόνσολα για να αποσαφηνιστεί και να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός αλλά και το χρονοδιάγραμμα για την αξιοποίηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, μέσα στα οποία περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Καρπάθου, Καλύμνου, Κάσου, Καστελόριζου και Αστυπάλαιας.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, με παρέμβαση του στους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, ζητά να καθοριστούν τα επόμενα βήματα ενώ καταθέτει και προτάσεις.
Όπως επισημαίνει ο κ. Κόνσολας, ήδη διαχωρίστηκε το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο «τρέχει» ξεχωριστή διαγωνιστική διαδικασία, η οποία βρίσκεται στη δεύτερη φάση αλλά απομένει να αποσαφηνιστεί η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου επισημαίνει ότι ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την επιλογή συμβούλου για αυτά τα αεροδρόμια, όπως της Καρπάθου, της Καλύμνου, της Κάσου, του Καστελόριζου και της Αστυπάλαιας.
Ο Μάνος Κόνσολας θέτει τα εξής ζητήματα:
– Πότε θα υπογραφεί η σύμβαση με τον μειοδότη για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. – Ποιο θα είναι το μοντέλο αξιοποίησης με δεδομένο ότι στην αρχική διακήρυξη, αναφερόταν ότι η αξιοποίηση θα γίνει με δομή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ή και παραχώρησης σε στρατηγικό επενδυτή.
– Αν θα διαχωριστεί η αξιοποίηση των 22 αυτών αεροδρομίων σε clusters, ανάλογα με το αν είναι υψηλής ή χαμηλής κίνησης.
Όπως τονίζει ο κ. Κόνσολας, κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο για αεροδρόμια ακριτικών νησιών με μειωμένη κίνηση για αυτό και θα πρέπει είτε να ενταχθούν (υποχρεωτικά) σε clusters μαζί με αεροδρόμια υψηλής κίνησης, είτε να υπάρξει ενιαία σύμβαση παραχώρησης και για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια. Θα μπορούσε, επίσης, η αξιοποίηση των αεροδρομίων στα ακριτικά νησιά να συνοδεύεται και από φορολογικά κίνητρα για τον στρατηγικό επενδυτή που θα επενδύσει σε αεροδρόμια όπως της Καρπάθου, της Καλύμνου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Αστυπάλαιας και άλλων που δεν παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω χαμηλής κίνησης