Το Στρες των Συναισθηματικών Επιλογών
Από την παρόρμηση στον αυτοέλεγχο
ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Ο Γεώργιος Χρούσος είναι Ομότιμος Καθηγητής και τ. Διευθυντής της Πρώτης Παιδιατρικής Κλινικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ από το 2010 κατέχει την ΄Εδρα της UNESCO στην Εφηβική Ιατρική. Από το 2011 κατέχει την Διακεκριμένη ΄Εδρα Τζων Κλούγκε στην Τεχνολογία και Κοινωνία, Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου, Ουάσινγκτον, ΗΠΑ (Kluge Distinguished Chair in Technοlogy and Society, Library of Congress, USA).
Πριν επιστρέψει στην Ελλάδα ήταν Διευθυντής του Τμήματος Παιδιατρικής και Αναπαραγωγικής Ενδοκρινολογίας του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού και της Ανθρώπινης Ανάπτυξης στην Βηθεσδά της Πολιτείας του Maryland και καθηγητής της Παιδιατρικής, Φυσιολογίας και Βιοφυσικής του Πανεπιστημίου Georgetown στην Ουάσινγκτον. Ο Δρ. Χρούσος έχει αναγνωρισθεί παγκοσμίως για την έρευνά του στο μοριακό σύστημα του στρες. Έχει συγγράψει πάνω από 650 πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες και έχει λάβει πολυάριθμα διεθνή βραβεία για το έργο του.
H Δρ. Λίζα Βάρβογλη είναι ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια με μεταπτυχιακές σπουδές στα πανεπιστήμια Tufts, Northeastern και Harvard των ΗΠΑ. Ολοκλήρωσε διδακτορική και μεταδιδακτορική εκπαίδευση στο πανεπιστήμιο Harvard των ΗΠΑ. Έχει εργαστεί για δέκα χρόνια στο Children’s Hospital, το πανεπιστημιακό παιδιατρικό νοσοκομείο του Harvard που θεωρείται το καλύτερο νοσοκομείο για παιδιά στον κόσμο. Έχει περισσότερες από 30.000 ώρες κλινικής εμπειρίας με χιλιάδες παιδιά, εφήβους, οικογένειες και ενήλικες. Τα τελευταία 14 χρόνια διδάσκει στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Επιστήμη του Στρες και Προαγωγή της Υγείας», συμμετέχοντας σε έρευνες και επιστημονικά συνέδρια. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Life Coaching του Harvard. H Δρ. Λίζα Βάρβογλη έχει πλούσιο συγγραφικό έργο με περισσότερα από 80 επιστημονικά άρθρα δημοσιευμένα σε παγκόσμιες έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και 30+ ευπώλητα βιβλία για ανατροφή παιδιών και αυτοβελτίωση ενηλίκων.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στο παρόν σεμινάριο παρουσιάζεται συνοπτικά το στρες, η φυσιολογία του και πώς αυτό επηρεάζει το σώμα και τον εγκέφαλο του ανθρώπου. Δίνεται έμφαση στην εφηβεία και τον αντίκτυπο του στρες στην ανάπτυξη του ανθρώπου σε αυτή την εξελικτική περίοδο της ζωής του. Παρουσιάζονται οι συναισθηματικές επιλογές που καλούνται να κάνουν οι έφηβοι στην κοινωνική τους ζωή και τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Εξετάζονται διάφοροι παράγοντες, με έμφαση στον αυτοέλεγχου, στο φάσμα από τις μικρές δυσκολίες μέχρι τη ΔΕΠ-Υ. Παρουσιάζονται θέματα όπως οι φιλίες, οι ρομαντικές σχέσεις, αλλά και το bullying όπως αυτά σχετίζονται με τον αυτοέλεγχο ή την έλλειψη αυτού. Στη συνέχεια παρουσιάζονται πρακτικές τεχνικές που μπορούν να εφαρμόσουν γονείς και εκπαιδευτικοί για να βοηθήσουν τους εφήβους να αποκτήσουν καλύτερο αυτοέλεγχο, να κάνουν καλύτερες συναισθηματικές επιλογές, να μειωθεί το bullying και να έχουν καλύτερη ψυχική υγεία και ζωή.
Links:
——
[1] http://www.pdeionion.gr/
[2] http://bit.ly/stresssynaisthim
[3]
https://www.avast.com/sig-emai