Γιώργος Σεγραίδος, πρόεδρος ΣΕΠΕ Κω στον «Σ»: «Ίδιος ο κόσμος, μικρότερες όμως καταναλώσεις ανά άτομο»

0
8034

Σεγραίδος Γιώργος, πρόεδρος ΣΕΠΕ Κω

«Ίδιος ο κόσμος, μικρότερες όμως καταναλώσεις ανά άτομο»

«Κρίσιμος μήνας ο Σεπτέμβριος, που φαίνεται ότι θα είναι καλός αλλά φοβόμαστε όμως μην έχουμε κάποια μεταναστευτική κρίση»

 

 

Είναι νωρίς για να γίνει σωστή εκτίμηση της φετινής τουριστικής σεζόν, λόγω του καθυστερημένου ανοίγματος πολλών καταστημάτων εστίασης εξαιτίας των άσχημων καιρικών συνθηκών τον Μάιο και τον Ιούνιο, υποστηρίζει μιλώντας στον «Σ» ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Κω, κ. Γιώργος Σεγραίδος.

Ο κ. Σεγραίδος υποστηρίζει ότι Ιούλιο και Αύγουστο ποσοτικά τα καταστήματα υποδέχθηκαν σχεδόν τον ίδιο κόσμο, αλλά οι καταναλώσεις είναι μικρότερες σε σχέση με πέρυσι.

Χαρακτήρισε κρίσιμο μήνα για όλους το Σεπτέμβριο, λέγοντας χαρακτηριστικά «εάν δεν δουλέψουν τα μαγαζιά για τέσσερις μήνες είναι πάρα πολύ δύσκολο να κρατηθούν οικονομικά για να βγάλουν τις υποχρεώσεις του χρόνου». Δεν παρέλειψε να εκφράσει τις ανησυχίες του αλλά και των μελών του ΣΕΠΕ Κω για τη διαφαινόμενη αύξηση της ροής προσφύγων προς τα νησιά μας, ευχόμενος να μην έχουμε ένα νέο μεταναστευτικό κύμα το οποίο σίγουρα θα επηρεάσει αρνητικά την τουριστική κίνηση.

Όσον αφορά την αύξηση που παρουσίασαν φέτος οι τιμές στα καταστήματα εστίασης είπε ότι είναι της τάξης του 10% με 20%, όπως είχε πει και σε παλαιότερη συνέντευξή του στον «Σ», τονίζοντας ότι η αύξηση τα λειτουργικά τους έξοδα, μαζί με το μισθολογικό κόστος έχει υπερβεί το 40%, αλλά οι εστιάτορες «απορρόφησαν» ένα μεγάλο ποσοστό από αυτή και δεν την μετέφεραν στα κουβέρ.

Σε ερώτηση για τους συνεχείς ελέγχους του ΣΔΟΕ, υποστήριξε ότι καλώς γίνονται. «Δε νομίζω ότι ενοχλεί κανέναν εφόσον κάνει καλά τη δουλειά του. Οι έλεγχοι θα πρέπει να γίνονται σε όλα τα επίπεδα. Οι σύλλογοι στην ουσία είναι η προμετωπίδα της νομιμότητας, όλο αυτό φωνάζουμε, την ισονομία, τη δικαιοσύνη μεταξύ των μελών μας» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κος Σεγραίδος τόνισε ότι «υπάρχουν πολλά θέματα για να συζητήσουμε που έχουν συμβεί το φετινό καλοκαίρι και νομίζω ότι θα τα πούμε με την ησυχία μας το φθινόπωρο γιατί είναι πραγματικά μεγάλα τα θέματα όσον αφορά το πώς ελέγχουμε, γιατί ελέγχουμε, με ποιο τρόπο το κάνουν και εάν τελικά τηρείται αυτή η νομιμότητα και για πιο λόγο δεν τηρείται».

Κλείνοντας, σε ερώτηση για το εάν επηρεάστηκε αρνητικά και η Κως από τα δυσφημιστικά σχόλια που ακούστηκαν φέτος το καλοκαίρι στους διάσημους ελληνικούς προορισμούς Μύκονο και Σαντορίνη, για υπέρογκους λογαριασμούς, απάντησε αρνητικά, υποστηρίζοντας ότι ο κάθε προορισμός έχει δικό του Brand name, τη δική του φιλοσοφία και πολιτική.

 

 

Ερ.: Κύριε Σεγραίδο να ξεκινήσουμε τη συζήτησή μας, με την εκτίμησή για το πώς κυλάει η φετινή τουριστική περίοδος.

Γ.Σ.: Πρώτα απ’ όλα δεν έχει ακόμα αποτυπωθεί η φετινή σεζόν γιατί έχει δύο σημαντικούς παράγοντες που έχουν αλλάξει τα πράγματα. Ο πρώτος είναι οι καιρικές συνθήκες που δεν επέτρεψαν να ανοίξει όλη η αγορά μέχρι τις 15 με 20 Ιουνίου. Δηλαδή η μισή εστίαση άνοιξε αργά. Απ’ την άλλη ποσοτικά από τις 20 Ιουνίου και μετά είδαμε στην  εστίαση τον ίδιο σχεδόν κόσμο με πέρυσι, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όμως ξέραμε και το είχαμε προϊδεασθεί από πέρυσι σαν σύλλογος ότι θα είναι μικρότερης κατανάλωσης ανά άτομο. Και αυτό συμβαίνει και συμβαίνει και με πολύ μεγάλες αλλαγές προς τα κάτω σε κάποιες περιπτώσεις  και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις τα καταστήματα κρατιούνται όπως την περσινή σεζόν. Η εικόνα θα ξεκαθαρίσει όταν θα δούμε πως θα πάει ο Σεπτέμβριος που είναι πάρα πολύ κρίσιμος μήνας για να πούμε ότι υπάρχει τουριστική σεζόν. Εάν δεν δουλέψουν τα μαγαζιά για τέσσερις μήνες είναι πάρα πολύ δύσκολο να κρατηθούν οικονομικά για να βγάλουν τις υποχρεώσεις του χρόνου. Να ευχηθούμε λοιπόν να πάει καλά ο Σεπτέμβριος και τα προβλήματα αυτά που εμφανίζονται δεν είναι στην Κω τόσο σοβαρά κι ας είμαστε ένα νησί μαζικού τουρισμού. Είναι σε περιοχές που δεν έχουν «τραβήξει», υπάρχουν άλλες περιοχές οι οποίες έχουν πάει πάρα πολύ καλά, όπως στο κέντρο της πόλης, σε κάποια σημεία ενδιαφέροντος πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, αλλά υπάρχουν και σημεία που δεν πηγαίνει καλά γιατί υπάρχει τρομακτική έλλειψη υποδομών, το περιβάλλον δηλαδή δεν είναι επαρκές για να μπορέσουν να επιχειρήσουν οι επιχειρήσεις. Στα χωριά που έχουμε σοβαρά προβλήματα εκεί έχουμε περισσότερη «γκρίνια» κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό παίρνουμε σαν σύλλογος αλλά νομίζω ότι θα είναι καλύτερα να μιλήσουμε στο τέλος της σεζόν για να αποτυπώσουμε τα πάντα, όπως κάνουμε κάθε χρόνο για να μπορέσουμε να σας δώσουμε σαφή εικόνα.

Ερ.: Παραδοσιακά όμως ο Σεπτέμβριος θεωρείται ένα καλός μήνας για την εστίαση γιατί είναι διαφορετικός και ο κόσμος που έρχεται στο νησί μας αυτό το μήνα.

Γ.Σ.: Είναι ένας πάρα πολύ καλός μήνας για την εστίαση, ιδιαιτέρως για την πόλη της Κω και τα χωριά, δηλαδή στις αστικές περιοχές, όχι στα παραλιακά μαγαζιά που αρχίζει και φθίνει η κίνηση. Αλλά, το σημαντικότερο από όλα για μένα αυτή τη στιγμή, και η ανασφάλεια που έχουμε όσοι βλέπουμε τι γίνεται στο νησί, είναι το «άνοιγμα» των συνόρων. Φοβόμαστε πάρα πολύ να μην «χαλάσει» το Σεπτέμβριο που υπολογίζουμε το θέμα του μεταναστευτικού και των εικόνων που ταξιδεύουν δεξιά και αριστερά ήδη. Και ακούω από τους συναδέλφους ότι η μεγαλύτερή τους ανασφάλεια είναι αυτή. Πιστεύουν ότι θα πάει καλά ο Σεπτέμβριος αλλά φοβούνται μην έχουμε κάτι το ξαφνικό.

Ερ.: Μην έχουμε ένα νέο κύμα μεταναστευτικού δηλαδή;

Γ.Σ.: Ναι, ναι. Και επειδή ακούμε τα νέα και βλέπουμε τι γίνεται, έχουμε ανοιχτές τις κεραίες μας, εκεί έχουμε ανησυχία. Κατά τ’ άλλα εάν είναι ήρεμο το νησί και δεν το επηρεάσει τίποτα από εξωτερικούς παράγοντες νομίζω ότι θα πάει καλά και ο Σεπτέμβριος. Αυτά τα μηνύματα παίρνουμε.

Ερ.: Η κίνηση παρέμεινε η ίδια και στους ντόπιους αλλά και τους Έλληνες επισκέπτες του νησιού; Είχατε πει σε συνέντευξη στον «Σ» το περασμένο φθινόπωρο ότι πολύ δύσκολα φέτος το καλοκαίρι ο Έλληνας θα βγαίνει τόσο συχνά όσο τα προηγούμενα καλοκαίρια, λόγω του κόστους.

Γ.Σ.: Έγινε ακριβώς αυτό που είχα πει. Ανέβηκε το κόστος στην εστίαση, ανέβηκαν οι τιμές, ανέβηκαν τα μισθολογικά κόστη…

Ερ.: Σε τι ποσοστό περίπου υπολογίζετε ότι έχουν ανέβει οι τιμές;

Γ.Σ.: Από 10% έως 20% θα έλεγα σε ένα μέσο όρο. Ενώ αντίστοιχα θα μπορούσα να σας πω για τη δική μου επιχείρηση και νομίζω και των υπολοίπων συναδέλφων, τα λειτουργικά μας έξοδα μαζί με το μισθολογικό κόστος έχει υπερβεί το 40% η αύξηση κάποιων πραγμάτων είτε αφορά την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος, είτε πράγματα που αφορούν τα λειτουργικά μας έξοδα.

Ερ.: Απ’ ότι διαβάζουμε το ίδιο συμβαίνει και πανελλαδικά.

Γ.Σ.: Οπότε η μέση τιμή που αυξήθηκε ανά κουβέρ, ανά τραπέζι, ανά κατανάλωση είναι μαζεμένη, αυτό κατάφερε να κάνει η εστίαση, δεν την ανέβασε όλη δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό γιατί το περιβάλλον του ανταγωνισμού δεν το επιτρέπει, αλλά έχει αρχίσει να γίνεται απαγορευτικό για εμάς τους ίδιους. Και αυτό το είχαμε το περασμένο φθινόπωρο και έχει ξεκινήσει και το βλέπουμε. Βλέπουμε την αδυναμία των συμπολιτών μας να ακολουθήσουν στην κατανάλωση και όσο θα απουσιάζει η κατανάλωση τόσο μεγαλύτερο πρόβλημα θα αντιμετωπίζουμε.

Ερ.: Και μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση, υπάρχουν και οι συχνότατοι έλεγχοι της εφορίας αυτό το καλοκαίρι.

Γ.Σ.: Αυτό ας γίνεται. Δε νομίζω ότι ενοχλεί κανέναν εφόσον κάνει καλά τη δουλειά του. Οι έλεγχοι θα πρέπει να γίνονται σε όλα τα επίπεδα. Οι σύλλογοι στην ουσία είναι η προμετωπίδα της νομιμότητας, όλο αυτό φωνάζουμε, την ισονομία, τη δικαιοσύνη μεταξύ των μελών μας. Θα πρέπει να είμαστε δίκαιοι μεταξύ μας και οι έλεγχοι επιτελούν αυτό το σκοπό. Εντάξει ξέρουμε ότι είναι λίγο υπερβολικό, κυρίως για τις «πονεμένες περιοχές», για ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν άλλου είδους προβλήματα εξωτερικά. Υπάρχουν πολλά θέματα για να συζητήσουμε που έχουν συμβεί το φετινό καλοκαίρι και νομίζω ότι θα τα πούμε με την ησυχία μας το φθινόπωρο γιατί είναι πραγματικά μεγάλα τα θέματα όσον αφορά το πώς ελέγχουμε, γιατί ελέγχουμε, με ποιο τρόπο το κάνουν και εάν τελικά τηρείται αυτή η νομιμότητα και για πιο λόγο δεν τηρείται.

Ερ.: Μια τελευταία ερώτηση. Θεωρείτε ότι αυτή η δυσφήμιση στο χώρο της εστίασης που έγινε από τα μεγάλα brand name της χώρας, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη κυρίως, με τους υπερβολικούς λογαριασμούς, επηρέασε και την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και το νησί μας;

Γ.Σ.: Όχι γιατί ο κάθε προορισμός έχει δικό του Brand name, τη δική του φιλοσοφία και πολιτική.

Ερ.: Το ρωτώ αυτό γιατί ακούστηκε να συζητιέται ευρέως φέτος ότι η Ελλάδα είναι ακριβή και βλέπουμε τουρίστες να κατευθύνονται μαζικά προς Αλβανία, Τουρκία και άλλους φθηνότερους προορισμούς.

Γ.Σ.: Ναι, αυτό είναι το κακό που κάνουμε εμείς στον εαυτό μας, όταν δεν έχουμε ένα καλό παράδειγμα. Εάν θεωρούσαμε έως τώρα καλό παράδειγμα τον τρόπο λειτουργίας της χρήσης του αιγιαλού και των παραλιακών καταστημάτων με βάση τις Κυκλάδες. Προσωπικά εγώ ως επιχείρηση αλλά και ολόκληρη η Κως είναι πολύ μακριά από αυτό. Δεν έχει καμία σχέση. Και γι’ αυτό το λόγο είμαστε σε μία τελείως διαφορετική διαδικασία σε σχέση με τις Κυκλάδες γιατί απλά η Κως έχει 120 χλμ παραλίες, υπάρχει μία άπλα, υπάρχει μία χαμηλή τιμολογιακή πολιτική, έως καθόλου, στη χρήση αιγιαλού και ξαπλώστρας και νομίζω ότι όπου υπήρχε απληστία έπεσε μαχαίρι. Αυτό φάνηκε για φέτος. Όπου οι επιχειρηματίες ή αυτοί που τους κάλυπταν ήταν άπληστοι το πλήρωσαν και καλώς έγινε. Διότι σίγουρα δούλευαν εις βάρος των διπλανών τους συναδέλφων οι οποίοι υπέφεραν. Οπότε όλο αυτό είναι στην κουβέντα που έχουμε κάνει, να τηρείται η νομιμότητα, να υπάρχει δικαιοσύνη μεταξύ μας, να υπάρχουν οι ίδιες ευκαιρίες για όλους είτε αφορά επιχειρηματίες είτε αφορά εργαζόμενους.

 

Πηγή: Εφημερίδα ΣΤΑΘΜΟΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ